Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Witajcie, przycisnąłem dziś parę razy damę. Przy czym przycisnąłem oznacza dwa krótkie piki do 4k rpm zamiast dziadkowych 2,2k rpm
Efekt to lampka kontrolna "check engine" (to limp mode z tematu trochę naciągane, to w trybie awaryjnym nie był). Podłączenie pod Xentry wykazało błąd B200 modułu N3/9 (sterownik CDID), a konkretniej "Sygnał z elementu B6/1 (czujnik Halla wałka rozrządu) jest nieprawidłowy". Zapalenie ponowne silnika nie zgasiło lampki, ale skasowanie przez SD już tak. Krótki test na biegu jałowym do 3,5k rpm nie zaświecił lampki. Powszechnie jednak wiadomo, że skasowanie błędu to nie jest rozwiązanie problemu. Tutaj pojawia się pytanie: co robić, czego się spodziewać, co się mogło stać? Nie zauważyłem, aby ktoś miał problemy z padającym czujnikiem Halla, więc złowieszczy to coś złego?
PS. Swoją drogą przebieg całkowity w xentry jest zaniżony o 2 z przodu. Ciekawe.
Efekt to lampka kontrolna "check engine" (to limp mode z tematu trochę naciągane, to w trybie awaryjnym nie był). Podłączenie pod Xentry wykazało błąd B200 modułu N3/9 (sterownik CDID), a konkretniej "Sygnał z elementu B6/1 (czujnik Halla wałka rozrządu) jest nieprawidłowy". Zapalenie ponowne silnika nie zgasiło lampki, ale skasowanie przez SD już tak. Krótki test na biegu jałowym do 3,5k rpm nie zaświecił lampki. Powszechnie jednak wiadomo, że skasowanie błędu to nie jest rozwiązanie problemu. Tutaj pojawia się pytanie: co robić, czego się spodziewać, co się mogło stać? Nie zauważyłem, aby ktoś miał problemy z padającym czujnikiem Halla, więc złowieszczy to coś złego?
PS. Swoją drogą przebieg całkowity w xentry jest zaniżony o 2 z przodu. Ciekawe.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Można spróbować wykonać jazde z podpiętym kompem i live data na silniku - przycisnąć i zobaczyć parametry pracy. Może to być jendorazowe.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Pewne błedy będą skutkowały świeceniem lampki. Może to tylko przypadek jednostkowy? Jak nie będzie więcej Check świecił to można sobie odpuścić szukanie przyczyny.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
No i powracam...
Błąd skasowany, kilkaset km później po jeździe autostradą pojawił się ponownie z innym towarzyszącym mu błędem: 200C Przyporządkowanie sygnałów wału korbowego i wałka rozrządu jest nieprawidłowe.
Błędy znów skasowałem i póki co 200km jest dobrze. Dwa razy to już nie przypadek, zastanawiam się co się dzieje. Może faktycznie ten czujnik Halla wałka rozrządu zaczyna dawać w dupę. Mam nadzieję, że nie ma problemu z niczym co ma związek z wałem korbowym i wałkiem rozrządu, czyli łańcuchem dajmy na to. Silnik pracuje normalnie.
Błąd skasowany, kilkaset km później po jeździe autostradą pojawił się ponownie z innym towarzyszącym mu błędem: 200C Przyporządkowanie sygnałów wału korbowego i wałka rozrządu jest nieprawidłowe.
Błędy znów skasowałem i póki co 200km jest dobrze. Dwa razy to już nie przypadek, zastanawiam się co się dzieje. Może faktycznie ten czujnik Halla wałka rozrządu zaczyna dawać w dupę. Mam nadzieję, że nie ma problemu z niczym co ma związek z wałem korbowym i wałkiem rozrządu, czyli łańcuchem dajmy na to. Silnik pracuje normalnie.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Mialem podobny problem w vw 2.0tfsi tez zapalal sie check i byl blad cos z walkiem rozrzadu pp skasowaniu byla cisza przez ok 500 km i dalej wracalo, no niestety tam okazalo sie ze lancuch i napinacz.
Wiem ze to zupelnie inne silniki inna marka itd ale byla podobna sytuacja.
Wiem ze to zupelnie inne silniki inna marka itd ale byla podobna sytuacja.
Mercedes s204 2.2 cdi 2008 r Pakiet AMG
WDD2042081F291652
WDD2042081F291652
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
gaska1105 dobrze mówi. Skontroluj stan rozrządu - swoją drogą masz OM646 - ile masz tam nalatane? Może napinacz nie daje rady?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Teoretycznie wylatał 214 tysięcy, w zeszłym roku przez kogoś sprowadzany.
Możesz mi przybliżyć jak skontrolować stan napinacza i łańcucha? Niepokoi mnie jeszcze jeden objaw, który może być z tym związany, mianowicie po zapaleniu zimnego silnika i nagłe naciśnięcie na pedał gazu powoduje delikatne stuknięcie, strzelenie, coś w stylu strzelenia z naciągniętej gumy. Jak silnik się nagrzeje to już nie ma tego.
Możesz mi przybliżyć jak skontrolować stan napinacza i łańcucha? Niepokoi mnie jeszcze jeden objaw, który może być z tym związany, mianowicie po zapaleniu zimnego silnika i nagłe naciśnięcie na pedał gazu powoduje delikatne stuknięcie, strzelenie, coś w stylu strzelenia z naciągniętej gumy. Jak silnik się nagrzeje to już nie ma tego.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Wiem, że to nie to samo, ale nagrałem kawałek filmiku z pracą ciepłego silnika. Nie wiem czy oddaje rzeczywisty lekki stukot, który się wydobywa (chyba, że mb tak mają ;).
https://www.youtube.com/watch?v=b1-Dv3Zfkq4
https://www.youtube.com/watch?v=b1-Dv3Zfkq4
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Cieżko powiedzieć, na żywo pewnie też inaczej to słychać. Ale jakbym miał swój porównywać do filmu to większych różnic nie odczuwam.
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Byłem u gościa od MB w Krakowie. Powiedział, że faktycznie coś niepozornie stuka, ale to na pewno nie jest łańcuch. Najlepiej jeździć aż usterka nie zacznie się bardziej precyzyjnie objawiać. Co do samego czujnika wałka rozrządu - wymienić.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
cracof pisze:Wiem, że to nie to samo, ale nagrałem kawałek filmiku z pracą ciepłego silnika. Nie wiem czy oddaje rzeczywisty lekki stukot, który się wydobywa (chyba, że mb tak mają ;).
https://www.youtube.com/watch?v=b1-Dv3Zfkq4
mój chyba też tak ma, podobno taki dźwięk jest związany z tym, że pokrywa zaworów jest z tworzywa, on inaczej przekazuje odgłos, porównywałem z kilkoma 204 u nas na serwisie i tamte też tak kletokatły
220 cdi kombi
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Natychmiast do warsztatu i niech zdejmują pokrywę.Przygotuj się na wymianę łańcucha i napinacza.
Jak można mówić że jest dobrze skoro już czujniki meldują nie zgrywanie się wału i wałków.
Jak można mówić że jest dobrze skoro już czujniki meldują nie zgrywanie się wału i wałków.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
No to kolega NOC potwierdzil ...
Mercedes s204 2.2 cdi 2008 r Pakiet AMG
WDD2042081F291652
WDD2042081F291652
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Odważny z tymi próbami jesteś przy takich błędach
W204 kombi 2010 C250 4matic AMG
VIN WDD2042821F577950
VIN WDD2042821F577950
Re: Limp mode OM646 220 CDI - czujnik halla B6/1
Ale OM646 przy takim przebiegu zrobiłby taką rzecz?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości