metalicznę stukanie na zimnym silniku?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

metalicznę stukanie na zimnym silniku?

Post autor: magic1979 »

w związku z tym że jest zima często trzymam auto w garażu.nie zawsze bo mam do niego kawałek,ale dzięki temu przez akustykę zauważyłem ze po odpaleniu silnika słyszalne są metaliczne stuki z komory silnika.gdzieś okolice paska mi się wydaje,jakby coś się obluzowało i dzwoni.później wszystko ok.
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

raczej jest to pompa wody
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Może napinacz paska wielo-klinowego, może rolka alternatora, może napinacz łańcucha,
może pompa wspomagania kierownicy.
A może to bumbulator z przyczłapką boczną.
Bądź poważny. Forum nie ma dyżurnej wróżki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

Nie no jasne ze nie ma,ale byc moze cos objawia sie najczesciej w tym modelu.wiem tyle ze dzwiek jest z czegos na pasku a jest pare rzeczy wiec jesli sie nasili to zostawie w serwisie do zbadabia stetoskopem.na cieplym nic nie slychac tylko rano na zimnym
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

napisze jak to u mnie wyglada:

brat w w204 na zimnym mial metaliczny odglos jak się samochod zagrzał ustępowało,bagatelizował sprawę aż na trasie rozsypała mu się pompa wody, wymienił -wszystko się uspokoiło.

u mnie teraz są identyczne objawy jakie opisujesz,byłem u swojego mechanika od razu powiedział mi pompa wody.

ten model tak ma, słabe pompy,słabe termostaty
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

to nie jest duży koszt.tylko znowu trzeba jechać do serwisu... bo u mnie tylko Nysy można naprawiać,a jeśli ktoś jest dobry i uczciwy przede wszystkim to nie ma czasu...lub jak widzi dobre auto to cena razu dwa,wtedy w serwisie wychodzi taniej.nauczyłem się że czasem nie warto oszczędzać.chytry traci dwa razu.sprawdzę tą pompę i zobaczymy.pozdrawiam




________________

C220 CDI AVANTGARDE AMG T-MODEL
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

w serwisie cos kolo 500-600 zl nie pamietam teraz, jesli pozniej przywieziesz im stara pompe to 75zl oddaja
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Najlepiej wieczorem zdjąć pasek i rano pokręcić za kółka będzie słychać łożyska pompy wodnej lub pompę wspomagania.
Bardzo rzadko, ale siada jeszcze alternator- kółko ze sprzęgłem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

mam filmik z uruchomienia auta rano na zimnym.dla mnie 70%pompa,30%alternator.dźwięk dochodzi z lewej strony to pewne.link poniżej

http://www.youtube.com/watch?v=YQOvZf0v ... e=youtu.be

teraz już wiadomo czemu są inne pompy wody w nowszych rocznikach bo stare się sypały i sypią
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Film nie wiele mi pomógł.Widać nie równo pracujący pasek.Co do hałasu słyszę jeden wtrysk + mechaniczne dźwięki - skąd, nie jestem w stanie powiedzieć.
Może pomógłby stetoskop samochodowy.
Czasem się posługuję z dobrymi wynikami.Przyspiesza diagnozę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

auto zostawiłem u jedynego uczciwego i dobrego mechanika u mnie,rano stetoskop i będzie wiadomo.co do wtryskiwacza to sam zauważyłem że może być problem z układem wtryskowym w związku z przeciętnym odpalaniem auta.ale to temat na później.ogólnie auta dzisiejsze są jak lalki porcelanowe.jakie paliwo polecacie?ja tankuje shell zwykły diesel tylko. układ delphi jest wrażliwy na wodę.szkoda że zrezygnowali boscha.cóż poradzić każdy oszukuję na paliwie i nic nie poradzimy.dziki kraj ta Polska. :-(
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

ja zauważyłem, że samochód najlepiej sprawuje się po "nakarmieniu" go paliwem z BP, czuć wyraźnie, że jest mocniejszy i nieco mniej paliwożerny, druga stacja to orlen ale moim zdaniem nie jest zbyt dobre, nigdy nie jeżdżę na podrzędne stacje bo to aż przesada aby paliwo przy -15 po 2dniach zamarzało w baku, na temat shella się nie wypowiadam bo nigdy nie tankuje tam do pełna, BP dla mnie ma 1 miejsce
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
alvaro
Posty: 48
Rejestracja: 22 sie 2012, o 23:51

Post autor: alvaro »

Ja też tylko Orlen a co do wtrysków w 2.2CDI to puki je mam (W204 z tym silnikiem) to mam też komplet zapasowych wtrysków :mrgreen:
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

Nowych wtryskiwaczy juz zakodowanych pod auto?niezle :-) uszkodzony wtryskiwacz moze byc skutkiem ubocznym.np syfu w zbiorniku+zly filtr,lub najgorsze uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia lub samego paliwa wszystko powoduje zla jego jakosc i słabe materialy.dodatków organicznych zgodnie z norma jest to do 10 % normalnie jest ok 3 % tak twierdza stacje :-)te dodatki powoduja osadzanie sie syfy i uszkodzenia wtrysków ulepszone paliwo diesel tylko do nowych aut.w dodatku maja duzo siarki i inych chemicznych zwiazkow , wiec moga powodowac zapychanie sie filtra czasteczek stałych.teraz wiem ze nastepne moje auto bedzie benzynowe. :-)
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

w temacie

Post autor: zarys »

A do tego czasu gdy nabędziesz nowe benzynowe autko konstruktorzy pod dyktando ekologów wymyślą nowe rozwiązania katalizatorów, które skutecznie utrudnią korzystanie z samochodu. Co najmniej odbiorą radość i satysfakcję z korzystania z auta. Obym był tylko krukiem krakającym bez podstaw. :mrgreen:
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości