Nagar z EGR w dolocie OM646
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Nagar z EGR w dolocie OM646
Z nadmiaru wolnego czasu ściągnąłem kolektor dolotowy, przy okazji chciałem wymienić uszczelki idące od strony głowicy. To co zauważyłem od mieszacza (świeże powietrze za przepustnicą + rura od EGR) przerosło moje najśmielsze oczekiwania. 50% kolektora zabite nagarem. Macie pomysł czym to doczyścić + co zrobić z kanałami dolotowymi w głowicy? Czy coś się stanie jeśli jakiś kawałek tej mazi wpadnie głębiej w kierunku zaworu, ew. do cylindra?
Foto:
https://imgur.com/g5Nthjj
https://imgur.com/0c9DCME
Foto:
https://imgur.com/g5Nthjj
https://imgur.com/0c9DCME
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
Środek do czyszczenia gaźników U siebie robiłem tak samo ale u mnie nie było to tak zabite Praktycznie troche mazi na kolektorze, głowica była czysta. Do tego szmatka, maska i dużo cierpliwości, ewentualnie wspomóż się śrubokrętem tylko uważaj Jaki amsz przebieg?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
235k nalatane, ale ostatnie 20k głównie po Krakowie :) czyli praktycznie 1-2 bieg max :D
Nic się nie stanie jak wpadnie trochę nagaru do głowicy?
Póki co wspieram się śrubokrętem i benzyną, przerąbana robota. Rurka mieszacza zabita w 80%, mam nadzieję, że to poświęcenie przyniesie jakieś rezultaty.
Nic się nie stanie jak wpadnie trochę nagaru do głowicy?
Póki co wspieram się śrubokrętem i benzyną, przerąbana robota. Rurka mieszacza zabita w 80%, mam nadzieję, że to poświęcenie przyniesie jakieś rezultaty.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
Zerknij jeszcze na przepustnice powietrza. Jak troche wpadnie to raczej nie powinno się nic stać aczkolwiek starałbym się uważać i praktycznie nagar tam będziesz miał tylko na wierzchu. Więc próbuj go wytargać od tyłu. U mnie rpzepustnica była dość mocno uwalona co powodowało, że przy lekko podwyższonach obrotach samochód potrafił robić wyczuwalnego kangura. Po tym czyszczeniu ustało.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
Starałem się delikatnie zeskrobać i od razu odkurzaczem wciągać żeby nie wpadł do zaworu. Przepustnica jest idealnie czysta, widać na niej tylko "film" olejowy.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
To nie tak źle - dużo użytkowników diesli nie tylko na forach w PL ale i w innych krajach, zalecaja czyszczenie kolektora co 150 000km. Można w ten sposób zaoszczędzić sobie sporo problemów w przyszłości.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
Srogi ten nagar dlatego przynajmniej raz na dwa tyg trzeba nagrzać porządnie motor i przegonić po autostradzie na min 2 h żeby się to nie zdążyło osadzić lub wypalić to co zdążyło tam juz się osadzić ...
sama jazda po mieście to killer dla om646 i om651
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sama jazda po mieście to killer dla om646 i om651
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
DLa każdego diesla sama jazda po mieście to killer. Z nowymi silnikami i skrzyniami chyba kolejną wersją jaką wybiore to będzie benzynka - Mam teraz OM651 - jest to naprawde fajny silnik, problemem jest jego konstrukcja, a konkretnie upakowanie wszystkich podzespołów dość ciasno i czasem jest cięższy dostęp do niektórych elementów. Znajomy w chwili obecnej ma W205 z M274 w benzynie z 9 biegowym automatem. To pali tyle co OM651 albo i mniej. W mieście spali więcej ale na trasaie to są śmieszne wyniki jak na benzyne. Prawdą jest też natomiast, że konstrukcyjnie silniki benzynowe są tak samo skomplikowane jak diesle - są natomiast czystrze i zazwyczaj dużo usterek które występujją w dieslu nie wystąpią w benzynie. Wracając do tematu, u siebie jak wyjąłem kolektor to tej sadzy było praktycznie tyle co nic, przepustnica natomiast była usyfiona pięknie, ąz się dziwiłem jakim sposobem tyle syfu na niej jest.esener303 pisze: ↑2 maja 2019, o 10:01 Srogi ten nagar dlatego przynajmniej raz na dwa tyg trzeba nagrzać porządnie motor i przegonić po autostradzie na min 2 h żeby się to nie zdążyło osadzić lub wypalić to co zdążyło tam juz się osadzić ...
sama jazda po mieście to killer dla om646 i om651
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
No u mnie next to też będzie jednak benzyna może nawet jakas mocniesza a poki co latam na om651 jak cos to moze pod koniec sezonu letniego rozbiorę swój kolektor do weryfikacji/czyszczenia
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Nagar z EGR w dolocie OM646
Jak już będziesz wszystko miał na wierzchu to się upewnij, że kolektor nie jest pęknięty, szczególnie plastikowe tulejki śrub. Sprawdź również podstawe filtra paliwowego pod względem pęknięć. To są dwie błache usterki - powód prosty - plastik wszechobecny plastik w nowych konstrukcjach.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości