[OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
[OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Czołem,
Mam taki problem że po pierwsze przewód podciśnienia ze zdjęcia EPC poniżej cieknie mi płyn chłodniczy. Jest to wąż podciśnienia A0059973852 nie wiem dlaczego ocieka płynem chłodniczym, wąż jest zbrojony i nie widać czy jest gdzieś przetarty/złamany/pęknięty ( zamówiłem już nowy ) to raz.
Dwa że jak odczepiłem ten wąż na drugim końcu nie tym od strony pompy wody to nic z niego nie leci natomiast jak go podłączam z powrotem to jak przygazuje mu obroty do 4 tyś obr na rozgrzanym silniku to potrafi po tym pancerzu, zbrojeniu plastikowym polecieć płyn chłodniczy a niby w środku węża na końcu sucho.
Narazie mam wyciągnięty ten wąż ale na drugim końcu a nie przy pompie wody i kawałkiem innego węża zatkanego śrubką i nic nie leci póki co.
Jade zaraz wymyć ślinik i będę obserwował dalej.
Na koniec nasuwają mi się tylko pytania dlaczego w weżu podciśnienia pojawia się płyn chłodniczy z pompy wody ? oraz czy jak wymienię wąż to problem zostanie rozwiązany bo mechanik mówił że nie zna się dokońca na om651 i nie wie czy to nie objaw padającej pompy wody ale mówi że jeszcze takiego przypadku nie miał stąd mój post tutaj.
Mam taki problem że po pierwsze przewód podciśnienia ze zdjęcia EPC poniżej cieknie mi płyn chłodniczy. Jest to wąż podciśnienia A0059973852 nie wiem dlaczego ocieka płynem chłodniczym, wąż jest zbrojony i nie widać czy jest gdzieś przetarty/złamany/pęknięty ( zamówiłem już nowy ) to raz.
Dwa że jak odczepiłem ten wąż na drugim końcu nie tym od strony pompy wody to nic z niego nie leci natomiast jak go podłączam z powrotem to jak przygazuje mu obroty do 4 tyś obr na rozgrzanym silniku to potrafi po tym pancerzu, zbrojeniu plastikowym polecieć płyn chłodniczy a niby w środku węża na końcu sucho.
Narazie mam wyciągnięty ten wąż ale na drugim końcu a nie przy pompie wody i kawałkiem innego węża zatkanego śrubką i nic nie leci póki co.
Jade zaraz wymyć ślinik i będę obserwował dalej.
Na koniec nasuwają mi się tylko pytania dlaczego w weżu podciśnienia pojawia się płyn chłodniczy z pompy wody ? oraz czy jak wymienię wąż to problem zostanie rozwiązany bo mechanik mówił że nie zna się dokońca na om651 i nie wie czy to nie objaw padającej pompy wody ale mówi że jeszcze takiego przypadku nie miał stąd mój post tutaj.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, o 21:49 przez esener303, łącznie zmieniany 1 raz.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Re: [OM651] Przewód podciśnienia DO/Z Pompy Wody A0059973852
Witam.
Płynu na pewno być tam nie powinno.
Nie pomogę na odległość.Musiałbym pomacać pooglądać.
Pzdr.
Płynu na pewno być tam nie powinno.
Nie pomogę na odległość.Musiałbym pomacać pooglądać.
Pzdr.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Re: [OM651] Przewód podciśnienia DO/Z Pompy Wody A0059973852
Dzięki za szybką odpowiedź.
Poszedłem Twoim tropem i pomacałem pooglądałem dokładniej i chyba znalazłem problem sam !
Mój mechanik ewidentnie do wymiany albo chociaż powinien zmienić okulary lub soczewki na mocniejsze ( ma już swój wiek ).
... ale do rzeczy okazuje się że przewód podciśnienia w środku nie ma płynu chłodniczego tylko płyn chłodniczy leje się po pancerzu/zbrojeniu wężyka więc poszedłem po wężyku do góry gdzie styką się z wężem od chłodnicy co wchodzi do silnika i uwaga pomacałem wąż wchodzący do silnika a on na wejściu / oringu leje własnie się po tych wężach podciśnienia na pasek osprzętu i koło pasowe i dalej po komorze silnika !!!
Zdjęcia poniżej.
rozumiem że według EPC to wąż numer A2045011582 do tego oring nr A0039971789 nie wiem tylko czy brać tez oring dolny A0269976745/A0039971889/A 026 997 67 45
czy poprostu nie muszę wymieniać węża a jedynie ten górny oring A0039971789 skoro mam tam nieszczelność czy lepiej poprostu wymienić komplet na nowy ?
Poszedłem Twoim tropem i pomacałem pooglądałem dokładniej i chyba znalazłem problem sam !
Mój mechanik ewidentnie do wymiany albo chociaż powinien zmienić okulary lub soczewki na mocniejsze ( ma już swój wiek ).
... ale do rzeczy okazuje się że przewód podciśnienia w środku nie ma płynu chłodniczego tylko płyn chłodniczy leje się po pancerzu/zbrojeniu wężyka więc poszedłem po wężyku do góry gdzie styką się z wężem od chłodnicy co wchodzi do silnika i uwaga pomacałem wąż wchodzący do silnika a on na wejściu / oringu leje własnie się po tych wężach podciśnienia na pasek osprzętu i koło pasowe i dalej po komorze silnika !!!
Zdjęcia poniżej.
rozumiem że według EPC to wąż numer A2045011582 do tego oring nr A0039971789 nie wiem tylko czy brać tez oring dolny A0269976745/A0039971889/A 026 997 67 45
czy poprostu nie muszę wymieniać węża a jedynie ten górny oring A0039971789 skoro mam tam nieszczelność czy lepiej poprostu wymienić komplet na nowy ?
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Musiałbys dobrze zerknać na waż. Z drugiej strony warto robić sobie robote na 2 razy
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
kupiłem komplet wąż i oringi 148 zł OEM z ASO bo same dwa oringi ~30 zł wymieniłem dziś sam, uzupełniłem płyn chłodniczy bo mi z 1 l zleciało przy przekładce, odpowietrzyłem na wył. silniku układ, umyłem okolice silnika i całą damę jak narazie sucho nie ma tematu :)
Dzięki za pomoc :)
Dzięki za pomoc :)
[OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Przyjrzalem sie i wygląda to na oring. Stwardniał, przekrój zrobił się kwadratowy z okrągłego i puszczało.ktos92 pisze:Musiałbys dobrze zerknać na waż. Z drugiej strony warto robić sobie robote na 2 razy
Dama ma juz 8 lat i 200 k km wiec shit can happends
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Żeby tylko Nas takie usterki spotykały to można z tym żyć.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Panowie. Czy ktoś jest mi w stanie wyjaśnić po co podciśnienie w pompie wody ? Jest tam jakieś sprzęgło ?
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Podciśnienie reguluje pracą pompy cieczy tak aby zimny silnik szybciej sie nagrzał. Nie wiem dokładnie jak to działa ale widocznie to podciśnienie albo odłącza wirnik pompy albo też powoduje to , że pompa pracuje jakby na biegu jałowym. Jednak ten przewód podciśnienia ma duże znaczenie dla calego układu chłodzenia.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Ok. Dziękuję za odpowiedź. Mój motor nagrzewa się dopiero po 8km z prędkością 110km.
Jak szybko nagrzewa się Wam silnik Panowie?
U mnie może ta pompa się nie wyłącza :/ zamówiłem nowy zawór sterujący . Prze wymianie termostatu kręciłem kołem pasowym pompy i normalnie było słychać jak pompa kreci wirnikiem.
Jak szybko nagrzewa się Wam silnik Panowie?
U mnie może ta pompa się nie wyłącza :/ zamówiłem nowy zawór sterujący . Prze wymianie termostatu kręciłem kołem pasowym pompy i normalnie było słychać jak pompa kreci wirnikiem.
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
jak dla mnie, zimą, przy takich temperaturach 8km przy tej prędkości to całkowicie normalny wynik jak na diesla... w niedziele przy -14 wyjeżdżając przez miasto to zdążyłem ujechać jakieś 15-20km zanim się zagrzał
_________________
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Niestety to nie jest dobrze.
Ja wymieniłem zawór sterujący pompa wody. Dziś po przejechaniu 4km miałem 80st. A temperatura cieczy po dogrzania nie faluje. Być może to właśnie on jest winny. Uff bo już się szykowałem do zmiany pompy wody :/ wymieniłem za to , zupełnie niepotrzebnie termostat za 340zl. Jak by ktoś chciał odkupić to proszę o info :)
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
ciekawe, bo u mnie to falowanie czasami jest, czasami nie ma, czy mógłbyś podać numer tego zaworu? może u mnie też jest walnięty, bo generalnie latem te temperatury wahają się bardziej niż zimąelmer83 pisze: ↑22 sty 2021, o 11:13Niestety to nie jest dobrze.
Ja wymieniłem zawór sterujący pompa wody. Dziś po przejechaniu 4km miałem 80st. A temperatura cieczy po dogrzania nie faluje. Być może to właśnie on jest winny. Uff bo już się szykowałem do zmiany pompy wody :/ wymieniłem za to , zupełnie niepotrzebnie termostat za 340zl. Jak by ktoś chciał odkupić to proszę o info :)
EDIT: czy to jest ten zawór? A6512000431
_________________
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Jak pojeżdżę kilka dni to potwierdzę na 100proc.thepaniq pisze: ↑22 sty 2021, o 12:23ciekawe, bo u mnie to falowanie czasami jest, czasami nie ma, czy mógłbyś podać numer tego zaworu? może u mnie też jest walnięty, bo generalnie latem te temperatury wahają się bardziej niż zimąelmer83 pisze: ↑22 sty 2021, o 11:13Niestety to nie jest dobrze.
Ja wymieniłem zawór sterujący pompa wody. Dziś po przejechaniu 4km miałem 80st. A temperatura cieczy po dogrzania nie faluje. Być może to właśnie on jest winny. Uff bo już się szykowałem do zmiany pompy wody :/ wymieniłem za to , zupełnie niepotrzebnie termostat za 340zl. Jak by ktoś chciał odkupić to proszę o info :)
EDIT: czy to jest ten zawór? A6512000431
002 540 14 97. Numer zaworku.
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Może ktoś chce poszerzyć wiedzę:jarecki69 pisze: ↑20 sty 2021, o 19:47 Podciśnienie reguluje pracą pompy cieczy tak aby zimny silnik szybciej sie nagrzał. Nie wiem dokładnie jak to działa ale widocznie to podciśnienie albo odłącza wirnik pompy albo też powoduje to , że pompa pracuje jakby na biegu jałowym. Jednak ten przewód podciśnienia ma duże znaczenie dla calego układu chłodzenia.
Zawór zwrotny pompy płynu chłodzącego (Y133)
Zawór zwrotny znajduje się z przodu silnika, po lewej stronie na siłowniku przepustnicy.
Położenie suwaka sterującego (otwartego lub zamkniętego) w pompie płynu chłodzącego jest kontrolowane przez zawór przełączający
pompy płynu chłodzącego. Gdy suwak sterujący jest otwarty, w obwodzie
płynu chłodzącego może krążyć chłodziwo. W stanie spoczynku szuflada sterowania jest otwarta.
Pompa płynu chłodzącego jest wyłączana podczas zimnego rozruchu na maksymalnie 500 s, gdy spełnione są następujące warunki:
• Wartości graniczne zapisane w komputerze dla temperatury powietrza dolotowego i temperatury płynu chłodzącego oraz
dla całkowitej ilości wtryskiwanego paliwa nie zostały jeszcze osiągnięte.
• Prędkość obrotowa silnika lub przepływ wtrysku nie przekroczyły określonej wartości granicznej.
• Komputer klimatyzacji automatycznej i klawiatura nie zażądały „ogrzewania”.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości