Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Lancuch rozkuwany i przewineli na starych slizgach? Czy kompleksowa wymiana? Dobrze, ze zareagowales w pore.
Zreszta pelen serwis ASO, trza bylo ich posluchac i sie nie przejmowac Szkoda, ze nie jest u nas tak jak w USA i ktos sie nie zabierze za te ASO. Przeciez to wola o pomste do nieba. Jak brali auto na wymiane oleju, to nie slyszeli tego? Od razu powinni zasugerowac wymiane. Miales szczescie, ze zwracasz na takie rzeczy uwage. Wiele ludzi nie slyszy roznych dzwiekow i zle sie to konczy. Warsztat serwisujacy auto powinien im zwrocic sam na to uwage. A nie mowic po tym jak klient wykazuje zaniepokojenie "prosze sie nei przejmowac i jezdzic". Juz chyba do nich nie wrocisz
Zreszta pelen serwis ASO, trza bylo ich posluchac i sie nie przejmowac Szkoda, ze nie jest u nas tak jak w USA i ktos sie nie zabierze za te ASO. Przeciez to wola o pomste do nieba. Jak brali auto na wymiane oleju, to nie slyszeli tego? Od razu powinni zasugerowac wymiane. Miales szczescie, ze zwracasz na takie rzeczy uwage. Wiele ludzi nie slyszy roznych dzwiekow i zle sie to konczy. Warsztat serwisujacy auto powinien im zwrocic sam na to uwage. A nie mowic po tym jak klient wykazuje zaniepokojenie "prosze sie nei przejmowac i jezdzic". Juz chyba do nich nie wrocisz
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Samochodów odebrany.
Wymienione
- łańcuch rozrządu
- dwa koła zębate
- koło pasowe
- dolany płyn chłodnicy
Jeździ się dużo lepiej gdy z tyłu głowy nie ma myśli 'ile jeszcze wytrzyma rozrząd'
Wymienione
- łańcuch rozrządu
- dwa koła zębate
- koło pasowe
- dolany płyn chłodnicy
Jeździ się dużo lepiej gdy z tyłu głowy nie ma myśli 'ile jeszcze wytrzyma rozrząd'
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Jaki koszt? Kola nowe czy po renowacji?artur80 pisze:Samochodów odebrany.
Wymienione
- łańcuch rozrządu
- dwa koła zębate
- koło pasowe
- dolany płyn chłodnicy
Jeździ się dużo lepiej gdy z tyłu głowy nie ma myśli 'ile jeszcze wytrzyma rozrząd'
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
C200 CGI 2010r., Avantgarde + Pakiet AMG
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Focus 2019r. 1.5 EcoBoost 150 KM AT
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Koła nowe ale nie orginały.
Montuje tych kół kilkadziesiąt w roku i nikto nie miał z nim problemu.
Cale koszt to 3200 zł.
Montuje tych kół kilkadziesiąt w roku i nikto nie miał z nim problemu.
Cale koszt to 3200 zł.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 18 mar 2017, o 21:50
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
A gdzies Ty kupił takie tanie części?? I co to za koła?artur80 pisze:Koła nowe ale nie orginały.
Montuje tych kół kilkadziesiąt w roku i nikto nie miał z nim problemu.
Cale koszt to 3200 zł.
W204 C 180 CGI Avangarde 2010 r.
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Ja nic nie kupowałem, wszytko było po stronie serwisu.
Miałem dwie opcje
Pierwsza oryginały koszt około 7 tyś zł.
Druga wersja zamienniki montowane w tych mercedesa od kliku lat, nie którzy klienci sprawdzają rozrząd po 20 - 30 tyś brak jakich kolwiek objawów zużycia.
Miałem dwie opcje
Pierwsza oryginały koszt około 7 tyś zł.
Druga wersja zamienniki montowane w tych mercedesa od kliku lat, nie którzy klienci sprawdzają rozrząd po 20 - 30 tyś brak jakich kolwiek objawów zużycia.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 18 mar 2017, o 21:50
- Lokalizacja: Lubuskie
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
artur80 pisze:Ja nic nie kupowałem, wszytko było po stronie serwisu.
Miałem dwie opcje
Pierwsza oryginały koszt około 7 tyś zł.
Druga wersja zamienniki montowane w tych mercedesa od kliku lat, nie którzy klienci sprawdzają rozrząd po 20 - 30 tyś brak jakich kolwiek objawów zużycia.
artur80 to zarzuć nazwami i cenami (pewnie masz na fakturze) -będzie dla potomnych.
W204 C 180 CGI Avangarde 2010 r.
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Tak artur80 Rzuć to tu proszę.
MB C 180 CGI 156 km.S204 - 2011 /WDD2042491F635514
Przebieg lipiec 2016 - 37 000 km. Maj 2017 - 44 500 km. Maj 2018 - 51300 km.
MB E 200 CGI 184 km.C207 - 2011 /WDD2073481F127241
Przebieg lipiec 2016 - 35 000 km. Maj 2017 - 38400 km. Maj 2018 - 40400 km.
Przebieg lipiec 2016 - 37 000 km. Maj 2017 - 44 500 km. Maj 2018 - 51300 km.
MB E 200 CGI 184 km.C207 - 2011 /WDD2073481F127241
Przebieg lipiec 2016 - 35 000 km. Maj 2017 - 38400 km. Maj 2018 - 40400 km.
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Pozwolę sobie trochę w temacie kolegi pociągnąć dalej wątek ponieważ u mnie jak wyżej pisałem też objawy identyczne.
Wczoraj w końcu zabrałem się za rozrząd, na razie zwalona pokrywa i parę drobiazgów, dam relację co i jak i za ile jak poskładam w całość, ale do rzeczy:
1. Czy takie przestawienie (na moje oko ok. 8 st.) na łańcuchu świadczy tylko o rozciągnięciu łańcucha czy może przeskoczył ? (błędów na razie nie było)
Jak dla mnie to "mega" rozjechany ten rozrząd:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4bb05040a9ce119d
2. Czy ślizgi prawy, lewy do wymiany wymagają rozebrania dołu obudowy (do miski) czy po zdjęciu górnej osłony dam radę je wymienić ?
3. Czy, ww. ślizgi muszą być wymieniane ?
Jak z doświadczenia u kolegów znających temat.
Koła oczywiście też wymieniam (regeneruję) z racji braku paru zębów, napinacz oczywiście też, tylko nie mogę namierzyć z obudową a zależy mi na wymianie napinacza z obudową.
Za porady dziękują, trochę by mi pomogły bo mimo doświadczenia (jakiegoś) to w204 robię pierwszy raz.
Wczoraj w końcu zabrałem się za rozrząd, na razie zwalona pokrywa i parę drobiazgów, dam relację co i jak i za ile jak poskładam w całość, ale do rzeczy:
1. Czy takie przestawienie (na moje oko ok. 8 st.) na łańcuchu świadczy tylko o rozciągnięciu łańcucha czy może przeskoczył ? (błędów na razie nie było)
Jak dla mnie to "mega" rozjechany ten rozrząd:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4bb05040a9ce119d
2. Czy ślizgi prawy, lewy do wymiany wymagają rozebrania dołu obudowy (do miski) czy po zdjęciu górnej osłony dam radę je wymienić ?
3. Czy, ww. ślizgi muszą być wymieniane ?
Jak z doświadczenia u kolegów znających temat.
Koła oczywiście też wymieniam (regeneruję) z racji braku paru zębów, napinacz oczywiście też, tylko nie mogę namierzyć z obudową a zależy mi na wymianie napinacza z obudową.
Za porady dziękują, trochę by mi pomogły bo mimo doświadczenia (jakiegoś) to w204 robię pierwszy raz.
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Przesunięcie jest znaczne. Ustaw koło pasowe na O|T i zobacz góre jak się pokrywa przy takim wyciągnięciu powinieneś łańcuch mieć luźny. Najbezpieczniej zrobić wszystko na blokadach, ustawić wałki, dać blokady i przeciągnąć łańcuch. Jeśli mnie pamięć nie myli to jedyne ślizgi jakie możesz wymienić bez zrzucania miski to lewy i górny po którym jedzie łańcuch. Do wyciągnięcia prawego trzeba zrzucić głowice
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Dzięki z podpowiedź, zerknę jak się ma góra po ustawieniu na dole O|T , choć góra ustawiona na znaki to dół faktycznie znacznie rozjechany.
Widzę na foto silnika, że napinacz i tak siedzi w środku i wyjmę go dopiero po zdjęciu dolnej osłony, więc chyba zrzucam cały przód.
Przepraszam za banalne może pytania ale tak wyszło, że się uczę dopiero tego rozrządu choć mechanik.
Jak to jest z kołami, bez blokady nie podchodzić czy dam radę np. w volvo koła zmiennych faz daję na max w prawo a wałki na znaki i zakładam a tu? Znaków rozumiem wałki nie posiadają i blokada jedynie załatwi sprawę.
Widzę na foto silnika, że napinacz i tak siedzi w środku i wyjmę go dopiero po zdjęciu dolnej osłony, więc chyba zrzucam cały przód.
Przepraszam za banalne może pytania ale tak wyszło, że się uczę dopiero tego rozrządu choć mechanik.
Jak to jest z kołami, bez blokady nie podchodzić czy dam radę np. w volvo koła zmiennych faz daję na max w prawo a wałki na znaki i zakładam a tu? Znaków rozumiem wałki nie posiadają i blokada jedynie załatwi sprawę.
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Ustaw dół na O|T i sprawdź jak bardzo jest rozjechana góra. Wałki będą przestawione na górze więc będziesz musiał je ustawić do pozycji optymalnej - czyli na znaki. Góra musi być zgrana z dołem na O|T. Możesz to zrobić bez blokad ale przydała by się druga osoba do pomocy przy przeciąganiu łańcucha.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Ok. dzięki, widziałem znaki oczywiście na wałkach, zgram górę z dołem, to raczej nie problem, pozostaje napinacz jak pisałem uparłem się na wymianę z obudową i dojścia do kpl. raczej nie ma więc przeciągnięcie łańcucha nie załatwi sprawy. Dziś koła pojadą do regeneracji i zobaczę co dalej.
Dzięki za podpowiedzi.
Dzięki za podpowiedzi.
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Nie rozumiem, z jaką obudową?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Podczas zapłonu metaliczny dzwiek przez 3 sekundy
Zwykłe prowadzenie do tłoka napinacza z zaworkiem czy otworem na olej (ogólnie dostępne w kpl.), tak tylko zasięgnąłem opinii, że faktycznie były problemy po wymianie samego napinacza:
https://www.techtips.ie/febi/mercedes-m ... sioner.pdf
Ciekawe jak praktykują inne warsztaty?
Jeśli napinacz jest wkręcany z boku z zewnątrz (tego nie wiem, jeszcze nie rozebrałem) to co, nowy napinacz, łańcuch nowy ze spinką aby go przeciągnąć i ewentualnie koła jak zęby zjedzone, i to wszystko?
Ślizgi się nie uszkadzają ? Dolny napęd pompy wraz ze ślizgiem też nie ulega zużyciu ?
Wiem trochę po omacku sobie tłumaczymy tę naprawę, przynajmniej z mojej strony, ale zaraz będę dłubał dalej to oblukam na własne oczy co i jak.
https://www.techtips.ie/febi/mercedes-m ... sioner.pdf
Ciekawe jak praktykują inne warsztaty?
Jeśli napinacz jest wkręcany z boku z zewnątrz (tego nie wiem, jeszcze nie rozebrałem) to co, nowy napinacz, łańcuch nowy ze spinką aby go przeciągnąć i ewentualnie koła jak zęby zjedzone, i to wszystko?
Ślizgi się nie uszkadzają ? Dolny napęd pompy wraz ze ślizgiem też nie ulega zużyciu ?
Wiem trochę po omacku sobie tłumaczymy tę naprawę, przynajmniej z mojej strony, ale zaraz będę dłubał dalej to oblukam na własne oczy co i jak.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości