Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 cze 2017, o 17:16
Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Witajcie,
od kilku miesięcy zauważam wydłużony czas oczekiwania na dynamiczny start swojego auta. Od momentu wciśnięcia pedału gazu muszę czekać około 3 sekund by auto dynamicznie ruszyło (rondo, włączenie się do ruchu). Przez ten czas oczekiwania auto ledwo się toczy. MB robi się żwawy po osiągnięciu momentu uruchomienia się turbiny, czyli okolice 1.5-1.7 RPM.
Skrzynia biegów sprawdzona komputerem programem Star Diagnosis i podobno jest w perfekcyjnym stanie. Minimalne odchylenia od normy, która jak dobrze pamiętam, wynosiła 70j (chyba procenty?), a u mnie było 68-69j. Zastanawiałem się nad wymianą oleju, ale na razie zrezygnowałem, bo po kolejnym teście u innego Mercedesiarza wyszło, że wtryskiwacze działają każdy wg własnego uznania. Rozstrzał od ~20j. do 70j. wg Star Diagnosis.
Poza tym auto jeździ perfekcyjnie, skrzynia automatyczna zmienia biegi bez szarpnięć, dynamicznie. Auto regularnie serwisowane i jak to MB lubi zadbane wewnątrz i na zewnątrz. Nie mam pojęcia co to może być i mechanicy też nie są w stanie mi na 100% powiedzieć w czym leży problem. Jedni mówią, że Star Diagnosis to wyrocznia, a inni, że wtryskiwaczy nie da się zbadać tylko komputerem.
Kolega mówi, że miał to samo w Oplu Corsie i na rezererwie wlał 400ml preparatu STP lub Liqui Moly (czyli nie zgodnie z zaleceniami producentów preparatów), przegonił auto na wysokich obrotach i problem zniknął.
Mieliście podobne przypadki?
Pozdrawiam.
od kilku miesięcy zauważam wydłużony czas oczekiwania na dynamiczny start swojego auta. Od momentu wciśnięcia pedału gazu muszę czekać około 3 sekund by auto dynamicznie ruszyło (rondo, włączenie się do ruchu). Przez ten czas oczekiwania auto ledwo się toczy. MB robi się żwawy po osiągnięciu momentu uruchomienia się turbiny, czyli okolice 1.5-1.7 RPM.
Skrzynia biegów sprawdzona komputerem programem Star Diagnosis i podobno jest w perfekcyjnym stanie. Minimalne odchylenia od normy, która jak dobrze pamiętam, wynosiła 70j (chyba procenty?), a u mnie było 68-69j. Zastanawiałem się nad wymianą oleju, ale na razie zrezygnowałem, bo po kolejnym teście u innego Mercedesiarza wyszło, że wtryskiwacze działają każdy wg własnego uznania. Rozstrzał od ~20j. do 70j. wg Star Diagnosis.
Poza tym auto jeździ perfekcyjnie, skrzynia automatyczna zmienia biegi bez szarpnięć, dynamicznie. Auto regularnie serwisowane i jak to MB lubi zadbane wewnątrz i na zewnątrz. Nie mam pojęcia co to może być i mechanicy też nie są w stanie mi na 100% powiedzieć w czym leży problem. Jedni mówią, że Star Diagnosis to wyrocznia, a inni, że wtryskiwaczy nie da się zbadać tylko komputerem.
Kolega mówi, że miał to samo w Oplu Corsie i na rezererwie wlał 400ml preparatu STP lub Liqui Moly (czyli nie zgodnie z zaleceniami producentów preparatów), przegonił auto na wysokich obrotach i problem zniknął.
Mieliście podobne przypadki?
Pozdrawiam.
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Bardzo subiektywne odczucie co do powolnego ruszania. A jak sie rozpędzi to dobrze przyspiesza? Ale kiedyś było inaczej i się pogorszyło czy jak? Myslę, że zużyte wtryski nie maja wpływu na dynamikę rozpędzania.
Generalnie SD to nie wyrocznia ale pokaże najtrafniej usterkę. Nie tylko błędy świadczą o problemie. Trzeba przekopać wartości rzeczywiste i może coś się znajdzie.
Generalnie SD to nie wyrocznia ale pokaże najtrafniej usterkę. Nie tylko błędy świadczą o problemie. Trzeba przekopać wartości rzeczywiste i może coś się znajdzie.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Aha i popraw to 2,2 TDI bo po prostu mam wrażenie, że nie o Mercedesie tu piszemy.
TDI- nazwa zastrzeżona dla aut grupy VW. Turbo Direct Injecktions
CDI- nazwa silników wysokopręznych Mercedesa o zasilaniu CR. Common rail Direckt Injektions
TDI- nazwa zastrzeżona dla aut grupy VW. Turbo Direct Injecktions
CDI- nazwa silników wysokopręznych Mercedesa o zasilaniu CR. Common rail Direckt Injektions
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 cze 2017, o 17:16
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Wcześniej było to normalne, że czeka się około 1 sekundę, albo może chwilę krócej. Teraz jest to bez przesady około 3 sekund. Niejeden mówił mi, że mi się wydaje, dopóki nie wsiadł i sam nie ruszał. MB nie ma żadnych innych problemów z przyśpieszaniem, dynamiką poza ruszaniem do wartości ~1.5RPM.perzu126 pisze:Bardzo subiektywne odczucie co do powolnego ruszania. A jak sie rozpędzi to dobrze przyspiesza? Ale kiedyś było inaczej i się pogorszyło czy jak? Myslę, że zużyte wtryski nie maja wpływu na dynamikę rozpędzania.
Generalnie SD to nie wyrocznia ale pokaże najtrafniej usterkę. Nie tylko błędy świadczą o problemie. Trzeba przekopać wartości rzeczywiste i może coś się znajdzie.
Uderzam w tryski, bo jeden Mercedesiarz robiąc test na Star Diagnosis właśnie powiedział mi, że mam bardzo dużą rozbieżność od normy. Tak jak wskazywałem wyniki to od 20 - 70 jednostek (może to było nM?) w zależności od tłoku, a było ich chyba 4szt. Na każdym inna wartość.
-
- Posty: 839
- Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
- Lokalizacja: Lubin (dolny slask)
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Może głupie pytanie ale czy przelaczales tryby w skrzyni? U mnie na comforcie ruszenie też jest ospale.
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Wciśnij kickdowna to wystrzeli jak rakieta - tylko nie za często bo skrzynia poleci :)
Zrób jeszcze reset ustawień skrzyni.
Zrób jeszcze reset ustawień skrzyni.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 cze 2017, o 17:16
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Oczywiscie, ze zmieniam ustawienia skrzyni pomiedzy C i S. Bez zmian. Nie resetowalem ustawien skrzyni i nie do konca wiem jak to zrobic.
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Najlepiej to diagnoza na SD ale u jakiegoś fachowca który sprawdzi Ci parametry rzeczywiste podczas jazdy, na postoju. Ja bawiłem się ostatnio W211 z 2007 roku która też była ospała na dolnych obratach aż do momentu załączenia turbo. Po wartościach rzeczywistych i wykonaniu paru testów osprzętu na SD wyszło, że zawór EGR nie domagał.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 cze 2017, o 17:16
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
EGR też sprawdzony. Wszystko gra. Szukamy dalej :)
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Przeszedł test na SD?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 cze 2017, o 17:16
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Jutro będę wiedział. Z tego co mi przekazał mechanik to sprawdził SD i fizycznie rozebrał czy tam przedmuchał.
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Może nagraj krótki filmik - oczywiście na zamkniętym terenie - jak Twoje W204 się zbiera od dołu. Wtedy może będziemy mieli jakiś większy pogląd.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 cze 2017, o 17:16
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Da się zrobić. Rzut na obrotomierz czy na droge czy kilka filmow? :)
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
Rzut na obrotomierz. Zrób test jak wciskasz gas tak jakbyś normalnie wciskał i drugim razem gwałtownie powiedzmy 3/4
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Powolne ruszanie do 1.5k obrotów / wtryski?
zrób ten reset skrzyni automatycznej procedura resetu jest dość banalna znajdziesz tutaj na forum jak poszukasz lub pogooglaj w necie pod hasłem : 722.6 reset
sparwdz parametry wtrysków na SD na postoju i podczas jazdy jak coś bedzie z wtryskami to pokaże na czerowno poza normą wtedy bedziesz wiedział czy faktycznie wtryski ...
sprawdzałem swoje ostatnio jakos przy 170K km i SD pokazało mi że wszystko w normie wręcz książkowo.
generalnie cały czas leje paliwa premium lub zwykłego diesla + suple liquid moly, do tego co 5000 km wlewam Liquid Moly do wtryskiwaczy właśnie na 1/2 - 1/3 baku i przeganiam go na trasach.
auto jest użytkowanie bardziej w mieście czy trasy ?
widziałem że się przywitałeś w odpowiednim dziale no i przy przebiegu 290 K km mogą wtryski być już do regeneracji ...
jak masz late 2007 to masz OM646 bardzo dobry motor i wtryski BOSCHowskie dobre ale tez wymagaja regeneracji po dłuższych przebiegach.
p.s. uzupełnij stopkę o VIN
sparwdz parametry wtrysków na SD na postoju i podczas jazdy jak coś bedzie z wtryskami to pokaże na czerowno poza normą wtedy bedziesz wiedział czy faktycznie wtryski ...
sprawdzałem swoje ostatnio jakos przy 170K km i SD pokazało mi że wszystko w normie wręcz książkowo.
generalnie cały czas leje paliwa premium lub zwykłego diesla + suple liquid moly, do tego co 5000 km wlewam Liquid Moly do wtryskiwaczy właśnie na 1/2 - 1/3 baku i przeganiam go na trasach.
auto jest użytkowanie bardziej w mieście czy trasy ?
widziałem że się przywitałeś w odpowiednim dziale no i przy przebiegu 290 K km mogą wtryski być już do regeneracji ...
jak masz late 2007 to masz OM646 bardzo dobry motor i wtryski BOSCHowskie dobre ale tez wymagaja regeneracji po dłuższych przebiegach.
p.s. uzupełnij stopkę o VIN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości