Problem DPF, osprzęt ?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

roman
Posty: 3
Rejestracja: 4 maja 2018, o 12:40

Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: roman »

Witam. Mam problem z C klasą 220 CDI 170km, OEM 651, przebieg 251 000. Często zapala mi się kontrolka Check Engine, mechanik wypalił filtr i poustawiał tak że niby jest jak nowy. Póżniej powtarzały się błędy U0106 , P2463 , P2453 , P2627 . Wymieniony został czujnik filtra DPF i sonda lambda lecz nadal Check zapala się i gaśnie po czasie. Nawet po długiej trasie potrafi się zapalić chociaż powinien być przapalony filtr. Proszę o pomoc i jakieś rady mądrzejszych kolegów.
f1sz
Moderator
Posty: 461
Rejestracja: 23 lut 2015, o 18:09

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: f1sz »

Jedź do kogoś, kto ma StarDiagnosis, tak to będziecie błądzić w nieskończoność i wymieniać pół auta.
W205 220cdi 170PS 4matic
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: perzu126 »

Wypalanie filtra w nieskończoność to nie rozwiązanie problemów. Trzeba kogoś kumatego z SD i sprawdzenie co dokładnie jest. Obstawiam, że któryś czujnik za turbo. Ale bez SD i podglądu parametrów rzeczywistych nie ma co gdybać.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Awatar użytkownika
luk.k
Posty: 137
Rejestracja: 7 sty 2016, o 15:03
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: luk.k »

Dziura pewnie w rurze IC lub czujnik cisnienia lub temperatury.

Prosty temat tylko dobry sprzęt i mechanik potrzebny i zdiagnozują.
C200CDI AMG/LIFT SEDAN

WDD2040011A752575
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: majkel84 »

Podepnę się, byłem na SD kontrolnie żeby zobaczyć stan DPF, auto zostało podpięte i na odpalonym silniku odczytaliśmy rzeczywiste wartości, wychodzi że DPF jest w dobrym stanie, jeżeli możecie rzucić okiem na zdjęcia, może należało to inaczej jeszcze skontrolować, nie wiem dlatego pytam.. dziwi mnie niskie ciśnienie i temperatury czujników.
Załączniki
WP_20180424_18_56_42_Pro.jpg
WP_20180424_18_18_07_Pro.jpg
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: perzu126 »

DPF jak najbardziej ok. Tu nie ma co się czepić. Testy czujników można przeprowadzić gdyby coś było nie tak. Może jakaś nieszczelność jak ktoś wspomniał, lub szwankują czujniki różnicowe ciśnienia. Tutaj przydałoby się sprawdzenie w trakcie jazdy. Jaki błąd był na SD?
Co do temperatur, to w sumie też ok na postoju więcej nie będzie. Co innego w trakcie jazdy, podniosą się. Także widzisz postój lub dłuższa jazda z małym obciążeniem powodują, że turbo nie jest obciążone termicznie, czyli można bezpiecznie gasić po jeździe w większości przypadków i nie czekać pół minuty
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: majkel84 »

Perzu126 błędów nie mam związanych z DPF, chciałem tylko kontrolnie sprawdzić w jakim jest stanie.. czy w ogóle jest, bo w sumie nie wiem czy i tam nie było już naszych. Mówisz że warto było by sprawdzić w czasie jazdy..?? Sprawdziliśmy historie wypalania, ostatnie próby udane, ostatnia jakieś 300 km temu, wcześniej ze 250... jeszcze kilka wcześniej znalazła sie jakaś próba nie udana. Skoro jest okej to gites.


pozdrawiam
Michał
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: ktos92 »

Wszystko wyglada, że jest OK.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: majkel84 »

Cześć, byłem u znajomego podejrzeć parametry live data w związku z występującym czasami efektem szurania turbiny przy schodzeniu z obrotów, z tego co żeśmy podejrzeli turbina przeładowuje ciśnienie lecz w związku z tym nie wyskakują żadne błędy,wcześniej czasami pojawiał się błąd który SD opisało " zbyt duża dawka tlenu podczas fazy hamowania silnikiem" ale znikał po kilku dniach, robiliśmy jazdę testową by odczytać parametry na trasie i akurat pojawił się ten błąd, aż tu nagle zaraz za nim "liczba wykonanych regeneracji filtra cząstek stałych jest zbyt duża" wklejam zdjęcie. Teraz tego błędu od filtra nie da się skasować, sprawdzaliśmy stan DPF przed tym błędem i zaraz po wklejam zdjęcie. Nigdy wcześniej tego błędu nie miałem, dziwny zbieg okoliczności ze akurat pojawił się podczas testów drogowych z podpiętym SD. Co o tym sądzicie czego i gdzie mam szukać..?? Zobaczcie na zdjęcia że parametry z DPF są w normie, zresztą wyżej kilka postów wklejałem też swoje zdjęcia z przed 2 tyg. Czy błąd ze zbyt duża dawką tlenu w fazie hamowania ma związek z DPF, EGR. Coś jest nie tak, jak by ktoś mógł się wypowiedzieć w tym temacie, bo zaczynam sie zastanawiać czy ktoś nie zagrzebał w sofcie tego silnika, czy jakieś inne emulatory... :-?
Załączniki
WP_20180516_18_44_59_Pro.jpg
WP_20180516_19_24_44_Pro.jpg
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: majkel84 »

Czy może się ktoś odnieść do moich błędów o których napisałem powyżej..??
Błąd 148A00 - liczba wykonanych regeneracji filtra cząstek stałych jest zbyt duża
tego błędu nie mogę skasować, parametry dpf są w normie, boje się że teraz filtr się zapcha bo skoro jest ten błąd nie będzie go próbował wypalać. :-| gdzieś na zagranicznym forum znalazłem jeden post na temat tego błędu i piszą tam o jakimś resecie DPF który to usuwa.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem DPF, osprzęt ?

Post autor: majkel84 »

Nie miałem czasu odpisać ostatnio na temat problemu który już został ogarnięty, błąd 148A00 - należy wówczas zainicjować DPF, mój jest w dobrej kondycji i nie było potrzeby czyszczenia czy wymiany. Procedurę tę wykonuje się podczas gdy wymienimy DPF na nowy, aczkolwiek w moim przypadku wystarczyło go zresetować. Dodam iż miałem nie sprawny EGR prawdopodobnie on był przyczyną częstszych prób wypaleń.

Co do błędu drugiego: Zbyt duża zawartość tlenu podczas fazy hamowania silnikiem
Z jego właśnie powodu zainteresowałem się EGR rozebrałem i zobaczyłem ze jest nie domknięty, zdjąłem plastik który osłania mechanizm dźwigienki sterującej, mym oczom ukazał się złamany zaczep czyli kawałek sprężynki która powinna ciągnąć grzybek do góry. Zaczep ten powinien wchodzić w otwór dźwigni zaznaczony strzałką na zdjęciu.
Wymieniłem EGR na nowy z myślą ze już będzie spokój, jednak błąd jeszcze się pojawił (po dwóch dniach znika sam). SD podpowiada ze przyczyny należy szukać w sondzie lambda przed katalizatorem, co potwierdził stary wyjadacz z forum w211. Najpierw wyciągnę go i wyczyszczę oraz styki we wtyczce, ewentualnie wymienię na nowy.

pozdrawiam
Załączniki
WP_20180522_18_22_29_Pro.jpg
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Mark14258
Posty: 1
Rejestracja: 3 cze 2020, o 21:31

błędy DPF na SD

Post autor: Mark14258 »

Witam, wyświetla się ESP nieaktywne i check. Na SD pokazało takie błędy 2221[0] 2222 201A[0] co to może być ? Czujnik ciśnienia 201A[0] został wymieniony i dalej to samo. Możliwie że wypalanie filtra zostało przerwane. Zapełnienie filtra SD wskazuje 25% i 1.8g sadzy. Samochód w204 c200 cdi kombi 2008 rok silnik om646
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości