Rozrząd ?

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

hubit05
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2012, o 12:19

Rozrząd ?

Post autor: hubit05 » 11 mar 2012, o 12:26

Proszę o info na temat rozrządu w c 200 kompresor 2008r z przebiegiem 160 tyś km. Czy to łańcuch czy pasek - nie mam pojęcia. Wymieniać czy nie ??
DaCeK
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2010, o 13:38
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: DaCeK » 11 mar 2012, o 13:37

w każdym w204 jest teoretycznie bezobsługowy łańcuch. nie wiem co ile producent przewiduje wymianę ale na pewno nie przy tym przebiegu.
TomaszK
Posty: 155
Rejestracja: 16 maja 2010, o 14:22

Post autor: TomaszK » 11 mar 2012, o 14:08

Ale na pewno watro kontrolować w jakim stanie jest łańcuch tzn ile się rozciągnął. pozdr
w204 c220 pakiet AMG
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
DaCeK
Posty: 9
Rejestracja: 12 sty 2010, o 13:38
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: DaCeK » 11 mar 2012, o 22:17

TomaszK,
jak najbardziej tak:)
hubit05
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2012, o 12:19

Post autor: hubit05 » 12 mar 2012, o 10:23

Dzięki za porady, natomiast co do kontroli rozciągnięcia łańcucha też jestem zielony, jak to robić ?
jurek968
Posty: 66
Rejestracja: 27 lut 2012, o 20:38

Post autor: jurek968 » 12 mar 2012, o 21:08

hubit05 pisze:Dzięki za porady, natomiast co do kontroli rozciągnięcia łańcucha też jestem zielony, jak to robić ?
No właśnie - chętnie przeczytam..... :roll:
TomaszK
Posty: 155
Rejestracja: 16 maja 2010, o 14:22

Post autor: TomaszK » 13 mar 2012, o 11:48

To raczej sam tego nie zrobisz trzeba zdjąć pokrywę zaworów ustawić wałki zgodnie z znakami i zerknąć na koło na wale tam jest podziałka i widać to samo trzeba zrobić z wałkiem ssącym jak i wydechowym. Poszukaj info na innych forach np w203.
w204 c220 pakiet AMG
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
tymoti
Posty: 72
Rejestracja: 10 sie 2013, o 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tymoti » 12 paź 2013, o 15:11

Dzis uslyszalem ze czesto kolo 150-250tys lancuch rozrzadu potrafi strzelic a dokladniej napinacz. Czy to prawda? Trzeba to jakos kontrolowac sprawdzac lancuch?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1659
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc » 14 paź 2013, o 17:33

TomaszK pisze:To raczej sam tego nie zrobisz trzeba zdjąć pokrywę zaworów ustawić wałki zgodnie z znakami i zerknąć na koło na wale tam jest podziałka i widać to samo trzeba zrobić z wałkiem ssącym jak i wydechowym. Poszukaj info na innych forach np w203.
To inne silniki.
W W204 podłączając do Star Diagnosis można sprawdzić wyciągnięcie łańcucha.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
TomaszK
Posty: 155
Rejestracja: 16 maja 2010, o 14:22

Post autor: TomaszK » 16 paź 2013, o 19:00

noc pisze:
TomaszK pisze:To raczej sam tego nie zrobisz trzeba zdjąć pokrywę zaworów ustawić wałki zgodnie z znakami i zerknąć na koło na wale tam jest podziałka i widać to samo trzeba zrobić z wałkiem ssącym jak i wydechowym. Poszukaj info na innych forach np w203.
To inne silniki.
W W204 podłączając do Star Diagnosis można sprawdzić wyciągnięcie łańcucha.
Człowiek uczy się przez całe życie:)
w204 c220 pakiet AMG
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

Post autor: ali_ali » 25 lis 2013, o 21:40

Witam,
dzisiaj przeczytałem w motorze, że silniki z kompresorem w w204 mają problem z rozrządem. Ponoć przeskakuje już po 60-80 tys.
Pytanie do kolegi NOC - czy jest w tym coś prawdy ?
Mój aktualny przebieg to 110 tys.

Jeszcze mam pytanko odnośnie oleju w skrzyni biegów (aut. 5b) - z wpisów w książce serwisowej wynika że olej jeszcze nie był zmieniany.
Umówiony jestem na serwis A na początku grudnia ? czy kazać im wymienić olej ? Dodam, iż na comforcie skrzynia lubi szarpnąć tylko podczas redukcji jak auto zwalnia z odpuszczonym gazem. W trybie sport szarpnięcia są bardzo rzadkie.

pozdrawiam
w204 C200 kompressor 2007 r. avangarde 100 tys. km
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1659
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc » 26 lis 2013, o 18:15

Przebiegi oleju powinno się na nasz kraj (zapylenie powietrza) nieco skrócić.
Zarówno w silniku jak i w skrzyni i dyfrze.
Systemy chłodząc się przez odpowietrzenia wciągają stygnąc zanieczyszczone powietrze.
Nie ma co ukrywać z siarką itd. za co nas UE goni.
U siebie skróciłem czas na wymianę oleju w silniku z 22 na 15, a w skrzyni na ~50, w dyfrze na 30.
Zresztą o czym tu mówić - filtry przeciwpyłkowe muszę zmieniać co 5-6 tys.
Jazda po W-wie.Jak nie zmienię nie mam nawiewu.

Co do rozrządu.O ile silnik chodzi kulturalnie na wolnych obrotach, to łańcuch rozrządu nie podlega gwałtownym naprężeniom i powinien przechodzić przynajmniej 200 tys.
Drżenie silnika powoduje uszkadzanie łańcucha i nie ma co tu zwalać winy na jakość lub producenta.
To zwykle zaniedbania klienta.
Faktycznie słyszałem o pękających łańcuchach w nowych silnikach, ale pękały zawsze odkąd znam MB.
Z ASO pamiętam - za dawnych lat (35-37 lat temu) klientowi pękł w W123 M102 przy 10 tys.Przy 100-150 to normalka.
Oczywiście piszę o łańcuchach jednorzędowych.
Dwurzędowy potrafi przelecieć w 6-cyl. starym dieselku ~ mln.- do remontu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

Post autor: ali_ali » 27 lis 2013, o 18:38

czyli przy moim przebiegu 110 tys to lepiej dmuchać na zimne i wymienić rozrząd ?
silnik pracuje równo - bez wibracji, nie męczę go też przesadnie - 90% jazdy w mieście przebiegi max 10 tys / rok.

we wcześniejszych postach pisałaś że na SD można sprawdzić rozciągnięcie łańcucha.

Mogę podczas serwisu A zlecić takie sprawdzenie ?
w204 C200 kompressor 2007 r. avangarde 100 tys. km
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1659
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc » 2 gru 2013, o 20:35

Tak. Wszystkie silniki w W204 można komputerowo zbadać na synchronizację czujników wału i wałka rozrządu.
Daje to czytelny obraz wyciągnięcia (stanu) łańcucha rozrządu, bez zdejmowania pokrywy rozrządu.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Marian
Posty: 34
Rejestracja: 3 mar 2013, o 22:02

Post autor: Marian » 11 gru 2013, o 11:10

Odnośnie rozrządu M271 ostatnio znalazłem coś takiego.
Ostatnio zmieniony 9 gru 2014, o 10:15 przez Marian, łącznie zmieniany 2 razy.
Marian
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości