silnik CGI biały dym przy zimnym rozruchu
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
W muzeum MB jest zdjęcie gdy "sopel" szadzi powstały na znaczku maski dotknął przedniej szyby.Prawie 1,5 metra.
Z przykrością dla Ciebie mogę stwierdzić tylko - nic ASO nie zrobiło.Przestawiło Ci tylko adaptację czujnika temp. zewn. w stosunku do wzbogacenia mieszanki w warunkach zimowych.
To przestawienie silnika z pracy w krajach gorących na pracę w krajach zimnych.
Jeden bit w oprogramowaniu modułu ZGW.(Zentrales Gateway)
Zmieniły się tylko "założone" warunki zewnętrzne.Błąd fabryczny, którego nikt po MB by się nie spodziewał.
W swoim imieniu dziękuję za tak rzetelną wypowiedź i krytykę.Postaram się poprawić.
Następnym razem wyślę Cię od razu do ASO.
Komputerem podobno nawet tylną wycieraczkę uruchomią, małpę nauczą skakać z drzewa na drzewo.
Tylko oleju do głowy nie dolewają.
Czego to Xentry jeszcze nie potrafi?
Z przykrością dla Ciebie mogę stwierdzić tylko - nic ASO nie zrobiło.Przestawiło Ci tylko adaptację czujnika temp. zewn. w stosunku do wzbogacenia mieszanki w warunkach zimowych.
To przestawienie silnika z pracy w krajach gorących na pracę w krajach zimnych.
Jeden bit w oprogramowaniu modułu ZGW.(Zentrales Gateway)
Zmieniły się tylko "założone" warunki zewnętrzne.Błąd fabryczny, którego nikt po MB by się nie spodziewał.
W swoim imieniu dziękuję za tak rzetelną wypowiedź i krytykę.Postaram się poprawić.
Następnym razem wyślę Cię od razu do ASO.
Komputerem podobno nawet tylną wycieraczkę uruchomią, małpę nauczą skakać z drzewa na drzewo.
Tylko oleju do głowy nie dolewają.
Czego to Xentry jeszcze nie potrafi?
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Witam! Drogi "Noc" niestety muszę Cię zmartwić, naprawa w aso nie polegała na zmianie pracy czujnika temperatury, auto jest z Niemiec więc mogę śmiało powiedzieć, że z naszej strefy klimatycznej!
A przy okazji pisałem o dymie białym(według Ciebie para wodna) niebieskim i czarnym - były one wynikiem spalania oleju przez silnik a właściwie kropli oleju wpadającej z katalizatora do turbiny.
W aso wymienili tylko uszczelkę turbiny(za 40 zł) i śrubkę(za 4 zł) - w turbinie - kiedyś coś takiego widziałem na stronie MB USA pokazywali ten słaby punkt, (pewnie jakiś powrót oleju)
Niestety nie wierzę w historię, że ktoś naprawia MB całe zawodowe życie i to wystarczy, wszyscy wspomagają się obecnymi pracownikami serwisu bo nie mają dokumentacji i biuletynów serwisowych, ile nasłuchałem się takich historii, że cytuję" u mnie to przywożą auta do naprawy z serwisu bo nie potrafią naprawić"
Reasumując samochód przepalał olej, jest z tej samej strefy klimatycznej więc zmiana adaptacji czujnika temperatury nie zmieni koloru ani dymu z silnika, teraz o dziwo nie kopci a nawet nie dymi, nawet nie ma "pary wodnej, którą można nożem kroić" przed naprawą dymił także w okresie letnim, w garażu itp., na ciepłym silniku
Pozwolę sobie stwierdzić, że po wizycie w Pana warsztacie dalej jeździłbym z tym samym niebieskim dymem i parą wodną po adaptacji czujnika temperatury o resztę życia zastanawiałbym się co to znaczy "non omnis morial" (pisownia oryginalna) pozdrawiam Wojciech
[ Dodano: 2014-03-08, 07:48 ]
oczywiście zakradł się błąd- olej wpadał z turbiny do katalizatora...uściślając temat, dlatego ASO wymieniło małą śrubkę na magistrali olejowej turbiny...jest to znana usterka - wada tego modelu - śmiało opis tej usterki można znaleźć na forach niemieckich oraz na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=Pfb5EyKyIv8
A przy okazji pisałem o dymie białym(według Ciebie para wodna) niebieskim i czarnym - były one wynikiem spalania oleju przez silnik a właściwie kropli oleju wpadającej z katalizatora do turbiny.
W aso wymienili tylko uszczelkę turbiny(za 40 zł) i śrubkę(za 4 zł) - w turbinie - kiedyś coś takiego widziałem na stronie MB USA pokazywali ten słaby punkt, (pewnie jakiś powrót oleju)
Niestety nie wierzę w historię, że ktoś naprawia MB całe zawodowe życie i to wystarczy, wszyscy wspomagają się obecnymi pracownikami serwisu bo nie mają dokumentacji i biuletynów serwisowych, ile nasłuchałem się takich historii, że cytuję" u mnie to przywożą auta do naprawy z serwisu bo nie potrafią naprawić"
Reasumując samochód przepalał olej, jest z tej samej strefy klimatycznej więc zmiana adaptacji czujnika temperatury nie zmieni koloru ani dymu z silnika, teraz o dziwo nie kopci a nawet nie dymi, nawet nie ma "pary wodnej, którą można nożem kroić" przed naprawą dymił także w okresie letnim, w garażu itp., na ciepłym silniku
Pozwolę sobie stwierdzić, że po wizycie w Pana warsztacie dalej jeździłbym z tym samym niebieskim dymem i parą wodną po adaptacji czujnika temperatury o resztę życia zastanawiałbym się co to znaczy "non omnis morial" (pisownia oryginalna) pozdrawiam Wojciech
[ Dodano: 2014-03-08, 07:48 ]
oczywiście zakradł się błąd- olej wpadał z turbiny do katalizatora...uściślając temat, dlatego ASO wymieniło małą śrubkę na magistrali olejowej turbiny...jest to znana usterka - wada tego modelu - śmiało opis tej usterki można znaleźć na forach niemieckich oraz na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=Pfb5EyKyIv8
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Nie zamierzam kontynuować dyskusji.
Olej wytwarza tylko dym czarny i niebieski.
Odsyłam do tematu: zasłony dymne stosowane na morzu wytwarzane przez okręty osłony w celu ukrycia okrętów flagowych.
Cała "rozmowa" nie miała sensu.Pomyłka w dymieniu na błękitno-biało jest w każdym dwu-suwie.
Następnym razem proszę o większy "luz" w wypowiedziach na mój i innych temat.
Za długo pracuję by się przejmować takimi.
W przyszłości - najpierw wiedza w temacie, a potem komentarz.
Za błędy w temacie zakładanym odpowiedzialny jest ?
Olej wytwarza tylko dym czarny i niebieski.
Odsyłam do tematu: zasłony dymne stosowane na morzu wytwarzane przez okręty osłony w celu ukrycia okrętów flagowych.
Cała "rozmowa" nie miała sensu.Pomyłka w dymieniu na błękitno-biało jest w każdym dwu-suwie.
Następnym razem proszę o większy "luz" w wypowiedziach na mój i innych temat.
Za długo pracuję by się przejmować takimi.
W przyszłości - najpierw wiedza w temacie, a potem komentarz.
Za błędy w temacie zakładanym odpowiedzialny jest ?
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Przypadłość spotkała i mnie. Silniki te montowane są w C klasach i E klasach stąd temat warty dalszej debaty.
Podczas przeglądu w ASO chyba profilaktycznie wymieniono mi rzeczową uszczelkę i śrubkę o której napisał kolega Wojtek. Co ciekawe uzasadnieniem wymiany (gwarancyjnej zresztą) było stwierdzenie że delikatnie się tam poci. Być może jest akcja serwisowa, być może rzeczywiście był jakiś drobny wyciek - nie wiem, wymieniono, jest gwarancja - nie ma sprawy.
Trzeba tu zaznaczyć że przed wizytą w serwisie nie zauważyłem żadnych efektów dymnych o których napisał kolega zakładający wątek. Niestety pokazały się one miesiąc po przeglądzie z wymianą rzeczonej uszczelki.
Efekt jest taki że auto stało w garażu 4 dni, i tuż po odpaleniu jest dokładnie takie buchnięcie szarego dymy trwające 3 - 4 sekundy i koniec dymienia. Zauważyłem to tylko dlatego że cofając wjechałem w kłęby swojego własnego dymu i zdziwiony zacząłem drążyć temat przypominając sobie ten oto wątek.
Problem z dymieniem w CGI jednak istnieje naprawdę i nie jest to wymysł przeczulonego umysłu.
W poniedziałek jadę do ASO na rozpoznanie tematu, zobaczymy.
Kolego NOC nie ma się tu co obrażać, człowiek uczy się całe życie
Podczas przeglądu w ASO chyba profilaktycznie wymieniono mi rzeczową uszczelkę i śrubkę o której napisał kolega Wojtek. Co ciekawe uzasadnieniem wymiany (gwarancyjnej zresztą) było stwierdzenie że delikatnie się tam poci. Być może jest akcja serwisowa, być może rzeczywiście był jakiś drobny wyciek - nie wiem, wymieniono, jest gwarancja - nie ma sprawy.
Trzeba tu zaznaczyć że przed wizytą w serwisie nie zauważyłem żadnych efektów dymnych o których napisał kolega zakładający wątek. Niestety pokazały się one miesiąc po przeglądzie z wymianą rzeczonej uszczelki.
Efekt jest taki że auto stało w garażu 4 dni, i tuż po odpaleniu jest dokładnie takie buchnięcie szarego dymy trwające 3 - 4 sekundy i koniec dymienia. Zauważyłem to tylko dlatego że cofając wjechałem w kłęby swojego własnego dymu i zdziwiony zacząłem drążyć temat przypominając sobie ten oto wątek.
Problem z dymieniem w CGI jednak istnieje naprawdę i nie jest to wymysł przeczulonego umysłu.
W poniedziałek jadę do ASO na rozpoznanie tematu, zobaczymy.
Kolego NOC nie ma się tu co obrażać, człowiek uczy się całe życie
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Nie obraziłem się.Wręcz przeciwnie.Na innym forum podjąłem ostrą dyskusję.
Trwa - problem w tym, że ja widzę dziennie naście aut różnych marek i je naprawiam.
Temat - różne dymki.
Trochę dosyć mam wyjaśniania jaki powstaje z jakiego silnika po jakim przebiegu w jakiej sytuacji silnika diesel/benz/gaz przy jakiej temperaturze, ciśnieniu atmosferycznym i przy ilu cylindrach z odpowiednią pojemnością i długością układu wydechowego auta startującego z garażu, z pod chmurki lub z z pod willi.
Zapomniałem wspomnieć o różnych systemach podawania paliwa - od gaźnika po pompo-wtryskiwacze.
Trwa - problem w tym, że ja widzę dziennie naście aut różnych marek i je naprawiam.
Temat - różne dymki.
Trochę dosyć mam wyjaśniania jaki powstaje z jakiego silnika po jakim przebiegu w jakiej sytuacji silnika diesel/benz/gaz przy jakiej temperaturze, ciśnieniu atmosferycznym i przy ilu cylindrach z odpowiednią pojemnością i długością układu wydechowego auta startującego z garażu, z pod chmurki lub z z pod willi.
Zapomniałem wspomnieć o różnych systemach podawania paliwa - od gaźnika po pompo-wtryskiwacze.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Podzielę się swoim przypadkiem.miluch pisze:Przypadłość spotkała i mnie. Silniki te montowane są w C klasach i E klasach stąd temat warty dalszej debaty.
Podczas przeglądu w ASO chyba profilaktycznie wymieniono mi rzeczową uszczelkę i śrubkę o której napisał kolega Wojtek. Co ciekawe uzasadnieniem wymiany (gwarancyjnej zresztą) było stwierdzenie że delikatnie się tam poci. Być może jest akcja serwisowa, być może rzeczywiście był jakiś drobny wyciek - nie wiem, wymieniono, jest gwarancja - nie ma sprawy.
Trzeba tu zaznaczyć że przed wizytą w serwisie nie zauważyłem żadnych efektów dymnych o których napisał kolega zakładający wątek. Niestety pokazały się one miesiąc po przeglądzie z wymianą rzeczonej uszczelki.
Efekt jest taki że auto stało w garażu 4 dni, i tuż po odpaleniu jest dokładnie takie buchnięcie szarego dymy trwające 3 - 4 sekundy i koniec dymienia. Zauważyłem to tylko dlatego że cofając wjechałem w kłęby swojego własnego dymu i zdziwiony zacząłem drążyć temat przypominając sobie ten oto wątek.
Problem z dymieniem w CGI jednak istnieje naprawdę i nie jest to wymysł przeczulonego umysłu.
W poniedziałek jadę do ASO na rozpoznanie tematu, zobaczymy.
Kolego NOC nie ma się tu co obrażać, człowiek uczy się całe życie
Miałem to co kolega Miluch. Identyczne objawy. Najpierw w ASO wymieniono mi uszczelkę przy turbinie, ale to nie pomogło. Dym pojawiał sie dalej, z reguły na zimnym silniku bez jakiegoś konkretu czasowego, tzn raz w tygodniu, bądź dwa razy na 3 dni. Niedawno byłem na przeglądzie okresowym i ponowiłem temat, że dymek pojawia się nadal. Znajomy, który pracuje w aso MB pokazał mi informację poufną, że w silnkach CGI może coś takiego zaistnieć i nie jest to efekt zużycia turbiny lub innego podzespołu, a problem oleju, który nie cofa się lub cofa:) - nie jestem pewien. Z zaleceń, wymiana 2 uszczelek i założenie jakieś śrubki z zaworkiem zwrotnym. Po dokonaniu powyższych wskazań , narazie odpukać problem "umarł" i mam nadzieję, że nie powstanie:)
C250 CGI, 2010 pakiet AMG
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Czasem wystarczy wymienić małe czarne pudełko znane jako odma.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 20:30
Re: silnik CGI biały dym przy zimnym rozruchu
Czy numer owej śrubki i podkładek do tej srubi jest znany ?
ja mam taki efekt buchnięcia czarnym dymem jak odpalę dodam z dwa trzy razy gazu i potem już nie ma.( zimny silnik )
po rozgrzaniu już nie występuje .
ja mam taki efekt buchnięcia czarnym dymem jak odpalę dodam z dwa trzy razy gazu i potem już nie ma.( zimny silnik )
po rozgrzaniu już nie występuje .
Re: silnik CGI biały dym przy zimnym rozruchu
C215 CL600 Bi-Turbo puszca takie głęby jak ejst bardzo zimno, nic nie widać hahaha
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: silnik CGI biały dym przy zimnym rozruchu
Nasza G63 z 2015r 12tys km i SLS63 GT też puszczają takie dymki:) więc to raczej norma;0
Re: silnik CGI biały dym przy zimnym rozruchu
Witam i mnie trapi ten problem ,ale w ASO Wróbel Lubin (nie Lublin) nic o tym problemie nie wiedzą. Koledzy podzielcie się choć numerami tych wymienionych części : uszczelki i tej śrubki.
C200 CGI 184 KM Avantgarde/Automat, 2010, Sedan.
VIN : WDD2040481A362578
VIN : WDD2040481A362578
Re: silnik CGI biały dym przy zimnym rozruchu
Witam, miałem taki objaw na początku roku 2016. Auto z 2010, C CGI 200 czasem dymiło przez chwilę po starcie. W ASO Mojsiuk-Szczecin znali problem i usunęli w godzinę.
Wymieniono: 2x pierscień (6513) 4zł, zaslepkę (19972401) 30zł, uszczelniacz (239978548) 2,5zł
Opis prac: przewód olejowy doprowadz. turbosprężarki ... 160zł (zaokrąglone ceny netto).
Od tamtej pory nie dymi.
Pozdrawiam
Wymieniono: 2x pierscień (6513) 4zł, zaslepkę (19972401) 30zł, uszczelniacz (239978548) 2,5zł
Opis prac: przewód olejowy doprowadz. turbosprężarki ... 160zł (zaokrąglone ceny netto).
Od tamtej pory nie dymi.
Pozdrawiam
W204 C200 CGI Avantgarde 2010r.
WDD2040481A400099
WDD2040481A400099
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 28 gości