silnik CGI biały dym przy zimnym rozruchu

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Wojtek
Posty: 4
Rejestracja: 29 gru 2013, o 15:27

silnik CGI biały dym przy zimnym rozruchu

Post autor: Wojtek »

Witam wszystkich!mam problem z silnikiem 1800cm3 z W212 E 200 CGI z 2009r.,pozwoliłem sobie napisać bo użytkownicy W204 pewnie mają podobne problemy z tym silnikiem
- przebieg obecny 130.000 km, kupiłem samochód używany 2 miesiące temu, przy rozruchu rano po nocy z wydechu wydobywają się kłęby dymy białego z dodatkiem niebieskiego koloru - sprawdziłem forum z USA, UK i przede wszystkim Niemieckie, że jest to notoryczna usterka-wada tego modelu, oczywiście końcówka rury wydechowej też jest koloru czarnego.
Po rozruchu pracuje normalnie ale dymi jak BBQ(prawdziwy grill) oczywiście czuć zapach spalonego oleju w tle, sprawdziłem strony zagraniczne - dymienie nie ma związku z przebiegiem, zaczyna się w samochodach już po 20.000 km, opisują różne metody naprawy, nawet zapraszają mnie do salonu Mercedesa na bezpłatną wycenę bo znają te usterki...
z opisów internetowych najczęściej przewija się aktualizacja oprogramowania ECU, błąd czujnika temperatury, uszczelnienie dodatkowe turbiny, odma olejowa, zawór PCV, separator oleju itp na uszczelniaczach zaworowych kończąc.
Uważam, że to całkiem solidny samochód, więc nie wierzę w ostateczne najdalej idące rozwiązanie czyli remont silnika, turbiny ani uszczelniaczy zaworowych, oczywiście słyszałem też o niskiej trwałości tego silnika ale....
poprzedni właściciel nie oszczędzał na eksploatacji, błędem mogła być tylko wymiana oleju według wskazań licznika czyli dość rzadko, ostatnio wymieniłem świece(stare to NGK Z logo Mercedesa kolor elektrod idealny i wszystkie świece w dobrym kolorze jasno-brązowym bez nalotu olejowego) filtr powietrza też był w miarę nowy, oleju nie ubywa.
Serdecznie proszę o pomoc i ewentualną wymianę doświadczeń innych użytkowników a profesjonalistów o konkretną poradę bo znają pewnie wszystkie akcje serwisowe i pewne niedoskonałości tych silników, pozdrawiam Wojtek
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

Jak dla mnie typowe objawy uszkodzenia turbiny. Nie stracił mocy?
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Wojtek
Posty: 4
Rejestracja: 29 gru 2013, o 15:27

Post autor: Wojtek »

mocy mu nie brakuje!musiałbym zmierzyć stoperem jak się zbiera, ale ogólnie do wszystkiego czym jeździłem to dobrze się zbiera jak na tak mały motor, nie ma jakiś spadków mocy ani nie dymi później w czasie jazdy, tylko rano ten biało-niebieski dym, najwięcej opinii dotyczyło uszczelnienia turbiny a właściwie aby olej nie przelewał się do wydechu - pisali o tym separatorze!nie znam się konkretnie dlatego zwracam się do profesjonalistów!oczywiście wszystko się mogło popsuć jeśli poprzedni właściciel go zajeżdżał ale w serwisie powiedzieli, że za 700 zł (ASO) eliminują tą awarię, dlatego skłaniam się bardziej do nowego softu(piszą że po aktualizacji mniej pali albo mniej pokazuje) ewentualnie awarii czujnika temperatury albo innego drobiazgu - mowa o tym separatorze. Wystarczy kilka kropli olej w katalizatorze i o poranku efekt BBQ gotowy.
Podsumowując nie jestem mechanikiem dlatego pytam na forum a przeczytałem trochę już tych stron z pytaniami o dym z rury wydechowej, na niemieckich portalach było 13 stron postów dotyczących tego dymu( mercedes e200 cgi blauer rauch, weiser rauch, e200 cgi black smoke itp)
pozdrawiam i umieram z ciekawości!
(czy admin zna się także na w164 ML 500?)
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

Jeździłem C200 CGI w204. 90kkm Czasem z rana był właśnie ten opisywany problem. Konsultowałem się w tej kwestii z ASO. Otrzymałem informację, że problem ten jest znany i gdy auto jest serwisowane sami tą usterkę usuwają nawet nie pobierając opłaty ( tak to zrozumiałem). Uszczelniają turbinę. Jest to faktycznie biały dym. Auto za 160tysi, a dymiło jak trabant. Zdarzało się to mi tylko po kilkudniowym postoju.. no może dwa dni jak stał.
Wg. ASO nie oznacza to uszkodzenia turbiny i jakiegoś problemu zagrażającego silnikowi - ale zalecam skonsultować.
alek
Posty: 75
Rejestracja: 23 maja 2010, o 17:45
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: alek »

Podobno miał to być silnik(CGI) lepszy od poprzedniego (KOMPRESOR),a okazało się, że gazu nie toleruje, dymi jak TRABANT i za jakiś czas dowiemy się, że turbiny są awaryjne bardziej niż u konkurencji.
pozdrawiam,
180 CGI WDD2040491A473284
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

Nie sądzę. Instalacja do takiego typu silnika jest już produkowana, lecz jej cena stawia pod znakiem zapytania sens jej montażu. Tak jak pisałem nie oznacza to uszkodzenia turbiny, a wada ta jest usuwana w aso.

[ Dodano: 2014-01-01, 18:54 ]
Silnik ten nie jest lepszy od kompresora. Jest inny. Jest bardziej elastyczny i przynajmniej dla mnie daje więcej przyjemności z jazdy, ale m271 z kompressorem jest bardziej niezawodny. W przypadku turbo trzeba jednak pamiętać o odpowiednim jego traktowaniu, a przy kompresorze mamy to w nosie. No coś za coś.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Dym biały (rzadki) mgła - para wodna.
Dym biały gęsty z intensywnym zapachem spalin - zbyt uboga mieszanka na zimnym silniku.
Dym błękitny zapach oleju z chińskiej knajpy - olej.
Dym czarny- niespalone paliwo.
Dym biały - perfumy- uszczelka pod głowicą.
Dym biało/niebieski na zimno - silnik lekko zużyty ~ 300 tys. lekko bierze olej.
Dym biało/niebieski na gazie - zły gaz -za dużo propanu lub źle ustawiony skład .
Dym biało/niebieski po zapaleniu - dokładany gaz- naraz idzie benzyna i gaz.

Tyle z mojego "kapownika".
Oczywiście mogą być uszkodzenia np: dwa i wtedy trzeba myśleć.
Nie wspomniałem o niedogrzanym gazie, złym działaniu sondy itd.

Metoda prosta.Podjechać na dobry analizator spalin 4-5 gazowy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

noc, masz oczywiście rację. Natomiast ta przypadłość występuje po dłuższym unieruchomieniu auta ..... tak jakby para wodna, jednak dym jest biały i gesty. Później jest ok. Ma normalną moc, nie dymi. Nie zauważyłem większego zużycia oleju i ewentualnych ubytków płynu chłodzącego. Autem tym zrobiłem kilka tysięcy kilometrów i nie było żadnych problemów poza takim sporadycznym zadymieniem. Myślę, że Ty jesteś w stanie dowiedzieć się co faktycznie ASO z tym problemem robi. Nie sądzę aby mnie wprowadzono w błąd odnośnie tej usterki, bo nie było to w ich interesie. Mówili o uszczelnieniu turbo.
Ale i tak byłem zachwycony tym autem. Mam porównanie, bo na co dzień jeżdżę kompresorem, a CGI testowalem kilka tysi km.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Po dłuższym postoju (kilka dni) w wydechu kondensuje się woda na skutek zmian temperatury.
Opiszę efekt po 3 dniach w temperaturze zbliżonej do zera.

Po uruchomieniu przez 2-3 minuty na wolnych obrotach lekki biały dymek.Po dodaniu gazu z tyłu "czajnik" nic nie widać i powoli ustępuje.

Normalny objaw.Im silnik ma większą pojemność tym efekt intensywniejszy.
W starszych modelach W140 z silnikiem 6.0 i 7,2 efekt był nieprawdopodobny.
Auta z tyłu musiały się zatrzymać.Kierowcy nic nie widzieli.

Ja produkuję taką mgłę gdy temperatura w nocy spada z ~ +5° do poniżej zera. Na parkingu nic nie widać. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

noc, no ok. ale to było w sierpniu przy konkretnych temperaturach. Mój blad, ze po odpaleniu nie wyszedłem na zewnątrz powachac czy czuć olejem. To było auto należące do MB, więc ich spałem o co chodzi bo u mnie przy kompresorze nie ma takich akcji. Oni odpowiedzieli, to ten znany im problem i to auto tak ma, żebym nie zwracał na to uwagi. W ciągu tych 4 czy 5 tysięcy które przejechałem tym autem tylko raz tak bylo. Może i jest to to o czym Ty mówisz ale mialem różne auta ale takiego numeru nie byl....... no może poza Syrenką :lol:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Więc się nie przejmuj i śpij spokojnie.
Opisz powąchanie :mrgreen: gdy sytuacja się powtórzy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

Nie opisze pozbylem się :-( Nie kupię bo raczej lepszą opcją w serwisie jest 1.8k choć daje mniej przyjemności od CGI. CGI C200 polecam tym co do tej pory jeździli 1.8t lub 1.8tsi koncernu vag.
Wojtek
Posty: 4
Rejestracja: 29 gru 2013, o 15:27

Post autor: Wojtek »

Dziękuję za informację, ostatnio czytałem gdzieś o rurkach-obejściach turbiny i separatorze oleju, przesyłam zdjęcia do analizy, czas dymienia jest dość krótki zdjęcie 1. to 1 sekunda, zdjęcie 2 to 2 sekunda po rozruchu, później dymienie ustaje, ogólnie straszny wstyd dla Mercedesa
Załączniki
1 sekunda.jpg
2 sekunda.jpg
Awatar użytkownika
supi
Posty: 436
Rejestracja: 30 gru 2013, o 18:36
Lokalizacja: W-wa

Post autor: supi »

Zdjecie 2 to właśnie coś podobnego. Utrxymywalo sie dłuższą chwilę i chmura z tyłu że wstyd. Trabant.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Kolego, to nie jest wstyd dla MB, ani dla żadnej innej marki.
To efekt wynikający z różnicy temperatur spalin i układu wydechowego.
Im większa pojemność skokowa silnika i im bardziej rozbudowane katalizatory, tłumiki itd. im mniejsza temperatura otoczenia tym więcej pary wodnej.

Wyobraź Sobie ile pary wytwarza W221 6,5 litra bi-turbo AMG z czterema katalizatorami i czterema tłumikami.

Poszukaj na Y/T filmu jak odpala silnik wodorowy przy -20°C.Przy wietrze z tyłu auta nie widać.To mgła jak z dziwnych opowieści (można kroić nożem).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 19 gości