Temperatura silnika CDI

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

TomaszK
Posty: 155
Rejestracja: 16 maja 2010, o 14:22

Post autor: TomaszK »

czujnik jest w obudowie termostatu.
w204 c220 pakiet AMG
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
Awatar użytkownika
radex1978
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2013, o 20:53

Post autor: radex1978 »

Witam,

tak czytam o tych termostatach i temperaturach (także na forach W203 i W211 bo inne MB też mają z tym problem) i się zastanawiam czy u mnie termostat działa prawidłowo. Przy obecnych temperaturach (około 10 st.) po 5 km mam temperaturę 60 st, zaś po 8 km 75-80 st. Przy spokojnej jeździe temperatura utrzymuje się właśnie w tych granicach, jak mocniej wdepnę to osiąga 80-85 st., jedynie w sporym korku w mieście podeszło do 90 st., ale włączył się wentylator i ponownie spadło w okolice 80 st. Dzwoniłem do ASO i twierdzili, że 80 st. to prawidłowa temperatura. Ustawienia nawiewu nie mają u mnie wpływu uzyskiwaną temperaturę, nawiew grzej ok. Będę wdzięczny za opinię.
W204 C200 CDI Black Matte Princess
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

Juz kolega Noc pisal 89-92 starsze nowsze 95 stopni C .wiec nie ma możlwosci miec 75 80.przyjdze -20 'C i bedzie 65. Ja tak mialem znienilem i ma 90 stałe.chcaz brat jezdzi z otwartym termosatem tak juz klka lat i okolo 80tys km i nic sie nie dzieje.i w korku jest 90 'C
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Termostat można samemu sprawdzić na temperatury zimne w prosty sposób.
Upewnić się, że wszystkie osłony pod silnikiem są w całości, rozgrzać silnik i pojechać piętnaście minut ponad 100 km/h.
Temperatura silnika powinna wynosić z dokładnością 2-3 °C. temperaturę otwarcia termostatu.
Zakładając przeciętne 88° C. Łatwo wyliczyć ile powinno być.
Oczywiście dotyczy to zimnych dni - poniżej 10°C .Wynik poniżej termostat do wymiany.
Powyżej warto skonsultować z warsztatem.
W skrajnych wypadkach może być uszkodzony czujnik temperatury lub licznik.
Dlatego przy wątpliwościach niezależny (podczerwień) miernik temperatury (sprawdzony na gotującej się wodzie) lub kamera termowizyjna.

Dlaczego podkreślam niezależny pomiar?
W nowszych MB istnieje tylko jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
On przekazuje wartość do wszystkich sterowników.
Jak się pomyli - to narozrabia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Bobex
Posty: 14
Rejestracja: 4 sie 2013, o 17:01

Post autor: Bobex »

U mnie jednak poszedł termostat. Jak na razie wszystko gra
MB C220 W204
alek
Posty: 75
Rejestracja: 23 maja 2010, o 17:45
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: alek »

Temat temperatury silnika mamy jako tako opanowany, a tak przy okazji może ktoś napisać jaki płyn chłodzący należy dolać ponieważ jak zaparkuję na wzniesieniu to na powitanie przed odjazdem wyświetla mi się, że mam niski poziom płynu chłodzącego.
z góry wielkie podziękowanie, mam silnik (271820) 180 CGI 156KM, rok 2010
180 CGI WDD2040491A473284
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Do zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy wrzuć 3 - słownie trzy milimetrowe kryształki soli kuchennej NaCl.Oczywiście stan płynu uzupełnij.
Po dwu dniach odpisz.
Nie pomyliłem się, wypowiedź jest prawidłowa.
Dlaczego tak?. Słona tajemnica.
Potem ew. napiszę co naprawić/wymienić.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
alek
Posty: 75
Rejestracja: 23 maja 2010, o 17:45
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: alek »

Do zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy wrzuć 3 - słownie trzy milimetrowe kryształki soli kuchennej NaCl.Oczywiście stan płynu uzupełnij.
Po dwu dniach odpisz
Pozwolę sobie napisać po pierwszym dniu-co ma piernik do wiatraka.
piękne dzięki,
180 CGI WDD2040491A473284
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

System sprawdzania ilości (stanu) płynu chłodzącego i spryskiwaczy są na jednym przewodzie informacyjnym do licznika (w szeregowym połączeniu).
Zmiana oporności (rezystancji) na tym przewodzie informuje licznik, który z płynów jest poniżej dopuszczalnego stanu.
To dosyć zawodny pomiar gdy w obu zbiorniczkach znajdują się tylko zanurzone w płynach po dwie elektrody (żadnych pływaków czujników itd.).
Gdy płyny są oryginalne kłopotu nie ma.Gdy któryś odbiega od norm fabrycznych zaczynają się komunikaty.
To właśnie Kolego ma Twój "piernik do wiatraka".
Ciut soli do dowolnego płynu spryskiwaczy przywraca na chwilę równowagę pomiaru tego płynu.Ma mieć mniejszą rezystancję od oryginalnego płynu chłodzącego silnik.
Mam nadzieję, że przypomniałem trochę chemii z poziomu 3-4 klasy podstawówki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
alek
Posty: 75
Rejestracja: 23 maja 2010, o 17:45
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: alek »

Dzięki, teraz łapię o co chodzi z tą solą, a już myślałem że kolega robi mi jakieś jaja.
No to za dwa, trzy dni się odezwę.
180 CGI WDD2040491A473284
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

OT. Człowiek całe życie się uczy i bardzo często uzmysławia sobie, że chodzenie na wagary nie było dobrym posunięciem.Tematy z pozoru kiedyś błahe po latach wychodzą jako dziura w wiedzy.Nie doczytanie jednej lektury wystarczy by zabrakło słów w towarzyskiej rozmowie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
alek
Posty: 75
Rejestracja: 23 maja 2010, o 17:45
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: alek »

Przepraszam kolegę Noc za "piernik do wiatraka" -odrobina soli faktycznie zrobiła swoje-komunikat o niskim poziomie płynu znikł,dziękuję
pozd.m.

[ Dodano: 2013-11-11, 13:45 ]
Ośmielę się wrócić do tematu jakiego płynu mogę dolać do ukł. chłodzenia w silniku 271820.Kryształki soli pomogły na krótki czas ale teraz widzę, że płynu ubyło ok. 0,5l.
180 CGI WDD2040491A473284
vanryba
Posty: 54
Rejestracja: 2 sty 2013, o 23:43
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: vanryba »

a u mnie kiedy zrobile sie znowu zimniej i temp. -1 C w czasie trasy calej ok 300km termostat pokazywal temp. ok 50C

latem 90C nigdy wiecej, w chorwacji przy +39C na zewnatrz rowzniez bylo rowno 90C

pytanie czy wymieniac czy poddac szczegolowej diagnostyce wprawnemu serwisantowi, czy od razu WYMIENIAC?

moze glupie pytanie ale czy jak komputer widzi niedogrzany silnik to wiecej silnik pali ropy?

aktualna cena termostatu i robocizny w ASO ktos zna? wg mnie takie rzeczy to mozna spokojnie poza ASO ale jak czytam to tylko orginaly polecacie.
Black Princessa CDI 2,2 170kM,W204, Avantgard automat/2007/navi
Pozdrawiam
Ryba WrocLove
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

kup oryginał i wymień u mechanika, w ASO zapłacisz 3x tyle a to głupi termostat, który sam wymienisz na dobrą sprawę.
Ja w W203 miałem taki problem, że zimą wymieniałem termostat a po miesiącu znów się psuł i samochód niedogrzany.
Zrobiłem prowizorkę(jak większość) 70% chłodnicy zakryłem kartonem(od wewnętrznej strony grila) a na wiosnę wyjmowałem+wymieniałem termostat. W innym przypadku wymieniałbym 6x do roku termostat
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
vanryba
Posty: 54
Rejestracja: 2 sty 2013, o 23:43
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: vanryba »

pytanie czy faktycznie przyslona chlodnicy jest najlepszym rozwiazaniem tematu w sposob poprawny. nie mowie ze nie ale kto pyta nie bladzi.

ale patrzac na takie auta jak dawny Jelcz czy Star to stare czasy z dziecinstwa sie przypominaja jak przychodzila zima i wiekszosc aut miala takie przyslony nawet tekturowe czy gumowe na chlodnicy. ale ze w MB???? ;-(

Kolega NOC wspominal ze te autka maja bardzo wydajny system chlodzenia i moze nie dochodzic do dogrzania silnika, oraz moze byc problem z uszczelka silnika wiec wole dmuchac na zimno.

czy jest jakis sposob aby to latwo zdiagnozowac, czy to mozliwe ze latem temp. jest o .k. a zima jest zbyt niska i moze nie warto wogole sie zastanawiac tylko wymieniac !!!
Black Princessa CDI 2,2 170kM,W204, Avantgard automat/2007/navi
Pozdrawiam
Ryba WrocLove
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości