Temperatura silnika CDI
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Witam,
tak czytam o tych termostatach i temperaturach (także na forach W203 i W211 bo inne MB też mają z tym problem) i się zastanawiam czy u mnie termostat działa prawidłowo. Przy obecnych temperaturach (około 10 st.) po 5 km mam temperaturę 60 st, zaś po 8 km 75-80 st. Przy spokojnej jeździe temperatura utrzymuje się właśnie w tych granicach, jak mocniej wdepnę to osiąga 80-85 st., jedynie w sporym korku w mieście podeszło do 90 st., ale włączył się wentylator i ponownie spadło w okolice 80 st. Dzwoniłem do ASO i twierdzili, że 80 st. to prawidłowa temperatura. Ustawienia nawiewu nie mają u mnie wpływu uzyskiwaną temperaturę, nawiew grzej ok. Będę wdzięczny za opinię.
tak czytam o tych termostatach i temperaturach (także na forach W203 i W211 bo inne MB też mają z tym problem) i się zastanawiam czy u mnie termostat działa prawidłowo. Przy obecnych temperaturach (około 10 st.) po 5 km mam temperaturę 60 st, zaś po 8 km 75-80 st. Przy spokojnej jeździe temperatura utrzymuje się właśnie w tych granicach, jak mocniej wdepnę to osiąga 80-85 st., jedynie w sporym korku w mieście podeszło do 90 st., ale włączył się wentylator i ponownie spadło w okolice 80 st. Dzwoniłem do ASO i twierdzili, że 80 st. to prawidłowa temperatura. Ustawienia nawiewu nie mają u mnie wpływu uzyskiwaną temperaturę, nawiew grzej ok. Będę wdzięczny za opinię.
W204 C200 CDI Black Matte Princess
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Termostat można samemu sprawdzić na temperatury zimne w prosty sposób.
Upewnić się, że wszystkie osłony pod silnikiem są w całości, rozgrzać silnik i pojechać piętnaście minut ponad 100 km/h.
Temperatura silnika powinna wynosić z dokładnością 2-3 °C. temperaturę otwarcia termostatu.
Zakładając przeciętne 88° C. Łatwo wyliczyć ile powinno być.
Oczywiście dotyczy to zimnych dni - poniżej 10°C .Wynik poniżej termostat do wymiany.
Powyżej warto skonsultować z warsztatem.
W skrajnych wypadkach może być uszkodzony czujnik temperatury lub licznik.
Dlatego przy wątpliwościach niezależny (podczerwień) miernik temperatury (sprawdzony na gotującej się wodzie) lub kamera termowizyjna.
Dlaczego podkreślam niezależny pomiar?
W nowszych MB istnieje tylko jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
On przekazuje wartość do wszystkich sterowników.
Jak się pomyli - to narozrabia.
Upewnić się, że wszystkie osłony pod silnikiem są w całości, rozgrzać silnik i pojechać piętnaście minut ponad 100 km/h.
Temperatura silnika powinna wynosić z dokładnością 2-3 °C. temperaturę otwarcia termostatu.
Zakładając przeciętne 88° C. Łatwo wyliczyć ile powinno być.
Oczywiście dotyczy to zimnych dni - poniżej 10°C .Wynik poniżej termostat do wymiany.
Powyżej warto skonsultować z warsztatem.
W skrajnych wypadkach może być uszkodzony czujnik temperatury lub licznik.
Dlatego przy wątpliwościach niezależny (podczerwień) miernik temperatury (sprawdzony na gotującej się wodzie) lub kamera termowizyjna.
Dlaczego podkreślam niezależny pomiar?
W nowszych MB istnieje tylko jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
On przekazuje wartość do wszystkich sterowników.
Jak się pomyli - to narozrabia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Temat temperatury silnika mamy jako tako opanowany, a tak przy okazji może ktoś napisać jaki płyn chłodzący należy dolać ponieważ jak zaparkuję na wzniesieniu to na powitanie przed odjazdem wyświetla mi się, że mam niski poziom płynu chłodzącego.
z góry wielkie podziękowanie, mam silnik (271820) 180 CGI 156KM, rok 2010
z góry wielkie podziękowanie, mam silnik (271820) 180 CGI 156KM, rok 2010
180 CGI WDD2040491A473284
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Do zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy wrzuć 3 - słownie trzy milimetrowe kryształki soli kuchennej NaCl.Oczywiście stan płynu uzupełnij.
Po dwu dniach odpisz.
Nie pomyliłem się, wypowiedź jest prawidłowa.
Dlaczego tak?. Słona tajemnica.
Potem ew. napiszę co naprawić/wymienić.
Po dwu dniach odpisz.
Nie pomyliłem się, wypowiedź jest prawidłowa.
Dlaczego tak?. Słona tajemnica.
Potem ew. napiszę co naprawić/wymienić.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
System sprawdzania ilości (stanu) płynu chłodzącego i spryskiwaczy są na jednym przewodzie informacyjnym do licznika (w szeregowym połączeniu).
Zmiana oporności (rezystancji) na tym przewodzie informuje licznik, który z płynów jest poniżej dopuszczalnego stanu.
To dosyć zawodny pomiar gdy w obu zbiorniczkach znajdują się tylko zanurzone w płynach po dwie elektrody (żadnych pływaków czujników itd.).
Gdy płyny są oryginalne kłopotu nie ma.Gdy któryś odbiega od norm fabrycznych zaczynają się komunikaty.
To właśnie Kolego ma Twój "piernik do wiatraka".
Ciut soli do dowolnego płynu spryskiwaczy przywraca na chwilę równowagę pomiaru tego płynu.Ma mieć mniejszą rezystancję od oryginalnego płynu chłodzącego silnik.
Mam nadzieję, że przypomniałem trochę chemii z poziomu 3-4 klasy podstawówki.
Zmiana oporności (rezystancji) na tym przewodzie informuje licznik, który z płynów jest poniżej dopuszczalnego stanu.
To dosyć zawodny pomiar gdy w obu zbiorniczkach znajdują się tylko zanurzone w płynach po dwie elektrody (żadnych pływaków czujników itd.).
Gdy płyny są oryginalne kłopotu nie ma.Gdy któryś odbiega od norm fabrycznych zaczynają się komunikaty.
To właśnie Kolego ma Twój "piernik do wiatraka".
Ciut soli do dowolnego płynu spryskiwaczy przywraca na chwilę równowagę pomiaru tego płynu.Ma mieć mniejszą rezystancję od oryginalnego płynu chłodzącego silnik.
Mam nadzieję, że przypomniałem trochę chemii z poziomu 3-4 klasy podstawówki.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
OT. Człowiek całe życie się uczy i bardzo często uzmysławia sobie, że chodzenie na wagary nie było dobrym posunięciem.Tematy z pozoru kiedyś błahe po latach wychodzą jako dziura w wiedzy.Nie doczytanie jednej lektury wystarczy by zabrakło słów w towarzyskiej rozmowie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Przepraszam kolegę Noc za "piernik do wiatraka" -odrobina soli faktycznie zrobiła swoje-komunikat o niskim poziomie płynu znikł,dziękuję
pozd.m.
[ Dodano: 2013-11-11, 13:45 ]
Ośmielę się wrócić do tematu jakiego płynu mogę dolać do ukł. chłodzenia w silniku 271820.Kryształki soli pomogły na krótki czas ale teraz widzę, że płynu ubyło ok. 0,5l.
pozd.m.
[ Dodano: 2013-11-11, 13:45 ]
Ośmielę się wrócić do tematu jakiego płynu mogę dolać do ukł. chłodzenia w silniku 271820.Kryształki soli pomogły na krótki czas ale teraz widzę, że płynu ubyło ok. 0,5l.
180 CGI WDD2040491A473284
a u mnie kiedy zrobile sie znowu zimniej i temp. -1 C w czasie trasy calej ok 300km termostat pokazywal temp. ok 50C
latem 90C nigdy wiecej, w chorwacji przy +39C na zewnatrz rowzniez bylo rowno 90C
pytanie czy wymieniac czy poddac szczegolowej diagnostyce wprawnemu serwisantowi, czy od razu WYMIENIAC?
moze glupie pytanie ale czy jak komputer widzi niedogrzany silnik to wiecej silnik pali ropy?
aktualna cena termostatu i robocizny w ASO ktos zna? wg mnie takie rzeczy to mozna spokojnie poza ASO ale jak czytam to tylko orginaly polecacie.
latem 90C nigdy wiecej, w chorwacji przy +39C na zewnatrz rowzniez bylo rowno 90C
pytanie czy wymieniac czy poddac szczegolowej diagnostyce wprawnemu serwisantowi, czy od razu WYMIENIAC?
moze glupie pytanie ale czy jak komputer widzi niedogrzany silnik to wiecej silnik pali ropy?
aktualna cena termostatu i robocizny w ASO ktos zna? wg mnie takie rzeczy to mozna spokojnie poza ASO ale jak czytam to tylko orginaly polecacie.
Black Princessa CDI 2,2 170kM,W204, Avantgard automat/2007/navi
Pozdrawiam
Ryba WrocLove
Pozdrawiam
Ryba WrocLove
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
kup oryginał i wymień u mechanika, w ASO zapłacisz 3x tyle a to głupi termostat, który sam wymienisz na dobrą sprawę.
Ja w W203 miałem taki problem, że zimą wymieniałem termostat a po miesiącu znów się psuł i samochód niedogrzany.
Zrobiłem prowizorkę(jak większość) 70% chłodnicy zakryłem kartonem(od wewnętrznej strony grila) a na wiosnę wyjmowałem+wymieniałem termostat. W innym przypadku wymieniałbym 6x do roku termostat
Ja w W203 miałem taki problem, że zimą wymieniałem termostat a po miesiącu znów się psuł i samochód niedogrzany.
Zrobiłem prowizorkę(jak większość) 70% chłodnicy zakryłem kartonem(od wewnętrznej strony grila) a na wiosnę wyjmowałem+wymieniałem termostat. W innym przypadku wymieniałbym 6x do roku termostat
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
pytanie czy faktycznie przyslona chlodnicy jest najlepszym rozwiazaniem tematu w sposob poprawny. nie mowie ze nie ale kto pyta nie bladzi.
ale patrzac na takie auta jak dawny Jelcz czy Star to stare czasy z dziecinstwa sie przypominaja jak przychodzila zima i wiekszosc aut miala takie przyslony nawet tekturowe czy gumowe na chlodnicy. ale ze w MB???? ;-(
Kolega NOC wspominal ze te autka maja bardzo wydajny system chlodzenia i moze nie dochodzic do dogrzania silnika, oraz moze byc problem z uszczelka silnika wiec wole dmuchac na zimno.
czy jest jakis sposob aby to latwo zdiagnozowac, czy to mozliwe ze latem temp. jest o .k. a zima jest zbyt niska i moze nie warto wogole sie zastanawiac tylko wymieniac !!!
ale patrzac na takie auta jak dawny Jelcz czy Star to stare czasy z dziecinstwa sie przypominaja jak przychodzila zima i wiekszosc aut miala takie przyslony nawet tekturowe czy gumowe na chlodnicy. ale ze w MB???? ;-(
Kolega NOC wspominal ze te autka maja bardzo wydajny system chlodzenia i moze nie dochodzic do dogrzania silnika, oraz moze byc problem z uszczelka silnika wiec wole dmuchac na zimno.
czy jest jakis sposob aby to latwo zdiagnozowac, czy to mozliwe ze latem temp. jest o .k. a zima jest zbyt niska i moze nie warto wogole sie zastanawiac tylko wymieniac !!!
Black Princessa CDI 2,2 170kM,W204, Avantgard automat/2007/navi
Pozdrawiam
Ryba WrocLove
Pozdrawiam
Ryba WrocLove
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości