Temperatura silnika CDI
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Temperatura silnika CDI
Witam
Dziś przy temp zew. -17 po przejechaniu 17km temp silnika ledwo odbiła się od 40˚C a jak auto postało ok godzinę i ponownie zrobiłem 17km to ledwo do 60˚C doszło więc to zdecydowanie za mało. Dodam że nie sprawdzałem czy termostat puszcza na chłodnice.
[ Dodano: 2012-06-19, 11:10 ]
Przypominało mi się to napiszę, ze względu że termostat jest w dogodnym miejscu to go wyjąłem i dopatrzyłem się że na kołnierzu termostatu jest gumowa uszczelka aczkolwiek w strzępach, więc kupiłem nowy termostat i po problemie.
Dziś przy temp zew. -17 po przejechaniu 17km temp silnika ledwo odbiła się od 40˚C a jak auto postało ok godzinę i ponownie zrobiłem 17km to ledwo do 60˚C doszło więc to zdecydowanie za mało. Dodam że nie sprawdzałem czy termostat puszcza na chłodnice.
[ Dodano: 2012-06-19, 11:10 ]
Przypominało mi się to napiszę, ze względu że termostat jest w dogodnym miejscu to go wyjąłem i dopatrzyłem się że na kołnierzu termostatu jest gumowa uszczelka aczkolwiek w strzępach, więc kupiłem nowy termostat i po problemie.
w204 c220 pakiet AMG
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
Cześć,
Ja mam podobne pytanie: czy potrafi ktoś powiedzieć, po ilu kilometrach powinien rozgrzać się płyn chłodzący do temperatury ~90stC w zimie?
Silnik C220 CDI, jazda miejska, okolice głównie 1500 obrotów/minutę.
Przy -10stC na dworze (auto rusza z parkingu o temp. ok. 5stC) płyn rozgrzewa się po ~10 kilometrach przy spokojnej jeździe. Dzisiaj jest trochę cieplej na dworze, ok. 0stC, mimo to rozgrzewanie trwa niewiele krócej. Termostat jest nowy. Czy powinienem się przejmować?
Niestety auto będzie użytkowanie głównie w mieście na krótkich dystansach dlatego myślę o jakiejś grzałce elektrycznej uruchamianej np. pilotem tuż przed uruchomieniem auta, albo nawet guzikiem po uruchomieniu silnika.
Znajomy ma coś takiego w Mitsubishi L200 - grzałka ta znacznie skraca czas rozgrzewania silnika.
Co na to Szanowni Koledzy i Koleżanki? :)
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
Grzegorz Górko
W204'08 C220 CDI
Ja mam podobne pytanie: czy potrafi ktoś powiedzieć, po ilu kilometrach powinien rozgrzać się płyn chłodzący do temperatury ~90stC w zimie?
Silnik C220 CDI, jazda miejska, okolice głównie 1500 obrotów/minutę.
Przy -10stC na dworze (auto rusza z parkingu o temp. ok. 5stC) płyn rozgrzewa się po ~10 kilometrach przy spokojnej jeździe. Dzisiaj jest trochę cieplej na dworze, ok. 0stC, mimo to rozgrzewanie trwa niewiele krócej. Termostat jest nowy. Czy powinienem się przejmować?
Niestety auto będzie użytkowanie głównie w mieście na krótkich dystansach dlatego myślę o jakiejś grzałce elektrycznej uruchamianej np. pilotem tuż przed uruchomieniem auta, albo nawet guzikiem po uruchomieniu silnika.
Znajomy ma coś takiego w Mitsubishi L200 - grzałka ta znacznie skraca czas rozgrzewania silnika.
Co na to Szanowni Koledzy i Koleżanki? :)
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
Grzegorz Górko
W204'08 C220 CDI
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
- Lokalizacja: Olesno
niezaleznie od temperatury zewnętrznej samochód musi się dogrzać do swojej właściwej temperatury nawet w trybie miejskim, przykładowo dziś bez żadnej jazdy, samochód na luzie na postoju po dłuższej chwili ale jednak dogrzał się do odpowiedniej temperatury, więc podczas jazdy tymbardziej powinien
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
U mnie po rozgrzaniu stoi jak trzeba ;> czyli przy 90stC.
Ale wymieniałem termostat (~220pln, wymiana 50pln w polecanym serwisie. w ASO wymiana 400pln netto plus termostat ;)), bo wcześniej wskazówka zatrzymywała się na 70stC, w korkach ledwo dochodziła do 80stC.
Jak nie zapomnę to zrobię fotę ale jak podzielisz sobie skalę odpowiednio - 90stC jest łatwo odnaleźć i tam właśnie wskazówka powinna stać. Oczywiście może się wahać ale raczej w górę niż w dół.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Ale wymieniałem termostat (~220pln, wymiana 50pln w polecanym serwisie. w ASO wymiana 400pln netto plus termostat ;)), bo wcześniej wskazówka zatrzymywała się na 70stC, w korkach ledwo dochodziła do 80stC.
Jak nie zapomnę to zrobię fotę ale jak podzielisz sobie skalę odpowiednio - 90stC jest łatwo odnaleźć i tam właśnie wskazówka powinna stać. Oczywiście może się wahać ale raczej w górę niż w dół.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Umówilem sie na wymiane termostatu.500 zl w serwisie.tylko mysle o innych przyczynach nie dogrzewania sie auta.dodam ze wentylator nie wlacza sie wczesniej niz trzeba i nie chlodzi bez potrzeby.a waz glowny od termostatu cieply zawsze czyli termostat.ale pytam o bo chce uniknac kosztow nie potrzebnych.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Silniki CDI ze względu na bardzo wysoką sprawność niechętnie się nagrzewają.
Temperatura termostatów na kraje zimne (Polska) wynosi w starej wersji 89-92 w nowej 95
st.C.
Silniki CDI na kraje zimne są na ogół wyposażone w dogrzewacze elektryczne i spalinowe.
Nie zapewnia to wyposażenie komfortowej temperatury poniżej -10 st.C.
Reasumując tylko system wstępnego podgrzewania postojowego "Webasto" daje komfort, ale niestety nie sprawdza się przy dziennych przebiegach do 50 km.Akumulator jest ładowany w stopniu niedostatecznym.
Posiadam 320CDI z wszystkimi możliwymi dogrzewaczami i STH wstępnym nagrzewaniem.
Mogę używać przy -20 STH co drugi dzień, bo do pracy i wstecz mam tylko 32 km.
Jak się pomylę, to pożyczanie prądu od sąsiada.
Temperatura termostatów na kraje zimne (Polska) wynosi w starej wersji 89-92 w nowej 95
st.C.
Silniki CDI na kraje zimne są na ogół wyposażone w dogrzewacze elektryczne i spalinowe.
Nie zapewnia to wyposażenie komfortowej temperatury poniżej -10 st.C.
Reasumując tylko system wstępnego podgrzewania postojowego "Webasto" daje komfort, ale niestety nie sprawdza się przy dziennych przebiegach do 50 km.Akumulator jest ładowany w stopniu niedostatecznym.
Posiadam 320CDI z wszystkimi możliwymi dogrzewaczami i STH wstępnym nagrzewaniem.
Mogę używać przy -20 STH co drugi dzień, bo do pracy i wstecz mam tylko 32 km.
Jak się pomylę, to pożyczanie prądu od sąsiada.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości