Temperatura silnika CDI

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

TomaszK
Posty: 155
Rejestracja: 16 maja 2010, o 14:22

Temperatura silnika CDI

Post autor: TomaszK »

Witam
Dziś przy temp zew. -17 po przejechaniu 17km temp silnika ledwo odbiła się od 40˚C a jak auto postało ok godzinę i ponownie zrobiłem 17km to ledwo do 60˚C doszło więc to zdecydowanie za mało. Dodam że nie sprawdzałem czy termostat puszcza na chłodnice.

[ Dodano: 2012-06-19, 11:10 ]
Przypominało mi się to napiszę, ze względu że termostat jest w dogodnym miejscu to go wyjąłem i dopatrzyłem się że na kołnierzu termostatu jest gumowa uszczelka aczkolwiek w strzępach, więc kupiłem nowy termostat i po problemie.
w204 c220 pakiet AMG
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
ggregg
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2012, o 13:35

Post autor: ggregg »

Cześć,

Ja mam podobne pytanie: czy potrafi ktoś powiedzieć, po ilu kilometrach powinien rozgrzać się płyn chłodzący do temperatury ~90stC w zimie?
Silnik C220 CDI, jazda miejska, okolice głównie 1500 obrotów/minutę.
Przy -10stC na dworze (auto rusza z parkingu o temp. ok. 5stC) płyn rozgrzewa się po ~10 kilometrach przy spokojnej jeździe. Dzisiaj jest trochę cieplej na dworze, ok. 0stC, mimo to rozgrzewanie trwa niewiele krócej. Termostat jest nowy. Czy powinienem się przejmować?

Niestety auto będzie użytkowanie głównie w mieście na krótkich dystansach dlatego myślę o jakiejś grzałce elektrycznej uruchamianej np. pilotem tuż przed uruchomieniem auta, albo nawet guzikiem po uruchomieniu silnika.
Znajomy ma coś takiego w Mitsubishi L200 - grzałka ta znacznie skraca czas rozgrzewania silnika.

Co na to Szanowni Koledzy i Koleżanki? :)

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
Grzegorz Górko
W204'08 C220 CDI
alvaro
Posty: 48
Rejestracja: 22 sie 2012, o 23:51

Post autor: alvaro »

Panowie a pytanko do obu - po rozgrzaniu na zegarach wskazówka stoi "wam" ;)na środku między 80 a 100 czy tak troszeczkę nad 80 stopni ?
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

powinna stac pomiedzy 80 a 100.

nie przejmujcie sie, zima to norma dluzsze nagrzewanie tymbardziej w miescie
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

witam u mnie zazwyczaj w mieście po rozgrzaniu jest 80 lub lekko ponad.a trasa około 85 dopiero przy energicznej jeździe jest 90 przyjrzeć się temu termostatowi?jaki jest płyn chłodniczy w MB?
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

niezaleznie od temperatury zewnętrznej samochód musi się dogrzać do swojej właściwej temperatury nawet w trybie miejskim, przykładowo dziś bez żadnej jazdy, samochód na luzie na postoju po dłuższej chwili ale jednak dogrzał się do odpowiedniej temperatury, więc podczas jazdy tymbardziej powinien
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
alvaro
Posty: 48
Rejestracja: 22 sie 2012, o 23:51

Post autor: alvaro »

Dajcie fotkę jak stoi, bo jak zmienię a będzie tak samo to się wkurzę :mrgreen: Szwagier zmienił u siostry w A-klasie W169 na ori nówkę i po zmianie jest tak samo jak u mnie - lekko ponad 80 na zegarach...
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

Dzisiaj po trasie 150 km juz jestem pewiem ze termostat.temp max 85 stp i faluje do dolu po jezdzie z gorki np lub 6 sta i 2 tys obrotow wtedy jest. 75 stp.jakiej firmy termostat jest w oryginale i ile to moze kosztowac ewentualnie w serwisie?
alvaro
Posty: 48
Rejestracja: 22 sie 2012, o 23:51

Post autor: alvaro »

do A-klasy pamiętam że coś ~300-350 zł ;-) u mnie ani nie spada ani nie rośnie ale zawsze ciut powyżej 80...
ggregg
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2012, o 13:35

Post autor: ggregg »

U mnie po rozgrzaniu stoi jak trzeba ;> czyli przy 90stC.
Ale wymieniałem termostat (~220pln, wymiana 50pln w polecanym serwisie. w ASO wymiana 400pln netto plus termostat ;)), bo wcześniej wskazówka zatrzymywała się na 70stC, w korkach ledwo dochodziła do 80stC.

Jak nie zapomnę to zrobię fotę ale jak podzielisz sobie skalę odpowiednio - 90stC jest łatwo odnaleźć i tam właśnie wskazówka powinna stać. Oczywiście może się wahać ale raczej w górę niż w dół.


Pozdrawiam,
Grzegorz
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

Umówilem sie na wymiane termostatu.500 zl w serwisie.tylko mysle o innych przyczynach nie dogrzewania sie auta.dodam ze wentylator nie wlacza sie wczesniej niz trzeba i nie chlodzi bez potrzeby.a waz glowny od termostatu cieply zawsze czyli termostat.ale pytam o bo chce uniknac kosztow nie potrzebnych.:-)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Silniki CDI ze względu na bardzo wysoką sprawność niechętnie się nagrzewają.
Temperatura termostatów na kraje zimne (Polska) wynosi w starej wersji 89-92 w nowej 95
st.C.
Silniki CDI na kraje zimne są na ogół wyposażone w dogrzewacze elektryczne i spalinowe.
Nie zapewnia to wyposażenie komfortowej temperatury poniżej -10 st.C.

Reasumując tylko system wstępnego podgrzewania postojowego "Webasto" daje komfort, ale niestety nie sprawdza się przy dziennych przebiegach do 50 km.Akumulator jest ładowany w stopniu niedostatecznym.

Posiadam 320CDI z wszystkimi możliwymi dogrzewaczami i STH wstępnym nagrzewaniem.
Mogę używać przy -20 STH co drugi dzień, bo do pracy i wstecz mam tylko 32 km.
Jak się pomylę, to pożyczanie prądu od sąsiada.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ggregg
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2012, o 13:35

Post autor: ggregg »

Dziękuję za odpowiedzi. Wychodzi na to, że pozostaje jeździć na niedogrzanym silniku albo nadrabiać dwukrotnie trasę do pracy :(

Pozdrawiam,
Grzegorz
C220CDI'08
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

Tak tylko u mnie +5 C ' 3 osobu i 120 km/h 5 ty bieg a temp 85 a miasto 75 w korku 80 a bylo 90 na wiosne jak nic.
ggregg
Posty: 10
Rejestracja: 26 paź 2012, o 13:35

Post autor: ggregg »

Kolego magic1979, u mnie było podobnie, wymiana termostatu pomogła. Uznałem, że skoro się sypią w tych modelach to prędzej czy później i tak będzie do wymiany.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości