Wibracje pedału gazu podczas jazdy od 80-140km/h
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Wibracje pedału gazu podczas jazdy od 80-140km/h
Witam,
Posiadam W204 C180 CGI z 2011, siedmiostopniowy automat, który zakupiłem w 2012 roku jako auto nowe(gwarancja do września 2013). Obecnie przejechane mam 26000 tys. km i od około tygodnia, będąc w trasie zauważyłem, a raczej wyczułem dziwne wibracje pedału gazu, które pojawiają się przy prędkości 90km/h i są odczuwalne do prędkości około 140km/h. Najdziwniejsze jest to, ze na biegu jałowym nie ma żadnych wibracji, auto wkręca się super na obroty, automat pracuje cicho i płynnie. Byłem już w dwóch ASO - w pierwszym sprawdzili wyważenie opon, poduszki silnik/skrzynia, zawieszenie, wgrali nowy soft silnika i ogólnie wszystko jest według nich idealne. Niestety nie potrafili mi pomóc, bo nadal odczuwam wibracje - jakby dwa ocierające się elementy, nie jest to wibracja jednostajna, tak jakby cos wpadało w rezonans i przenosiło się na pedał gazu. W drugim ASO powiedzieli mi, ze sprawdzili te wibracje w identycznym nowym egzemplarzu C180 i jest dokładnie tak samo jak u mnie i nie mam się czym przejmować. Nie wiem, co o tym wszystkim myśleć, bo problem pojawił się nagle i wcześniej nie było nic czuć pod stopą na pedale gazu.
Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z czymś takim, miał podobny problem?.
Wszystkim z góry dziękuję za pomoc/odpowiedzi i pozdrawiam.
Posiadam W204 C180 CGI z 2011, siedmiostopniowy automat, który zakupiłem w 2012 roku jako auto nowe(gwarancja do września 2013). Obecnie przejechane mam 26000 tys. km i od około tygodnia, będąc w trasie zauważyłem, a raczej wyczułem dziwne wibracje pedału gazu, które pojawiają się przy prędkości 90km/h i są odczuwalne do prędkości około 140km/h. Najdziwniejsze jest to, ze na biegu jałowym nie ma żadnych wibracji, auto wkręca się super na obroty, automat pracuje cicho i płynnie. Byłem już w dwóch ASO - w pierwszym sprawdzili wyważenie opon, poduszki silnik/skrzynia, zawieszenie, wgrali nowy soft silnika i ogólnie wszystko jest według nich idealne. Niestety nie potrafili mi pomóc, bo nadal odczuwam wibracje - jakby dwa ocierające się elementy, nie jest to wibracja jednostajna, tak jakby cos wpadało w rezonans i przenosiło się na pedał gazu. W drugim ASO powiedzieli mi, ze sprawdzili te wibracje w identycznym nowym egzemplarzu C180 i jest dokładnie tak samo jak u mnie i nie mam się czym przejmować. Nie wiem, co o tym wszystkim myśleć, bo problem pojawił się nagle i wcześniej nie było nic czuć pod stopą na pedale gazu.
Czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z czymś takim, miał podobny problem?.
Wszystkim z góry dziękuję za pomoc/odpowiedzi i pozdrawiam.
Wiem, ze ASO powinno zająć się tym tematem. Problem w tym, że oni chyba nie za bardzo wiedzą jak się do tego zabrać , dlatego postanowiłem zapytać na forum i ewentualnie ich trochę nakierować. Dodatkowo dzisiaj na na postoju (lewarek w pozycji P) słychać dziwny stukot, który nasila się przy dodaniu gazu, a potem cichnie gdy obroty przekroczą 2000obr./min.
Pozdrowienia dla fanów MB .
Pozdrowienia dla fanów MB .
Odwiedziłem dzisiaj ASO i niewiele się dowiedziałem, właściwie nic. Nie wiedzą co to może stukać. Na dodatek stukanie pojawia się od czasu do czasu, słychać je tylko z wnętrza samochodu, na postoju w momencie gdy obroty spadną do około 600. Po przejechaniu paru kilometrów nic nie hałasuje, a potem znowu słychać stukanie. Co to może byc???
Sprawa jest dla mnie mega dziwna, bo miałem już dużo różnych aut i jeszcze nigdy nic takiego mi się nie przydarzyło. Na forum pytam dlatego, ze nigdy nie miałem ani nie naprawiałem (kiedyś robiłem remonty silników) automatu. Podajrzewam skrzynie biegów, jednak pewien nie jestem. Sam nie mogę zweryfikować, bo auto jest na gwarancji...masakra jakas .Najlepiej ten stukot slychac z tylnej kanapy, trudno powiedziec skad dokładnie pochodzi. Silnik pracuje równo i poprawnie, nie słychac nic podejrzanego po otwarciu maski, dlatego podejrzewam skrzynie/przeniesienie napędu.
Może spotkaliście się z czyms podobnym w waszych autach??
Sprawa jest dla mnie mega dziwna, bo miałem już dużo różnych aut i jeszcze nigdy nic takiego mi się nie przydarzyło. Na forum pytam dlatego, ze nigdy nie miałem ani nie naprawiałem (kiedyś robiłem remonty silników) automatu. Podajrzewam skrzynie biegów, jednak pewien nie jestem. Sam nie mogę zweryfikować, bo auto jest na gwarancji...masakra jakas .Najlepiej ten stukot slychac z tylnej kanapy, trudno powiedziec skad dokładnie pochodzi. Silnik pracuje równo i poprawnie, nie słychac nic podejrzanego po otwarciu maski, dlatego podejrzewam skrzynie/przeniesienie napędu.
Może spotkaliście się z czyms podobnym w waszych autach??
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Trochę to przeczy logice.
Pedał gazu w W204 ma tylko elektryczne powiązanie ze sterownikiem silnika.
Nie ma powiązań mechanicznych.
Zjawisko polączył bym z jakąś wibracją układu mechanicznego.
Dalej, to poduszki silnika, poduszka skrzyni, niewyważony wał napędowy i pochodne.
Taką usterkę diagnozuje się przez Tipsy w ASO.
Tips-usterka nietypowa, sporadyczna, zgłaszana przez klientów i analizowana.
Odpowiedź z MB tylko dla ASO.
Pedał gazu w W204 ma tylko elektryczne powiązanie ze sterownikiem silnika.
Nie ma powiązań mechanicznych.
Zjawisko polączył bym z jakąś wibracją układu mechanicznego.
Dalej, to poduszki silnika, poduszka skrzyni, niewyważony wał napędowy i pochodne.
Taką usterkę diagnozuje się przez Tipsy w ASO.
Tips-usterka nietypowa, sporadyczna, zgłaszana przez klientów i analizowana.
Odpowiedź z MB tylko dla ASO.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Witam,
dzięki wszystkim za odpowiedzi:). Bylem wczoraj w ASO i usterka wyglada nietypowo...,
to znaczy, ze gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to słychać stukot i pulsowanie na przewodzie wychodzącym od pompy paliwa. Wydaje mi się,że dzieje się coś z pompą, bo przewód raz drga, raz nie w zalezności od obrotów. Na dodatek karoseria wpada w lekkie wibracje, które przenoszą się na pedał gazu. W ASO nie spotkali się jeszcze z czymś takim- tak mi powiedzieli. Tak czy owak delikatny stukot cały czas jest słyszalny, a mrowienie pedału gazu nie ustąpiło.
Trudno o logikę w tym przypadku, ale fakty są faktami.
Napiszę więcej, jak w serwisie coś wymóżdżą, ja niestety nic sam dotknąć nie mogę
dzięki wszystkim za odpowiedzi:). Bylem wczoraj w ASO i usterka wyglada nietypowo...,
to znaczy, ze gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to słychać stukot i pulsowanie na przewodzie wychodzącym od pompy paliwa. Wydaje mi się,że dzieje się coś z pompą, bo przewód raz drga, raz nie w zalezności od obrotów. Na dodatek karoseria wpada w lekkie wibracje, które przenoszą się na pedał gazu. W ASO nie spotkali się jeszcze z czymś takim- tak mi powiedzieli. Tak czy owak delikatny stukot cały czas jest słyszalny, a mrowienie pedału gazu nie ustąpiło.
Trudno o logikę w tym przypadku, ale fakty są faktami.
Napiszę więcej, jak w serwisie coś wymóżdżą, ja niestety nic sam dotknąć nie mogę
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Moja diagnoza jest w takim razie zgodna z opisem.
Należy wymóc na ASO przejrzenie systemu Tips.
Jeżeli nie potrafią, zmienić ASO na lepszą stację MB.
Należy wymóc na ASO przejrzenie systemu Tips.
Jeżeli nie potrafią, zmienić ASO na lepszą stację MB.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Witam,
dzieki "noc" za odpowiedz i pokierowanie. Odebrałem dziś samochód z ASO i powiedzieli mi, że jest to normalne i nie ma się czym przejmować. Na podnośnik wstawili nową (bez przebiegu) E klasę z tym samym silnikiem. I rzeczywiście na włączonym silniku po dotknięciu przewodu paliwowego(sam sprawdzałem) odczuwalne jest stukanie, które u mnie powoduje stukot słyszalny od czasu do czasu w kabinie. Wygląda na to, że to normalne. W zależności od dawkowania paliwa raz słychać stukanie raz nie.Powiedzieli mi,że na początku myśleli o wymianie pompy paliwa na nową, jednak po sprawdzeniu 2 nowych aut stwierdzili,ze to nie ma sensu, bo tam jest identycznie. Dziwne to wszystko dla mnie..., ale skoro taki urok tego silnika, to trzeba się z tym pogodzić.
Czy ktoś z użytkowników W204 C180 CGI zauważył u siebie coś takiego jak ja opisuję w tym poście.
dzieki "noc" za odpowiedz i pokierowanie. Odebrałem dziś samochód z ASO i powiedzieli mi, że jest to normalne i nie ma się czym przejmować. Na podnośnik wstawili nową (bez przebiegu) E klasę z tym samym silnikiem. I rzeczywiście na włączonym silniku po dotknięciu przewodu paliwowego(sam sprawdzałem) odczuwalne jest stukanie, które u mnie powoduje stukot słyszalny od czasu do czasu w kabinie. Wygląda na to, że to normalne. W zależności od dawkowania paliwa raz słychać stukanie raz nie.Powiedzieli mi,że na początku myśleli o wymianie pompy paliwa na nową, jednak po sprawdzeniu 2 nowych aut stwierdzili,ze to nie ma sensu, bo tam jest identycznie. Dziwne to wszystko dla mnie..., ale skoro taki urok tego silnika, to trzeba się z tym pogodzić.
Czy ktoś z użytkowników W204 C180 CGI zauważył u siebie coś takiego jak ja opisuję w tym poście.
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Odpowiedź będzie (wredna). Część populacji jest nadwrażliwa.
Mam czasem takich klientów, zazwyczaj muzycy.
Nie jestem w stanie ich przekonać, że tak ma być.
Oni mają słuch (absolutny), ja takiego nie mam.
To co oni słyszą do mnie nie dociera.
Ale klasykę lubię.
Mam czasem takich klientów, zazwyczaj muzycy.
Nie jestem w stanie ich przekonać, że tak ma być.
Oni mają słuch (absolutny), ja takiego nie mam.
To co oni słyszą do mnie nie dociera.
Ale klasykę lubię.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Witam wszystkich ponownie,
dzieki "noc" za pomoc..., i naprawde dobry post o sluchu absolutnym . Rzeczywiscie co niektorzy maja bardzo wyczulony sluch i przesadzaja. Ja nie zaliczam sie do nich, a moj sluch muzyczny ogranicza sie do tego, ze albo radio gra albo nie. I podobnie jest w mojej C-klasie, czasami cos puka czasami nie. Jestem co prawda pedantem, ale wierzyc mi sie nie chce, ze tak ma byc. Stad moje pytanie, czy ktos z was zauwazyl u siebie cos podobnego. Bylem w innym serwisie MB i po raz kolejny przyznano mi racje, ze cos czasami dziwnie puka, wymienili mi na odczepne zawor recyrkulacji spalin - maly zaworek zaraz pod maska i jak halasowalo tak nadal halasuje.
Obstawiam wadliwa pompe paliwa, ktora podczas pracy powodowac moze rowniez przenoszenie drgan na pedal gazu przy wczesniej opisanych predkosciach. Co sadzicie, bo kolejny serwis nie ma pomyslu co to moze byc??
Czy ktos kto ma ten sam silnik co ja zauwazyl podobne pukanie u siebie??
dzieki "noc" za pomoc..., i naprawde dobry post o sluchu absolutnym . Rzeczywiscie co niektorzy maja bardzo wyczulony sluch i przesadzaja. Ja nie zaliczam sie do nich, a moj sluch muzyczny ogranicza sie do tego, ze albo radio gra albo nie. I podobnie jest w mojej C-klasie, czasami cos puka czasami nie. Jestem co prawda pedantem, ale wierzyc mi sie nie chce, ze tak ma byc. Stad moje pytanie, czy ktos z was zauwazyl u siebie cos podobnego. Bylem w innym serwisie MB i po raz kolejny przyznano mi racje, ze cos czasami dziwnie puka, wymienili mi na odczepne zawor recyrkulacji spalin - maly zaworek zaraz pod maska i jak halasowalo tak nadal halasuje.
Obstawiam wadliwa pompe paliwa, ktora podczas pracy powodowac moze rowniez przenoszenie drgan na pedal gazu przy wczesniej opisanych predkosciach. Co sadzicie, bo kolejny serwis nie ma pomyslu co to moze byc??
Czy ktos kto ma ten sam silnik co ja zauwazyl podobne pukanie u siebie??
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Pompa paliwa znajduje się w baku. Jest zawieszona na poduszkach elasto-coś i mogłaby by bak lub karoserię wprowadzać w drgania.Jej drgania dodatkowo tłumi obudowa również na poduszkach.Dodatkowo zwykle cała jest w cieczy i bak przykręcony poprzez gumowe podkładki.
W tym autku nie ma linki gazu.Pedał gazu to klawisz elektroniczny przytrzymany do karoserii o ile pamiętam dwoma spinkami.
Fakt, jest bezpośrednio do blach.
Jednak potwierdzony jeszcze raz przez Ciebie fakt drżeń akurat w tym miejscu nadwozia jakoś mnie nie przekonuje.
Karoseria CGI czy CDI jest identyczna.Silnik CDI rzeczywiście lekko drży, a mimo to o takim przypadku nie słyszałem.
Być może masz do czynienia ze źle pospawanym nadwoziem.
Na Twoim miejscu ASO, auto zastępcze i niech płaczą.
W tym autku nie ma linki gazu.Pedał gazu to klawisz elektroniczny przytrzymany do karoserii o ile pamiętam dwoma spinkami.
Fakt, jest bezpośrednio do blach.
Jednak potwierdzony jeszcze raz przez Ciebie fakt drżeń akurat w tym miejscu nadwozia jakoś mnie nie przekonuje.
Karoseria CGI czy CDI jest identyczna.Silnik CDI rzeczywiście lekko drży, a mimo to o takim przypadku nie słyszałem.
Być może masz do czynienia ze źle pospawanym nadwoziem.
Na Twoim miejscu ASO, auto zastępcze i niech płaczą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Re:
Fajnie, że w takim języku :Phoney pisze:i would like to appreciate you for sharing such a great info with us
Re: Wibracje pedału gazu podczas jazdy od 80-140km/h
Mam to samo c200cdi zaczelo sie przy 140 000km teraz jest blisko 190 000km i dalej nikt nie wie co to jest.
U mnie rezonans przez pedal gazu jest odczuwalny też na lewarku skrzyni biegów (automat). Najczęściej wyczuwam to przy schodzeniu z predkosci przy 160km do 150km wtedy najbardziej to daje znać taki dziwny rezonans ciekawe dlaczego w tym przedziale i głównie na 7 biegu ? Dodam ze auto chodzi normalnie i nie sprawia problemów... ciekawe co to ??? Ja juz sie poddalem nie mówiąc o serwisie ASO. Niby coś ale nic... hehe z czasem sie okaże
U mnie rezonans przez pedal gazu jest odczuwalny też na lewarku skrzyni biegów (automat). Najczęściej wyczuwam to przy schodzeniu z predkosci przy 160km do 150km wtedy najbardziej to daje znać taki dziwny rezonans ciekawe dlaczego w tym przedziale i głównie na 7 biegu ? Dodam ze auto chodzi normalnie i nie sprawia problemów... ciekawe co to ??? Ja juz sie poddalem nie mówiąc o serwisie ASO. Niby coś ale nic... hehe z czasem sie okaże
C200CDI AMG/LIFT SEDAN
WDD2040011A752575
WDD2040011A752575
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości