Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Czarno_To_Widze
Posty: 21
Rejestracja: 31 paź 2018, o 08:28

Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Czarno_To_Widze »

Witajcie, mam pytanie. W czwartek odebrałam auto od mechanika - oprócz wymiany łożyska zrobił mi również pełną diagnostykę i zauważył, ze dpf jest zapchany trochę bardziej niż powinien (jednego dnia 69%, drugiego dnia już na 72%). Zaproponował wypalenie dpf przez SD. Miałam obawy co do tego zabiegu, ale zapewnił mnie ze warto raz na jakiś czas wymusić wypalanie przez sd dość logicznie to argumentując, więc się zgodziłam. No i przez piątek i weekend nie ruszałam auta. Dzisiaj o 16:30, jak wracałam z pracy, podczas jazdy na ciepłm silniku, pojawił się komunikat "Top up coolant See owner's manual". Zjechałam na parking marketu, poszłam na zakupy, a chłopak w tym czasie podszedł na stację i wlał litr borygo, bo w zbiorniczku echo. No ale niestety komunikat nie zniknął - pojawił się znowu, a pod domem w zbiorniczku znowu brakuje płynu :-/ Podpowiedzcie mi, czy nagły ubytek może być spowodowany ostatnim wypalaniem DPF? Mam spore obawy o uszczelkę pod głowicą... Czy moze powinnam po prostu wlać więcej niż 1 litr. Jutro oczywiście zadzwonię do mechanika, ale chciałabym wcześniej wiedzieć na czym stoję. Podpowiecie blondynce, czy jedno z drugim może mieć jakiś związek?
Mercedes-Benz klasa C W204, 2009 r., C220, 170 km
Patryk211088
Posty: 839
Rejestracja: 11 wrz 2016, o 09:46
Lokalizacja: Lubin (dolny slask)

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Patryk211088 »

To bardzo duży ubytek więc ja bym raczej szukał wycieku
W204 model t 2008r 2.2 cdi 170km 5g tronic
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: diabeelek »

A co Ci jeszcze ten mechanik robił? Może wlał Ci nowy płyn, nie odpowietrzył układu i teraz brakuje. Litr to bardzo dużo. Jeśli nie widzisz wycieku to obstawiam, że załączył się duży obieg i dama wychlała ten płyn ze zbiorniczka
WDD2042081F230429
Obrazek
Czarno_To_Widze
Posty: 21
Rejestracja: 31 paź 2018, o 08:28

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Czarno_To_Widze »

Nic mi nie mówił o płynie chłodniczym. Absolutnie ani słowa, więc raczej na pewno nic z tym nie zrobił. Właśnie chłop mi dolał drugi litr, strasznie wiało i troche narozlewał :-/ :-/ Więc jest w koło troche mokro, a do tego ciemno i kaplica, a jutro jechać trzeba. Tak nagle tyle mu ubyło ??
Mercedes-Benz klasa C W204, 2009 r., C220, 170 km
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: diabeelek »

UPG by tyle nie wciągnęła. W OM651 roszczelniała się pompa wody (tak widzialem na zagranicznych forach). Nalejcie płynu do pełna i obserwujcie...dziwna anomalia...2L płynu nie wyparują...
WDD2042081F230429
Obrazek
Czarno_To_Widze
Posty: 21
Rejestracja: 31 paź 2018, o 08:28

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Czarno_To_Widze »

A no dziwne, zwlaszcza ze mechanik przy wydawaniu mi auta powiedział ze jest suchutki i w ogole w bardzo dobrym stanie. A tu nagle taka niespodzianka. Czyli uwazacie, ze nie ma to zwiazku z wypalaniem dpf i jestto przypadek? Trochę dziwny zbieg okoliczności jak dla mnie.
Mercedes-Benz klasa C W204, 2009 r., C220, 170 km
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: perzu126 »

Jeśli wszystko jest ok, to po co męczyć silnik na postoju wypalając DPF? Wystarczyło się przejechać w dłuższą trasę, sterownik sam by sobie poradził. No chyba, że DPF był tak zawalony, że program nie chciał zainicjować wypalania w trakcie jazdy? Nie wiem tego. Ale uważam, że w większości przypadków dopalania filtrów na postoju czy wyciąganie ich z auta to prostu sposób mechaników na wyciągnięcie dodatkowej kasy.
W tym przypadku nic strasznego sie raczej nie stało. Obstawiam, że w wyniku obciążenia i temperatury (ponad 600stopni na wydechu- tyle nie ma nawet w czasie szybszej jazdy) mogła ze starości nie wytrzymać jakaś uszczelka.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Czarno_To_Widze
Posty: 21
Rejestracja: 31 paź 2018, o 08:28

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Czarno_To_Widze »

perzu126 pisze: 20 lis 2018, o 11:03 Jeśli wszystko jest ok, to po co męczyć silnik na postoju wypalając DPF? Wystarczyło się przejechać w dłuższą trasę, sterownik sam by sobie poradził. No chyba, że DPF był tak zawalony, że program nie chciał zainicjować wypalania w trakcie jazdy? Nie wiem tego. Ale uważam, że w większości przypadków dopalania filtrów na postoju czy wyciąganie ich z auta to prostu sposób mechaników na wyciągnięcie dodatkowej kasy.
Powiem Ci szczerze że mam teraz podobne odczucia, za mało mnie skroił za łożysko, i dlatego postanowił mnie namówić na czyszczenie DPF. Może intencje miał dobre, ale obawiam się o skutki. Tym bardziej też nie byłam przekonana do wypalania DPF, że ja jeżdżę w trasie codziennie, mam 45 km do pracy i 45 wracam, z czego 10 km jest w mieście, a 35 km na trasie szybkiego ruchu. Więc codziennie go przeganiam. Ale postraszyl mnie, że jak się zapcha dpf to wtedy siada albo czujnik doładowania od razu, albo któryś z czujników temperatury spalin i egr dostaje w dupe. I poradził mi by co wymianę oleju sprawdzać stan naładowania filtra cząstek stałych. Mówił też że jak poziom zapchania sięgnie 75% to wejde w tryb awaryjny i wtedy zapłacę 450 zł. Przede mną dłuższa trasa, więc chciałam tego uniknąć i się zgodziłam...
perzu126 pisze: 20 lis 2018, o 11:03 W tym przypadku nic strasznego sie raczej nie stało. Obstawiam, że w wyniku obciążenia i temperatury (ponad 600stopni na wydechu- tyle nie ma nawet w czasie szybszej jazdy) mogła ze starości nie wytrzymać jakaś uszczelka.
Mógłbyś rozwinąć ten wątek? Prawdopodobnie trzasnęła nagrzewnica, albo coś w okolicy - świadczy o tym mokry zaciek w miejscu, gdzie wąż wchodzi jakby w kokpit. Mógłbyś mi wyjaśnić, jak się ma temperatura 600 stopni na wydechu do układu chłodzenia?
Ostatnio zmieniony 20 lis 2018, o 15:08 przez Czarno_To_Widze, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz klasa C W204, 2009 r., C220, 170 km
Czarno_To_Widze
Posty: 21
Rejestracja: 31 paź 2018, o 08:28

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Czarno_To_Widze »

O tak to wygląda..
Załączniki
20181120_124947.jpg
Mercedes-Benz klasa C W204, 2009 r., C220, 170 km
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: ktos92 »

Jeżeli wymusił wypalenie na postoju to dość dobrze obsługuje SD ale ta opcja w silniku OM651 jet dość mocno schowana i jeśli dobrze pamiętam trzeba mieć wersje Developer tego oprogramowania ;-) Moim zdaniem wymusił poprostu wypalenie wfiltra podczas następnej jazdy. Jeżeli dobrze pamiętam to SD nie wymusi wypalenia przy kolejnej jeździe jeżeli filtr jest zapchany powyżej 90%? Musze zerknąć w WIS, dawno tego nie robiłem :-D Kolega z tego co pamiętam miał totalnie zapchany filtr i nie dało rady wymusić wypalenia w czasie jazdy, ze względu na stopień zapchania nie ryzykowałem wypalenia filtra na psotoju, istniała nawet możliwość uszkodzenia silnika. Czyszczenie chemią "LiquiMoly DPF Cleaner" załatwiło sprawe i filtr jest jak nowy.

Co do wycieku to szukałbym go na węrzach, raczej mało prawdopodobne żeby walnęła pompa wody lub chłodnica EGR. Warto też zajrzeć do podstawy filtra paliwowego, może pękł plastikowy krócieć?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: perzu126 »

Kolego, jeśli robisz takie trasy, to DPF nie jest problemem i daj się straszyć. Wszelkie anomalie z ewentualnym zapchaniem wynikają z jakiejś usterki.

Jesli robił regeneracje na postoju, to silnik przez paręnaście minut idzie na wysokich obrotach a na wydechu jest ponad 600 stopni co powoduje zwiększenie temperatury pod maską. Dodam, że w Passacie B8 jak przerwę proces regeneracji filtra, to po wyłączeniu silnika przez kilka minut pracują wentylatory silnika- czuć ciepło pod maską. Mogła jakaś guma nie wytrzymać ale to takie moje dywagacje.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
eupatorus
VIP
Posty: 168
Rejestracja: 3 sie 2014, o 17:12
Lokalizacja: Kraków

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: eupatorus »

Mam ten sam silnik, DPF wypala się nawet w miejskiej jeździe. Jeśli nie było błędu silnika o zapchanym DPF mechanik Cie naciągnął na kasę i jak koledzy wspomnieli katował Ci silnik na postoju na wysokich obrotach.
W204 C250 CDI
Czarno_To_Widze
Posty: 21
Rejestracja: 31 paź 2018, o 08:28

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Czarno_To_Widze »

ktos92 pisze: 21 lis 2018, o 10:04 Co do wycieku to szukałbym go na węrzach, raczej mało prawdopodobne żeby walnęła pompa wody lub chłodnica EGR. Warto też zajrzeć do podstawy filtra paliwowego, może pękł plastikowy krócieć?
Dokładnie - pękł króciec. Koszt króćca 170 zł. Było na pewno tak jak piszecie - naciągnął mnie na wypalanie DPF, w efekcie zafundowałam sobie usterkę w układzie chłodzenia.

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc, na przyszłość będę już mądrzejsza :)
Mercedes-Benz klasa C W204, 2009 r., C220, 170 km
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: esener303 »

niezły thiller masz z tą damą mam nadzieje że się nie zniechęciłaś do gwiazy a ci mechanicy to partacze jakich mało co jeden to lepszy oby już był spokój i happy end tych historii
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Czarno_To_Widze
Posty: 21
Rejestracja: 31 paź 2018, o 08:28

Re: Wypalanie dpf przez SD a nagły ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Czarno_To_Widze »

esener303 pisze: 27 lis 2018, o 23:20 niezły thiller masz z tą damą mam nadzieje że się nie zniechęciłaś do gwiazy a ci mechanicy to partacze jakich mało co jeden to lepszy oby już był spokój i happy end tych historii
Też miałam taką nadzieję, ale niestety - dzisiaj rano znowu pojawił mi się komunikat o braku płynu. Pojechałam prosto do mechanika i po krótkich oględzinach stwierdził, że znowu cieknie, ale z innej strony, mokro jest w rynienkach pod silnikiem z prawej strony. Auto zostało u niego. Wraca więc jak bumerang temat przegrzania silnika podczas wypalania DPF... Mam nieodparte wrażenie, ze te usterki muszą mieć z tym związek, bo to po prostu niemożliwe, że nagle z każdej strony wycieka mi płyn chłodniczy... Może ktoś potwierdzi, czy moje rozumowanie jest logiczne. Boję się, że co chwila będzie mi teraz jakaś uszczelka pękała, o wydmuchanej UDP już nie wspomnę nawet..
Mercedes-Benz klasa C W204, 2009 r., C220, 170 km
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 22 gości