Zanika wspomaganie
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Zanika wspomaganie
Cześć wam w ten sobotni pięknie padający wieczór :) Miałem dwa miesiące temu wymienianą pompe wspomagania było ją głośno słychać i na kierownicy czułem drgania. Było okey do wczoraj, kiedy na stacji przy wolnych obrotach na chwilę mi wspomaganie uciekło, dzisiaj przy wyjeździe z garażu znowu na parę sekund czułem, że go nie ma. Tak się dzieje tylko przez parę sekund. Olej był zalany nowy, na wskaźniku przy temp 20 st w normie i przy 80 st też. Czyżby Maglownica dała o sobie znać? W w124 miałem kiedyś tak samo i wymiana przekładni pomogła. Tutaj nie jestem pewien.
Edit: Przeczytałem parę info o układzie kierowniczym w naszych MB. ,,Trwałością nie grzeszy również przekładnia kierownicza – prędzej czy później trzeba będzie ją zregenerować. Kapryśna pompa wspomagania układu kierowniczego to kolejny słaby punkt tego modelu.,, Już na któreś stronie mi się to przewinęło. Ale jak kupowałem tych opini było znacznie mniej. Teraz te auta mają juz coraz więcej km i coraz więcej nie autentycznych przebiegów, że o stanie podzespołów nie wspomne i stąd coraz więcej będzie gorszych komentarzy. Mam autentycznie 252 tys km i wymaga to już pewnie dopieszczenia.
Edit: Przeczytałem parę info o układzie kierowniczym w naszych MB. ,,Trwałością nie grzeszy również przekładnia kierownicza – prędzej czy później trzeba będzie ją zregenerować. Kapryśna pompa wspomagania układu kierowniczego to kolejny słaby punkt tego modelu.,, Już na któreś stronie mi się to przewinęło. Ale jak kupowałem tych opini było znacznie mniej. Teraz te auta mają juz coraz więcej km i coraz więcej nie autentycznych przebiegów, że o stanie podzespołów nie wspomne i stąd coraz więcej będzie gorszych komentarzy. Mam autentycznie 252 tys km i wymaga to już pewnie dopieszczenia.
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Re: Zanika wspomaganie
W moim przypadku pompa wspomagania była do wymiany. To jest bolączka dam. Miałem pełno opiłków metalowych w oleju. Musiało się coś ucierać, że pływały w oleju. Wymiana pompy i przepłukanie układu pomogło i jest ok. A jakiw masz objawy?
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Re: Zanika wspomaganie
Czasami zanikało mi wspomaganie, wymiana płynu pomogła. Ale po zagrzaniu się silnika jak skręcam w lewo( na postoju) i wracam z powrotem to czasami słychać pisk (jakby metal o metal). Pierwsza diagnoza była, że wspomaganie ale pompiarze stwierdzili że pompa jest w b.dobrym stanie i działa prawidłowo. Kolejny etap weryfikacji padł na sworznie w wahaczach - wymieniłem wahacze, końcówki drążka ale pisk dalej występuj. Pozostały łożyska mocowań amortyzatorów, ale ewidentnie popiskiwanie dochodzi ze spodu auta a nie u góry przy mocowaniach no i przekładnia kierownicza. Najgorsze jest że jak auto jest na podnośniku to nie piszczy.
W 204 2.2 170 KM T204
W 210 3000 TD
W 210 3000 TD
Re: Zanika wspomaganie
Ciężko powiedzieć. Dźwięk pisku może się z całkiem innego miejsca przenosić. Maglownicę wykluczyłeś? Stań gdzieś na piachu/trawie i niech ktoś kręci kierownicą, a ty nasłuchuj.
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Re: Zanika wspomaganie
Było testowane na różnych nawierzchniach - najczęściej słychać jak przód jest wyżej niż tył (wzniesienie) samochód jest rozgrzany 90 stopni i nawierzchnia asfaltowa pisk nie jest przez cały czas - skręcam na max w lewo i prostuje koła i wtedy pojawiają się pojedyncze piski - jakby guma o gumę lub metal o metal - można wyłapać momenty gdzie lekkie ruchy kierownicą lewo prawo powodują piski - po wielu testach padło na wahacze bo tam było słychać i jak się rękę przykładało to były takie jakby lekkie przeskoki ale niestety to nie to. Objaw się pojawił się na jesieni, jak przyszła zima i równocześnie wtedy wymieniłem płyn wspomagania to przez całą zimę nie było problemu teraz zrobiło się ciepło i problem powrócił.
W 204 2.2 170 KM T204
W 210 3000 TD
W 210 3000 TD
Re: Zanika wspomaganie
A pasek wielorowkowy? Może się ślizga, albo napinacz? Ja bym wstępnie wykluczył wspomaganie. Jeśli przy wzniesieniu się to dzieje czyli pod lekkim obciążeniem, podpora wału? Tylko strzelam w tym momencie. Dźwięk się przenosi.
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Re: Zanika wspomaganie
Sprawdź czy nie ślizga się pasek na kole pasowym pompy wspomagania w momencie jej mocnego obciążenia czyli maksymalnego skrętu kół na postoju.
W204 C250 CDI
Re: Zanika wspomaganie
To nie pasek, podpora też odpada - piszczy tylko na postoju i jak skręcam na max w lewo i przy powrocie(prostowaniu kierownicy) zapiszczy można wyłapać moment kiedy zapiszczy i wtedy lekkie ruchy kierownicą lewo prawo i słychać popiskiwanie.
Wszyscy obstawiali sworzeń na wahaczu ponieważ było wychylenie przód w górze koła skręcone - ale po wymianie wahaczy i końcówki drążka nic to nie dało i mądre głowy poddały się. Najgorsze jest że jak podniesiesz samochód na podnośniku to można kręcić i nic nie popiskuje. Ja obstawiam poduszkę lub łożysko amortyzatora, natomiast logika wyklucza to ponieważ popiskiwanie dochodzi z spodu auta u góry przy kielichu nie słychać tego pisku. Już leżałem pod autem i kolega kręcił kierownicą ale ciężko jednoznacznie określić co piszczy. Jak wjadę na kanał to auto stoi prosto i czasami zapiszczy lekko ale częściej wcale więc nie ma jak do tego dojść. Najbardziej irytuje to jak gdzieś podjadę parkuję tyłem i max w lewo i prostuje koła a tu pisk jakbym Żukiem podjechał.
Wszyscy obstawiali sworzeń na wahaczu ponieważ było wychylenie przód w górze koła skręcone - ale po wymianie wahaczy i końcówki drążka nic to nie dało i mądre głowy poddały się. Najgorsze jest że jak podniesiesz samochód na podnośniku to można kręcić i nic nie popiskuje. Ja obstawiam poduszkę lub łożysko amortyzatora, natomiast logika wyklucza to ponieważ popiskiwanie dochodzi z spodu auta u góry przy kielichu nie słychać tego pisku. Już leżałem pod autem i kolega kręcił kierownicą ale ciężko jednoznacznie określić co piszczy. Jak wjadę na kanał to auto stoi prosto i czasami zapiszczy lekko ale częściej wcale więc nie ma jak do tego dojść. Najbardziej irytuje to jak gdzieś podjadę parkuję tyłem i max w lewo i prostuje koła a tu pisk jakbym Żukiem podjechał.
W 204 2.2 170 KM T204
W 210 3000 TD
W 210 3000 TD
Re: Zanika wspomaganie
Bez oględzin ciężko powiedzieć tu jedynie wróżka. Może jakiś filmik poglądowy?
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
Re: Zanika wspomaganie
Byłem na kilku serwisach - ale niestety w Polsce to są takie serwisy - jak będzie objaw stały to proszę podjechać. Jak będzie stały to sam sobie naprawię
W 204 2.2 170 KM T204
W 210 3000 TD
W 210 3000 TD
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2016, o 20:24
- Lokalizacja: Lublin
Re: Zanika wspomaganie
Panowie odgrzebię trochę temat.. Przesiadłem się z w202ki na w204kę, po lifcie i pierwsze co mi się rzuciło w oczy przy użytkowaniu to to nieszczęsne jak się okazuje wspomaganie. Teraz już się przyzwyczaiłem, ale kto by nie jeździł samochodem, to pyta czemu tak ciężko kierownica chodzi. Przebieg (udokumentowany i w 100% pewny) to 60tys. Kiedy wkręcę na obroty (2-2,5tys) kierownica chodzi lżej, na biegu jałowym jest ciężko, ale od momentu zatrzymania całkowitego. Tzn, kiedy jadę i powoli ruszam kierownicą w lewą i prawą stronę (malutkie ruchy) jest dość lekko, ale zatrzymam się (już bez ruszania kierownicy) i zaczyna się robić ciężko. Powiedzcie mi, to normalny objaw, że w tych celinkach ta kierownica chodzi cieżej czy należy interweniować? Porównywałem ostatnio z w203, clk i tam również dużo lżej nie jest (chyba że i tamte sztuki cierpią na tę bolączkę)? Jakieś sugestie? Możliwe, że coś się zapowietrza?
w204 C200 CGI
w202 C200 D
w202 C200 D
Re: Zanika wspomaganie
Ogólnie cieżko chodzi wspomaganie w 204. Ale w twoim przypadku może to już być element zużycia pompy. Na to cierpią te c klasy. Możesz spróbować od wymiany oleju. U mnie pełno opiłków pływało przed wymianą. Powinno pomóc.
W210 E270 CDI 170hp 2001r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
W124 E250 DIESEL 113hp 1995r.
S204 C200 CDI 136hp 2009r.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sty 2016, o 20:24
- Lokalizacja: Lublin
Re: Zanika wspomaganie
Ja rozumiem, że pompa wspomagania to słaby punkt tego modelu, ale przy takim przebiegu? Wiadomo, nie ma reguły, ale... Przy maksymalnym skręcie czuć spadek obrotów i jakby jargotanie.;/
w204 C200 CGI
w202 C200 D
w202 C200 D
Re: Zanika wspomaganie
Mam dokładnie tą samą sytuację, jeżdżę na zmianę W202 i W204 przed liftem - po wyjściu z 202 i wejściu od razu do 204 wydaje mi się, że wspomagania w ogóle nie ma. W dodatku skręt kołami na postoju powoduje lekkie buczenie pompy.piter123789 pisze:Panowie odgrzebię trochę temat.. Przesiadłem się z w202ki na w204kę, po lifcie i pierwsze co mi się rzuciło w oczy przy użytkowaniu to to nieszczęsne jak się okazuje wspomaganie.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 66 gości