Zapocenie pod kolektorem dolotowym

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
cracof
Posty: 252
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Zapocenie pod kolektorem dolotowym

Post autor: cracof »

Podczas wymiany filtra paliwa skorzystałem z okazji przyjrzenia się przez otwór co kryje się pod dolotem i zaobserwowałem niesympatyczny wyciek oleju.
Poniżej filmik z telefonu, wpuściłem go przez obudowę filtra paliwa, obraz jest obrońcy 180 stopni. Zapocenie widać w 36. sekundzie (obraz na odwrót nadal, czyli kolektor jest na dole). Macie pomysł skąd to i jaki nakład pracy do wymiany uszczelnień?

Przy okazji jeszcze jedno pytanie - czy u was też bagnet wysuwa się sam ok 2mm z rurki po paru km? ;-) Nie sądzę, żeby było to spowodowane ciśnieniem w skrzyni korbowej, ale zapach rozgrzanego oleju przy otwartej masce drażni mimo wszystko.

https://youtu.be/Ea5rY0KRtRc

Wysłane z mojego ASUS_Z01KD przy użyciu Tapatalka
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Zapocenie pod kolektorem dolotowym

Post autor: ktos92 »

Zapocenie widać minimalne. Trzeba by zajrzeć od spodu jak to wyglada, powinno być więcej miejsca. Co do bagnetu - u mnie siedzi dość mocno, przy wkładaniu trzeba go dopchnać do końca aż będzie taki klik - jakby jakieś zabezpieczenie czy coś w tym stylu. Zerknij u siebie czy bagnet luźno siedzi czy masz opór przy wkładaniu go do końca i wyjmowaniu.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
cracof
Posty: 252
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Re: Zapocenie pod kolektorem dolotowym

Post autor: cracof »

@ktos92: wydaje mi się, że zapocenie jest wręcz katastrofalnie duże, przecież tam jest wszystko czarne od oleju, nawet czujnik spalania stukowego ;p Bagnet siedzi(ał) luźno, w kołnierzu na końcu rurki miał luz, ale dopasowałem jakiś o-ring uszczelniający i całkiem twardo teraz wchodzi, zakładam że będzie git. Odpowietrzenie skrzyni korbowej nie jest wyprowadzone na zewnątrz tylko przez głowicę do pokrywy głowicy i dalej odmy?
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Zapocenie pod kolektorem dolotowym

Post autor: diabeelek »

Mi też się pociła cała ta strona. Wymieniłem wszystkie uszczelki i spokój. Może leci Ci z chłodniczki oleju albo spod kolektora i w dół.
WDD2042081F230429
Obrazek
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Zapocenie pod kolektorem dolotowym

Post autor: diabeelek »

WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
cracof
Posty: 252
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Re: Zapocenie pod kolektorem dolotowym

Post autor: cracof »

Diabelek, jak było z dojściem, ściągałeś cały kolektor?

Wysłane z mojego ASUS_Z01KD przy użyciu Tapatalka
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Zapocenie pod kolektorem dolotowym

Post autor: diabeelek »

Mechanik mi to robił. Od spodu. Kolektor ściągany bo tam też uszczelki wymieniałam.
WDD2042081F230429
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 16 gości