zapocenie pompy vacum - pytanie
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
zapocenie pompy vacum - pytanie
Witajcie,
Ostatnio wymieniłem 2 gumowe oringi w pompie vacum (mały i duży) bo była cała brudna od oleju - widocznie przepuszczała.
Po wymianie widzę, że pompa dalej się poci od dołu i chcę się za to zabrać od nowa.
1. Czy może to być nieszczelność dekielka na niej (tego na zewnątrz)? Czy to jest element rozbierany i jest tam też jakaś uszczelka?
2. Czy to zapocenie może iść od elementu zaznaczonego na czerwono? On też jest brudny od oleju. Co to jest za element?
3. Do czego służy element na zielono?
Z góry dzięki za pomoc...
https://zapodaj.net/90c84d2eb8c42.jpg.html
Ostatnio wymieniłem 2 gumowe oringi w pompie vacum (mały i duży) bo była cała brudna od oleju - widocznie przepuszczała.
Po wymianie widzę, że pompa dalej się poci od dołu i chcę się za to zabrać od nowa.
1. Czy może to być nieszczelność dekielka na niej (tego na zewnątrz)? Czy to jest element rozbierany i jest tam też jakaś uszczelka?
2. Czy to zapocenie może iść od elementu zaznaczonego na czerwono? On też jest brudny od oleju. Co to jest za element?
3. Do czego służy element na zielono?
Z góry dzięki za pomoc...
https://zapodaj.net/90c84d2eb8c42.jpg.html
W204 220 CDI Kombi 2008 OM646 Avantgarde automat.
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
Miałem taką samą sytuację - wymieniłem dwa razy uszczelki i dalej lało.
Z miejsca na czerwono może lecieć tylko ropa ale to wyczujesz po zapachu. Też myślałem, że stamtąd się poci olej ale nie ma opcji.
U mnie wymiana Vacum na używany rozwiązała problem. Lało się z dekla. Ja niestety nie mogłem go rozkręcić. Używka Vacum to około 50zł.
Element na zielono to czujnik/zawór ciśnienia paliwa.
Z miejsca na czerwono może lecieć tylko ropa ale to wyczujesz po zapachu. Też myślałem, że stamtąd się poci olej ale nie ma opcji.
U mnie wymiana Vacum na używany rozwiązała problem. Lało się z dekla. Ja niestety nie mogłem go rozkręcić. Używka Vacum to około 50zł.
Element na zielono to czujnik/zawór ciśnienia paliwa.
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
To nie jest ropa czyli sączy się znowu z pompy. Chyba pozostaje mi kupić jakąś uzywke...diabeelek pisze:Miałem taką samą sytuację - wymieniłem dwa razy uszczelki i dalej lało.
Z miejsca na czerwono może lecieć tylko ropa ale to wyczujesz po zapachu. Też myślałem, że stamtąd się poci olej ale nie ma opcji.
U mnie wymiana Vacum na używany rozwiązała problem. Lało się z dekla. Ja niestety nie mogłem go rozkręcić. Używka Vacum to około 50zł.
Element na zielono to czujnik/zawór ciśnienia paliwa.
W204 220 CDI Kombi 2008 OM646 Avantgarde automat.
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
Kup używkę i zapomnij o problemie. U mnie sączyło się z dekla
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
U mnie to samo. Kupując używkę można narazić się na ten sam objaw skoro wszystkie ori na to cierpią. Jak znajdę trochę czasu to wyciągnę swoją, ściągnę dekiel i sprawdzę czy można ją od środka potraktować silikonem temperaturowym.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
cracof ja potraktowałem silikonem i spokój. Szkoda mi ją było wymieniać tylko dlatego, że puściła kilka kropel raz na jakiś czas spod tego dekielka. Tam jest taka uszczelka (nie da sie dokupić, pytałem w aso), wyciągnąłem ją, wszystko odtłuściłem, podałem dobrego silikonu i na to uszczelka, odczekałem kilka minut, silikon lekko złapał, zakładamy dekiel i przykręcamy. Silikonu minimalnie daj bo uszczelka wypchnie nadmiar, który możemy wtedy zebrać. Założyłem pompę i do rana sobie schło. Już 2 miesiące minęło i ani kropelki nie puściło. Zastosowałem silikon wysokotemperaturowy CX80 bo według mnie jest bardzo dobry do takich rzeczy.
C220 CDI 2009r. sedan
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
Zrobiłem to samo, ściągnąłem pompę, dekiel, najpierw silikon w frez pod uszczelkę, potem uszczelka, dekiel i pięknie trzyma.
Kupno nowej pompy w ASO > 1k pln. w używce można trafić na to samo.
https://imgur.com/i1TpZ5p
Kupno nowej pompy w ASO > 1k pln. w używce można trafić na to samo.
https://imgur.com/i1TpZ5p
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
Ani trochę się z nim nie siłowałem, dobrze dobrany torx, oczyszczone gniazdo śruby i tyle ;) Dokręcałem dekiel 15Nm.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
trochę z innej beczki ale też o vacum pompę chodzi. Czy króciec plastikowy przewodu podcisnienia ma na króćcu metalowym siedzieć ciasno. U mnie ma wyczuwalny luz ale moze tak ma być? Pamietam, ze byla to zmora VW 1.9 TDI
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
Lata luźno - tzn. można nim poruszać góra dół ale bez ściśnięcia tego cypelka nie ma prawa wyjść :)
Re: zapocenie pompy vacum - pytanie
no to uspokojony... dzięki
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości