7g tronic - jak przełącza biegi

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
Kulin
Posty: 113
Rejestracja: 15 lut 2012, o 21:20
Lokalizacja: Żywiec

7g tronic - jak przełącza biegi

Post autor: Kulin »

Witam.

Kupiłem C klase w204 320 cdi ze skrzynią 7G tronic, w skrzyni zostały wymienione zawory hydrauliczne, gdyż podczas przełączania biegów skrzynia wolno przełączała i tak jakby ślizgało sprzęgło. Po wymianie zaworów znacznie się poprawiło, tylko że nie ma porównania jak taka skrzynia powinna przełączać biegi. Czy zmiana biegów jest wyczuwalna, czy nic nie czuć podczas zmiany biegów ? Nie ma żadnych szarpnięć, czy czegoś podobnego, ale da się wyczuć zmianę biegów. Jeszcze jedno, zauważyłem że na zimnym silniku i skrzyni, po odpaleniu silnika i wrzuceniu wstecznego, auto bardzo chce ciągnąć, a po wciśnięciu hamulca, lekko silnik zmniejsza obroty. Na cieplej skrzyni efekt jest znacznie mniejszy. Poradźcie proszę, czy wyczuwalna zmiana biegów to standard ? No i ten wsteczny na zimnej skrzyni...

Dzięki z góry.
MIŁY
Posty: 70
Rejestracja: 7 gru 2009, o 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MIŁY »

Nic podobnego z tego co opisałeś nie ma prawa się dziać. Zmiana biegów ma być nie wyczuwalna na żadnym biegu.
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

na poczatek proponuje wymiane oleju+plukanke, u ojca w W211 320cdi mialo podobne objawy aktualnie na zimnym silniku samochod strasznie szarpie,na cieplym jest duzo lepiej ale tez to czuc: werdykt? Nie wymienil oleju w skrzyni na czas i sprzęgło kinetyczne padło co jest bardzo wysokim kosztem... w ASO mercedesa w czestochowie plukanka i wymiana to koszt 900zł a sprzęgło no cóż kilka tysięcy. Jaki masz przebieg w nim ?
Pamiętaj to są początkowe objawy więc jeszcze jest szansa uratowania sprzęgła, warto się tym zainteresować ;)
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
Kulin
Posty: 113
Rejestracja: 15 lut 2012, o 21:20
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Kulin »

Dzięki za odpowiedź.
Wczoraj bylem w serwisie na wymianie rolki sprężarki klimatyzacji (jakaś akcja serwisowa) i gość z serwisu jeździł i powiedział że wszystko jest OK, skrzynia biegi dobrze przełącza.
Co do wstecznego na zimnym silniku, to nie chodzi o szarpanie, tylko że jak wrzucę wsteczny zaraz po odpaleniu zimnego silnika to przy naciśnięciu hamulca, czuć że spadają trochę obroty silnika, bo skrzynia chce ciągnąć, a ja mam hamulec...
Na ciepłym nie ma takiego czegoś.
Co do zmian biegów... żonka ostatnio jeździła nową Insignią w automacie (wiem że to nie mercek) ale powiedziała że nie ma porównania, tam jest wyczuwalna zmiana biegów, a w mercku nie czuje...

ps. może sugeruję się tym iż widzę jak spadają obroty podczas zmiany biegów, stąd wiem kiedy zmienia biegi. Ale skoro serwis powiedział że skrzynia działa prawidłowo, a mają porównanie z nowymi, więc chyba nie ma się co martwić.
poza tym mam od mercka gwarancje mobilności ;)
jurek968
Posty: 66
Rejestracja: 27 lut 2012, o 20:38

Post autor: jurek968 »

MIŁY pisze:Nic podobnego z tego co opisałeś nie ma prawa się dziać. Zmiana biegów ma być nie wyczuwalna na żadnym biegu.
No lekko przesadzasz.
Nawet w dwusprzęgłowych przegładniach np. DSG,PDK itd.... można coś wyczuć , choć teoretycznie auto jest na 2 biegach na raz.
We wszystkich klasycznych autmatach , zmianę czuć.
Choć przyznam , że w wolnossącym (mam 350 ) i automat 7 gtronic Plus , w trybie ekonmicznym przy spokojnej jeżdzie ta zmiana jest ledwie zauważalna.
W wersjach Turbo nawet na ekonomicznym zmiana jest wyrażna( relatywnie) bo dołącza sie efekt zwłoki na turbo.
MIŁY
Posty: 70
Rejestracja: 7 gru 2009, o 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MIŁY »

jurek968 pisze:No lekko przesadzasz.
Chyba nie !!
jurek968 pisze:W wersjach Turbo nawet na ekonomicznym zmiana jest wyrażna( relatywnie) bo dołącza sie efekt zwłoki na turbo.
A co ma to wspólnego ze skrzynia automatyczną.
Jeśli skrzynia jest sprawna w 100% to działa wszystko "gładko". Dodam że jak miałem W124 E300DT z automatyczna skrzynią 4biegową to tam zmiana była płynna. Jeśli automat zaczyna "szarpać" to są pierwsze oznaki że coś jest nie tak. A pierwsze to zmiana oleju i filtra ( co nie jest to takie proste, bo w automacie trzeba umieć zmienić olej, przy złej obsłudze na pewno po takiej wymianie przy zmianie biegów będzie szarpnięcie).

Tyle na ten temat z mojej strony.
jurek968
Posty: 66
Rejestracja: 27 lut 2012, o 20:38

Post autor: jurek968 »

MIŁY pisze:
jurek968 pisze:No lekko przesadzasz.
Chyba nie !!
jurek968 pisze:W wersjach Turbo nawet na ekonomicznym zmiana jest wyrażna( relatywnie) bo dołącza sie efekt zwłoki na turbo.
A co ma to wspólnego ze skrzynia automatyczną.
Jeśli skrzynia jest sprawna w 100% to działa wszystko "gładko". Dodam że jak miałem W124 E300DT z automatyczna skrzynią 4biegową to tam zmiana była płynna. Jeśli automat zaczyna "szarpać" to są pierwsze oznaki że coś jest nie tak. A pierwsze to zmiana oleju i filtra ( co nie jest to takie proste, bo w automacie trzeba umieć zmienić olej, przy złej obsłudze na pewno po takiej wymianie przy zmianie biegów będzie szarpnięcie).

Tyle na ten temat z mojej strony.
Tzn . nie wiem , czy się dobrze rozumiemy.
Pytanie było czy zmiana biegów jest wyczówalna a nie czy skrzynia działa prawidłowo!
Napisałem w oparciu o własne spostrzeżenia.Testowałem auta z PDK ,DSG , S tronic , oraz 8 biegowy automat w BMW.
Użytkowałem też auto z SMG o ile wiesz wogóle jak to działa...pomijam auta stare , w których przerzucenie biegu trwa niemal sekundę ( w speedschefft C63 AMG trwa 100 ms i też czuć)

Również przed zakupem sowojego auta miałem wypozyczony na kilka dni model 200CGI z z 7 Gtronic plus.
Ponieważ pytanie brzmiało , czy zmiana biegów jest wyczówalna , dodałem od siebie , że w 200 CGi którym zrobiłem kilka tys km. była wyrażniejsza niż u mnie gdzie powiązana jest z silnikiem NA.Być może zmiana jest wolniejsza bo taki jest soft....nie wnikałem .
Inne były założenia konstrukcyjne jak powstawał 7 gtronic a inne cele modyfikacji na 7 gtronic plus
Jedynie zmiana biegów jest niewyczówalna w przekłądniach typu CVT vel Multitronic.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Biegi ewidentnie przerzuca kulturalnie, aczkolwiek wyczuwa się ten moment.
W porównaniu z 5 dużo lepiej.
Jednak nie przesadzajmy, znam auta innych marek, które robią to lepiej.
Ta skrzynia nie sprawdza się przy silnikach 400CDI.Przy upartej nodze wymięka.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Kulin
Posty: 113
Rejestracja: 15 lut 2012, o 21:20
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Kulin »

Panowie dzięki, właśnie tak jest, przerzuca kulturalnie, aczkolwiek czuć ten moment, może nawet nie czuć, ale jak sie człowiek na tym skupia, to zmianę obrotów łączy ze zmianą biegówi wtedy się "wczuwa". Jednak czasami jak o tym nie myślę to nie wiem kiedy zmieni bieg. Szkoda tylko że nie pokazuje cały czas na jakim jest aktualnie biegu. Czy w trybie "prawo-lewo" da się wrzucić 7 bieg ?? Mi dochodzi tylko do 6, a niby to skrzynia 7-stopniowa...
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

7g tronic- jak przełącza biegi

Post autor: zarys »

Ja mam co prawda tylko 5 biegowy automat ale też mogę prawo lewo wrzucić tylko 4 biegi. Piąta próba włącza automat. I przez analogię w 7 biegowym automacie ręcznie da się ustawić jedynie 6 biegów. kolejny to będzie auto.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Awatar użytkownika
Kulin
Posty: 113
Rejestracja: 15 lut 2012, o 21:20
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Kulin »

zarys dzięki, już myślalem że ta 7 jest nieosiągalna...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Kolego jak się skupisz na słuchaniu silnika, to dostrzeżesz minimalne falowanie.
Radzę lekko głośniej media.Wtedy nie będzie potrzebna neospazmina, a i sen głębszy. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
golas2
Posty: 102
Rejestracja: 15 cze 2012, o 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: golas2 »

ja w 7G jak nie cisne to nie czuje kiedy zmienia i tak samo w zmienie recznej jak nie cisne to tylko obroty spadają.
S204 C320 CDI
avangarde
std1984
Posty: 2
Rejestracja: 21 kwie 2014, o 05:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: std1984 »

Poodkopuje trochę tematów.

Wiadomo jaka jest gorna granica wytrzymałości tej skrzyni w c63? Projekty firm tuningowych maja i ponad 600 koni w NA a slowa o modyfikacji skrzyni nie ma, w E55 AMG 5-G jest pancerna skrzynią 670 KM 1000nm. Jak jest w przypadku 7-g głównie chodzi mino strzal z nitro okolo 100 KM.
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.
Riseman
Posty: 45
Rejestracja: 2 mar 2014, o 18:38
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy

Post autor: Riseman »

Kolego strzały z nitro +100KM to ja robiłem w Calibrze 2.0 8V na skrzyni seryjnej F16, później zmieniłem na F20 ale nie z przymusu tylko z chęci. Wiem, że chłopaki robili w Cali turbo 450koni ze skrzynią F28 fabryczną od turbo 204KM seryjnie. W Damie spokojnie bym dawał przynajmniej 150-250KM pierwsze pytanie czy sprzęgło da radę. Na nitro mokrym śmigałem ponad 3 lata silnik igła skrzynia też super, jedynie sprzęgła siadały
C 220 W 204 Elegance Automat
315 W 906 Manual
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości