Problem ze zmianą biegów (pierwszego i drugiego)

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

czarodzieju22
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2013, o 12:57

Problem ze zmianą biegów (pierwszego i drugiego)

Post autor: czarodzieju22 »

Witam serdecznie

Posiadam mercedesa C180 kompressor 2009r. Otóż od samego zakupu tego samochodu myślałem właśnie, że nie wyczułem sprzęgła, ponieważ trzeba się postarać (powoli puszczać sprzęgło, albo puszczać sprzęgło i dodawać więcej gazu, by ruszyć bez przyszarpywania). Jeśli chodzi o drugi bieg, to czasem jest tak, że nawet po dociśnięciu sprzęgła do końca trzeba więcej siły włożyć, by wbić tą "dwójkę".

Również zauważyłem wczoraj w trasie, że przy dłuższej jeździe muszę włożyć więcej siły żeby wcisnąć pedał sprzęgła, ale to jedynie wtedy jak jadę dłuższy czas na jednym biegu. Czy to normalne?

I ostatnia rzecz o jaką chciałem się zapytać, to czy normalnym jest to, że drążek zmiany biegów delikatnie wibruje? W sensie, że nie widać tego, ale pod przyłożeniu ręki do drążka zmiany biegów (nie ważne czy bieg jest wbity czy jałowy) można odczuć delikatne drgania.

Bardzo proszę o pomoc.
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

mam podobne problemy,mianowicie sprzęgło ciężej chodzi niż powinno,wbijanie drugiego biegu to gehenna i wymaga siły,zwłaszcza na zimnym silniku,u mnie nie poszarpuje.

Mam porównanie z w204brata u którego biegi i sprzęgło chodzą tak lekko iż można wrzucać małym paluszkiem...

może olej w skrzyni? sam jestem ciekaw
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Tu nikt bez próbnej jazdy nie pomoże.Auta posiadają sprzęgła dwu-masowe i bardzo delikatne synchronizatory biegów.Olej tez ma b.duże znaczenie.
Potrzebny naprawdę dobry diagnosta.Najlepiej gdyby takim autem jeździł na co dzień.
Osobiście radzę duże warsztaty lub ASO.Sam jeżdżąc już kilka lat na automacie nie podjąłbym się wstępnej diagnozy sprzęgła w W204.Od tego mam mechaników.Oni przestawiając nawet te auta z hali na parking wiedzą więcej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Krystek
Posty: 10
Rejestracja: 1 sty 2014, o 19:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krystek »

czarodzieju22 sprawdź ten wątek:
haczaca-jedynka-vt482.htm#3950

miałem (mam) podobny problem i pomogła choć nie do końca wymiana synchronizatorów.
Krystek
czarodzieju22
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2013, o 12:57

Post autor: czarodzieju22 »

@Master_PiT miałem porównanie z innymi samochodami, gdzie tego problemu nie doświadczyłem


@noc - podejrzewam właśnie, że bez ASO się nie obejdzie niestety :(.


Krystek - sprawdziłem wątek, ale podobny, nie oznacza ten sam niestety. W każdym bądź razie dziękuję za chęci :).


Dziękuję za zainteresowanie tematem. W razie jakbym się wybrał do ASO i by mi to naprawili, to oczywiście powiadomię co było przyczyną czego ;).
grzyyybek
Posty: 7
Rejestracja: 25 lut 2013, o 14:54

Post autor: grzyyybek »

@czarodzieju22 mam identyczne objawy jak w Twoim opisie. Głównie chodzi o szarpiącą jedynkę i twarde sprzęgło po długiej jeździe na jednym wysokim biegu.

Jak poznasz przyczynę lub dowiesz się jak się tego pozbyć to dawaj znać :)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Mój mechanik po doczytaniu postów:
Sprzęgło łącznie z kołem dwu-masowym do wymiany.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
zbychu555
Posty: 1
Rejestracja: 2 lis 2015, o 08:57

Re: Problem ze zmianą biegów (pierwszego i drugiego)

Post autor: zbychu555 »

@czarodzieju22 @grzyyybek rozwiązaliście może problem, mam identyczne objawy (też C180 kompressor 2009r). Z góry, przepraszam za odnowienie starego wątku.
W204 C180 Kompressor 2009r.
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Problem ze zmianą biegów (pierwszego i drugiego)

Post autor: perzu126 »

Myślę, że bez sprawdzenia stanu sprzęgła się nie obędzie.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
luczun3k
Posty: 6
Rejestracja: 13 sie 2018, o 18:09
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: luczun3k »

noc pisze: 28 lut 2014, o 18:02 Mój mechanik po doczytaniu postów:
Sprzęgło łącznie z kołem dwu-masowym do wymiany.
A tak z ciekawości, czy w tych modelach jest możliwość zmiany koła dwumasowego na zwykły jednomas? Ktoś robił taki zabieg? Nigdzie na forum nie udało mi się znaleźć, a coraz więcej głosów słyszę że może być warto, tylko zastanawiam się czy jest to możliwe w w204?

z góry dzięki za informacje.
W204 C180K 1.6 156KM blueefficiency /2009
VIN:WDD2040451A365349
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości