Stuknięcie przy zmianie z P na R
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Stuknięcie przy zmianie z P na R
Mam C180 z pięciobiegowym automatem. Podczas zmiany biegu z P na R lub z N na R słychać głuche uderzenie jakby w skrzyni biegów, samochodem nie szarpie. W czasie jazdy automat biegi zmienia płynnie, praktycznie nie odczuwalnie. Mechanik stwierdził, że ten typ tak ma i jest to normalne zjawisko. Jest to mój pierwszy automat i może jestem trochę przewrażliwiony. Samochód kupiony trzy tygodnie temu przebieg 180000 i prawdopodobnie olej nigdy nie był wymieniany, przynajmniej nie ma takiego wpisu w historii serwisowej- samochód serwisowany w Niemczech.
C180 Avantgarde 2009 r.
Re: Stuknięcie przy zmianie z P na R
"głuche stuknięcie" to pojęcie bardzo pojemne. odpowiem Ci tak. Przekazanie napędu z P na D, R nie jest całkowicie bezglosne. Ale nie będziemy tutaj kminic co to dla każdego z nas znaczy głuche pukniecie. Sprawdz historię serwisową kiedy były wyminiane poduszki skrzyni, pozniej poduszki silnika, pozniej łącznik elastyczny wału, później tuleje tylniego mostu +poduszka tylniego mostu, później przeguby itd...
Jeśli olej asb nie wymieniany wymień natychmiast. poczytaj na tym. forum. o wymianie w 722. 6 .
Jeśli olej asb nie wymieniany wymień natychmiast. poczytaj na tym. forum. o wymianie w 722. 6 .
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Stuknięcie przy zmianie z P na R
Wg. mnie "głuche uderzenie" to takie bez metalicznego dzwonienia, coś tak jakbyś walnął pałą w poduszkę W historii serwisowej nic nie piszą o wymianie jakiejkolwiek poduszki, został wymieniony akumulator i czterokrotnie przewód elastyczny dolotu powietrza do kompresora oraz regularnie wykonywane były serwisy A i B Olej planuję wymienić jak najszybciej. Pytałem o to uderzenie, bo mnie zaniepokoiło a nigdy nie jeździłem automatem. Z tego co się dowiedziałem to jest to całkowicie normalny dźwięk. Dzięki za zainteresowanie się tematem.
C180 Avantgarde 2009 r.
Re: Stuknięcie przy zmianie z P na R
podejrzewam, że poduszkę skrzyni masz na bank do wymiany. niski koszt, prosta robota. poduchy silnika przy benzynie mozliwe ze są ok. jak dama była pałowana to łącznik wału - robota cięższa ale tez nie technologia NASA. U mnie po wyminianie poduszek silnika i skrzyni jakbym do innego samochodu wsiadł.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Stuknięcie przy zmianie z P na R
Tak jak kolega wyżej napisał. Sprawdzenie poduszek silnika, skrzyni. Łączniki wału, Podszuka dyfra. Potem wymiana oleju w skrzyni. Ja bym się jeszcze zastanowił nad ewentualnym czyszczeniem zaworów. Może się też okazać, że zawór odpowiedzialny za wsteczny jest po prostu walnięty ale nie ma co gdybać.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Stuknięcie przy zmianie z P na R
przede wszystkim wymiana oleju skoro 108 tys to lekkie przegięcie, pewnie wyleci smierdząca woda o czarno-brazowej barwie.
ja obejrzalem trochę wymian na yt, wsparłem się tym forum i Google i zamiast wymiany dynamicznej zrobilem przelanie metodą wylać, sekwencja, tyle samo wlać. przelalem tak 15 litrów fuchsa az nie splynał czerwony klarowny. trochę zabawy, tak pół dnia. konieczny klucz dynanometryczny niskiego przedzialu nm.
ja obejrzalem trochę wymian na yt, wsparłem się tym forum i Google i zamiast wymiany dynamicznej zrobilem przelanie metodą wylać, sekwencja, tyle samo wlać. przelalem tak 15 litrów fuchsa az nie splynał czerwony klarowny. trochę zabawy, tak pół dnia. konieczny klucz dynanometryczny niskiego przedzialu nm.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Stuknięcie przy zmianie z P na R
A ja obstawiam na wale bądź łącznikach luz. W najgorszym wypadku na moście. Trzeba zobaczyć od kanału co jest nie tak. Olej może i trzeba wymienić, ale skoro w czasie jazdy skrzynia jest ok to napewno nie ona jest winna.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Stuknięcie przy zmianie z P na R
i jeszcze tuleje tylniego mostu
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Stuknięcie przy zmianie z P na R
Tuleje też, ale one raczej w tak młodym aucie jeszcze nie powinny sie posypać.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości