Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: diabeelek »

Wczoraj zauważyłem, na rozgrzanym oleju, że przy redukcji z 4 biegu na 3 auto potrafi szarpnąć, jadę np. ze stałą prędkością 60km/h zredukuję wajchą na 3 i czuć uderzenie - nie dzieje się to zawsze.
Zjawisko występuje tylko przy redukcji RĘCZNEJ z 4 na 3 - inne biegi w górę(również z 3 na 4) i dół wskakują normalnie.
Olej wymieniany 30kkm temu.
WDD2042081F230429
Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: ktos92 »

Zrób reset skrzynii. Z czasem poobserwuj zachowanie obrotów silnika w czasie jazdy ze stałą prędkością.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: noc »

Czyżby i na "diabełka" trafiło.Zawór lock up w EHS. : http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... Lm4urrXeUQ
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: korzen »

daibeelek na jaki olej i filtr wymieniłeś? Z tego co pamietam zalewales nie spełniający normy? Oby to była jakaś nieistotna usterka. spróbuj od resetu skrzyni.


Sent from my iPad using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: ktos92 »

Jeżeli byłaby wina oleju czy filtra to by szarpała na każdym biegu :-)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: noc »

Niekoniecznie.Zwykle właśnie początek jakiejś usterki zaczyna się od biegu najczęściej używanego 3.
Przejścia 2-3 i 3-4.Potem w miarę postępującej degradacji rozszerza się zwykle w górę na 5.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: ktos92 »

Mam nadzieje, że u mnie wymiana lock up rozwiąże problem :-)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: diabeelek »

noc pisze:Przejścia 2-3 i 3-4.Potem w miarę postępującej degradacji rozszerza się zwykle w górę na 5.
U mnie tylko występowało to szarpnięcie/uderzenie z przejścia z 4 na 3 i to przy manualnej zmianie. W innych przypadkach skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie nawet jeśli chodzi o redukcję z 4 na 3 np. przy lekkim kick downie.
Jeśli to lock-up to na szczęście koszt nie jest jakiś tragiczny.
ktos92 pisze:Zrób reset skrzynii. Z czasem poobserwuj zachowanie obrotów silnika w czasie jazdy ze stałą prędkością.
Na razie po resecie jest ok. Obroty sprawdzałem to stoją sztywno podczas jazdy - nie ma drgań wskazówki.
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: korzen »

Jak nie slizga, to jeszcze nie ma tragedi. Z autopsji 722.6 w W202 przy slizganiu lekkim i 2 razy blad skrzyni i blokada na biegu po wymianie oleju problem ustal. Olej OEM. PRzebieg przy zabiegu rzedu 300k km. Przelatal kolejne ok 60k bez problemow. Ale powtarzam cala flota (5aut) miala wymiany na olejach OEM. Jak to wina oleju, to jak skrzynia nie byla zajechana to po zalaniu nieodpowiedniego oleju padnie powiedzmy po 60tys km. Przy odpowiednim oleju zrobilaby pewnie kolejne 120tys. To nie jakies DSG, ze zalejesz nieodpowiedni olej i pada od razu. 722.6 wiele zniesie.
Nie mowie, ze to olej. Tylko sugeruje jak kazdy na forum swoje podejrzenia. Badz wrozac z fusow badz bazujac na wlasnych doswiadczeniach. Oby to byl zawor. Jak nie, to ja bym zmeinil olej dynamicznie. Lepiej przedziwdzilac/zapobiegac niz leczyc.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: ktos92 »

Korzen nie mówie, że nie masz racji. Może i jest to olej. Jakby robił wymiane oleju to zrobiłbym też wymiane tego zaworu lockup bo i tak będzie mial wszystko na wierzchu. Po wymianie będzie wiadomo :-) przynajmniej ja bym tak zrobił. U mnie się objawia to szczególnie na zimnej skrzyni podczas zmiany z jedynki na dwójke i czasem chyba z 3 na 4. Najgorzej jest z rana, czasem przed zmianom z 1 na 2 jest delikatny uślizg i potem zmiana na 2. Do tego jeszcze minimalne wachania wskazówki podczas jazdy ze stałą prędkością.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: korzen »

Ja nie mowię, ze to olej. Ja mowie, ze nieodpowiedni olej nie spełniający normy może przyczynić się do szybszego zużycia podzespołów. To tyczy się tez silnika.


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: diabeelek »

Olej mam zalany Transmax Z. Wiele osób leje taki olej do ASB MB - gdzieś na w203 albo w211 widziałem obszerny wątek.
Panowie te uderzenie zdarzyło się może z 4 razy i tylko przy zrzuceniu manualnym biegu - nie straszcie, że się skrzynia wysypuje...
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: noc »

Poniżej widok zaworów skrzyni.Między innymi ten słynny lock-up najbardziej zanieczyszczony.
Nie chciałem się wdawać w dyskusje.
Na zdjęciu po prawej widok trzech zaworów.
Ten od lewej uniemożliwia praktycznie jazdę i już nie da się oczyścić, środkowy-skrzynia lekko czasem szarpie do oczyszczenia magnesem.W żadnym wypadku przy naprawie skrzyni nie używa się sprężonego powietrza.Dozwolony jest tylko papier bezpyłowy (lakierniczy) i specjalne ściereczki.Ten po prawej czysty.
Na zdjęciach po lewej widać wyraźnie opiłki reagujące na magnes.
Zaznaczam, że to skrzynia po normalnej eksploatacji z regularnie wymienianym olejem z przebiegiem wg. mnie ~ 200-300 tys.
Ta skrzynia po wymianie tego jednego zaworu i czyszczeniu znowu przejeździ 200-300 tys. do następnej naprawy.
Wymiana oleju, filtra i reset adaptacji tylko odsuwa w czasie konieczność wymontowania EHS i oczyszczenia.
Oczywiście nie twierdzę, że zawsze ale spotykam sie z tym coraz częściej.

W wypocinach wykorzystano klatki z filmu z laboratorium MB w Stuttgarcie.
Załączniki
EHS Zawór opiłki..jpg
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2017, o 14:51 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: diabeelek »

Dzięki bardzo noc za opinię.
Pytanie tylko czy na gwałt muszę jechać to robić skoro zdarza się sporadycznie czy mogę tak trochę pojeździć np. do kolejnego serwisu jakieś 4kkm?
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Re: Uderzenie/szarpnięcie przy redukcji 722.6

Post autor: noc »

Jeżeli nie ma tragedii niektórzy jeżdżą po 20-30tys. aż jeździć już się nie da.
Nie daj się wrobić w jakieś wielkie pieniądze.Cała robota trwa z godzinę-dwie i nie wymaga stawki mistrzowskiej 300+Vat za godzinę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości