Nie odpala---POMOCY!!!

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

janusz8491 pisze:Noc
auto było dwa dni w serwisie, poinformowano mnie, że został wgrany nowy moduł "AUDIO" i powinno być wszystko w porządku. Auto wydano mi, mam obserwować jak się będzie zachowywał akumulator i mam poinformować serwis. Po dobie postoju auta, napięcie akumulatora wyniosło 12,525 V. Poboru prądu nie mierzę, ponieważ nie chcę odłączać klemy minusowej, aby nie zresetować ustawień . Jak będę miał jakieś inne spostrzeżenia i informację to się nimi podzielę.
Pozdrawiam
janusz
Powinno już wszystko być dobrze.12,5V po 24h. to normalne.
Snów bez prostownika. :mrgreen:

[ Dodano: 2013-05-13, 20:49 ]
casiragi pisze:Kolego Twoje 0.025V nie ma żadnego znaczenia.
Podłącz miernik do klemy minusowej i minusa na akumulatorze i możesz spokojnie klemę odpiąć prąd popłynie przez miernik.
Kolego, rób tak w Swojej damie.Tej metody nie doradzaj ogólnie.
Sprawdza się tylko w pierwszej wersji damy z ubogim (raczej) wyposażeniem.
Nowsze mają ZGW i kontrolę diagnostyki.Jedno przerwanie połączenia aku-instalacja i masz problem z ponownym zgraniem podzespołów.
Tzw: upływ prądu mierzy się na spadku napięcia na bezpiecznikach bez ich wyjmowania.
To prawo Ohma.
Oczywiście nie ma problemu gdy posiadasz ori Xentry i on-line Flasch.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
casiragi
Posty: 89
Rejestracja: 6 gru 2010, o 23:25
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: casiragi »

Kolego Noc czytaj ze zrozumieniem proszę ja proponuję sposób "bez przerwaniowy" połączenia.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Kolego zaproponowałeś odpięcie klemy, a to błąd.Tzw: podpięcie poboczne daje szybsze rezultaty, ale wymaga wyjmowania bezpieczników.

Ja nic nie wyjmuję, nie przerywam łączeń, a rozładowanie znajduję.
Jeszcze raz prawo ohma.Każdy bezpiecznik to opornik - wystarczy dobry (b.dobry) miernik i po zawodach.
Bezpiecznika się nie wyjmuje, mierzy się na nim spadek napięcia. :mrgreen:
To metoda zalecana przez większość f-m świata od ~ 1990r. :-P

Klipsy do tej metody (rdzenie ze złota) można kupić na Alle-drogo.Osobiście kupiłem w MB.
Są w katalogu narzędzi.Każdy w ASO może zamówić.
Oczywiście pasują do bezpieczników ori z odkrytymi bolcami.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
casiragi
Posty: 89
Rejestracja: 6 gru 2010, o 23:25
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: casiragi »

Przerost formy nad sztuką kolego;)
Do mercedesa złote a do renault miedziane;)
AVE
Posty: 6
Rejestracja: 1 lip 2018, o 20:27
Lokalizacja: Wieluń

Re: Nie odpala---POMOCY!!!

Post autor: AVE »

Podepnę się pod temat. Pacjent C180 kombi 2008r.
Auto losowo rozładowuje akumulator, raz postoi tydzień (normalne użytkowanie), dwa dni różnie.
Elektryk się poddał, coś porozbierał, posprawdzał, usunął błędy (akumulator odłączany)
Auto jeździ normalnie, wszystko działa. Z dziwnych objawów, po wyjęciu kluczyka , przy wyłączonych odbiornikach, otwiera klapę do wentylatora nawiewu ( no chyba że tak ma być). Pobór prądu jak ma zamiar zabić akumulator 4A, wg elektryka auto wtedy zachowuje się jak przy włączonym zapłonie , po wyjęciu przekaźnika zaznaczonego na czerwono, prąd spada do 0,20-0,5 A. Jak się to dzieje odbywa się to w cyklach 2-3 h (wg pana elektryka), Akumulator nowy obecnie odłączony. Jeszcze jedno nie zmienia godziny w zegarze liczników. Jak zmienił raz godzinę to miał mniejszą tendencję do rozładowania aku. Tak wiem serwis MB itd, może jednak coś poradzimy.
Załączniki
IMG_20180824_075634.jpg
AVE
Posty: 6
Rejestracja: 1 lip 2018, o 20:27
Lokalizacja: Wieluń

Re: Nie odpala---POMOCY!!!

Post autor: AVE »

Wskazany przekaźnik odpowiada za m.in sterownik silnika, skrzyni biegów, dźwigni zmiany biegów . Przyczyna, źle podpięte zasilanie sterownika i włącznika inst gazowej. Po podpięciu zasilania sterownika bezpośrednio pod aku i rozłączanie włącznika instalacji lpg po kluczyku problem znikł. O perypetiach z tym związanych szkoda pisać, ręce opadają.
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Nie odpala---POMOCY!!!

Post autor: PAMONIUSZ »

hmmmm ciągle czuję niedosyt dlaczego zachodziła zależność z zegarkiem...?
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
AVE
Posty: 6
Rejestracja: 1 lip 2018, o 20:27
Lokalizacja: Wieluń

Re: Nie odpala---POMOCY!!!

Post autor: AVE »

Nie wiem, teraz jest OK. Elektronika się gubiła przez ciało obce.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości