Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: ktos92 »

Żeby posiadać C63 trzeba się liczyć z dość dużymi kosztami utrzymania. Przy C350 koszty już będa odczuwalnie większe w porównaniu do np C180/C200/C250
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
toner7
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: toner7 »

Tak po prawdzie jeśli z samochodem nie dzieje się nic niepokojącego to koszty utrzymania "nie zarzynają" jeśli człowiek wie na co się pisze...
Do takich eksploatacyjnych należy zaliczyć ubezpieczenie AC+OC w zależności od stażu kierowcy i miejscowości na poziomie od 5 tysięcy do nawet ponad dwudziestu. Wiadomo im kierownik młodszy a miasto większe koszty rosną...
Ja używam auta do codziennej jazdy i na benzynę wydaję ok 500-900 złociszy miesięcznie. Jako, że przebiegi mam na poziomie 7-12 tysięcy rocznie ( na wakacje jeżdżę innym autem )
to przegląd raz do roku (podstawowy bez ekstrasów) wynosi ok 1500 do 2500 złotych poza ASO. Ale należy wziąć pod uwagę, że zawsze może się coś wysypać i wtedy faktycznie różnica w kosztach aut typu C180/350 a AMG bywa przytłaczająca...
Drobny przykład - światło do jazdy dziennej w zwykłym modelu od 200 do 400 złociszy, w poliftowym AMG powyżej tysiaka i żadnych zamienników na dzień dzisiejszy brak. A to przecież nie wysublimowana część mechaniczna tylko zwykłe narażone na wilgoć i kamyki światło ledowe.
W moim przypadku pakiet startowy po kupnie auta poliftowego z przebiegiem ok 42000 km wyniósł coś 15-18 tysięcy.
Ale przyjemność z jazdy i codzienny poranny "banan na gębie" po uruchomieniu w znacznym stopniu rekompensuje ponoszone wydatki...
Mat_eusz_96
Posty: 5
Rejestracja: 26 mar 2018, o 18:06

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: Mat_eusz_96 »

Czyli pasowało by mieć ten miesięczny dochód około 6tyś :)
Może jest ktoś z Podkarpacia kto posiada C63 i chciałby pokazać na żywo jak brzmi i jeździ C63? :P
mks
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2017, o 18:43

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: mks »

toner7 pisze: W moim przypadku pakiet startowy po kupnie auta poliftowego z przebiegiem ok 42000 km wyniósł coś 15-18 tysięcy.
:shock:

u mnie wyszedł jeden przegląd (podstawa + świece, w ASO łącznie 2800 brutto). Komplet opon letnich + tylne opony zimowe. Ubezpieczenie OC i AC było opłacone na pół roku, teraz wykupiłem znowu OC i AC na rok. Przebieg przy zakupie 77tys km, obecnie 88tys. Przy następnym przeglądzie (w listopadzie) będę musiał zrobić zapewne klocki+tarcze tylne.
A mam jeszcze gwarancję do 02.2019.
Poza tym w trakcie eksploatacji raz byłem regulacji ręcznego za 200zł, kupiłem gumowe dywaniki, siatkę do bagażnika, breloczek i nakładkę na kierownicy z napisem AMG zamiast Airbag ;) oraz teraz na kluczyku wymieniłem pokrywkę baterii na AMG.
S204 C63 AMG '14
toner7
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 2 gru 2016, o 18:21

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: toner7 »

U mnie pakiet startowy był wyższy bo po przygodzie pierwszego właściciela postanowiłem powymieniać niektóre "polepione" elementy na nowe.
Niby wszystko było ok. ale wolałem te rzeczy zrobić na udany start. Komplet felg 18' na zimę i nową dojazdówkę także wliczam do tego pakietu...
Odpukać auto jeździ bezawaryjnie i jak wspomniałem cieszy
--==mały==--
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2019, o 19:07

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: --==mały==-- »

To ja wam opiszę ze swojego doświadczenia. Mam takie auto od prawie dwóch lat, brat również pół roku dłużej.
Znajomy od 4 lat kupił przy przebiegu 100tyś km obecnie ma 290tyś i właśnie dla tego że serwisowaliśmy mu to auto kupiliśmy sobie takie samochody. Wcześniej miałem głównie bmw m3 e36, m3 e46x 3 i czwarta z kompresorem, e92 m3 manual i ostatnie m3 e92 dkg competition. Znam też porsche od strony serisowej tu jest kosmos, audi seri RS również bardzo drogie w utrzymaniu.
C63 amg W204 to najtańsze w utrzymaniu auto o takich osiągach. Wszystkie elementy zawieszenia przód i tył wahacze gumowe elementy itd są takie same jak w zwykłym c200. Inne są amortyzatory dostępne w intercars sachs ok 1400zl kpl przód ok 1200 tył. Cały wózek zawieszenia tył jest taki jak w każdym w204. Przedlift tuleje wózka tył ma takie jak wszystkie w204 dopiero polift ma pełne ok.900zł kpl w aso warto w przedlifcie również takie założyć jest dużo stabilniej.
Hamulce są rewelacyjne o ile nie mamy 2 częściowych tarczy jest tanio (457km wszystkie mają jednoczęściowe 487 większość również). Tarcze przód trw 800zł kpl klocki trw ok 300zł, tarcze tył oryginał ok 1000zł klocki coś koło 250. Wymiana oleju motul czy liqui moly ok 500zł.
Olej do mostu 200zł do skrzyni ok 600zł cały zestaw.
Oc ac itd ok 4000zł sensowny pakiet.
Spalanie 15-20L ze względu na niską awaryjność paliwo to największy koszt jak używamy auta na codzień w naszym gronie wszystkie 3 tak właśnie jeżdżą.
Brat przejechał 35tyś ja ok 25tyś km awarii brak sama eksploatacja u brata hamulce przód poza tym oleje i filtry, świece i opony. U mnie opony, oleje, filtry i uszczelki pokryw zaworowych (600zl kpl ASO),świece, łącze elastyczne wału napędowego 400zł. Co do znajomego który zrobił prawie 200tyś km. Tarcze klocki przód 3x po ok 1000zł hamulce tył dwa razy ok 1200zł. Tuleje wózka ok 1000zł, łącze wału 400zł, uszczelki kolektorów wydechowych ok 300zł, odma ok 300zł, amory komplet ok 2500zł sachs, cewki zapłonowe ok 2000zł (przy 220tyś) , przepływomierze ok 1800zł komplet (przy 260tyś). Wahacze wydechy itd oryginalne jakieś elementy gumowe wymieniał. Największa i jedyna awaria była przy ok 260tyś znany temat w przedliftowych M156 hydropopychacz się przetarł i ciapał uszkodzony hydro i walek rozrządu. Wałek używany idealny 1000zł, komplet hydro nowych ina zgodnych z oryginałem 1500zł, uszczelki dekli, mechanizmu zmiennych faz, kolektora itd ok 1000zł, blokady rozrządu ebay 400zł, zrobił sam. Silnik bardzo prosty konstrukcyjnie. Z głównych wad M156 śruby głowicy wewnętrzny klucz przedlift, wycierające się hydropopychacze przedliftowe, uszczelki kolektorów wydechowych, po przegrzaniu potrafi łuszczyć się farba z miski olejowej i zatkać smok głównie przedlift warto zerknąć przy wymianie oleju 20minut roboty koszt uszczelki 50zł, korodujący kolektor ssący powodujący lewe powietrze (zestaw naprawczy 1000zł ebay).
Wszystkie 3 nasze sztuki są w pelni odblokowane 505 do 530km. (pełne otwarcie przepustnicy fabryka jedynie tym ogranicza moc i tworzy różne wersje za pomocą zmniejszenia otwarcia przepsutnicy).
Czasy na racelogic 0-100 3.8-4s 100-200km/h 8.2-8.6s. 0-200 od 12-12.6s vmax licznikowy ponad 320km/h (licznik równy z gps minimalne przeklamanie opony 275 we wszystkich a więc szersze a co za tym idzie wyższe od serii).
W serii 0-100 ok 4.2s 100-200 9.4s.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2019, o 15:30 przez --==mały==--, łącznie zmieniany 1 raz.
mks
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2017, o 18:43

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: mks »

--==mały==-- pisze: 31 mar 2019, o 23:06
Wszystkie 3 nasze sztuki są w pelni odblokowane 505 do 530km. (pełne otwarcie przepustnicy fabryka jedynie tym ogranicza moc i tworzy różne wersje za pomocą zmniejszenia otwarcia przepsutnicy).
mógłbyś rozwinąć temat ? gdzie i za ile można to przeprogramować ?
S204 C63 AMG '14
--==mały==--
Posty: 3
Rejestracja: 31 mar 2019, o 19:07

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: --==mały==-- »

Możesz kupić gotowy program od jakiegoś tunera lub z rodzimego rynku Pachura, Vtg, Ecu performance itd. Trzeba przeprogramować sterownik silnika.
Jendrek63
Posty: 1
Rejestracja: 22 kwie 2019, o 11:43

Re: Realne koszty utrzymania Mercedesa C63 W204.

Post autor: Jendrek63 »

To nie jest tak źle z tymi kosztami, samo oc słyszałem jakieś 1000zl, ktoś ma ac ? Ile płacicie ? Czy najlepiej się rozglądać za poliftami czyli po 2013 ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości