Temperatura silnika CDI
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Termostat zmniejsza temperaturę silnika do wartości zadanej.
Nawet sprawny nie podgrzeje silnika zimnego.
Dalej analizując wystarczy tylko myśleć, a nie wymieniać i wydawać pieniądze.
Nawet sprawny nie podgrzeje silnika zimnego.
Dalej analizując wystarczy tylko myśleć, a nie wymieniać i wydawać pieniądze.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Kolega NOC w kliku postach ciekawie wszystko wyjasnil ale mam pytanie, czy przez nie sprawny termostat:
- jest wieksze spalanie? ( trasa ok 230km jadac po autostradzie wyszlo mi 6,9l/100 - jakac przepisowo dodam i na tempomacie bez szaleństw)
- moze spowodowac jakas usterke?
dodam tylko ze termostat zle wskazuje temp. silnika przy mrozach, w cieple dni powyzej +5C wszystko jest ok. i kiedy trzeba wlacza wentylator w chlodnicy ( latem chorwacja nigdy wiecej niz 90C nie bylo)
zima zaczyna wskazywac np. 50-60-70C ( nie lezy calkowicie na dole)
w czasie postoju lekko podejdzie pod 75C-80C ( korki) jak jest ok -5C na zewnatrz, ale jak jest juz ponad -10C to trzyma rowne 50C
pytanie czy tylko dla przyjemnosci oka zaplacic i wymienic czy dla zdrowego rozsadku auto musi byc sprawne wiec taki termonstat moze i latem zaszfankowac i zagootujemy silnik?
[ Dodano: 2015-01-07, 22:07 ]
dodam tylko ze nawet jak jest - 15C na zewnatrz a termostat pokazuje temp. silnika ok. 50C to ogrzewanie dziala i nikt na pokladzie nie zamarza
- jest wieksze spalanie? ( trasa ok 230km jadac po autostradzie wyszlo mi 6,9l/100 - jakac przepisowo dodam i na tempomacie bez szaleństw)
- moze spowodowac jakas usterke?
dodam tylko ze termostat zle wskazuje temp. silnika przy mrozach, w cieple dni powyzej +5C wszystko jest ok. i kiedy trzeba wlacza wentylator w chlodnicy ( latem chorwacja nigdy wiecej niz 90C nie bylo)
zima zaczyna wskazywac np. 50-60-70C ( nie lezy calkowicie na dole)
w czasie postoju lekko podejdzie pod 75C-80C ( korki) jak jest ok -5C na zewnatrz, ale jak jest juz ponad -10C to trzyma rowne 50C
pytanie czy tylko dla przyjemnosci oka zaplacic i wymienic czy dla zdrowego rozsadku auto musi byc sprawne wiec taki termonstat moze i latem zaszfankowac i zagootujemy silnik?
[ Dodano: 2015-01-07, 22:07 ]
dodam tylko ze nawet jak jest - 15C na zewnatrz a termostat pokazuje temp. silnika ok. 50C to ogrzewanie dziala i nikt na pokladzie nie zamarza
Black Princessa CDI 2,2 170kM,W204, Avantgard automat/2007/navi
Pozdrawiam
Ryba WrocLove
Pozdrawiam
Ryba WrocLove
- noc
- Ekspert
- Posty: 1671
- Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.
Niesprawny termostat to:
Zwiększone zużycie paliwa.
Zwiększone zużycie silnika (niedogrzanie elementów).
Zwiększone rozrzedzanie oleju.Jego degradacja.
Brak właściwego ogrzewania.
Mniejsze odparowanie wilgoci z wnętrza.
Zwiększona korozja elementów karoseryjnych i elektryki wewnątrz autka.
Można jeszcze wynaleźć kilka pozycji na które wpływa.
Temat jak woda.
Jednak sam termostat nie działa jako "udzielne" urządzenie.
Współpracuje z osłonami, od dołu silnika, skrzyni, osłonami bocznymi, nadkolami, systemami dogrzewania silnika - elektrycznymi, spalinowymi (Webasto).
Wentylatory chłodnicy, tunel wentylatora głównego, uszczelki boczne chłodnicy, żaluzje termostatyczne, elektryczne i "kupa" uszczelek maski, chłodnic itd.
Dopiero komplet przewidziany i sprawny daje efekt.
Zwiększone zużycie paliwa.
Zwiększone zużycie silnika (niedogrzanie elementów).
Zwiększone rozrzedzanie oleju.Jego degradacja.
Brak właściwego ogrzewania.
Mniejsze odparowanie wilgoci z wnętrza.
Zwiększona korozja elementów karoseryjnych i elektryki wewnątrz autka.
Można jeszcze wynaleźć kilka pozycji na które wpływa.
Temat jak woda.
Jednak sam termostat nie działa jako "udzielne" urządzenie.
Współpracuje z osłonami, od dołu silnika, skrzyni, osłonami bocznymi, nadkolami, systemami dogrzewania silnika - elektrycznymi, spalinowymi (Webasto).
Wentylatory chłodnicy, tunel wentylatora głównego, uszczelki boczne chłodnicy, żaluzje termostatyczne, elektryczne i "kupa" uszczelek maski, chłodnic itd.
Dopiero komplet przewidziany i sprawny daje efekt.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
witam jestem nowym uzytkownikiem forum wiec jezeli pisze nie w temacie to wybaczcie mam problem w w 204 250 cdi 2 dni temu wymienialem termostat poniewaz puscila czy sparciala jakas guma robil to serwis mercedes termostat wymienil na nowy wystawil rachunek 415euro i bylo by po temacie gdyby nie moja ciekawosc po powrocie z warsztatu chcialem obejrzec co i jak wiec sciaglem te plastikowa pokrywe silnika i dopatrzylem sie ze pod termostatem sa 3 jakby gumowe przewody w takich otulinach zabezpiecvzajacych przed otarciem jeden z tych przewodow jest wyrwany ten ktory laczy sie zaraz kolo silnika mozecie powiedziec co to za przewody i jaka one pelniom funkcje
Re: Temperatura silnika CDI
Witam. W moim przypadku ostatnio zauwazylem ze jadac od 160km/h na autostradzie co chwile temperatura silinika spada do 80stopni i wzrasta ponownie do 90. Przy mniejszej i stalej predkosci wszystko cacy rowne 90 stopni. Chodz moim zdaniem silnik wolno sie nagrzewa nieraz 20min potrzbuje.
W serwisie powiedzieli ze wszystko ok i tak moze byc. Jakby bylo ponizej 80 stopni to jest jakis problem. Zdziwiony jestem ale coz..
W serwisie powiedzieli ze wszystko ok i tak moze byc. Jakby bylo ponizej 80 stopni to jest jakis problem. Zdziwiony jestem ale coz..
WDD2040021A570196
Avantgarde, 06.2011r, 2.2cdi 170KM ( manual)
Avantgarde, 06.2011r, 2.2cdi 170KM ( manual)
Re: Temperatura silnika CDI
Bartek 86, w serwisie mieli rację. Jak temperatura spada poniżej 80stopni to jest problem z termostatem. Reszta w porządku. Kreska nad 80stopni to 100stopni a nie 90.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Temperatura silnika CDI
Od dluzszego czasu mam problem z niedogrzanym silnikiem. Mam C200CGI z 2010r. Wymienilem juz jakiś czas temu czujnik temperatury silnika bo temp falowala. Ale wciaz jak jest na dworzu niska temperatura silnik potrzebuje kilka do kilkudziesieciu km by osiagnal temp pod 90, we wnetrzu też wolno robia sie cieplo. latem temp po 1-2 km jest prawie 90. Od 3 dni ruszam, Klima jest na off bez zadnego nadmuchu do wnetrza I silnik po 2-3 km ma ok 50 stopni. Jakie to ma powiazanie? Zaraz zima I jak jezdzic bez nadmuchu do wnetrza :( wymienic termostat? Uszczelka pod termostatem juz przepuszcza I ubywa mi plyn chlodniczy.
Re: Temperatura silnika CDI
u mnie też motor 220 CDI OM651 i jadąc trzy ulice dalej do przedszkola przy około 0 stopni zagrzał się w 10 - 15 minut.diabeelek pisze:U mnie silnik 220CDI nagrzewa się w około 8-10minut.
Re: Temperatura silnika CDI
Kolego RS2, dziwie się, że jeszcze termostatu nie wymieniłeś.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Temperatura silnika CDI
Wymieniłem termostat, faktycznie szybciej się nagrzewa silnik. Ale... Jak jest duży mróz, wyjeżdżam i nie włączam ogrzewania wnętrza. Silnik szybko bo łapie temperaturę ok 80 stopni juz po 1 km, uruchamiam klime i wtedy wskazówka temperatury leci szybko w dół Tez tak macie?
Re: Temperatura silnika CDI
Tak nie mam ale mam inaczej co jest zupełnie normalne.
Nagrzeje auto do 90C i stanę np. w korku na 10-15minut i chodzi nawiew na ciepłym powietrzu na max. to temperatura silnika spada.
Sprawdzone w wielu autach z dieslem.
Nagrzeje auto do 90C i stanę np. w korku na 10-15minut i chodzi nawiew na ciepłym powietrzu na max. to temperatura silnika spada.
Sprawdzone w wielu autach z dieslem.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 sty 2012, o 11:32
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Temperatura silnika CDI
jesli masz problem z chlodzeniem to stosuje sie to aby schlodzic troche silnik;)
w204 220cdi 2007r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości