Klapy w kolektorze

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: PAMONIUSZ »

czy chcąc wyciągnąć kolektor ssący, zdejmujemy listwe?
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Awatar użytkownika
antonio426
Posty: 158
Rejestracja: 14 sie 2018, o 20:39
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: antonio426 »

cracof pisze: 5 lis 2017, o 18:31 @diabeelek, u mnie to złącze na przewodach paliwowych też cierpi na "lekkie nietrzymanie paliwa". zauważyłem to dziś przy wymianie filtra paliwa. w dodatku po włączeniu zapłonu kiedy chodzi pompa paliwa to bardzo głośno coś z tej okolicy syczy i zmienia swój dźwięk po ruszaniu tą wtyczką. to złącze powrotu paliwa nadmiaru z wtryskiwaczy do baku, ew już za główny filtr paliwa.
No dokładnie u mnie też ten sam objaw z syczeniem..tylko,ze nie widzę nigdzie by coś wyciekało albo pociło się..czy ktoś może już doszedł do tego co było przyczyną..?
Tomek
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: diabeelek »

Musi syczeć !!! Tak działa ten system
WDD2042081F230429
Obrazek
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: majkel84 »

Zwężka Venturiego zmienia ciśnienie na podciśnienie, w układzie paliwowym ma za zadanie odessać paliwo z powrotów od wtryskiwaczy. Gdyby jej nie było to paliwo powrotne z pompy będące po pewnym ciśnieniem poszło by w stronę przewodów powrotnych wtryskiwaczy. Zwężka temu zjawisku zapobiega.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Mariuszlwl
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 00:12

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: Mariuszlwl »

Witam. Pozwolę się przyłączyć do tematu. Auto w trybie awaryjnym i błąd P20D6. Komp pokazał "elektryczny wentylator ssący P20D6 zwarcie do masy" czy jest w tym aucie elektryczny wentylator ssący czy chodzi tu o kolektor ssący bo coś czuję że o to chodzi i tak zasugerował mechanik. Czy ktoś to miał problem z kolektorem miał do czynienia z tym błędem?
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: ktos92 »

Uzupełnij VIN.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Mariuszlwl
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 00:12

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: Mariuszlwl »

Przepraszam że dopiero teraz odpisuję. WDD2040071F054504
Mariuszlwl
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 00:12

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: Mariuszlwl »

Ostatnio byłem u innego mechanika i tym rezem jego komp pokazał błąd 4 wtryskiwacza który się nigdy nie pojawiał a jakiś czas temu miałem błąd 3 wtryskiwacza. Powodem wchodzenia auta w tryb awaryjny były też błędy czujnika ciśnienia paliwa który został wymieniony, niby przekaźnik świec zarowych itd. Fakt jest taki że auto wielokrotnie było u mechanika a problem powraca. Dodam że ostatnio jak pokazał błąd 4 wtryskiwacza mechanik powiedział że on tu nic nie zrobi i tylko wykasowal błąd. Do ponownego zaswiecenia kontrolki zrobiłem o 1000km także przyczyną raczej jest chwilowe zakłóceniw pracy ale każdy odsyła do następnego a problem nadal
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: ktos92 »

Czym to diagnozował?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Mariuszlwl
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 00:12

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: Mariuszlwl »

A nawet nie wiem. Jeden latał z laptopem przy aucie a drugi z tabletem także pewnie jakieś tańsze programy. Ostatnio zauważylem że świeci mi się światło stop podczas jazdy. Pisałem na forum z człowiekiem który też miał ten problem i auto przeszło w tryb awaryjny. Stop nie świeci się cały czas a tylko czasami...moze łapie tryb po zapaleniu się samoczynnym świateł stop. Dla mnie to nie logiczne ale i tak zamawiam nowy czujnik bo tak naprawdę nie wiem kiedy działa normalnie a kiedy się świeci. Może wie ktoś który bezpiecznik odpowiada za światła stop?
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: perzu126 »

Niestety, ale bez SD to wróżenie z fusów i wymienianie wszystkiego co popadnie. Skąd jesteś?
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Mariuszlwl
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 00:12

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: Mariuszlwl »

Z Włodawy. Małe miasto w lubelskim gdzie nie ma kto się tym zająć. Często jestem w Warszawie ale tu nie za bardzo ogarniam i trochę się obawiam że zostanę oskubany
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: ktos92 »

Jeżeli światło stop pali się w czasie jazdy to na 90% usZkodzony czujnik stopu.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Mariuszlwl
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2018, o 00:12

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: Mariuszlwl »

Witam. Czujnik wymieniłem i stop świeci wtedy kiedy trzeba :). Byłem w u polecanego kolegi "Noc" z moim trybem awaryjnym i okazało się że teoretycznie w aucie wszystko ok i tylko piny od ESP do kompa wzbydzily podejrzenie także wyczyscił, przesmarowal i połączył ponownie. Przejechałem ok 500km od tamtej pory i na desce czysciutko także jest szansa że problem zarzegnany. Ale za wcześnie żeby się cieszyć. Zobaczymy za jakiś czas czy nie wróci. A kolegę "Noc" polecam
macieksocho87
Posty: 42
Rejestracja: 9 wrz 2019, o 20:14

Re: Klapy w kolektorze

Post autor: macieksocho87 »

Witam, jestem ciekawy odnośnie klap w kolektorze ssącym w silniku om646 EVO 2009 rok, a dokładnie, jaki kilometraż średnio wytrzymuje taki zespół klapek, i czy są one metalowe czy plastikowe, czy ewentualne rozsypanie którejś klapki może spowodować uszkodzenie silnika tak jak to było słychać w silnikach diesla BMW, czy spotkał się ktoś z przypadkiem takiego uszkodzenia silnika poprzez klapki w W204 om646. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot], Xols i 18 gości