Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: ktos92 »

Jeszcze teraz dopatrzyłem się na filmiku, że jedna z wiazek od elektromagnesów na przodzie silnika jest otaśmowana + brak adapterów na wiazakach. Proponowałbym kupno takich adapterów w ASO - kosztuja grosze a moga uchronić przed katastrofa w postaci rozszczelnienia się elektromagnesu i wędrowania oleju do komputera. Narazie nie ma co kombinować, podłaczenie pod SD i zczytanie błędów. Bład napewno będzie zapisany w pamięci.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
kamcio100

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: kamcio100 »

A jeszcze tak z ciekawości zapytam, jak rozrząd jest już do wymiany to te stuki będą zawsze po zapłonie ? I zapłon będzie utrudniony wtedy ?? I samochód niezależnie od operowania gazem bedzie szarpał i gubił moc ??
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: ktos92 »

Zależy wyszstko od stopnia jego zużycia. Wiele czynników ma wpływ na objawy jakie daje rozwalony rozrzad. Temat rzeka jednym słowem. W twoim wypadku oczekiwałbym dośc znacznego zużycia łańcucha, prawdopodobnie i kół ale żeby być w pełni pewnym co jest wymiany to najpierw diagnostyka, a potem ściaganie góry i oględziny. W ASO moga Cię troche skasować za to :-/ Jeżeli koła będa OK to jeszcze nie będzie tak drogo ale jeśli koła sa zużyte to będziesz musiał uciekać z ASO, nówka sztuka jedno kosztuje coś około 2500zł. Na forum jest użytkownik spawel który regeneruje takie koła i ma je w naprawde dobrej cenie. Wiele osób skorzystałoo z jego usług i sa zadowoleni.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
kamcio100

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: kamcio100 »

No ale to dlaczego to nie występuje jak operuję delikatnie gazem ? Wszystko zapala, i działa bez problemu jakby nic się nie działo. Żeby nie te nagłe ruszanie po uruchomieniu to bym nawet nie wiedział że coś jest nie tak... Dziwny ten rozrząd. hehe

No nic, tak tylko pytam z ciekawości. Gdybać nie ma co, jutro wszystko będzie jak na tacy. Mam nadzieje że mi te odczyty z komputera będą mogli jakoś wydrukować albo zdjęcia zrobić to bym wrzucił tutaj na forum.
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: ktos92 »

Poproś również o sprawdzenie parametrów live silnika :-D Gdy chodzi na wolnych obrotach. Sa tam parametry dotyczace ustawienia wałków rozrzadu. Możesz ich też poprosić aby zrobili to samo po małym obciażeniu silnika, np. wzrost obrotów do 2500-3000rpm, powrót na Idle i ponowny odczyt ;-) Narazie nie ma co gdybać. Daleko masz do ASO?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
kamcio100

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: kamcio100 »

50 KM w jedną strone
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: ktos92 »

Ja bym się troche obawiał :-D Jedź delikatnie...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
kamcio100

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: kamcio100 »

Check Engine zapalił mi się w sobotę, i takie objawy były. Od tamtej pory przejechałem 200km już ... Będe bardzo delikatnie jechał i tyle...

Edit: A gość który go sprzedawał mówił że spokojnie 250tyś km można jeździć tak jak w książce serwisowej.. i że wgl idealny.. Nie miałem nawet jak sprawdzić go pod SD bo w niedziele byłem go kupować i wszystko zamknięte.. Wszystko zdrowe blachy oryginalne, wersja Classic, ale z dużą navi, pamięcią foteli w drzwiach itd. Zresztą widziałeś w którymś temacie moim, rozkodowany VIN.. No wszystko pięknie

Tu jeszcze z olx oferta : https://www.olx.pl/oferta/mercedes-benz ... v31rd.html

na otomoto juz nie ma...

O masz... i teraz to.. No nic. Jestem dobrej myśli... Kurde wszystkie przeglądy robione w ASO w niemczech, ostatni rok temu przy 117tyś , teraz ma 140tyś..
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: ktos92 »

Narazie nie popadaj w panike. Na diagnostyce się wyjaśni. Żadnemu handlarzowi nie ufam :-D kto by to nie był.

Daj znać co stwierdzili.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
kamcio100

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: kamcio100 »

Byłem.... Rozrząd jest ok... Tylko....

Plyn chłodzący w cewce... Podejrzenie pęknięcia głowicy...

Wyplukali mi to, i zobaczmy. W sobotę zobaczę jeszcze raz cewke czy coś tam znowu. Bo mówili że cała zalana..

A jak podjechałem to powiedzieli że wszystko ok, że bez błędów itd. i mówi żeby zrobił ten błąd. Wyjechałem , uruchomiłem i dalem po gazie i ledwo pół kółka po placu zrobiłem i od razu check i ten stukot w silniku...

Ale coś mi piszą że cewka może od góry przepuszczać.. to prawda? Żeby cewkę wymienić bo nowa na nowe uszczelnienie?

Ale to skąd płyn od góry by był?

PS; Jaki kolor płynu chłodzącego powinien być ? Ja mam taki , różowy/czerwony ? Może to być na niekorzyść samochodu czy teraz wszyscy robią bardziej uniwersalne te płyny ??

EDIT: Tak teraz sobie pomyślałem, jak go brałem to silnik bym umyty, więc wielce prawdopodobne jest że jak silnik myli to naleciało tam wody i stąd cewka była mokra od góry i dlatego może był w cewce ? Narazie pojeżdże do soboty i wtedy odkręce cewke i zobaczymy czy sucho czy nie..
gigant87
Posty: 370
Rejestracja: 29 lip 2015, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: gigant87 »

Hahah, widzisz, trzeba było brać ode mnie - i kasy więcej byś miał i auto z 2010. :P

A tak poważnie - jeśli sprawdzili rozrząd to się nim nie przejmuj (o ile dobrze sprawdzili).

Czy jest możliwe, że jak ktoś dolewał płynu chłodzącego to mogło mu się "ulać" do okolic cewki?
Skoro po czyszczeniu błąd nadal się pojawia, to niekoniecznie ten płyn jest przyczyną. Jaki jest odczyt kodu błędu?
BMW 3GT
kamcio100

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: kamcio100 »

Nie nie, po czyszceniu i założeniu cewki, już samochód pracuje normalnie, tzn pracował i wcześniej, ale teraz przy zrywie z miejsca nie ma tego check engine oraz stukotu który był na filmie. Gość jak przy mnie wyjął cewke to cała zalana była, że jak wyjął to na ziemie sie polało z niej.

I od razu stwierdzili że pęknięta głowica bo tam tego płynu nie może być...

Tylko.
Jak go mam, to wszystkie płyny są uzupełnione, ja płynu chłodniczego nie dolewałem.
Silnik był myty, więc być może jak myli to od góry nalało się do cewki i dlatego, i być może pomylili płyn chłodniczy z wodą czy coś..

No nie wiem.. teraz to się domyślać, w sobotę tak jak pisałem i zobacze czy jest sucho czy nie... Rozrząd potwierdzili że jest w dobrym stanie i nic z nim nie należy robić, poziom oleju w skrzyni również jest prawidłowy. Przebieg 141tyś potwierdzili że jest prawidłowy. No tylko ta zalana cewka ...

To najlepsze tak jak wyżej pisałem, że zajechałem do nich 50km delikatnie z gazem, postawili samochód, sprawdzali, przychodze ,,Ale tutaj żadnego błędu nie ma, wszystko tak jak należy" Opisałem te objawy które miałem, to on do mnie ,,To może wsiądzie Pan i sie przejedzie i spowoduje ten błąd" , mi dwa razy nie powtarzaj, wsiadłem, ruszyłem zrywnie po placu, pół kółka i jak na zawołanie check engine i stukanie.

To jest najlepsze, że przejechałem tym samochodem ok 1000km bez zastrzeżeń, w sobote został mi wypompowany płyn od wspomagania i został dolany świeży, i na zrządzenie losu po tym zabiegu właśnie te wszystkie objawy się pokazały...

Więc mam nadzieje że to nie będzie ta głowica i teraz w sobote będzie sucho już..
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: ktos92 »

Dziwne jak cholera. Dobrze przynajmniej, że rozrząd OK ;-) Sprawdź tą cewkeza pare dni, samemu, powinieneś sobie poradzić, żeby ja wyjąć, 2 śruby torx T20/T25 chyba z tego co pamiętam. Mnie zastanawia ten stukot :lol: sprawdzili parametry na live data? Też bardzo dziwne, że zapalił się check i błąd nie został zapisany w sterowniku? Coś tu jest troche niehalo :-(
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
kamcio100

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: kamcio100 »

Nie wiem, dla mnie te ASO jakieś samo w sobie dziwne, jakby po łepkach robili..

Że też nie ma nikogo na podlasiu kto mógłby podpiąć pod SD i wytłumaczyć... A nawet i moge do woj. Mazowieckiego dojechać, Warszawa i okolice...

No mi powiedzieli że błędów nie ma.. Powiedziałem o te Live Data to jakby nie wiedzieli co to jest, gość jakoś okrężnie mi odpowiedział na polecenie żeby to zrobić...

No ale widzisz, stukot występuje tylko po tym jak mu dam w gaz od razu i jak check sie zapali... Nie mam już pojęcia.

Teraz jest wszystko dobrze, samochód śmiga nawet jak dam od razu w gaz i nic tam sie nie dzieje. W sobote wykręce i zobacze jaki stan jest cewki, czy jest mokra czy nie..
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Szarpanie przy nagłym przyśpieszeniu oraz stukot

Post autor: ktos92 »

To jak stwierdzili, że rozrząd OK, skoro nie patrzyli na live data/parametrów rzeczywistych? Wątpie, żeby demontowali napinacz hahaha :-D i sprawdzali to specjlanym miernikiem, nawet nie wiem czy taki jest do M271 :-D Dziwne jak cholera. W Warszawie napewno kogoś znajdziesz z SD, ja bym poleci podjechać do Auto-Elektro Centrum na ulicy regulskiej, tam powinni sobie dać rade e znaleieniem konkretnie usterki i przy okazji nie zedrą z Cb tak jak ASO. Ja mam wrażenie, że to ASO chyba tylko nabija w butelke :-D ciężko polecić dobre ASO.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 19 gości