Spaliny w układzie chłodzenia

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

acid666
Posty: 33
Rejestracja: 1 sie 2018, o 20:58
Lokalizacja: Przemyśl

Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: acid666 »

No i się nacieszyłem nowym samochodem.... Parę dni temu przypadkiem zauważyłem dziwnie twardy przewód chłodnicy, po odkręceniu korka zbiorniczka mocno syknęło, znacznie silniej niż w innych samochodach jakie miałem. Postanowiłem zrobić test na obecność spalin w układzie chłodzenia i wyszedł pozytywny- płyn zmienił kolor z niebieskiego na żółty. Teoretycznie sprawa prosta- wywalona uszczelka pod głowicą. Jednak brak jest jakichkolwiek innych objawów uszkodzenia uszczelki lub głowicy tzn. brak dymienia na biało, brak oleju w płynie czy płyny w oleju, nie zauważyłem ubytków płynu, silnik trzyma temperaturę ok 80 stopni. Na pewno jest uszkodzony termostat, bo wąż do chłodnicy jest ciepły od samego początku pracy nawet przy 40 stopniach. Co może dawać takie objawy? W przyszłym tygodniu jadę do mechaniora na dokładną diagnostykę i jestem ciekawy na co się nastawić. Samochód ma instalację gazową ktoś mi sugerował, że może być nieszczelny reduktor i gaz dostaje się do układu chłodzenia, moim zdaniem to bzdura i nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Jeszcze inna sugestia to chłodnica spalin zaworu EGR tylko nie wiem czy w benzynie coś takiego jest. Co mogę jeszcze sprawdzić zanim zedrę głowicę?
C180 Avantgarde 2009 r.
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: PAMONIUSZ »

reduktor jak najbardziej łączy uklad zasilania lpg z układem chłodzenia i rozdziela je jedynie membrana, gumowa, gumowo-metalowa. wystarczy spojrzeć na zestawy naprawcze reduktorów jak cienka jest taka membrana a ze pracuje po jednej stronie z niską temp (lpg) a z drugiej z wysoką (90 ") to awaria tego elementu jak najbardziej mozliwa.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
acid666
Posty: 33
Rejestracja: 1 sie 2018, o 20:58
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: acid666 »

Niby tak, ale w reduktor ma miesiąc i już by padł???. Termostat wymieniłem, stary był cały czas otwarty do połowy, zobaczymy co się będzie teraz działo. Pamiętam jak w Polonezie czy Sierrce jak miałem wywaloną uszczelkę to temperatura szalała w zakresie 50-100 stopni i zamarzał reduktor- teraz nie mam takich objawów, może faktycznie przyjrzę się reduktorowi. Tylko nie mam pomysłu jak to zrobić...
C180 Avantgarde 2009 r.
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: PAMONIUSZ »

tu jest pytanie natury chemicznej, czy tester uszczelki rozpoznaje lpg jako spaliny czy nie, bo jeśli nie to reduktor odpada. Trzebaby do producenta zadzwonić lub w necie poszukać.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
thomash_
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 2017, o 23:02

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: thomash_ »

Może być nieszczelność na chłodniczce oleju i się miesza płyn z olejem.
acid666
Posty: 33
Rejestracja: 1 sie 2018, o 20:58
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: acid666 »

Tester uszczelki to związek chemiczny o nazwie błękit bro­mo­ty­mo­lowy i jest on barwnikiem, wskaźnikiem odczynu pH. Nie reaguje no bezpośrednio na obecność CO2 tylko z zmianę odczynu z zasadowego na kwasowy spowodowaną obecnością CO2. LPG ma również odczyn kwasowy i moim zdaniem płyn reakcyjny w jego obecności również zmieni kolor na żółty. Być może faktycznie reduktor robi mnie w jajo, tym bardziej, że brak jest innych objawów uszkodzonej uszczelki. Jutro odłączę reduktor i zobaczymy co się stanie, trzymajcie kciuki, bo nie bardzo pasuje mi wywalić 1000 PLN na wymianę uszczelki, a reduktor jest na gwarancji...




No i cały misterny plan w ... Odłączenie reduktora nic nie dało ciśnienie w układzie jak duże było takie jest. Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość do póki silnik się nie nagrzeje i termostat jest zamknięty węże od chłodnicy są miękkie tak samo jak od reduktora. Po otwarciu termostatu twardnieją z tym, że nie "na kamień", da się je ścisnąć ale czuć opór. Popytałem paru mechaników i wszyscy stwierdzili, że szukam sobie kwadratowych jaj i skoro olej nie miesza się z płynem, płynu nie ubywa, silnik nie kopci na biało i lata z pełną mocą to mam jeździć i się nie przejmować, po prostu TTTM... Pewnie tak zrobię...
C180 Avantgarde 2009 r.
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: esener303 »

acid666 pisze: 26 sie 2018, o 11:13 olej nie miesza się z płynem, płynu nie ubywa, silnik nie kopci na biało i lata z pełną mocą to mam jeździć i się nie przejmować, po prostu TTTM...
u mnie też test pozytywny na CO2 tyle ze silnik CDI, do tego płyn ciemno zielony i czasem piana w zbiorniczku wyrównawczym. innych objawów brak
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: esener303 »

chyba jednak uszczelka bo dziś miałem spadek mocy przy zmianę biegu 1/2 lub 2/3 nie jestem pewien i silnik gorący jak cholera mimo że temp pokazuje w normie no ale najbardziej zmartwiły mnie węże twarde jak cholera od chłodnicy do silnika
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
adamp.
Posty: 86
Rejestracja: 29 sie 2017, o 23:14
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: adamp. »

Po godzinie od zgaszenia silnika jak odkręcisz korek zbiorniczka to płyn swoim poziomem podskakuje z minimum do maksimum a przy tym jest duży syk?
C220 CDI 2009r. sedan
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: esener303 »

poziom jest ok lekko pod podziałką, syk jest ale nie jakoś mega tak jak zazwyczaj powiedziałbym. dodatkowo dziś miałem spadek mocy przy zmianę biegu 1/2 lub 2/3 nie jestem pewien i silnik gorący jak cholera mimo że temp pokazuje w normie no ale najbardziej zmartwiły mnie węże twarde jak cholera od chłodnicy do silnika. No i po ponownym odpaleniu Check Engine :roll:
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: perzu126 »

acid666 pisze: 26 sie 2018, o 11:13

Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość do póki silnik się nie nagrzeje i termostat jest zamknięty węże od chłodnicy są miękkie tak samo jak od reduktora. Po otwarciu termostatu twardnieją z tym, że nie "na kamień", da się je ścisnąć ale czuć opór. Popytałem paru mechaników i wszyscy stwierdzili, że szukam sobie kwadratowych jaj i skoro olej nie miesza się z płynem, płynu nie ubywa, silnik nie kopci na biało i lata z pełną mocą to mam jeździć i się nie przejmować, po prostu TTTM... Pewnie tak zrobię...
Tu bym sie zgodził z mechanikami, nie musi to być UPG. W benzyniakach też jest EGR, ale trzeba poszukać info czy spaliny mają chłodniczkę jak w dieslach. W dobie ekologii nie zdziwiłbym się gdyby była i może to ona mieć nieszczelność. Uszkodzony reduktor powodowałby złą pracę silnika a w skrajnej sytuacji instalacja po prostu sama się wyłączy.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: esener303 »

esener303 pisze: 16 paź 2018, o 23:21 poziom jest ok lekko pod podziałką, syk jest ale nie jakoś mega tak jak zazwyczaj powiedziałbym. dodatkowo dziś miałem spadek mocy przy zmianę biegu 1/2 lub 2/3 nie jestem pewien i silnik gorący jak cholera mimo że temp pokazuje w normie no ale najbardziej zmartwiły mnie węże twarde jak cholera od chłodnicy do silnika. No i po ponownym odpaleniu Check Engine :roll:
KOD błędu P2454000 Wejście czujnika ciśnienia różnicowego 1 w filtrze cząstek stałych ma zwarcie z masą.
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: esener303 »

wymieniłem czujnik ciśnienia różnicowego wykasowałem błąd i nie ma CHECK ENGINE, temperatura, płyn chłodniczy i olej w normie
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
adamp.
Posty: 86
Rejestracja: 29 sie 2017, o 23:14
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: adamp. »

Jeśli nie masz dużego syku po odkręceniu korka i poziom płynu w zbiorniczku nie podskakuje do góry po odkręceniu korka to UPG jest Ok. Na temperature silnika nie patrz. Temperatura płynu jest ważna :) Waż może mieć do 1bara normalnie wiec nie będzie jakiś specjalnie miękki. Rano przy takich temperaturach miałbyś białego dymka po odpaleniu. Także to na pewno nie uszczelka z tego co piszesz.
Aha i taki jeszcze jak pada uszczelka to przy butowaniu 140km/h w górę przelewałoby Ci płyn poza zbiorniczek.
C220 CDI 2009r. sedan
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Spaliny w układzie chłodzenia

Post autor: esener303 »

Wymieniłem chłodniczke/wymiennik ciepła EGR, temperatura caly czas w normie, plynow nie ubywa, wszystkie w normie. przy butowaniu auto śmiga elegancko, białego dymku przy odpalaniu również brak, teraz bede wymienial caly plyn chł. w ukladzie chłodzenia i znow test na CO2. Mam nadzieje że tym razem bez CO2 w układzie ... Wish me luck


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości