Strona 1 z 1

Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

: 21 kwie 2019, o 16:21
autor: black_chris
Witam,
Od trzech mięsiecy zmagam się z wahaniami obrotów i wibracjami na zimnym silniku. Po wymianie świec żarowych, przeplywomierza i wyczyszczeniu EGR-u problemy nie ustały.

W lokalym gararzu po podpięciu do komputera mechanik stwierdził, że to nie poważny problem. Dolał środek do czyszczenia przewodów paliwowych i zasugerował, że może to być zawór objętości paliwa przy pompie (ewantualnie czujnik lub zawór cisnienia na common rail-u).
Więc postanowiłem wymienić ten czujnik objetości paliwa (Quanitity fuel control valve, A6460740384, A6460740484). Niestety po wymianie wibracje się nasiły i są odczuwalne nawet w czasie jazdy do czasu maksymalnego rozrzaniania silnika (mój komputer pokazuje skoki i spadki ciśnienia paliwa w common rail-u). Na biegu jałowym przy dodaniu gazu silnik się wibruje przez 1 minuta, i daje odgłos jakby miał za mało paliwa, po czym wraca do normalnej pracy.

Silnik nigdy nie pokazał rzadnego błędu

Moje pytanie:
Czy potrzebna jest jakaś adapracja tego zaworu? I czy jest jakaś różnica między zaworami z tymi numerami A6460740384 i A6460740484 (zaistalowany został z końcówką 384 Delphi, OEM mają końcówkę 484 - też Delphi).

Z góry dziękuję.

Re: Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

: 25 kwie 2019, o 22:38
autor: cracof

Re: Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

: 26 kwie 2019, o 00:34
autor: Groo80
Po wymianie zaworu regulacji ciśnienia paliwa powinieneś wykonać adaptację.
Poza tym czy podłączałeś auto pod STARKĘ czy wymieniasz na chybił trafił?
U mnie starka od razu wykazała nieprawidłową pracę zaworu regulacji ciśnienia paliwa, wykres mieścił się w dopuszczalnych widełkach ale wahania wykresu występowały cały czas. Wskazówka obrotomierza na zimnym wahała się o około 0,5 mm.
Niestety wymiana tego zaworu w OM651 to mordęga, najlepiej zdemontować uszczelki i część grodzi silnika od lewej strony auta

Re: Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

: 14 maja 2019, o 22:17
autor: black_chris
Witam,
Zawór wymieniłem na własną rękę, bez diagnostyki - wydawał się najbardziej prawdopodobną przyczyną falowania obrotów.

Ostatnio pojechałem do lokalnego warsztatu, gdzie zostawiłem samochód do diagnostyki (według internetu serwis mercedesa). Według mechaników problemem miał być zawór ciśnienia paliwa na common railu, ale ze względu na to, że jest sprzedawany z common railem, więc musiałem kupić całość.
Po dwóch dniach objawy powóciły i muszę wrócić do mechanika.

Co zauważyłem:
gdy rano, przy temperaturze ok 8-10C na zewnątrz, włączam samochód, silnik zatrzymuje się na obrotach 600 rpm i po sekundzie wdrapuje się na 800.

Gdy wracam z pracy, przy temperaturze 20C na zewnątrz, po zapaleniu samochód wskakuje od razu na 800 rpm (bez falowania), ale czuć wibracje silnika. Po ruszeniu obroty zaczynają falować, co czuć przy jezdze, do momentu rozgrzania silnika do 60-80C.

Re: Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa

: 22 maja 2019, o 09:28
autor: cracof