Adaptacja po wymianie zaworu objętości paliwa
: 21 kwie 2019, o 16:21
Witam,
Od trzech mięsiecy zmagam się z wahaniami obrotów i wibracjami na zimnym silniku. Po wymianie świec żarowych, przeplywomierza i wyczyszczeniu EGR-u problemy nie ustały.
W lokalym gararzu po podpięciu do komputera mechanik stwierdził, że to nie poważny problem. Dolał środek do czyszczenia przewodów paliwowych i zasugerował, że może to być zawór objętości paliwa przy pompie (ewantualnie czujnik lub zawór cisnienia na common rail-u).
Więc postanowiłem wymienić ten czujnik objetości paliwa (Quanitity fuel control valve, A6460740384, A6460740484). Niestety po wymianie wibracje się nasiły i są odczuwalne nawet w czasie jazdy do czasu maksymalnego rozrzaniania silnika (mój komputer pokazuje skoki i spadki ciśnienia paliwa w common rail-u). Na biegu jałowym przy dodaniu gazu silnik się wibruje przez 1 minuta, i daje odgłos jakby miał za mało paliwa, po czym wraca do normalnej pracy.
Silnik nigdy nie pokazał rzadnego błędu
Moje pytanie:
Czy potrzebna jest jakaś adapracja tego zaworu? I czy jest jakaś różnica między zaworami z tymi numerami A6460740384 i A6460740484 (zaistalowany został z końcówką 384 Delphi, OEM mają końcówkę 484 - też Delphi).
Z góry dziękuję.
Od trzech mięsiecy zmagam się z wahaniami obrotów i wibracjami na zimnym silniku. Po wymianie świec żarowych, przeplywomierza i wyczyszczeniu EGR-u problemy nie ustały.
W lokalym gararzu po podpięciu do komputera mechanik stwierdził, że to nie poważny problem. Dolał środek do czyszczenia przewodów paliwowych i zasugerował, że może to być zawór objętości paliwa przy pompie (ewantualnie czujnik lub zawór cisnienia na common rail-u).
Więc postanowiłem wymienić ten czujnik objetości paliwa (Quanitity fuel control valve, A6460740384, A6460740484). Niestety po wymianie wibracje się nasiły i są odczuwalne nawet w czasie jazdy do czasu maksymalnego rozrzaniania silnika (mój komputer pokazuje skoki i spadki ciśnienia paliwa w common rail-u). Na biegu jałowym przy dodaniu gazu silnik się wibruje przez 1 minuta, i daje odgłos jakby miał za mało paliwa, po czym wraca do normalnej pracy.
Silnik nigdy nie pokazał rzadnego błędu
Moje pytanie:
Czy potrzebna jest jakaś adapracja tego zaworu? I czy jest jakaś różnica między zaworami z tymi numerami A6460740384 i A6460740484 (zaistalowany został z końcówką 384 Delphi, OEM mają końcówkę 484 - też Delphi).
Z góry dziękuję.