Nagar z EGR w dolocie OM646

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
cracof
Posty: 252
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: cracof »

Z nadmiaru wolnego czasu ściągnąłem kolektor dolotowy, przy okazji chciałem wymienić uszczelki idące od strony głowicy. To co zauważyłem od mieszacza (świeże powietrze za przepustnicą + rura od EGR) przerosło moje najśmielsze oczekiwania. 50% kolektora zabite nagarem. Macie pomysł czym to doczyścić + co zrobić z kanałami dolotowymi w głowicy? Czy coś się stanie jeśli jakiś kawałek tej mazi wpadnie głębiej w kierunku zaworu, ew. do cylindra?

Foto:
https://imgur.com/g5Nthjj
https://imgur.com/0c9DCME
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: ktos92 »

Środek do czyszczenia gaźników :-D U siebie robiłem tak samo ale u mnie nie było to tak zabite :-D Praktycznie troche mazi na kolektorze, głowica była czysta. Do tego szmatka, maska i dużo cierpliwości, ewentualnie wspomóż się śrubokrętem tylko uważaj :-D Jaki amsz przebieg?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
cracof
Posty: 252
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: cracof »

235k nalatane, ale ostatnie 20k głównie po Krakowie :) czyli praktycznie 1-2 bieg max :D
Nic się nie stanie jak wpadnie trochę nagaru do głowicy?

Póki co wspieram się śrubokrętem i benzyną, przerąbana robota. Rurka mieszacza zabita w 80%, mam nadzieję, że to poświęcenie przyniesie jakieś rezultaty.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: ktos92 »

Zerknij jeszcze na przepustnice powietrza. Jak troche wpadnie to raczej nie powinno się nic stać aczkolwiek starałbym się uważać i praktycznie nagar tam będziesz miał tylko na wierzchu. Więc próbuj go wytargać od tyłu. U mnie rpzepustnica była dość mocno uwalona co powodowało, że przy lekko podwyższonach obrotach samochód potrafił robić wyczuwalnego kangura. Po tym czyszczeniu ustało.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
cracof
Posty: 252
Rejestracja: 24 kwie 2017, o 08:29

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: cracof »

Starałem się delikatnie zeskrobać i od razu odkurzaczem wciągać żeby nie wpadł do zaworu. Przepustnica jest idealnie czysta, widać na niej tylko "film" olejowy.
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: ktos92 »

To nie tak źle - dużo użytkowników diesli nie tylko na forach w PL ale i w innych krajach, zalecaja czyszczenie kolektora co 150 000km. Można w ten sposób zaoszczędzić sobie sporo problemów w przyszłości.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: esener303 »

Srogi ten nagar dlatego przynajmniej raz na dwa tyg trzeba nagrzać porządnie motor i przegonić po autostradzie na min 2 h żeby się to nie zdążyło osadzić lub wypalić to co zdążyło tam juz się osadzić ...
sama jazda po mieście to killer dla om646 i om651


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: ktos92 »

esener303 pisze: 2 maja 2019, o 10:01 Srogi ten nagar dlatego przynajmniej raz na dwa tyg trzeba nagrzać porządnie motor i przegonić po autostradzie na min 2 h żeby się to nie zdążyło osadzić lub wypalić to co zdążyło tam juz się osadzić ...
sama jazda po mieście to killer dla om646 i om651


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
DLa każdego diesla sama jazda po mieście to killer. Z nowymi silnikami i skrzyniami chyba kolejną wersją jaką wybiore to będzie benzynka - Mam teraz OM651 - jest to naprawde fajny silnik, problemem jest jego konstrukcja, a konkretnie upakowanie wszystkich podzespołów dość ciasno i czasem jest cięższy dostęp do niektórych elementów. Znajomy w chwili obecnej ma W205 z M274 w benzynie z 9 biegowym automatem. To pali tyle co OM651 albo i mniej. W mieście spali więcej ale na trasaie to są śmieszne wyniki jak na benzyne. Prawdą jest też natomiast, że konstrukcyjnie silniki benzynowe są tak samo skomplikowane jak diesle - są natomiast czystrze i zazwyczaj dużo usterek które występujją w dieslu nie wystąpią w benzynie. Wracając do tematu, u siebie jak wyjąłem kolektor to tej sadzy było praktycznie tyle co nic, przepustnica natomiast była usyfiona pięknie, ąz się dziwiłem jakim sposobem tyle syfu na niej jest.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: esener303 »

No u mnie next to też będzie jednak benzyna może nawet jakas mocniesza a poki co latam na om651 jak cos to moze pod koniec sezonu letniego rozbiorę swój kolektor do weryfikacji/czyszczenia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Nagar z EGR w dolocie OM646

Post autor: ktos92 »

esener303 pisze: 2 maja 2019, o 11:30 No u mnie next to też będzie jednak benzyna może nawet jakas mocniesza a poki co latam na om651 jak cos to moze pod koniec sezonu letniego rozbiorę swój kolektor do weryfikacji/czyszczenia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak już będziesz wszystko miał na wierzchu to się upewnij, że kolektor nie jest pęknięty, szczególnie plastikowe tulejki śrub. Sprawdź również podstawe filtra paliwowego pod względem pęknięć. To są dwie błache usterki - powód prosty - plastik :-D wszechobecny plastik w nowych konstrukcjach.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości