Strona 1 z 2

Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 20 cze 2019, o 19:16
autor: zulafan
Witam.
Mam problem z moim w204 Coupe 2,2cdi 7G-tronic
Samochód, stojąc przez jakiś czas odpalony (np w korku) łapie jakby tryb awaryjny. Auto traci moc i nie pozwoli wkręcić się na wyższe obroty niż 2500. Żaden błąd się nie wyświetla. Jak zgaszę i odpalę auto to wszystko jest ok. Czasami zdarza się, że muszę 2 razy zgasić.
Mechanik podejrzewał, ze zawalony jest DPF, ale po podpięcia pokazał ze zapełniony jest w 39% tylko. Komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia spalin. Czujnik wymieniłem na nowy oryginalny i zaadoptowałem, ale niestety nic to nie pomogło. Pomóżcie proszę bo nie wiemy co dalej robić. Macie jakiś pomysł?

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 23 cze 2019, o 12:23
autor: Rodi85
Hej, miałem podobny problem ale podczas ruszania. Bardzo często wchodził mi w tryb awaryjny i po długiej weryfikacji okazało się że czujnik temperatury paliwa i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Czujnik był tani w wymianie ale z listwą było już drożej, ale udało mi się kupić używaną listwę i wymienić regulator ciśnienia. Musisz podpiąć auto pod komputer i zdiagnozować problem. Polecam też wtyczkę odb na wifi albo bluetooth. Około 100zł na allegro.

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 23 cze 2019, o 14:20
autor: zulafan
Dzięki za odpowiedz.
Komputer pokazuje czujnik ciśnienia spalin, ale wymieniłem już ten czujnik i nic to nie zmieniło

Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 23 cze 2019, o 17:20
autor: esener303
Dama pod SD i odczytać wszystkie błedy, sprawdz sobie ten DPF ale pod kątem ilości sadzy i popiołow bo to że ma 39% zawalenia nic nie mowi a wręcz jest ok bo znaczy ze wypalał się DPF i teraz % zapchania lecą od nowa jak będzie powyżej 130% to procedura wypalania będzie uruchamiać się od nowa jeśli będą spełnione określone warunki.

Jeśli zapchany DPF to ilość sadzy i popiołów bedzie poza normą!

Jak wywali Ci tego CE to odrazu go pod SD i daj znac jakie masz błędy tutaj to coś zaradzimy

Jak masz przebieg ? Auto z importu czy krajowe ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 23 cze 2019, o 21:29
autor: zulafan
Przebieg mam 103 tysiące km. Osobiście sprowadzałem go z Niemiec pół roku temu

Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 23 cze 2019, o 22:01
autor: esener303
zulafan pisze:Przebieg mam 103 tysiące km. Osobiście sprowadzałem go z Niemiec pół roku temu
No to DPF nie możliwe za zapchany chyba ze jeździł tylko po mieście te 100 tys km.

jak wywali CE to odczytaj błędy wszystkie i kody błędów podaj tutaj czytaj błędy tylko StarDiagnosis



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 25 cze 2019, o 23:21
autor: zulafan
Byłem dzisiaj u kolejnego diagnosty. Komputer nie wskazał mu żadnych błędów. Żadnych błędów w pamięci tez nie było. Zasugerował, że może to być zawór EGR, który się zacina, a to nie będzie powodowało błędów w silniku. Ewentualnie wskazywał jeszcze na łapanie fałszywego powietrza.
Co myślicie?

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 26 cze 2019, o 10:39
autor: ktos92
Podłączyłeś pod SD czy jakiś komputer do wszystkeigo. Czasem kompy do wszystkiego nie potrafią zczytać wszystkich kodów usterek.

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 26 cze 2019, o 12:55
autor: esener303
Kolego jak chcesz rozwiązać problem to jak wyskoczy ci czek engine to musi być jakiś błąd tylko odczytaj go Star diagnozy a nie jakimś pseudo Sd I podaj błędy wtedy pogadamy coś zaradzimy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 30 cze 2019, o 02:46
autor: zulafan
No właśnie problem polega na tym ze check engine się nie wyświetla. Auto łapie tryb awaryjny, ogranicza obroty i traci moc, ale nie wyświetla się kontrolka check engine

Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 30 cze 2019, o 08:46
autor: esener303
To nie spodkałem takiego przypadku że łapesz tryb awaryjny bez CE


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 30 cze 2019, o 11:05
autor: ktos92
Prawdopodobnie czujnik różnicy ciśnień, może być sterowanie kolektora dolotowego, miałem tak u siebie. Polecam podłączyć pod sD. Nawet jak nie ma checka a jest tryb awaryjny to błąd będzie zapisany. Nie podłączysz pod sD to się nie dowiesz, proste ;) po co drążyć w kółko temat. Napisaliśmy Ci co zrobić ;) podłącz pod SD i temat się rozwiąże ;)

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 2 lip 2019, o 22:20
autor: zulafan
Wiem, chciałbym podłączyć pod SD, ale w całym Poznaniu nie mogę znaleźć nikogo kto to obsługuje. Może ktoś zna kogoś takiego?

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 11 lip 2019, o 18:19
autor: zulafan
Znalazłem gościa ze Star diagnozą i po przeanalizowaniu wyszło mu tak samo czujnik ciśnienia spalin i błąd polegał na tym ze wskazywał wartości „poza zakresem”. Nie wiem co to znaczy, ale mechanik zasugerował, że czujnik działa, ale wężyki są zapchane albo nieszczelne, bo wartości ciśnienia na tym czujniku mało się różniły.
Wiecie co może być tego przyczyną? Wężyki były sprawdzane i wszystko jest z nimi w porządku

Re: Tryb awaryjny stojąc w korku i po postoju

: 12 lip 2019, o 16:18
autor: ktos92
Są dwie procedury sprawdzenia czujnika różnicy ciśnień. Jedna z nich polega na sprawdzeniu wartości tlyko na włączonym zapłonie, druga na zapalonym silniku, jeżeli wartości były poza zakresem - przeważnie oznacza to uszkodzony czujnik. Warto sprawdzić wiązke która idzie od czujnika do komputera silnika ;-) Jeszcze nei widziałe przypadku zapchanym wężyków metalowych od tego czujnika, jest możliwość, że końcówki które są gumowe mogły sparcieć itp. ale ja obstawiam wiązke lub czujnik. Te dwie rzeczy do sprawdzenia, podjedź do ogarniętego warsztatu bo tak nikt Ci tego nie naprawi. Na jakiej podstawie ten "F-A-H-O-F-I-E-C" stwierdził zapchanie przewodów?