Strona 9 z 12

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 11:32
autor: korzen
Aramon1911 pisze: 7 kwie 2019, o 12:16 By uzyskać max przyspieszenie zawsze się kręci do odciny.
Bzdura. Krecenie powyzej obrotow, w ktorych uzyskuje sie maksymalna moc jest bez sensu. Oczywiscie to zalezy tez od skrzyni biegow. Ale jezeli o sam silnik chodzi, to krecenie ma sens do wartosci maksymalnej mocy.

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 12:11
autor: ktos92
Tak jak korzen napisał, najlepsze przyspieszenie uzyskuje się w najlepszym zakresie momentu obrotowego.

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 13:26
autor: jakub1t
korzen pisze: 9 kwie 2019, o 11:32
Aramon1911 pisze: 7 kwie 2019, o 12:16 By uzyskać max przyspieszenie zawsze się kręci do odciny.
Bzdura. Krecenie powyzej obrotow, w ktorych uzyskuje sie maksymalna moc jest bez sensu. Oczywiscie to zalezy tez od skrzyni biegow. Ale jezeli o sam silnik chodzi, to krecenie ma sens do wartosci maksymalnej mocy.
Nie do końca tak jest, czasem warto zakręcić wyżej, bo po zmianie biegu na wyższy obroty mogą spaść zbyt nisko, gdzie nie ma wielu km i nm. Wszystko zależy od danego silnika i długości przełożeń.

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 14:42
autor: LubMich
ktos92 pisze: 9 kwie 2019, o 12:11 Tak jak korzen napisał, najlepsze przyspieszenie uzyskuje się w najlepszym zakresie momentu obrotowego.
Tak korzen nie napisał i to nie jest prawda..
wg. Twojej teorii najlepsze przyśpieszenie u mnie było by w okolicy 3000-3500 obrotów - a to nie prawda.. największe przyśpieszenie u mnie będę powyżej 4500 -5000 i pewno aż do 6000 będzie to w miarę podobne przyśpieszenie.. mimo opadającego momentu.. gdzie na wykresie mam max moc.


Tak wygląda wyliczanie punktu zmiany biegów:
https://www.evodynamics.com/blogs/news/ ... ift-points
https://www.quora.com/When-a-car-is-in- ... n-2nd-gear

Można to dokładniej wyliczyć i dla w204..

dla 7g tronic znalazłem taką tabelkę (wikipedia - więc nic pewnego):
Gear 7G TRONIC
1 4.377
2 2.859
3 1.921
4 1.368
5 1.00
6 0.82
7 0.728
R-1 -3.416
R-2 -2.231
Final application specific

Ktoś wie jakie jest przełożenie dyfra? (ewentualnie jakie są możliwości?)

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 17:34
autor: Aramon1911
korzen pisze: 9 kwie 2019, o 11:32
Aramon1911 pisze: 7 kwie 2019, o 12:16 By uzyskać max przyspieszenie zawsze się kręci do odciny.
Bzdura. Krecenie powyzej obrotow, w ktorych uzyskuje sie maksymalna moc jest bez sensu. Oczywiscie to zalezy tez od skrzyni biegow. Ale jezeli o sam silnik chodzi, to krecenie ma sens do wartosci maksymalnej mocy.
Tyle ze maksymalna moc jest właśnie na górze obrotów.
A co zmieniasz bieg przy 3500? To na następnym biegu bedziesz mieć 2k obrotow. Czemu samochody przy launch control nie zmieniają biegów przy 4, 5, 6k obrotów?

No LubMich ma rację.

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 17:58
autor: jakub1t
LubMich pisze: 9 kwie 2019, o 14:42
ktos92 pisze: 9 kwie 2019, o 12:11 Tak jak korzen napisał, najlepsze przyspieszenie uzyskuje się w najlepszym zakresie momentu obrotowego.
Tak korzen nie napisał i to nie jest prawda..
wg. Twojej teorii najlepsze przyśpieszenie u mnie było by w okolicy 3000-3500 obrotów - a to nie prawda.. największe przyśpieszenie u mnie będę powyżej 4500 -5000 i pewno aż do 6000 będzie to w miarę podobne przyśpieszenie.. mimo opadającego momentu.. gdzie na wykresie mam max moc.


Tak wygląda wyliczanie punktu zmiany biegów:
https://www.evodynamics.com/blogs/news/ ... ift-points
https://www.quora.com/When-a-car-is-in- ... n-2nd-gear

Można to dokładniej wyliczyć i dla w204..

dla 7g tronic znalazłem taką tabelkę (wikipedia - więc nic pewnego):
Gear 7G TRONIC
1 4.377
2 2.859
3 1.921
4 1.368
5 1.00
6 0.82
7 0.728
R-1 -3.416
R-2 -2.231
Final application specific

Ktoś wie jakie jest przełożenie dyfra? (ewentualnie jakie są możliwości?)
Przełożenie twojego dyfra powinno wynosić 1:3.07 lub 1:2.87 może jak bym znał vin to bym mógł dokładnie określić . (w starszych autach jeśli był automat to z reguły przełożenie było dłuższe niż w manualu )

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 19:31
autor: ktos92
Ale mylicie fakty troche :) samochód przyspiesza wolniej w górnej granicy obrotów ;) do jazdy dynamicznej nie wkręcasz go na maksymalne obroty bo nie ma to sensu :) np na torze, wkręcasz go wyżej, uzyskujesz większą lub maksymalną prędkość vmax na danym biegu.

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 21:10
autor: jakub1t
Up jeśli piszesz o dieslu to częściowo się mogę zgodzić , ale jak o benzynie , to sorry ale to są bzdury .

Re: Chiptuning W204

: 9 kwie 2019, o 23:20
autor: LubMich
popieram jakub1t...

Prosta weryfikacja na podstawie mojego wykresu, a więc dla momentu dość mocno opadającego ze wzrostem obrotów - do sportu tak się silnika nie składa.. - moment obrotowy przed dyfrem (więc za skrzynią ;-) ) dla mniej-więcej takiej samej prędkości-

3 bieg - przełożenie 1,921 x 330Nm (3700obr. ) = 633 Nm
2 bieg - przełożenie 2,859 x 250Nm (5500obr. ) = 715 Nm

i dla większej prędkości
4 bieg 1,368 x 330Nm (3900obr. ) = 451Nm
3 bieg 1,921 x 250Nm (5500obr.) = 480Nm

Musiał by Ci Baaaaardzo opadać moment na końcu, żebyś przyśpieszał wolniej na niższym biegu..

Dodatkowo jak weźmiesz pod uwagę, że po zmianie biegu dobrze mieć jak najmniej strat to i tak warto przeciągnąć prawie do odcinki..

Taki prosty skrypt wygooglalem (nie chcialo mi się robić wykresów)
http://glennmessersmith.com/shiftpt.html

Wpisałem przełożenia z poprzedniego wpisu i dyfer 3,07 - dla 6000 obrotów wpisałem takie 230Nm dla 6250 200Nm
I wyszły mi zmiany biegów dla najlepszego przyśpieszenia:
1-2 6100 obr 54km/h
2-3 6100 obr 82km/h
3-4 6050 obr 121 km/h
4-5 6000 obr 170 km/h
5-6 5650 obr 217 km/h
dla 7 biegu brakło rubryki ;-)

Re: Chiptuning W204

: 10 kwie 2019, o 09:16
autor: ktos92
A my nie rozmawialiśmy o dieslu :-P Chyba, że coś przeoczyłem. Benzyna faktycznie ciągnie do samego końca ale tam też jest tendencja do zmniejszenia szybkości przyspieszenie w samej górnej granicy obrotów - więc do odcięcia nie ma co go ciągnąć aczkolwiek nowsze silniki teraz są tak skontruowane, że ciągną do samego końca. Miałem okazje przejechać się W205 C200 w wersji przedliftowej z silnikiem 2.0 M274 i tam moc jest fajnie oddawana liniowo - z resztą jak w każdym MB. Potem przesiadłem się do W205 w wersji poliftowej z silnikiem 1.5 i technologią EQ Boost. Nie zauważyłem różnicy w przyspieszaniu czy też oddawaniu mocy przez ten silnik a nawet śmiem twierdzić, że wstaje o wiele szybcije z dolnej granicy obrotów.

Re: Chiptuning W204

: 10 kwie 2019, o 22:00
autor: jakub1t
LubMich pisze: 9 kwie 2019, o 23:20 popieram jakub1t...

Prosta weryfikacja na podstawie mojego wykresu, a więc dla momentu dość mocno opadającego ze wzrostem obrotów - do sportu tak się silnika nie składa.. - moment obrotowy przed dyfrem (więc za skrzynią ;-) ) dla mniej-więcej takiej samej prędkości-

3 bieg - przełożenie 1,921 x 330Nm (3700obr. ) = 633 Nm
2 bieg - przełożenie 2,859 x 250Nm (5500obr. ) = 715 Nm

i dla większej prędkości
4 bieg 1,368 x 330Nm (3900obr. ) = 451Nm
3 bieg 1,921 x 250Nm (5500obr.) = 480Nm

Musiał by Ci Baaaaardzo opadać moment na końcu, żebyś przyśpieszał wolniej na niższym biegu..

Dodatkowo jak weźmiesz pod uwagę, że po zmianie biegu dobrze mieć jak najmniej strat to i tak warto przeciągnąć prawie do odcinki..

Taki prosty skrypt wygooglalem (nie chcialo mi się robić wykresów)
http://glennmessersmith.com/shiftpt.html

Wpisałem przełożenia z poprzedniego wpisu i dyfer 3,07 - dla 6000 obrotów wpisałem takie 230Nm dla 6250 200Nm
I wyszły mi zmiany biegów dla najlepszego przyśpieszenia:
1-2 6100 obr 54km/h
2-3 6100 obr 82km/h
3-4 6050 obr 121 km/h
4-5 6000 obr 170 km/h
5-6 5650 obr 217 km/h
dla 7 biegu brakło rubryki ;-)
Zrobiłem symulację dla mojego , użyłem twoich przełożeń bo nie potrafię znaleźć dla mojej skrzyni , ale raczej będą podobne.
U mnie wielkiej filozofii nie ma - wyszło że muszę kręcić na każdym biegu do końca , czyli tak jak myślałem .

Re: Chiptuning W204

: 18 kwie 2019, o 22:30
autor: woocash007
Czy ktos z Was moze polecic miejsce gdzie sumiennie podejda do chiptuningu i przed podjeciem decyzji sprawdza silnik od a do z? Olsztyn idealnie ale jesli nie to gdzie najblizej? Gdansk? Warszawa? lub podovne odleglosci. Dzieki za podpowiedz :)

Re: Chiptuning W204

: 1 lip 2019, o 18:02
autor: Mariusz81
Witam,
Chip Tuning 350CDI seryjnie 231km i 540Nm
Po programie na hamowni wyszło 269,4km i 637Nm
Inne auto, prawie rakieta i mniej pali:)
Nie zastanawjajcie się tylko robić w profesjonalnych salonach.
Ja zapłaciłem za całość hamowania przed i po programie 1150zł
Warto:)!!!

Re: Chiptuning W204

: 1 lip 2019, o 18:24
autor: kamilo_k-ce
Ladnie :)

Re: Chiptuning W204

: 10 lip 2019, o 10:21
autor: pioseh
Dzień bry,
gdzie w Warszawie i okolicach można coś takiego wykonać.

Ja mam 204 kę 180 kompressor - silnik 1,6 / 115kW

Jak myślicie ma to sens? dla takiego silnika? mnie by każde dodatkowe KM poratowały :)

pozdr
Piotr