Strona 7 z 12

Re: Chiptuning W204

: 16 sty 2018, o 09:44
autor: jakub1t
Na pewno kółko z Olsztyna. Kółko założył mi kolega mechanik, ja już nie mam i czasu i ochoty na grzebanie samemu. Dodatkowo dałem krótszy pasek o 5mm bo tylko taki był dostępny. Oryginalny niby dawał radę ale tak na styk. Już koniec zakresu napinacza był.
Skrzynia manualna.

Re: Chiptuning W204

: 17 sty 2018, o 15:52
autor: LubMich
gigant87 pisze:Cześć, czy ktoś zna temat wgrania softu z mocniejszej wersji lub czy da się przełożyć komputer? (pewnie sporo kodowania...)
Mam C180 CGI, a chciałbym wgrać soft np z C200 lub C250 CGI. Czy mechanicznie te silniki są takie same?
Wgrywanie softu działało w Fordach, stąd pomysł na bezpieczny program. ;)
Udało się coś robić? - weryfikowałeś temat głębiej?..

m271.860 podobno ma te same podzespoły pomiędzy C200 i C220 a może i c250 - na razie głębiej nie weryfikowałem .. sprawdzałem tylko google:
https://mbworld.org/forums/c-class-w204 ... 820-a.html

Re: Chiptuning W204

: 17 sty 2018, o 17:20
autor: Elar
No ciekawy ten topic na MBWorld. Odnowiłem ten wątek zobaczymy czy ktoś już to przerabiał.

Re: Chiptuning W204

: 18 sty 2018, o 09:28
autor: ktos92
Odnośnie tuningu M271 to oczytałem się o tym jak głupi :-D Fakt na mbworld pare osób to zrobiło natomiast przyrost mocy nie jest duży. Ludzie montowali jeszcze całe kity od Carlssona, był tam box zrobiony spcjalnie pod ten silnik plus dwa kółka z tego co pamiętam, jedno było do kompressora drugie było to koło pasowe wału. Przy zmianie obu kółek przyrost mocy jest niby odczuwalny ale zestaw kosztuje z tego co pamiętam 900EUR więc nie wiem czy gra warta świeczki dla uzyskania paru BHP.

Co innego jak spróbujesz stroić całego kompa pod siebie wtedy można ewentualnie uzyskać coś więcej ale troche z tym roboty :-/

Re: Chiptuning W204

: 18 sty 2018, o 13:14
autor: jakub1t
Do silników CGI możecie sobie dokupić po prostu boxy. Powinno dojść w zależności od boxa około 25 km i 50 nm, a to już spora różnica przy c180. W a45 ludzie masowo je zakładają aby nie tracić gwarancji i to działa. Ewentualnie po prostu program. Większość tunerów to ogarnie, a na pewno ten co ja robiłem.
Odnośnie kosztów to w sumie niby trochę to kosztuje, ale w moim wypadku mam auto z osiągami zbliżonym lub lepszymi od wersji c300, a jednak koszt takiej wersji to 10tys plus w porównaniu z c180.
Oczywiście to nie v6 ale jednak mniej pali takie 1.8, dźwięk z kompresorem też niczego sobie.

Re: Chiptuning W204

: 18 sty 2018, o 13:31
autor: ktos92
W CGI o wiele prościej :-D ale i tak udało Ci się wycisnąć niezłe osiągi. Problem z tymi silnikami ejst taki, że ciężko znależć kogoś kto podejmie się próby zrobienia mapy. CGI to już inna bajka ale i tak jest potrzebny dobry tuner, MB nie są łatwymi samochodami do tuningu szczególnie w benzynie. Z tego co pamiętam to na MBWorld z wersji A45 wycisnął 470HP i trocha ponad 550NM :-D Te silniki ponoć spokojnie się poddają takim modyfikacjomi dają rade, swoją drogą ciekawe ile wytrzymają - to tylko 2.0 :-D

Re: Chiptuning W204

: 18 sty 2018, o 14:26
autor: jakub1t
No ja kupiłem to auto wiedząc że coś trzeba będzie zrobić z mocą. Kupiłem kółko, założyłem i chciałem zobaczyć co będzie. No i oczywiście stało się co miało się stać. Komp ograniczał doładowanie w górnej partii obrotów. Ale auto zyskało trochę nm i jeździło się przyjemniej. Potem przyszła pora na program. Myślałem że nie będzie problemu bo w katalogach internetowych firm tuningowy były przykłady modyfikacji tych silników. Ale jak przyszło do konkretów to co innego. W jednej firmie auto stało 2 dni i oddali z braku możliwości zmiany mapy. W drugiej od razu odmówili. Ale chociaż skierowali mnie do unitronica . Tam zawiozłem auto rano i odebrałem wieczorem gotowe.

Re: Chiptuning W204

: 3 lut 2018, o 08:16
autor: luk.k
Kolego szukam odpowiedzi ale natrafilem na Twoj problem a miałem kiedyś cos takiego w innym aucie po chipie.
Oddalem auto do Vtechu a robilem gdzies indziej.
Po długich analizach program byl zbyt "mocny" przeladowywalo mi pod obciążeniem.....

Zredukowali o doslowni kilka KM i Nm i bylo OK w jezdzie nie odczułem deficytu. Warto poprawic program bo z tego co piszesz auto jest sprawne w 100%.
Kkkaminski pisze:Hej,
Na dzień dobry przywitam się. Pseudonim Jozif. Jeżdżę C klasa od 2007.
Ok do rzeczy:
Przy 130k przebiegu zatkał mi się dpf. Procedura przepalania nic nie pomagała, trzeba było usunąć. Przy pisaniu nowego programu (ponieważ brak filtra cząstek stalych) pomyślałem, że równie dobrze mogą mi napisać ciut mocniejszy - wszak mocy nigdy za dużo - prawda? Zdecydowałem się zrobić to w kreatorze mocy. Specyfikacja to 350 cdi 4matic 7g z pakietem amg. Seria to 230km i 560nm, po chipie 272km i 604nm.
Ale pojawił sie problem. Przy pełnym obciążeniu, pełnym gazie od powiedzmy od 100 do 230,240,250 i po odpuszczeniu pedału gazu silnik przechodzi w tryb awaryjny. Obcina moc, skrzynia szarpie i obroty nie przekraczają 3000. Wyłączam silnik, włączam na nowo i problem znika.
Wydaje sie, że czegoś brakuje. Paliwa albo powietrza. Ale po 10 próbach tego samego na hamowni przy pełnym obciążeniu problem się nie pojawił. Padło podejrzenie na czujnik temperatury przy końcówce wydechu. Został 'przestawiony' na 30 stopni większą tolerancję, ale problem nie znika.
Przy jeździe na 90% nic się nie dzieje. Szybko, gładko i bez problemu.

Czy macie jakieś pomysły jak do tego podejść?

Re: Chiptuning W204

: 3 lut 2018, o 10:45
autor: jakub1t
U mnie taki problem to nie problem w sumie. Na co dzień tego nie odczuwam w ogóle, nie cisnę w podłogę z małych obrotów, silnik działa bardziej jak benzynowy z dużą pojemnością bez doładowania. Na dole obrotów przyjemnie przyspiesza, ale im wyższe tym lepiej . Ale po prostu o tym wspomniałem. Może i bym pojechał na małą korektę, ale brak czasu. Pierwszy wolny dzień mam na lipiec zaplanowany.

Re: Chiptuning W204

: 14 sty 2019, o 18:37
autor: luczun3k
jakub1t pisze: 3 lut 2018, o 10:45 U mnie taki problem to nie problem w sumie. Na co dzień tego nie odczuwam w ogóle, nie cisnę w podłogę z małych obrotów, silnik działa bardziej jak benzynowy z dużą pojemnością bez doładowania. Na dole obrotów przyjemnie przyspiesza, ale im wyższe tym lepiej . Ale po prostu o tym wspomniałem. Może i bym pojechał na małą korektę, ale brak czasu. Pierwszy wolny dzień mam na lipiec zaplanowany.
Jeżeli można zapytać - ile Cię kosztowała cała ta zabawa? Kółko + chip + wysterowanie tego?

Myślę też o wymianie felg na 18" ale przy 156km teraz na 16" mam spalanie jakieś średnio 8l-8,5l/100km, podejrzewam że jak przerzucę na 18" to bryknie na 10l/100km? Jakby tak się udało te kilka kucyków naciągnąć może trochę lepiej by się to odpychało?

Pozdrawiam,

Re: Chiptuning W204

: 14 sty 2019, o 20:54
autor: jakub1t
Kółko 300 plus wymiana kilka zł , olej do kompressora 120 , krótszy pasek 70 zł od chyba mitsu pajero 3.5 v6 (stary tak na styk dawał radę , ale wolałem wymienić), program 2100 (tu można pokusić się o znalezienie tańszej opcji , ale niestety nie każdy to ogarnie) . Spalanie nie wzrosło po programie , a nawet jak się ciśnie to jest umiarkowane jak na taką moc . 200 konne 1.8t volkswagena paliło mi sporo więcej .

Re: Chiptuning W204

: 3 kwie 2019, o 16:33
autor: LubMich
No to ja się zainteresowałem
Obrazek

Re: Chiptuning W204

: 3 kwie 2019, o 18:32
autor: kamilo_k-ce
Fajnie :) gdzie robione i jaka cena? Jak zadowolenie?

Re: Chiptuning W204

: 3 kwie 2019, o 19:14
autor: jakub1t
Mocowo za bogato nie wyszło , ale za to momentu dowalone całkiem sporo . Sam chciał bym tyle mieć :) U siebie jeszcze w międzyczasie zainstalowałem filtr powietrza K&N , mocy odczuwalnie nie przybyło .

Re: Chiptuning W204

: 4 kwie 2019, o 08:44
autor: LubMich
Niecny proceder zorganizowany via TG Auto.. cena - taka rynkowa średnia się mnie wydaje.. może miałem delikatnie taniej bo stale kupuje tam klocki hamulcowe do mazdy..
Jak się jeździ.. szczerze to głównie żona od dwóch dni jeździ... nie za bardzo chce oddać.. ale mówiła, że rakieta ;-) Zobaczę co i jak w weekend..
Mapa miała być spokojna... ale zwłaszcza przedział 3000-4500 jest bardzo mocny.. Jak porównywałem z innymi 1.8 CGI to zazwyczaj max moment był lekko przed lub na 3000obr. - u mnie taki wysoki zakres jest przeciągnięty prawie do 3500.

To moja pierwsza benzyna turbo - trochę nauczyć się muszę jeździć.. pasowało by policzyć kiedy optymalnie zmieniać biegi.. bo nie wiem czy jest sens kręcić do samego końca przy wyprzedzaniu..