Falowanie obrotów i zwiększone spalanie
: 7 paź 2019, o 09:47
Witajcie mam problem z falowaniem obrotów oraz zwiększone o ok. 3 l+ względem tego co było wcześniej..
Od początku... Pojechałem na przegląd rozrządu, aby mi zrzucili wszystko i zobaczyli zęby, (wcześniej było wszystko ok, bez problemów jakichkolwiek) , odebrałem samochód przejechałem ok 15km od warsztatu, zatankowałem LPG ponieważ posiadam instalację (wcześniej jechałem na PB) , włączyłem na stacji gaz, odjechałem 5km i zapalił się check engine.... Dzwonie na warsztat i powiedzieli aby do nich wrócił bo może jakiś wężyk albo czujnik nie został dobrze dopięty.. Pojechałem , wszystko było okej podłączone , błąd pokazał zbyt ubogą mieszankę i błąd Sondy Lambda, okej skasowali błąd i pojechałem do domu na gazie. Wszystko było jak należy, bez problemów. Wróciłem do domu, i za 4-5 godziny znowu ruszyłem w trase (ok 50km ), bez błędu i jakichkolwiek oznak.. za jakiś czas wracam do domu po ok, (150km) i podczas jazdy cyk , i Check Engine ...
Tego samego dnia kupiłem sobie Obd2.. Za parę dni przyszedł do mnie , uruchamiam go , i wyskakuje błąd P2188 System too Rich at Idle - czyli za bogata mieszanka .. Myślałem że to od gazu i wyłączyłem gaz , oraz skasowałem błąd , jednak po paru dniach znowu ten sam błąd wyskoczył ...
Dodatkowo teraz objawy są takie że jak go uruchomię to nie ma falowania obrotów , przejade się ok 3km, parkuje , i są falowania , dwa takie że prawie jakby gasł, a po tym już regularne takie same falowania obrotów... zgasze silnik, odpale i już falowania nie ma...
Teraz tak, piszę to tutaj ponieważ chciałbym wstępnie poznać opinię innych osobó które być może miały podobnie u siebie i mniej więcej mogą znać przyczynę ? Piszę teraz ponieważ mam umówioną wizytę na 30 października na wymiane kół rozrządu, elektromagnesów , oraz odmy .
Odma nie wiem w jakim stanie jest ale wymieniam ją zapobiegawczo bo wiem że wężyk może sie kruszyć...
Co do elektromagnesów to przepuszczają już olej, dodatkowo niestety olej pojawił się na wtyczce staronika, widać że cała wtyczka już się błyszczy i jest tłusta od oleju... Więc tutaj być może jest problem...
I teraz tak.. czy jest możliwość jakoś wyczyścić te piny i wtyczkę ? Jest jakiś spray do mycia wtyczek z oleju czy coś takiego ? żeby to mógł jakoś wstępnie wyczyścić ? Ponieważ aby to naprawić to trzeba wymieniać całą wiązkę ... Co będzie zapewne kosztowne a teraz i tak w tym miesiącu 3 tys idzie na tą wizytę 30 października...
Od początku... Pojechałem na przegląd rozrządu, aby mi zrzucili wszystko i zobaczyli zęby, (wcześniej było wszystko ok, bez problemów jakichkolwiek) , odebrałem samochód przejechałem ok 15km od warsztatu, zatankowałem LPG ponieważ posiadam instalację (wcześniej jechałem na PB) , włączyłem na stacji gaz, odjechałem 5km i zapalił się check engine.... Dzwonie na warsztat i powiedzieli aby do nich wrócił bo może jakiś wężyk albo czujnik nie został dobrze dopięty.. Pojechałem , wszystko było okej podłączone , błąd pokazał zbyt ubogą mieszankę i błąd Sondy Lambda, okej skasowali błąd i pojechałem do domu na gazie. Wszystko było jak należy, bez problemów. Wróciłem do domu, i za 4-5 godziny znowu ruszyłem w trase (ok 50km ), bez błędu i jakichkolwiek oznak.. za jakiś czas wracam do domu po ok, (150km) i podczas jazdy cyk , i Check Engine ...
Tego samego dnia kupiłem sobie Obd2.. Za parę dni przyszedł do mnie , uruchamiam go , i wyskakuje błąd P2188 System too Rich at Idle - czyli za bogata mieszanka .. Myślałem że to od gazu i wyłączyłem gaz , oraz skasowałem błąd , jednak po paru dniach znowu ten sam błąd wyskoczył ...
Dodatkowo teraz objawy są takie że jak go uruchomię to nie ma falowania obrotów , przejade się ok 3km, parkuje , i są falowania , dwa takie że prawie jakby gasł, a po tym już regularne takie same falowania obrotów... zgasze silnik, odpale i już falowania nie ma...
Teraz tak, piszę to tutaj ponieważ chciałbym wstępnie poznać opinię innych osobó które być może miały podobnie u siebie i mniej więcej mogą znać przyczynę ? Piszę teraz ponieważ mam umówioną wizytę na 30 października na wymiane kół rozrządu, elektromagnesów , oraz odmy .
Odma nie wiem w jakim stanie jest ale wymieniam ją zapobiegawczo bo wiem że wężyk może sie kruszyć...
Co do elektromagnesów to przepuszczają już olej, dodatkowo niestety olej pojawił się na wtyczce staronika, widać że cała wtyczka już się błyszczy i jest tłusta od oleju... Więc tutaj być może jest problem...
I teraz tak.. czy jest możliwość jakoś wyczyścić te piny i wtyczkę ? Jest jakiś spray do mycia wtyczek z oleju czy coś takiego ? żeby to mógł jakoś wstępnie wyczyścić ? Ponieważ aby to naprawić to trzeba wymieniać całą wiązkę ... Co będzie zapewne kosztowne a teraz i tak w tym miesiącu 3 tys idzie na tą wizytę 30 października...