Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Dzień dobry.
Zrobiłem przegląd silnika mojego W204 (172 000km) i znalazłem następujące problemy.
Mógłby ktoś zweryfikować na zdjęciach stan kół łańcuchowych na wałkach rozrządu. Obracałem wałem i wszystkie zęby wyglądają podobnie. Według mnie wyglądają ok, ale może ktoś się czegoś dopatrzy. Naciągnięcie łańcucha też wydaje się być ok, gdyż przy próbie odciągnięcia go palcami do góry widoczny jest tylko minimalny jego ruch. Ślizg też nie wygląda na odbarwiony więc chyba ktoś już musiał zrobić cały rozrząd. Kolejny temat który mnie dręczy to ustawienie rozrządu. Moim zdaniem znak na jednym kole ucieka około 1mm ale może to mieści się w normie? Powinienem to poprawić czy tak jest ok? Następny temat to olej w gniazdach świec 1 i 2 oraz chyba też trochę w 4 ale może mi się tylko wydawało. Jakie są możliwości dostania się oleju do gniazd? Tylko przez uszczelki pokrywy albo ktoś wlewając olej nie trafił do silnika i olej wciekł do gniazd? Oleju nie było jakoś strasznie dużo może max 2mm. W górnej części gniazda jest uszczelnienie. Czytałem, że jest ono fabryczne i nie wymienia się go. Czy jest jednak szansa, że olej pociekł tamtędy? Wymiana uszczelek pokrywy, cewek i korka raczej rozwiąże problem? Jakiej firmy uszczelki polecacie? Jaka firma dostarczała je na pierwszy montaż?
Następny temat to złącza świec zapłonowych. Dwie fajki na cylindzre 1 i 2 (tam gdzie był olej) od dołu mają nadgryziony plastik. Czy to starość i temperatura czy olej się do tego przyczynił? Znalazłem do kupienia same fajki BERU. Czy wymiana samych złącz jest skomplikowana? A może powinienem kupić całe cewki z fajkami? Ostatni temat to sławny olej w wiązce silnika. Niestety w moim przypadku olej już dotarł do ECU ale jest go śladowa ilość. Przyszedł mi do głowy pomysł, aby wymienić w wiązce tylko przewody, które idą do elektromagnesów. Wtyczki na elektromagnesach są chyba rozbieralne. Nie wiem jak wygląda wtyczka ECU. Ktoś już próbował takiego rozwiązania? Oczywiście elektromagnesy będą nowe.
Zrobiłem przegląd silnika mojego W204 (172 000km) i znalazłem następujące problemy.
Mógłby ktoś zweryfikować na zdjęciach stan kół łańcuchowych na wałkach rozrządu. Obracałem wałem i wszystkie zęby wyglądają podobnie. Według mnie wyglądają ok, ale może ktoś się czegoś dopatrzy. Naciągnięcie łańcucha też wydaje się być ok, gdyż przy próbie odciągnięcia go palcami do góry widoczny jest tylko minimalny jego ruch. Ślizg też nie wygląda na odbarwiony więc chyba ktoś już musiał zrobić cały rozrząd. Kolejny temat który mnie dręczy to ustawienie rozrządu. Moim zdaniem znak na jednym kole ucieka około 1mm ale może to mieści się w normie? Powinienem to poprawić czy tak jest ok? Następny temat to olej w gniazdach świec 1 i 2 oraz chyba też trochę w 4 ale może mi się tylko wydawało. Jakie są możliwości dostania się oleju do gniazd? Tylko przez uszczelki pokrywy albo ktoś wlewając olej nie trafił do silnika i olej wciekł do gniazd? Oleju nie było jakoś strasznie dużo może max 2mm. W górnej części gniazda jest uszczelnienie. Czytałem, że jest ono fabryczne i nie wymienia się go. Czy jest jednak szansa, że olej pociekł tamtędy? Wymiana uszczelek pokrywy, cewek i korka raczej rozwiąże problem? Jakiej firmy uszczelki polecacie? Jaka firma dostarczała je na pierwszy montaż?
Następny temat to złącza świec zapłonowych. Dwie fajki na cylindzre 1 i 2 (tam gdzie był olej) od dołu mają nadgryziony plastik. Czy to starość i temperatura czy olej się do tego przyczynił? Znalazłem do kupienia same fajki BERU. Czy wymiana samych złącz jest skomplikowana? A może powinienem kupić całe cewki z fajkami? Ostatni temat to sławny olej w wiązce silnika. Niestety w moim przypadku olej już dotarł do ECU ale jest go śladowa ilość. Przyszedł mi do głowy pomysł, aby wymienić w wiązce tylko przewody, które idą do elektromagnesów. Wtyczki na elektromagnesach są chyba rozbieralne. Nie wiem jak wygląda wtyczka ECU. Ktoś już próbował takiego rozwiązania? Oczywiście elektromagnesy będą nowe.
W204 C200 1,8 Kompressor 2009
Re: Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Kolego wejdź sobie na YT na kanał machanika "Pardi Mercedes". tam masz mnóstwo filmików , które rozwieja twoje wątpliwości. Z tego co widzę, rozrząd masz dość ładny , nie ma sensu go wymieniać natomiast olej w gniazdach to uszczelka pokrywy zaworów i po problemie. Gdzies chyba widziałem ,że wskażniki na kołach musza sie zgadzać i warto to skorygować (filmy YT Pardi) . Obejrzyj sobie a będziesz juz wiedzieć i więcej i lepiej. Pozdrawiam.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Pisz na maila do Pardiego. Wyślij mu zdjęcia ale tu widać że rozrząd ok, na pewno po wymianie.
E200 CGI
Re: Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Dzięki koledzy za porady. Filmy kolegi Pardi Mercedes obejrzałem już chyba wszystkie. Chętnie oddałbym mu samochód ale z Olsztyna mam do niego spory kawałek drogi. Elektromagnesy już wymieniłem ale reszty chyba ruszał nie będę. Muszę znaleźć warsztat w moich okolicach. Może macie kogoś do polecenia?
W204 C200 1,8 Kompressor 2009
Re: Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Niestety mamy pandemię, ale na Twoim miejscu zaczekałbym chwilę, aż się sytuacja uspokoi - następnie zamieścił przejazd do Pardiego na Blablacar'ze (by zminimalizować koszty paliwa) i pojechał do Niego. Jak kolega wyżej napisał, wyślij Mu swój post mailem, razem ze zdjęciami i dogadajcie się telefonicznie.
Bliżej masz warsztat w Warszawie na Ursusie, legendarnego użytkownika Noc.
Pozwolę sobie strzelić, że łańcuch rozciągnięty kilka stopni lub powoli napinacz mięknie - ale tym się absolutnie nie sugeruj!
Czekamy na info od Ciebie. Powodzenia i zdrowia.
Pozdrawiam,
Paweł
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Bliżej masz warsztat w Warszawie na Ursusie, legendarnego użytkownika Noc.
Pozwolę sobie strzelić, że łańcuch rozciągnięty kilka stopni lub powoli napinacz mięknie - ale tym się absolutnie nie sugeruj!
Czekamy na info od Ciebie. Powodzenia i zdrowia.
Pozdrawiam,
Paweł
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Re: Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Kolego zamontuj sobie przelotki/adaptery do elektromagnesów, które uniemożliwią dalsze przedostawanie się oleju do instalacji. Okresowo czyść wytyki etanolem lub jakimś preparatem do elektroniki Zarówno ECU jak i elektromagnesów. Odepnij złącze od ECU. wymyj wtyczkę i kontakt (tylko delikatnie z uwagą na piny), odczekaj niech odparuje. Potem sprężonym powietrzem (jak nie masz sprężarki to kup w markecie puszkę sprężonego powietrza) wydmuchaj pozostałości. Rób tak kilkanaście razy w założonych odstępach kilometrów. Z czasem olej z przewodach się skończy.
Obecnie:
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Mercedes W204 C200 Kompresor 1.8 Benzyna + LPG, 2008 rok
Zakup:08.05.2020 Przebieg: 235 000 km
VIN: WDD2040411A174402
Poprzedni:
Mercedes W124 250D wolnossący, 1987 rok, wąska listwa
Przebieg: 1 300 000 km (bez remontu silnika)
Re: Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Ostatecznie rozrząd ocenił Pardi po przesłanych zdjęciach, za co mu bardzo dziękuję, i stwierdził, że wszystko jest ok.
Przelotki elektromagnesów już zamontowałem i elektromagnesy też nowe. Złącze komputera i wtyk już raz myłem ale dobry pomysł, żeby to robić okresowo aż do wyczerpania oleju w wiązce. Dzięki za poradę.
Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z kompresorem i zastanawiam się czy jest/lub powinien on być słyszalny w kabinie podczas jazdy? Dźwięk zmienia się wraz ze zmianą obrotów silnika. A może to pompa wspomagania?
Przelotki elektromagnesów już zamontowałem i elektromagnesy też nowe. Złącze komputera i wtyk już raz myłem ale dobry pomysł, żeby to robić okresowo aż do wyczerpania oleju w wiązce. Dzięki za poradę.
Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z kompresorem i zastanawiam się czy jest/lub powinien on być słyszalny w kabinie podczas jazdy? Dźwięk zmienia się wraz ze zmianą obrotów silnika. A może to pompa wspomagania?
W204 C200 1,8 Kompressor 2009
Re: Sprawdzenie rozrządu, olej w gniazdach świec, olej w wiązce silnika etc.
Jesli masz automat, to dzwiek moze jeszcze wydawac wandler (sprzeglo hydrokinetyczne)
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
W204, C180 CGI, 156KM, 146tys. km, 06.2011. WDD2040491A563531
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości