Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: Viper_PDT »

Dokladnie tak- z elektrycznoscią nie ma to nic wspolnego. Jak otworzysz lewy boczek tapicerki bagaznika to masz takie specjalne pokretlo, ktore jak sama nazwa wskazuje przekrecasz, aby zwolnic blokade i hak wyjezdza Ci z dolu i tylko go blokujesz, a gniazdo pod wtyczke wychodzi rowniez samo.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Dzisiaj zamówione 2 nowe opony na tył:

255/35/18 GoodYear F1 Eagle Assymetric 3 XL
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: majkel84 »

Ja swojej damie w ostatnim czasie zafundowałem, nowe łożyska z przodu, nowe tarcze i klocki hamulcowe z przodu ( plus wymiana płynu hamulcowego), odmę silnika oraz kilka dni temu zawór EGR oryginał.
Dama w końcu śmiga jak na mercedes przystało.. :mrgreen:
Szykuje się jeszcze w to lato na wciągnięcie kolektorów dolotowych, kontrola klap, czyszczenie no i oczywiście uszczelnienie chłodniczki oleju. Oczywiście wszystkie uszczelnienia kolektora i turbo będą nowe. (turbo również pójdzie do czyszczenia geometrii oraz ogólnego przeglądu).

Pozdrawiam
Michał
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

Dobrą opcją jest pozbycie się klap, robiłem u siebie w w211, plus prewencyjnie nowa uszczelka pod chłodnicą oleju.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen »

Jak klapy sa ok, to warto co kilkadziesiat tys km wytargac kolektor i go wyczyscic. Te klapy padaja min od nagaru/syfu odkladajacego sie w kolektorze. Jak sa ok to po co je wywalac.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Tak jak korzen napisał. Ja u siebie będę wyciagał kolektor. Czasem mam bład na kompie ale sam się kasuje. Samochód nie wchodzi w tryb awaryjny ale chodzi o końcowa pozycje klap. Zakładam, że kolektor jest uwalony więc jak będę miał dłużej wolne to go wyjme i przeczyszcze.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

Każdy zrobi jak zechce, jeśli się komuś nudzi to może sobie rozbierać silnik nawet 3 razy w tygodniu, ale chyba w końcu nie o to w tym chodzi.... No chyba że ktoś lubi tylko jak auto się prezentuje a nie jeździ, to już inna bajka.
Ale to tylko moja opinia....
Po za tym nie wiem czy zauważyliście, ale mowa tu o 2 kolektorach i na pewno nie jest tu mało roboty :-P
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen »

To nie silnik a osprzęt. Nie chcesz, nie rób. Jak padną klapy odbije się to na dpf, wtryskiwaczach i finalnie tez na tłokach. Ostatnio w mojej byłej w203 wymienili kolektor. Tez nie zaglądali x lat bo po co? Skończyło się na wymianie kolektora a to już spore koszta. Dpf nie ma tyle dobrze. Warsztat ogarnie temat w 1-2 dni. Ryzyko żadne. Auto odzyska trochę wigoru i odwdzięczy się za jakiś czas bakiem problemów. Albo olać i jezdzic. Jak się wysra podratować i wyciac klapy. Jak kto woli....


Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

Ale widziałeś chłopie o czym mowa była? 320ka, V-ka = 2 kolektory, widziałeś kiedyś kolektory w tym silniku? Wątpię, bo nie wiesz nawet o czym piszesz. Ten silnik to nie BMW gdzie klapy wypadają. Tutaj z reguły problem jest z nastawnikiem klap, albo zostaje zalany przez olej kapiący z dolotu turbiny i przestaje sterować klapami, albo same klapy zasyfione. Po co rozbierać 2 razy i ściągać turbinę skoro można zrobić raz a porządnie, a po za tym wyciąganie w tym silniku dwóch kolektorów wiąże się z rozbieraniem połowy osprzętu silnika.... Wyjęcie klap(nie wycięcie) nie jest podratowaniem, a raczej uchronieniem silnika przed niepotrzebnymi problemami, więc proszę przestań dopisywać komuś swoje dogmaty.
I jakbyś przeczytał wcześniejszą moją wypowiedź to byś się doczytał że właśnie to robiłem w swoim aucie...
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen »

Dokladnie wiem o czym piszesz. Dlatego napisalem 1-2dni. W jeden dzien moze 2 ogarniesz. Wiesz jak wyglada nastawnik? Miales to w rece? Ja mialem i dokladnie tak samo jest w r4 jak i w V. Tylko tu masz 2 glowice ale zasada dzialania kazdej z trzech jest taka sama. Wyrabiaja sie sworznie na ktorych sa zamocowane klapy, zeskakuje/wyrabia sie mocowanie ciegna, pada silnik sterujacy klapami (przy wymianie kolektora/klap do adaptacji).
Nie rozumie o co Ci chodzi. Czy sterowniki sa zalane przez olej i musisz je wymianic, czy nagar to Ci mowie wez co 60tys km przy wymianie oleju w abb zrzuc te kolektory i wyczysc, I oleju unikniesz i nagaru. Za 1000-1500zl moze masz to z glowy.
I jakie moje dogmaty?? Stary ja nie moge sobi pozwolic na awarie samochodu bo uzywam go codziennie. W poprzednim aucie sporo mnie to kosztowalo. Obecnei na w204 nie narzekam, a przelatalem nim 50tys km. I przelatam kolejne 50k km pewnie. Co lepsza sprzedam uzywane ale dobre auto. No i nie musze wylewac zali na forum ze dama padla...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

A czy ja wylewam żale?? W 320 nastawnik nie ma problemu z wyrabianiem się cięgien, nigdy się z tym nie spotkałem, mało tego siedzę kilka lat na forum w211-tki i tam też nikt nigdy nie zgłaszał problemów z awarią nastawnika dotyczącą wyrabiania się cięgien. Tylko zawalone kolektory, lub uszkodzenie samego nastawnika- co jest najczęstszą usterką. W V-kach turbina jest umieszczona tuż nad nastawnikiem i to tam kapie olej prosto na nastawnik. Pytasz mnie czy miałem to w ręce :lol: :lol:
Wywalałem tego dziesiątki z tych silników i żaden do mnie już nie wrócił z problem klap i nastawnika. Klapy są dla ekologów, nie dla nas użytkowników.
Po za tym ja czy Ty owszem możemy sobie pozwolić na takie manewry czyszczenia, jeśli czas pozwoli. Mi ostatnio nie pozwala, więc też nie mogę pozwolić sobie na awarię, i dlatego też zdecydowałem u siebie je usunąć. Ale już ktoś przyjeżdża z awarią i problemem, to myślisz że będzie chciał specjalnie wracać na czyszczenie? Mało kto..
Tak czy owak ja druciarstwa nie odstawiam, tylko robię raz i porządnie żeby tam już nie zaglądać ;-)
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Zluzujcie troche :-D Każdy zrobi tak jak chce :-D Klapy nie padaja przy małych przebiegach. Co do OM646 to faktycznie głównym problemem który rozwala działanie klap to właśnie nieszczelność w okolicach węża pod turbinom. Już nie raz pisałem w temacie OM642, że należy tam co serwis zagladać sprawdzać czy nie ma czasem jakiejś nieszczelności :-D wtedy unikniesz awarii klap ale tak czy siak moim zdaniem, kolektor w dieslu powinno się wczyścić raz na 150 000km Ilość sadzy jaka się tam gromadzi jest masakryczna. Widziałem Kolektor z OM651 po przebiegu 290 xxx km i to była jakaś masakra. Niestety tam kolega musiał go wymienić na nowy bo pękł. Co do kolektorów w OM651 to proponowałbym sprawdzenie dolnych śrub mocujacych go do głowicy. W OM651 zdarzaja się przypadki ich poluzowania, robi się nieszczelność itp. itp.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
lukzlo22
Posty: 108
Rejestracja: 17 kwie 2018, o 13:42
Lokalizacja: Walsall, UK

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: lukzlo22 »

Nie no spoko, ja tam się nie rzucam :mrgreen: po prostu mieliśmy deczko mocniejszą wymianę zdań i poglądów ;-) I też jak już wcześniej pisałem że każdy zrobi jak będzie chciał, ja tylko dałem wskazówki czy radę.
Odnośnie kolektorów, to niestety taki urok diesla, ale faktem jest to że jak ktoś ma ciężkiego buta i nie zamula, to kolektor zawsze będzie drożny.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
ktos92
Posty: 2880
Rejestracja: 4 paź 2015, o 13:40
Lokalizacja: Galway

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: ktos92 »

Wystarczy ciut dynamiczniej jeździć, może nie cały czas ale od czasu do czasu można agresywniej przyspieszyć, przytrzymać silnik na wyższych obrotach. Klapy się przydaja jeszcze do jednej rzeczy, w razie ewentualnego rozbiegania silnika po wyłaczeniu zapłony zablokuja dostęp powietrza do silnika więc teoretycznie powinny przydusić silnik.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Re: Co zrobiłem dzisiaj w swojej C klasie?

Post autor: korzen »

To juz sie tyczy nie tylko diesla. Nagar to problem wielu benzyn z bezposrednim wtryskiem. Do znajomego mechanika przyjezdza koles Audi S5 i drugi Miniakiem raz do roku czyscic dolot i zawory z nagaru. Nie ma sie co dziwic, ze mechanicy teraz maja urwanie glowy.
Ja tez moze przesadzam. Niektorych rzeczy i tak pewnie sie nie uniknie. A ta moja profilaktyka jak narazie dziala, ale chyba powinienem troche wypuscic ;-)
Kolektor w dieslu fajnie wyczyscic bo osiagi sie polepsza. Jest tez srodek do czyszczenia silnika/nagaru i osadow. Tylko w EU nie jest dostepny. Seafoam sie nazywa. Ale ciezko mi to polecac, bo po pierwsze sam nie stosowalem, po drugie jak widze ile syfu idzie przy tym z wydechu w atmosfere to az strach.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości