Strona 1 z 1

Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646

: 2 maja 2017, o 15:27
autor: cracof
Cześć, parę dni temu zauważyłem, ze pompa podciśnienia jest bardzo mocno zapocona olejem. Jednak tylko w tym miejscu, którego zwykle nie widać, należy spojrzeć od spodu i najlepiej z latarką. Nie lubię takich sytuacji więc zabrałem się za naprawę.

Posiadając niezbędne narzędzia stopień trudności szacuję na 2/10 i 45 min czasu pracy wraz z czyszczeniem.

Potrzebujemy części:
- duży o`ring - A6119970745 (element nr 10)
- mały o`ring - A6689970145 (element nr 15)

Obrazek

Potrzebne narzędzia:
- nasadka torx E10 (niezbędna)
- przydać się może klucz dynamometryczny (zakres obejmujący 14Nm)

Działamy:
1) Na zdjęciu poniżej widać już czystą pompę, przed demontażem była cała czarna
a) odłączamy wtyczkę czujnika powietrza 1. (niekonieczne, ale wygodne)
b) odłączamy przewód podciśnienia 3.
c) odkręcamy śrubę trzymającą przewód cieczy chłodzącej i przewody elektryczne 4. (niekonieczne, ale jest wygodniej)
d) luzujemy i odkręcamy dwie śruby mocujące pompę podciśnienia do głowicy 2.

Obrazek

2) Ostrożnie wyciągamy pompę
Obrazek
Obrazek
Obrazek

3) Ściągamy z pompy stare oringi (jestem zwolennikiem nieniszczenia starych elementów, póki nie przekonam się, że nowe pasują jednak mały oring stał się wręcz sypki ;) rozpadł się na kawałki, a duży - sam wypadł z rowka tak się rozciągnął). Następnie możemy wyczyścić pompę jakimś preparatem i zakładamy nowe
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

4) Opcjonalnie czyścimy głowicę ze starego oleju i zakładamy pompę w odwrotnej kolejności zwracając uwagę żeby ząbek na pompie pasował w wycięcie w silniku (inaczej i tak nie wejdzie)
a) śruby mocujące pompę przykręcamy z momentem 14Nm
b) śrubę mocującą przewód cieczy chłodzącej (opcjonalnie odkręcony) 9Nm
c) podłączamy przewód podciśnienia na króciec

Obrazek

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 2 maja 2017, o 20:56
autor: diabeelek
Oprócz pocenia miałeś jakieś objawy rozszczelnionej pompy?
PS.
Dzięki za tutka

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 2 maja 2017, o 21:12
autor: cracof
Absolutnie żadnych, efekt taki sam jak niedokręcony korek wlewu oleju, wszędzie brudno i nie widać skąd się leje w końcu.
Nieszczelność pompy to trochę za dużo powiedziane, pompa sama w sobie jest szczelna, ciekło spomiędzy jej osadzenia w głowicy.

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 3 maja 2017, o 01:03
autor: Pasjonat
Info o wymianie jak najbardziej się przyda :) U mnie czyściutko. Takie zapocenie by się zdarzyło? Może już ktoś grzebał w tym miejscu? Troszkę felerne bo akurat mocowanie osłony górnej, może przy wciskaniu osłony ktoś mocniej pięścią uderzył i się mały wyciek zrobił?

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 22 lis 2017, o 20:20
autor: diabeelek
No i ja dzisiaj popatrzyłem od spodu i też widzę zapocenie w miejcu niewidocznym.
Pewnie też mnie czeka wymiana tych uszczelek. Czy ktoś może zobaczyć czy do mnie idą te same uszczelki co do kolegi?
Czy bez klucza dynamometrycznego sobie poradze?

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 23 lis 2017, o 08:41
autor: diabeelek
Może ktoś zerknąć jakie nr uszczelek oringów podchodza do mojej vacum pompy?

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 26 lis 2017, o 13:05
autor: diabeelek
Dzięki kolego za tutka.
Dodam, że jeśli ktoś nie ma nasadki Torx E10 to pasuje nasadka sześciokątna nr 8.
Po wyciągnięciu pompy miałem taką samą sytuację. Od spodu uwalona olejem. Uszczelki twarde jakby plastikowe rozpadające się w palcach.
Koszt uszczelek w ASO 24zł. Wymiana około 1h.

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 2 gru 2017, o 17:59
autor: diabeelek
Koledzy powiedzcie mi czy, pompa vacum może się pocić olejem na łączeniu dekielka - oczywiście z dołu. Poniżej zaznaczyłem na fotach to miejsce o które mi chodzi, jeśli tak to jak to uszczelnić? Odkręcić śruby i ściągnać dekielek(mogę to zrobić na założonej pompie na silniu? Chodzi mi o to, że musiałbym znowu czekać na nowe uszczelki z ASO jeśli wyciągnąłbym pompę)? Nic stamtąd nie wyskoczy? Jakaś sprężynka? i Skręcić wraz z użyciem sylikonu?
Czy raczej jeśli pojawia się tam olej to jest to bardziej z łączenia z głowicą?

Obrazek
Obrazek

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 8 gru 2017, o 09:33
autor: diabeelek
Sprawa wyglada tak, że chyba lekko poci mi się z łączenia dekla tej pompy vacum ale niestety nie dałem rady odkręcić tych torxów...
Czy jest sens kupować używkę? Bo nówki trochę kosztują.

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 2 lut 2018, o 13:15
autor: diabeelek
Ciekła mi pompa na łączeniu dekielka - wymieniona na inną i jest sucho.

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 2 lut 2018, o 18:05
autor: adamp.
diabeelek pisze:Ciekła mi pompa na łączeniu dekielka - wymieniona na inną i jest sucho.
A nie idzie wymienić uszczelki pod tym dekielkiem? O ile tam jakaś jest...

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM6

: 2 lut 2018, o 19:49
autor: diabeelek
Nie mogłem tego rozebrać...Śruby albo zapieczone albo zaklejone

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646

: 6 paź 2019, o 07:26
autor: ziolo
Witam, mam odłączony wężyk podciśnienia , ktoś podpowie dlaczego? , (jak kupiłem tak już było, poprzedni właściciel nie wiedział)

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646

: 11 paź 2019, o 05:35
autor: ziolo
Dodam może, że ten chudszy wężyk u mnie jest odłączony a w trójniku jest zaślepiony otwór.

Re: Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646

: 1 lis 2019, o 08:56
autor: ziolo
Sam raczej się nie odłączył. poprzedni właściciel kupił go i tak było. Trójnik jest zaślepiony śrubką a ten cienki jest przypięty trytką. Chyba spróbuję podłączyć i zobaczę jakie będą ewentualnie objawy. może coś było nie tak i ktoś go odłączył, ale ciekawi mnie jaką on pełni funkcję.