Wymiana oringów pompy podciśnienia / vacuum 220CDI - OM646
: 2 maja 2017, o 15:27
Cześć, parę dni temu zauważyłem, ze pompa podciśnienia jest bardzo mocno zapocona olejem. Jednak tylko w tym miejscu, którego zwykle nie widać, należy spojrzeć od spodu i najlepiej z latarką. Nie lubię takich sytuacji więc zabrałem się za naprawę.
Posiadając niezbędne narzędzia stopień trudności szacuję na 2/10 i 45 min czasu pracy wraz z czyszczeniem.
Potrzebujemy części:
- duży o`ring - A6119970745 (element nr 10)
- mały o`ring - A6689970145 (element nr 15)
Potrzebne narzędzia:
- nasadka torx E10 (niezbędna)
- przydać się może klucz dynamometryczny (zakres obejmujący 14Nm)
Działamy:
1) Na zdjęciu poniżej widać już czystą pompę, przed demontażem była cała czarna
a) odłączamy wtyczkę czujnika powietrza 1. (niekonieczne, ale wygodne)
b) odłączamy przewód podciśnienia 3.
c) odkręcamy śrubę trzymającą przewód cieczy chłodzącej i przewody elektryczne 4. (niekonieczne, ale jest wygodniej)
d) luzujemy i odkręcamy dwie śruby mocujące pompę podciśnienia do głowicy 2.
2) Ostrożnie wyciągamy pompę
3) Ściągamy z pompy stare oringi (jestem zwolennikiem nieniszczenia starych elementów, póki nie przekonam się, że nowe pasują jednak mały oring stał się wręcz sypki ;) rozpadł się na kawałki, a duży - sam wypadł z rowka tak się rozciągnął). Następnie możemy wyczyścić pompę jakimś preparatem i zakładamy nowe
4) Opcjonalnie czyścimy głowicę ze starego oleju i zakładamy pompę w odwrotnej kolejności zwracając uwagę żeby ząbek na pompie pasował w wycięcie w silniku (inaczej i tak nie wejdzie)
a) śruby mocujące pompę przykręcamy z momentem 14Nm
b) śrubę mocującą przewód cieczy chłodzącej (opcjonalnie odkręcony) 9Nm
c) podłączamy przewód podciśnienia na króciec
Posiadając niezbędne narzędzia stopień trudności szacuję na 2/10 i 45 min czasu pracy wraz z czyszczeniem.
Potrzebujemy części:
- duży o`ring - A6119970745 (element nr 10)
- mały o`ring - A6689970145 (element nr 15)
Potrzebne narzędzia:
- nasadka torx E10 (niezbędna)
- przydać się może klucz dynamometryczny (zakres obejmujący 14Nm)
Działamy:
1) Na zdjęciu poniżej widać już czystą pompę, przed demontażem była cała czarna
a) odłączamy wtyczkę czujnika powietrza 1. (niekonieczne, ale wygodne)
b) odłączamy przewód podciśnienia 3.
c) odkręcamy śrubę trzymającą przewód cieczy chłodzącej i przewody elektryczne 4. (niekonieczne, ale jest wygodniej)
d) luzujemy i odkręcamy dwie śruby mocujące pompę podciśnienia do głowicy 2.
2) Ostrożnie wyciągamy pompę
3) Ściągamy z pompy stare oringi (jestem zwolennikiem nieniszczenia starych elementów, póki nie przekonam się, że nowe pasują jednak mały oring stał się wręcz sypki ;) rozpadł się na kawałki, a duży - sam wypadł z rowka tak się rozciągnął). Następnie możemy wyczyścić pompę jakimś preparatem i zakładamy nowe
4) Opcjonalnie czyścimy głowicę ze starego oleju i zakładamy pompę w odwrotnej kolejności zwracając uwagę żeby ząbek na pompie pasował w wycięcie w silniku (inaczej i tak nie wejdzie)
a) śruby mocujące pompę przykręcamy z momentem 14Nm
b) śrubę mocującą przewód cieczy chłodzącej (opcjonalnie odkręcony) 9Nm
c) podłączamy przewód podciśnienia na króciec