Grzany wężyk czy dysze?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Grzany wężyk czy dysze?

Post autor: zarys »

Proszę o pomoc, czy dla mojego egzemplarza VIN w stopce zastosowano podgrzewanie wężyka systemu spryskiwaczy szyby przedniej czy podgrzewane są dysze spryskiwaczy? Mając taką wiedzę potrafił bym dobrać właściwe miejsce dla dodatkowego zaworka zabezpieczającego prawidłową pracę systemu oczyszczania szyby przedniej.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Grzany weżyk czy dysze?

Post autor: PAMONIUSZ »

jakby nie było to chyba najlepiej zaworek dać tuż za pompką
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Grzany weżyk czy dysze?

Post autor: zarys »

To prawda. Ale do tego trzeba zdjąć koło i zdemontować zakole. To zaś wiąże się z niebezpieczeństwem połamania zatrzasków. Wolał bym metodą na leniucha założyć zaworek na błotniku. Tym bardziej, że ktoś mi sugerował iż ten model ma grzane dysze a nie wężyki.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Grzany weżyk czy dysze?

Post autor: PAMONIUSZ »

Jak uważasz, tez sie do tego przymierzam a napewno przed zimą musze to ogarnąć. Z tego co patrzyłem wstępnie wystarczyłoby skręcić koła, zdjąć bodajże 2 plastikowe kołki i odgiac nadkole.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Grzany wężyk czy dysze?

Post autor: zarys »

Pamoniusz jak się zabierasz to uważaj. Jeżeli masz spryskiwanie reflektorów to masz dwie niezależne pompy, większa do szyb i mniejsza do reflektorów. Niestety ta większa jest bliżej osi auta, co wymaga zdjęcia nadkola dla zamontowania zaworka zwrotnego. Ponadto całkowite usunięcie płynu z pompy i zbiornika spowodowało wyświetlenie ikonki awarii krytycznej i zablokowanie spryskiwaczy oraz wycieraczek. Zabawa przednia i tylko dla tego, że nie miałem wiedzy o budowie tego systemu i sposobie jego sterowania.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
perzu126
Moderator
Posty: 757
Rejestracja: 12 sty 2016, o 19:23
Lokalizacja: Perzów
Kontakt:

Re: Grzany wężyk czy dysze?

Post autor: perzu126 »

Zarys, dobrze czytam, że przy braku płynu nie zadziałają wycieraczki?
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Obrazek
Na lato: WDB2084441T098123
Obrazek

Obrazek
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Grzany wężyk czy dysze?

Post autor: PAMONIUSZ »

dziękuję ze to napisałeś. nie miałem pojęcia. pozdrawiam
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Grzany wężyk czy dysze?

Post autor: zarys »

Nie sądzę, ale na pewno pojawi się komunikat o braku płynu. Na pewno należy na niego zareagować. Ja pewnie w euforii walki z zadaniem skasowania opóźnienia sprysku szyby wobec ruchu ramion wycieraczki komunikatu nie zauważyłem a to spowodowało odstawienie systemu i wyświetlenie krytycznego alarmu.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Grzany wężyk czy dysze?

Post autor: zarys »

Jak skończę walkę i uporam się z problemem to opiszę, szczególnie dołki w jakie można popaść.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Awatar użytkownika
PAMONIUSZ
Posty: 477
Rejestracja: 21 mar 2018, o 22:17
Lokalizacja: WARSZAWA,

Re: Grzany wężyk czy dysze?

Post autor: PAMONIUSZ »

zarys pisze: 8 sie 2018, o 10:17 Pamoniusz jak się zabierasz to uważaj. Jeżeli masz spryskiwanie reflektorów to masz dwie niezależne pompy, większa do szyb i mniejsza do reflektorów. Niestety ta większa jest bliżej osi auta, co wymaga zdjęcia nadkola dla zamontowania zaworka zwrotnego. Ponadto całkowite usunięcie płynu z pompy i zbiornika spowodowało wyświetlenie ikonki awarii krytycznej i zablokowanie spryskiwaczy oraz wycieraczek. Zabawa przednia i tylko dla tego, że nie miałem wiedzy o budowie tego systemu i sposobie jego sterowania.
Czy w takim razie przed operacją wstawienia zaworka zwrotnego zdjąć klemę z aku?
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Grzany wężyk czy dysze?

Post autor: zarys »

Ja tego nie robiłem, nie zamierzałem ingerować w układy elektryczne. Zresztą oglądając słynny slajd Kol. NOC uznałem, że pierwsza pompa jaką zobaczyłem po odgięciu zakola to jest to czego szukam. Nic bardziej mylnego bo założyłem zaworek zwrotny na pompę spryskiwaczy reflektorów. Dopiero po tym fakcie zdemontowałem zakole i zobaczyłem drugą większą pompę. Tę właściwą ale już miałem czerwony błąd na wyświetlaczu i odechciało mi się dalszego grzebania zwłaszcza, że nie mam kanału za to mam 74lata. Teraz podejdę drugi raz za jakiś czas i myślę, że zwalczę problem.
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości