Strona 1 z 2

Problem z ESP i run flat indicator

: 26 wrz 2013, o 22:52
autor: radex1978
Przede wszystkim chciałbym się przywitać już jako użytkownik W204. Mam drobny problem - najprawdopodobniej po montażu alarmu (choć wcześniej za dużo nie jeździłem, podczas montażu na pewno odłączali aku) pojawia mi się co kilka dni błąd: ESP inoperative see owners manual i run flat indicator inoperative. Czy to możliwe, aby w/w błędy pojawiły się po odpięciu aku? Próbowałem już jazdy pow. 20 km/h wykonując łagodne skręty, obroty kierownicą od max do max, restart czujników ciśnienia i nic. Poza komunikatem nic się nie dzieje - moc bez zmian, po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu komunikat znika... na kilka dni.

Czytałem na forach, że może to być również błąd czujnika ESP lub jakiegoś kątowego.
Z góry dzięki za pomoc.

: 27 wrz 2013, o 08:10
autor: noc
Jedź na Star Diagnosis.Zgadywanie nie ma sensu.

: 3 paź 2013, o 00:43
autor: radex1978
Byłem - żadnych błędów dotyczących ESP. A komunikat nadal się pojawia. Chyba pojadę do ASO...

: 18 paź 2013, o 07:26
autor: Koziu
Witam wszystkich,
Udało się rozwiązać zagadkę? Bo mi wczoraj w CDI 220 przytrafiła się ta sama historia. Odpaliłem samochód po pracy, jadąc powoli po parkingu poczułem takie jakby delikatne przyhamowanie ale jeszcze nic nie świeciło. Po około 2 km gdy już jechałem szybciej znowu poczułem przyhamowanie (tak jakby na ułamek sekundy delikatnie klepnąć w pedał hamulca) i zaczęła mrugać kontrolka ESP oraz komunikaty "ESP inoperative see owners manual i run flat indicator inoperative".
Pytanie czy może to mieć związek z tylną lampą? Gdy stanąłem za samochodem obie lampy świecą ale widać różnicę w jasności prawej tak jakby żarówka się kończyła albo jakieś masy nie było (najlepiej jest to zauważalne w nocy).

: 18 paź 2013, o 13:06
autor: radex1978
Byłem u jakiegoś magika z SD i nie potrafił sobie z tym poradzić - brak jakichkolwiek błędów.
Dopiero przy przeglądzie w ASO mi to zrobili i nawet kasy nie wzięli :-D

: 18 paź 2013, o 13:19
autor: Koziu
A pochwalili się co było przyczyną czy to "top sikret"? ;-)

: 18 paź 2013, o 18:15
autor: radex1978
Niestety nic nie powiedzieli. Ale ten komunikat nie świadczy o błędzie tylko konieczności zaprogramowania ESP. Teoretycznie powinno pomóc przejechanie odcinka pow. 20 km/h wykonując łagodne skręty, ale u mnie to nie pomagało...

: 21 paź 2013, o 18:24
autor: noc
Najczęściej jedno z kół jest inne (opona - obwód/zniekształcenie itp.), złe ciśnienie w oponach, czujnik stop w serwie hamulcowym, przerywa jeden z czujników obrotów koła, czujnik przyspieszeń itd.
W każdej z sytuacji diagnosta (brak błędów) wsiada do auta z laptopem i po chwili (2km. prostej) wszystko wie.
Brak tylko chęci i 2km. prostej, lub tylko chęci.
Opisałem oczywiście procedurę na Star Diagnosis Xentry.
99% innych komputerów - testów tego typu w oprogramowaniu dla MB nie posiada.
Każde ASO i każdy doświadczony warsztat błąd wykryje, "czasem długo to trwa".
To samo dotyczy adaptacji skrzyni automatycznej.
Brak dróg gdzie można przeprowadzić testy.
Niestety wynajęcie hamowni 4-kołowej z obsługą nawet na godzinę, to niezły koszt i termin.
Oczywiście czasem dobry diagnosta nie musi jeździć lub po 300 m. wszystko wie.

: 30 paź 2013, o 09:15
autor: blackgul
Ale ten komunikat nie świadczy o błędzie tylko konieczności zaprogramowania ESP. Teoretycznie powinno pomóc przejechanie odcinka pow. 20 km/h wykonując łagodne skręty, ale u mnie to nie pomagało...

: 30 paź 2013, o 17:08
autor: noc
W W204 nie programowałem jeszcze tego systemu.
W ML należy podłączyć SD i na placu na którym swobodnie autem można kręcić (8) należy na SD uruchomić "test jazdy". Szybkość w granicach 20-25 km/h. i wykonywać i zatwierdzać polecenia z SD.Na koniec programowanie jest udane lub do powtórki lub pokazuje np: błąd geometrii kół.
Ciężko o taki plac manewrowy.Mam obok hurtownię opon (jeżdżą Tir-y), jak jest akurat wolny to pozwalają i śmieją się z naszych manewrów.
Bez SD i zatwierdzania to bez sensu.

Ktoś dobrze usłyszał ale nie wszystko.

Uwaga: Najciężej utrzymać niezmienną szybkość.Szkoda, że tempomat przy tak małych szybkościach nie działa.

: 3 lis 2013, o 11:24
autor: radex1978
To po kiego grzyba wypisują takie brednie w instrukcji (str. 226):

Przejechaæ krótki odcinek drogi z prędkością powy¿ej 20 km/h, wykonując łagodne skręty.
Gdy układy ABS, ESP®, BAS, PRE–SAFE®*, funkcja wspomagania ruszania pod górę i funkcja stabilizacji przyczepy przez ESP® będą ponownie dostępne, komunikat zniknie z wyświetlacza.

: 4 lis 2013, o 12:22
autor: noc
Być może przy niektórych usterkach ten plan wystarcza.
Jak wcześniej napisałem - nie spotkałem się z tym problemem w W204.
Mądrzyć się nie będę.

: 11 wrz 2014, o 22:56
autor: icebear
Odgrzeję temat u mnie czujnik przyśpieszenia chyba padł (na pedale) w 203 miałem to samo. Kumpel mówi, że błąd przypisany do mnie. Dziwne druga gwiazda i to samo hehehehe

Dopiszę ciąg dalszy zatem -wymieniony pedał na nowy i po błędach wszystko hula -bez kompa nie dochodź. :))

: 31 mar 2015, o 16:45
autor: Kulin
Czy ktoś z forumowiczów mających dostęp do bazy możesz podać numer czujnika (pedału) przyśpieszenia jaki jest w moim mietku na podstawie VIN w stopce ?
Byłem na SD i mam info że to Czujnik pedału gazu, kod usterki 101B00.

Będę wdzięczny.

Pozdrawiam

: 31 mar 2015, o 23:52
autor: icebear
Każdy powinien pasować, zbytnio przy wymianie nie patrzyłem na numer.
Może jestem w błędzie, ale kupując używkę gość mówił, że wszystkie cykają idento. :mrgreen: