Opony zimowe 235/45 r17 mercedes c200 w204

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

macho7
Posty: 3
Rejestracja: 13 gru 2012, o 22:38

Opony zimowe 235/45 r17 mercedes c200 w204

Post autor: macho7 »

Witam.

Mam takie pytanko odnośnie rozmiaru opon zimowych 235/45 r17 czy pasowałyby oczywiście na felgę 17 cali (MB c200 W204 sedan)? Proszę o odpowiedź.
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

99% Tak ale podaj dla pewności szerokość felgi oraz ET (zapisane wewnątrz felgi)
(szerokość zapisuje się np 7J-czyli 7cali)

chociaż kolego szczerze ta opona jest za szeroka na zimę, znacznie lepiej spisywać się będzie oraz komfortowo wypadnie 195 lub 205 na 16' ostatecznością wydają się opony 225 na 17' jeśli masz dość szeroką felgę
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
TomaszK
Posty: 155
Rejestracja: 16 maja 2010, o 14:22

Post autor: TomaszK »

Na zimę odradzałbym takie opony ponieważ 235 gorzej będą sie trzymały niż 205 ale na zimę lepiej 16 cali komfort lepszy i jak wpadniesz w dziurę nie będzie tak bolało.
w204 c220 pakiet AMG
w203 C180 komperssor EX
Lincoln Premiere 1959r Czarne cacko na specjalne okazje do ślubu i nie tylko:)
Citroen 4c 1929r Piękna unikatowa kareta
Austin Mini 1983r.
Suzuki LJ 80 zabytek sprzedam
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Na zimę im cieńsza opona tym łatwiej "wykopać się" z zaspy.
Łatwiej stopić lód do podłoża.
I najważniejsze, hamowanie.
Na lato 255, na zimę 185.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
macho7
Posty: 3
Rejestracja: 13 gru 2012, o 22:38

Post autor: macho7 »

Felgi jakie posiadam to 7,5x17H2 ET47. Jeśli chodzi o opony to pytam, gdyż kupiłem je w bardzo dobrej cenie, jedno sezonowe(continental ts 810, bieżnik 6mm oraz 7 mmm), tylko nie wiedziałem czy będą pasowały do auta, felgi itp., a w certyfikacie auta nie mam podanych tych opon jako opcjonalne.
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

no więc kolego na takiej feldze u siebie mam 205 opone i Tobie radzę też takie założyć, niestety przy takiej szerokości felgi mniejsza opona to tylko z naciągiem a w zimie to nie jest bezpieczne.
jesli założysz lepszą oponę z rantem ochronnym to felga nie będzie wystawać w innym przypadku tak, na takiej feldze dobrze wyglądają opony 225-245, ale jak wcześniej wspominałem montuj 205 z rantem
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
macho7
Posty: 3
Rejestracja: 13 gru 2012, o 22:38

Post autor: macho7 »

Opona jest właśnie z rantem ochronnym
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

Ja mam Nokian WR A3 225/45/17 i nie widzę problemów z jazdy w zimie.a już tym bardziej z hamowaniem.i nie wydaje mi się ze droga hamowania na 195 np jest krótsza fizycznie nie możliwe większa jest powierzchnia tarcia.chyba że te węższe maja kolce :-)


http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wez ... sze/?id=18
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

aktualnie mam do dyspozycji 4samochody
-1 na 205/55/16
-1 na 225/55/16
-1 na 225/45/17
-1 na 265/35/18

najlepiej jezdzi sie na 205 najgorzej co graniczy z czestymi poslizgami itp na 265
wszystkie MB
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
casiragi
Posty: 89
Rejestracja: 6 gru 2010, o 23:25
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: casiragi »

Kolego magic1979 tarcie nie zalezy od powierzchni tylko od sily nacisku a sila nacisku na powierzchnie jest wyzsza gdy opona jest wezsza.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

casiragi pisze:Kolego magic1979 tarcie nie zalezy od powierzchni tylko od sily nacisku a sila nacisku na powierzchnie jest wyzsza gdy opona jest wezsza.
Bzdura;

Tarcie zależy tak samo od nacisku jak od współczynnika tarcia materiałów które się stykają. Czym większa powierzchnia styku tym większe tarcie.
Te dwa czynniki zależą od siebie proporcjonalnie.

Prosta zależność - szersze opony = większe tarcie a co za tym idzie opory toczenia = większe spalanie.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

jasne że bzdura,gdyby było inaczej to c63amg miałby opony 185 :-) a c200 295 :-) to nie ma znaczenia jakie opony są zimowe czy letnie, im szersze tym bardziej trzymają się drogi,większa powierzchnia styku powoduje że tarcie jest dużo wyższe,stąd nie ma takiej możliwości aby na oponach 205 producenta X pojechać bez poślizgu choćby po zakręcie szybciej niż na oponach 245 również producenta X.chyba że opony są od różnych producentów np X i Y i oczywiście jeśli producent X jest z Chin a producent Y jest z europejski lub japan to już inna bajka.opory toczenia też są zróżnicowane i wcale nie jest powiedziane ze 205 X mają mniejsze niż 225 Y.mogą mieć podobne.
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

troche racji troche błędów, nikt mi nie wmowi ze na szerszej oponie w zimie na sniegu,blocie posniegowym lepiej bedzie sie mu jechalo i przyspieszalo niz na wezszej oponie, porownanie mam wiec praktycznie wiem co i jak.
szerokim oponom w zimie mowimy nie!

na suchym i wodzie szersza opona sie sprawdza ale na sniegu,lodzie juz nie, sprawdzcie to w praktyce a zrozumiecie o czym mowa, pytajcie pierwszego lepszego wulkanizatora,mechanika,pana Heńka każdy wam to powie.
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
casiragi
Posty: 89
Rejestracja: 6 gru 2010, o 23:25
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: casiragi »

Ale sie nasmialem koledzy takie rzeczy to w szkole sredniej ucza na fizyce.
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

Opony węższe, poprzez większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg, ułatwiając pojazdom przejazd. Szerokie, duże opony muszą wydrążyć równie szeroką ścieżkę przez śnieg, co powoduje większy opór. Im węższe opony, tym łatwiej przejechać przez śnieg. Węższe opony lepiej radzą sobie również na drodze pokrytej większa ilością wody (ryzyko aquaplaningu) lub błota pośniegowego (ryzyko slushplaningu) Takie rozwiązanie ma jednak wady. Pamiętajmy, że poszczególne opony zawsze będą kompromisem – nie ma opon na każdy rodzaj i stan nawierzchni. Zakładając opony węższe na zimę wydłużamy swoją drogę hamowania. W przypadku hamowania na zaśnieżonej, oblodzonej, suchej czy nawet mokrej nawierzchni opony węższe są zdecydowanie gorsze od szerszych. Podobnie z utrzymaniem właściwej przyczepności na zakrętach – węższe opony nie zapewniają nam należytego bezpieczeństwa. Jeśli dodatkowo, nasze auto dysponuje większą mocą, wąskie opony mogą tracić trakcję już przy każdym gwałtowniejszym przyspieszaniu.
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości