Strona 5 z 24

: 19 mar 2014, o 08:48
autor: Master_PiT
icebear pisze:
Master_PiT pisze:z ciekawości podaj szerokość felgi z tych w203( oznaczenie np 7j) i nr ET(np ET48) to Ci podpowiem czy będą pasowały, czy mogą wyjść problemy. Sporo się tym interesowałem ostatecznie wg moich obliczeń wyszły mi idealnie szerokie koła takie jak chciałem
Wystawiłem je na allegro -podeślę Ci link na PW jak będziesz chciał.
Jeżeli chodzi o wymiary to są takie: ET31 7Jx16 H2 i o ile pamiętam, to rozstaw śrub 5x112

Natomiast w W204 felga oryginalna ma: ET47 7,5Jx17 H2

Sam offset (ET) chyba nie jest najistotniejszy, bo różnica jest faktycznie minimalna.

Znalazłem też fajną stronkę:
Wszystko o felgach :)
i co mierzyłeś je? Ja u siebie mam 7.5J ET35 to opona na równo z kantem błotnika jest 225/40 więc tak z głowy bez wyliczeń 90% szans, że zmieści się

hmm

: 20 mar 2014, o 00:33
autor: icebear
Master_PiT pisze:
icebear pisze:
Master_PiT pisze:z ciekawości podaj szerokość felgi z tych w203( oznaczenie np 7j) i nr ET(np ET48) to Ci podpowiem czy będą pasowały, czy mogą wyjść problemy. Sporo się tym interesowałem ostatecznie wg moich obliczeń wyszły mi idealnie szerokie koła takie jak chciałem
Wystawiłem je na allegro -podeślę Ci link na PW jak będziesz chciał.
Jeżeli chodzi o wymiary to są takie: ET31 7Jx16 H2 i o ile pamiętam, to rozstaw śrub 5x112

Natomiast w W204 felga oryginalna ma: ET47 7,5Jx17 H2

Sam offset (ET) chyba nie jest najistotniejszy, bo różnica jest faktycznie minimalna.

Znalazłem też fajną stronkę:
Wszystko o felgach :)
i co mierzyłeś je? Ja u siebie mam 7.5J ET35 to opona na równo z kantem błotnika jest 225/40 więc tak z głowy bez wyliczeń 90% szans, że zmieści się
Powiem tak: wejść wejdzie, z oponiarzem rozmawiałem ET-31 a ET-47 wg. niego to sporo pewnie ma rację. Poszukam 16`` z ET47, ale muszę zobaczyć co instrukcja na ten temat trzeszczy :) o ile tam coś jest podane.
Dzisiaj miałem okazję pojeździć M-Powerem (z ciekawości zerknąłem na felgę i oponki 235x35 R20) pomyślałem, ale będzie tłuc i co? Nic bardziej mylnego zawieszenie Panowie na pneumacie jak śpiewał Michael "This is it" :)) Mega komfortowe o mocy nie wspomnę 520KM i darciu na 3biegu :)) naprawdę spasowali moc + zawieszenie + sterowanie autkiem rewelka, do dzisiaj nie dałbym przekonać się do Bawary hehehe. Odszedłem od tematu sorki ;)

: 24 mar 2014, o 14:52
autor: Toki
Czytam i czytam i oczy przecieram ze zdumienia :)

Fabrycznie wyjechałem z salonu 7 lat temu (!!!!!) w czerwcu 2007 r. na 225/45/17. Mieszkam w Krakowie i najwięcej czasu spędzam na poruszaniu się po Małopolsce ale nie tylko. Samochód aktualnie ma 115.000km, jestem jego pierwszym właścicielem. Owszem, wymieniłem tylne amortyzatory ale to był jedyny wkład do zawieszenia, żadnych problemów, żadnego wypadania zębów, wielu znajomych dziwi się jak wygląda komfort jazdy szczególnie teraz, gdy samochód stoi na wieloramiennych szprychach AMG 18x8 z przodu i 18x8.5 z tyłu, odpowiednio 225/40/18 i 245/35/18. I dalej nie ma problemu, dalej jest komfortowo, nic nie stuka i nie puka. A tu widzę dyskusję o powrocie do 16? Wow, czy ja czasem nie jeżdżę innym samochodem? Dodam, że mam fabryczne zawieszenie Agility Control, bez dodatku Advanced Agility z regulowanym zawieszeniem.

: 24 mar 2014, o 15:06
autor: icebear
Toki pisze:Czytam i czytam i oczy przecieram ze zdumienia :)

Fabrycznie wyjechałem z salonu 7 lat temu (!!!!!) w czerwcu 2007 r. na 225/45/17. Mieszkam w Krakowie i najwięcej czasu spędzam na poruszaniu się po Małopolsce ale nie tylko. Samochód aktualnie ma 115.000km, jestem jego pierwszym właścicielem. Owszem, wymieniłem tylne amortyzatory ale to był jedyny wkład do zawieszenia, żadnych problemów, żadnego wypadania zębów, wielu znajomych dziwi się jak wygląda komfort jazdy szczególnie teraz, gdy samochód stoi na wieloramiennych szprychach AMG 18x8 z przodu i 18x8.5 z tyłu, odpowiednio 225/40/18 i 245/35/18. I dalej nie ma problemu, dalej jest komfortowo, nic nie stuka i nie puka. A tu widzę dyskusję o powrocie do 16? Wow, czy ja czasem nie jeżdżę innym samochodem? Dodam, że mam fabryczne zawieszenie Agility Control, bez dodatku Advanced Agility z regulowanym zawieszeniem.
To ja tak od siebie:
AGILITY CONTROL, sterujący siłami tłumienia w amortyzatorach w zależności od warunków jazdy: podczas normalnej jazdy o niewielkim zakresie impulsów w amortyzatorach siły tłumienia zostają automatycznie zredukowane, by komfort jazdy był jak najwyższy – ale bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i dynamiki jazdy. Podczas bardziej dynamicznej jazdy natychmiast stosowane są maksymalne siły tłumienia, co oznacza bardzo skuteczne stabilizowanie zachowań samochodu. Układ kierowniczy AGILITY CONTROL w nowej Klasie C ma przełożenie 14,5, jest więc o 6% bardziej bezpośredni niż w modelu poprzednim.

Mam do Ciebie zasadniczo pytanie: Czy opony, które masz obecnie, to Runflaty?
Na marginesie Agility Control -posiada każda 204.
Druga kwestia, to sama twardość i różnica między wersją Avantgarde, a Classic czy Ellegance. Wcześniej miałem W203 w wersji Classic i powiem szczerze, że zawieszenie było o niebo bardziej elastyczne niż, to w W204 w wersji Avantgarde.

: 24 mar 2014, o 16:46
autor: Master_PiT
icebear pisze:Druga kwestia, to sama twardość i różnica między wersją Avantgarde, a Classic czy Ellegance. Wcześniej miałem W203 w wersji Classic i powiem szczerze, że zawieszenie było o niebo bardziej elastyczne niż, to w W204 w wersji Avantgarde.
avka ma inne amory,spręzyny niż elegance/clasik.

także poprzednio miałem w203 avantgarde to te zawieszenie duzo lepiej pracowalo niz w w204 avantgarde czy elegance

: 5 maja 2014, o 15:17
autor: Toki
icebear pisze: Mam do Ciebie zasadniczo pytanie: Czy opony, które masz obecnie, to Runflaty?
Nie, nie mam runflatów. A wersja samochodu to Elegance :)

:)

: 6 maja 2014, o 19:25
autor: icebear
Toki, to by wszystko tłumaczyło -powoli zaczynam tęsknić za "mięciutką" W203 :mrgreen: i specyfiką zawieszenia jak w wersji Elegance.

: 8 maja 2014, o 17:47
autor: vladi
icebear, a ja tęsknię za w124 :-)

:)

: 8 maja 2014, o 22:52
autor: icebear
vladi :lol: no ba ja też miałem taką laleczkę z 86 r. w benzynce, wir w baku, ale jaka frajda z jazdy -niestety jak pokazałem żonie, że chcę 124 w coupe, to mnie wyśmiała :-x ...kobiety ...ech :mrgreen:

: 14 maja 2014, o 09:41
autor: Corvax
Sporo w tym wątku czytałem o kompromisach pomiędzy komfortową jazdą na felgach 16" a wyglądem na felgach 17", wiec chciałem Kolegom donieść, ze wczoraj właśnie zmieniłem felgi z 16" na 17" i nie czuję absolutnie żadnego spadku komfortu. Nie jest ani głośniej ani bardziej twardo. Tzn na logikę biorąc niższy profil zapewne powoduje, że jest bardziej twardo ale różnica musi być tak mała, że jej nie wyczuwam.
Możliwe, że duże znaczenie ma tu jakość samych opon, na które się przejdzie. Ja założyłem Gooyear EfficientGrip Performance 225/45R17 i jest bajka.
Myślę, ze porównanie jest miarodajne, bo poprzednio miałem ten sam model felg i opony bardzo podobne Goodyear EfficientGrip (ale bez Performance). Zatem główną zmianą jest rozmiar felgi.

:)

: 14 maja 2014, o 09:58
autor: icebear
Ja mam jeszcze Corvax runflaty -tu byś już odczuł różnicę. Jedzie się jak na cegłach taczką :mrgreen: oceniając realia drogowe.

: 14 maja 2014, o 10:23
autor: Corvax
A wiec wszystko jasne: runflaty to samo zło :), dzieło szatana :)

: 14 maja 2014, o 11:50
autor: icebear
Samo dobro, ale nie nasze drogi i tyle co myślę na ten temat jako ich użytkownik. Jak nie wierzysz, to załóż i opisz wrażenia.

: 14 maja 2014, o 12:25
autor: Master_PiT
ale gwarantuje ze przy 18' byś drastycznie odczuł spadek komfortu :lol:

: 10 sie 2014, o 00:37
autor: Damian
Obecnie muszę wymienić parę opon z tyłu.
Myśle nad dwiema opcjami.
Albo zakup opon nowych 205/50/17 na przód (z tyłu byłoby 225/45/17)
lub zakup nowych/używanych z wyższej półki 225/45/17 ( 4x225) Chodzą mi po głowie Barumy Bravuris 3.
Myśle o 205 z tego względu, że będzie je poprostu mniej słychać.
Znalazłem Toyo R32 w 205 minimalnie używane w cenie nowych opon barum.

Dajcie znac co o tym myślicie Panowie.
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie