skrzynia automatyczna - za niskie obroty ?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

skrzynia automatyczna - za niskie obroty ?

Post autor: ali_ali »

Witam,
od paru dni jestem posiadaczem w204 c200 kompressor w automacie.
I mam takie pytanko dotyczące pracy skrzyni biegów.
Mam 5 biegowego automata i przy jeździe po mieście ze stałą niską prędkością np 30-50 km obroty są coś ok 1200-1300 (pewnie zarzucona 4 lub 5). Podczas delikatnego przyśpieszania automat nie redukuje tylko przyśpiesza na tym samym biegu. Czuć wtedy takie delikatne dudnienia/drgania (mogę je porównać do przyśpieszania z niskiej prędkości na wysokim biegu w manualu).
Jak wcisnę trochę mocniej gaz to bieg zrzuca i nie ma takich dudnień/drgań. Czy to normalna praca skrzyni ?

Ogólnie automat pracuje bardzo płynie nie czuć żadnych szarpnięć podczas zarówno spokojnego jak i mocnego przyśpieszania.

Z góry dziękuje za odpowiedź.
mermarcin
Posty: 62
Rejestracja: 16 lut 2013, o 07:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mermarcin »

Mówimy o trybie S, czy C?
1,8 kompressor
ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

Post autor: ali_ali »

Comfort

[ Dodano: 2013-03-17, 20:16 ]
na sport - też jest taki efekt ale mniejszy bo skrzynia szybciej zrzuca na niższy bieg.

poprawka odnoście prędkości takie delikatne dudnienie/buczenia basowe jest podczas bardzo delikatnego przyspieszania ze stałej prędkości 40-60 km/h (stałe obroty 1200-1300).

W sumie to nie wiem czy to taka uroda czy mi się coś wydaje - może tak skrzynia jest zestopniowana.

przebieg 100 tys km. Może trzeba olej w skrzyni wymienić ? Chociaż miesiąc temu był na dużym przeglądzie w ASO i nic o wymianie oleju nie mówili. Z tego co widzę w książce serwisowej to jeszcze nie był zmieniany.
Przemek_W
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2010, o 09:17

Post autor: Przemek_W »

ali_ali pisze:
W sumie to nie wiem czy to taka uroda czy mi się coś wydaje - może tak skrzynia jest zestopniowana.
Mam 2 Merce C, w204 i s204, 2007 i 2008.
Objawy takie same, więc to musi być taki typ.
ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

Post autor: ali_ali »

Przemek_W pisze:
ali_ali pisze:
W sumie to nie wiem czy to taka uroda czy mi się coś wydaje - może tak skrzynia jest zestopniowana.
Mam 2 Merce C, w204 i s204, 2007 i 2008.
Objawy takie same, więc to musi być taki typ.

Czyli takie basowe buczednie/dudnienie podczas delikatnego przyśpieszania z niskich obrotów (1200-1300) u Ciebie też występuje ?

To jest taki efekt identyczny jakby przyśpieszać w manualu z niskich obrotów z wysokiego biegu.
w204 C200 kompressor 2007 r. avangarde 100 tys. km
Przemek_W
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2010, o 09:17

Post autor: Przemek_W »

Tak jak napisane. Objawy identyczne.
Jak Cię to bardzo irytuje to możesz jeździć w trybie "S".
ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

Post autor: ali_ali »

dzięki bo już myślałem że coś jest zrypane. Na S też tak jest, ale szybciej redukuje i buczenie ustaje.
w204 C200 kompressor 2007 r. avangarde 100 tys. km
Przemek_W
Posty: 27
Rejestracja: 14 cze 2010, o 09:17

Post autor: Przemek_W »

Poza tym, trzeba wiedzieć ze współczesne automaty "uczą sie" naszego stylu jazdy. Nie mam pewności, ale chyba automaty w naszych w204 takie właśnie są.
Co to daje. W sytuacji kiedy jeździsz głownie w mieście, w korkach, delikatnie dodajemy gazu, taka skrzynia dostosowuje swoją charakterystykę pracy do naszego w tym wypadku wymuszonego stylu jazdy.
Cos musi być na rzeczy, gdyż AT w mojej s204 200k mniej "buczy" i kręci wyżej niż u mojej zony w w204 200k, która jeździ znacznie delikatniej niż ja.
Spróbuj więc przez jakiś czas w trybie "C" pojeździć bardziej dynamicznie. Po jakimś czasie skrzynia powinna kręcić wyżej i zmieniać biegi przy wyższych obrotach.
casiragi
Posty: 89
Rejestracja: 6 gru 2010, o 23:25
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: casiragi »

To uczenie to mniej wiecej daje tyle ze jak wsiadziesz do samochodu po starej jak sie krecila na zakupach i w korkach to Ci auto szarpie niemilosiernie przez pare chwil i zamulone jest. Wnerw maksymalny z racji tego ze dla mnie auto musi śmigać idealnie. Trzeba wcisnac gaz po swojemu pare razy zeby zaczol normalnie jechac.
Ja znalazlem na to sposob i zona sobie kupila sobie inne auto a mietek jest juz tylko dla mnie.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Problem w prosty sposób do pokonania.Dwie osoby mają oddzielne kluczyki.
Do każdego kluczyka przypisane są dane jazdy, ustawienia itd.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
logger
VIP
Posty: 17
Rejestracja: 29 mar 2012, o 14:02

Post autor: logger »

Kolega Master_PiT w swoim poście podał garść trików a jeden z nich dotyczy resetowania automatycznej skrzyni biegów:

"Resetting the TCU will reset transmission to factory shift points and the car will 'relearn' your driving style.
Turn the ignition key to the on (not start) position.
Press the gas pedal to the floor and hold for five seconds.
Turn the key to the "off" position (don't remove the key), then release the gas pedal.
Wait at least two minutes for TCU to reset"

swobodnie tłumacząc:
można zresetować ustawienia automatu do ustawień fabrycznych:
obróć kluczyk do pozycji ON (nie włączaj silnika)
naciśnij pedał gazu do oporu i trzymaj 5 sekund
obróć kluczyk do pozycji OFF (nie wyciągaj kluczyka), zwolnij pedał gazu
czekaj 2 minuty aby nastąpił reset

Chyba te 2 minuty to krócej niż oduczanie automatu cudzego stylu.

Pozdrawiam
C200 1.8 kompressor T, 2009
look4me
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwie 2013, o 18:23

Post autor: look4me »

Czy wie ktoś jaki czas potrzebuje W204 z 7G aby przystosować się do nowego stylu jazdy /100/200/500/1000km ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Kolega ma rację, ale ten tryb niwelowania poprzedniej adaptacji skrzyni w W204 nie istnieje.
Adaptację można skasować już tylko przy pomocy komputera.
Nadal jednak istnieje adaptacja wykonywana przez klienta.
Polega na jeździe przez kilkanaście kilometrów w trybie "dyplomatycznym".
Zasada - jajko ma nie spaść z podstawki.Jazda do 2tys.obr. delikatna.
Nigdy jednak nie wiadomo czy adaptacja jest już zakończona.
Resztę jak robią warsztaty przemilczę.
Sprawdzenie czy adaptacja jest prawidłowa - polega na przejechaniu się damą jednego dnia
przez taki sam odcinek wolno, szybko i znowu wolno.
Trzecia jazda w porównaniu z pierwszą powinna się różnić.
Oczywiście za każdym razem kluczyk ze stacyjki powinien być wyjęty na kilka minut i kluczyków nie wolno zamieniać.Do każdego kluczyka można wykonać inną adaptację.
Podobno. Nigdy tego nie sprawdziłem w W204.

Uwaga.Adaptacja nie jest stała.Każdego dnia w sposób nieznaczny jest zmieniana przez kierowcę i po kilku dniach może być zupełnie inna.Sterownik skrzyni "inteligentny" cały czas wprowadza poprawki.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2014, o 18:54 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
zarys
Posty: 339
Rejestracja: 17 lis 2010, o 13:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

w temacie

Post autor: zarys »

Właśnie wczoraj byłem w ASO z tym dudnieniem skrzyni na niskich obrotach podczas przyspieszania. Usłyszałem, że jestem przewrażliwiony i za delikatnie postępuję z pedałem gazu. Panowie mechanicy stwierdzili, że nie ma żadnych wpisów do sterownika jednak normalizowali (resetowali sterownik) bo skasowali mnie na 154PLN. Gdzie ja mam ostrzej jechać jak na ulicach Bydgoszczy odstęp 10m uważany jest za blokowanie pasa, przy prędkości średniej 10km/h?
My dream-Black Princessa 2,2,170 KM,CDI, automat 7 bieg-Avangard, 2012,VIN WDD2040021A531285
Pozdrawiam Ryszard
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Gdy jeżdżę z klientem który chce kupić damę na EGS.
1. Ruszam bez pedału gazu - z puszczenia hamulca - skrzynia ma sama dociągnąć bez żadnych wrażeń do 15-20 km/h. i tak trzymać.
Dodanie gazu miękkie przełączenie bez wibracji.
Dalej, to niestety już kwestia silnika, skrzyni.
Dudnienie, to prawdopodobnie urwana jedna z łopatek kierownicy w przetworniku momentu
"wandler".
Oczywiście coś może dziać się na wale napędowym.
Uważam, że ASO potraktowało Cię " moczem".

Nie wiedzą, nie umieją, nie mają doświadczenia - bo tych ze stażem (co umieli) wysłali na emeryturę, a przyjęli młodych za połowę pensji (starych).
Normalka.
To na całym prawie świecie (starzy -wek).Jak w Sparcie.
PS. Teraz odkrywamy od nowa rośliny.Setki lat miną - jak przestawić melchiory, a druidzi potrafili.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości