Alarm aku
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Alarm aku
Witam !
Sporadycznie pojawia mi się alarm (2×) aku na konsoli głównej . Napięcie mierzone na aku pod obciążeniem to 13,8 V. Jest to stan raczej prawidłowy . Czy ktoś miał podobne problem z taką sytuacją.
____________________
W204 C180 Kompresor Avangarde 2007
WDD2040461F05904
Sporadycznie pojawia mi się alarm (2×) aku na konsoli głównej . Napięcie mierzone na aku pod obciążeniem to 13,8 V. Jest to stan raczej prawidłowy . Czy ktoś miał podobne problem z taką sytuacją.
____________________
W204 C180 Kompresor Avangarde 2007
WDD2040461F05904
W204 C180 Kompresor Avangarde 2007
WDD2040461F05904
WDD2040461F05904
Re: Alarm aku
Cześć, trzy sprawy:
1) 13,8 pod obciążeniem to i tak trochę mało. U mnie po włączeniu dmuchawy na max, świateł, ogrzewania tylnej szyby i tak po paru sekundach napięcie wraca do ok 14,2V - 14,4V i aku jest nadal doładowywany (podtrzymywany), czyli więcej prądu do niego wpływa niż wypływa
2) Skoro widzisz taki komunikat to warto jednak rzucić okiem na SD, reszta to wróżenie z fusów.
3) Napięcie aku podczas zapalania? To, że trzyma napięcie, nie znaczy że podczas zapalania nie spada do 9V.
Punkt 1. sprawdzisz w menu serwisowym w zestawie wskaźników
1) 13,8 pod obciążeniem to i tak trochę mało. U mnie po włączeniu dmuchawy na max, świateł, ogrzewania tylnej szyby i tak po paru sekundach napięcie wraca do ok 14,2V - 14,4V i aku jest nadal doładowywany (podtrzymywany), czyli więcej prądu do niego wpływa niż wypływa
2) Skoro widzisz taki komunikat to warto jednak rzucić okiem na SD, reszta to wróżenie z fusów.
3) Napięcie aku podczas zapalania? To, że trzyma napięcie, nie znaczy że podczas zapalania nie spada do 9V.
Punkt 1. sprawdzisz w menu serwisowym w zestawie wskaźników
W204 220 CDI 170KM, OM646, manual (WDD2040081A023558)
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
W202 250TD 150KM '96,
ex W124 200D, W124 250TD, W124 E250 20V
Re: Alarm aku
Witam !
Dziękuję bardzo za podpowiedź. Wszystkie aspekty wezmę pod uwagę. Muszę jednak powiedzieć że więcej MB stoi w garażu niż jeżdzi. Przebieg roczny na poziomie 7 000. Obawiam się że to w głównej mierze jest powód tanich objawów.
____________________
W204 C180 Kompresor Avangarde 2007
WDD2040461F05904
Dziękuję bardzo za podpowiedź. Wszystkie aspekty wezmę pod uwagę. Muszę jednak powiedzieć że więcej MB stoi w garażu niż jeżdzi. Przebieg roczny na poziomie 7 000. Obawiam się że to w głównej mierze jest powód tanich objawów.
____________________
W204 C180 Kompresor Avangarde 2007
WDD2040461F05904
W204 C180 Kompresor Avangarde 2007
WDD2040461F05904
WDD2040461F05904
Re: Alarm aku
podładuj aku i wtedy sprawdź.
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Alarm aku
Tak z czystej ciekawości - ile u Was w trybie diagnostycznym pokazuje napięcie na dashu (zapłon na 1 -> przytrzymać przez 5 sek przycisk OK i słuchawkę do obierania rozmów na kierownicy - i następnie Vechicle data)? U mnie po odpaleniu i krótkiej trasie (ok. 14km) jest 13.7 / 13.8V.
W205 220cdi 170PS 4matic
Re: Alarm aku
To 13.7 spadnie Ci w ciągu godziny do 12.2-12.8.
U mnie po nocy pokazuje 12.4
U mnie po nocy pokazuje 12.4
Re: Alarm aku
Wczoraj przejechane ok. 120km napięcie cały czas utrzymywało się na poziomie 13.7/13.8V.
W205 220cdi 170PS 4matic
Re: Alarm aku
f1sz ale Tobie chodzi o napięcie podczas włączonego silnika czy podczas spoczynku? U mnie podczas włączonego silnika jest 14.2-14.4V - jak wyłącze silnik to jest 13-13.5V i szybko spada aby ustabilizować się na 12.4V
Re: Alarm aku
Na włączonym silniku, ale sprawdzone z dasha nie Xentry.diabeelek pisze:f1sz ale Tobie chodzi o napięcie podczas włączonego silnika czy podczas spoczynku? U mnie podczas włączonego silnika jest 14.2-14.4V - jak wyłącze silnik to jest 13-13.5V i szybko spada aby ustabilizować się na 12.4V
W205 220cdi 170PS 4matic
Re: Alarm aku
multimetr 30 zł kosztuje...
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: Alarm aku
Ponowny alarm.
Wymiana aku bez rezultatu , napięcie ładowania na poziomie 12,16 pod obciążeniem ( lampy mijania ) osobiście podejrzewam regulator napięcia napięcie pływa od 12,16 do 14, 30 po czym staje na 12,16 V
Wymiana aku bez rezultatu , napięcie ładowania na poziomie 12,16 pod obciążeniem ( lampy mijania ) osobiście podejrzewam regulator napięcia napięcie pływa od 12,16 do 14, 30 po czym staje na 12,16 V
W204 C180 Kompresor Avangarde 2007
WDD2040461F05904
WDD2040461F05904
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości