Witam Panowie i Panie (jeśli jakieś są ;) )
Jestem zainteresowany zakupem w204 w kombi i zastanawiam się nad silnikiem... Nie mam praktycznie żadnej wiedzy na temat silników w tych damach więc jestem dość zielony w temacie. Autem będę sporo podróżował służbowo więc zależy mi na bezawaryjnej pracy motoru (60-80 tyś km rocznie).
Ogólnie jest to ten sam silnik 2,2 cdi, tylko osprzęt inny ? Który z tych 3 jest najmniej awaryjny ? Wiem że to zależy od użytkowania przez poprzednich właścicieli (serwisowanie na czas itp) ale gdzieś słyszałem że 170 konne miały problem z wtryskami DELPHI (w jakich konkretnie rocznikach one występowały? ) i tych lepiej unikać ? Jest też jakiś silnik który ma problemy z rozrządem ? Jakie ma oznaczenie i w jakich rocznikach występował ?
Występowały jakieś wady fabryczne w modelach przed i poliftowych ? Czyli na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie tych diesli ?
który diesel najlepszy ? c200 c220 czy c250 ?
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: który diesel najlepszy ? c200 c220 czy c250 ?
bezawaryjny to OM646 produkowany do 12-2008 pozniej jest OM651 z seria wadliwych wtryskiwaczy ale była akcja serwisowa i wymieniali za free a na forum kupe ludzi ma ten motor miedzy innymi ja i tragedii nie ma.
(przed sylwestrem byłem na komputerze SD po 1500 km podróży i koles mi powiedział że wtryskiwacze jak nowe przy 160K km)
silnik OM651 ma tez problem z łańcuchem rozrządu bo w przeciwieństwie do OM646 jest on pojedyńczy a nie podwójny i nadomiar złego został umieszczony z tyłu silnika miedzy skrzynia a silnikiem co utrudnia jego wymianię i zwiększa koszty robocizny.
z doświadczenia wiem że im większy motor tym mniej problemów z MB wiec jak już to może szukaj wersji 320 albo wiecej ja posiadam 220 CDI OM651 polski salon 160K km przebiegu i jak narazie miło i przyjemnie :)
(przed sylwestrem byłem na komputerze SD po 1500 km podróży i koles mi powiedział że wtryskiwacze jak nowe przy 160K km)
silnik OM651 ma tez problem z łańcuchem rozrządu bo w przeciwieństwie do OM646 jest on pojedyńczy a nie podwójny i nadomiar złego został umieszczony z tyłu silnika miedzy skrzynia a silnikiem co utrudnia jego wymianię i zwiększa koszty robocizny.
z doświadczenia wiem że im większy motor tym mniej problemów z MB wiec jak już to może szukaj wersji 320 albo wiecej ja posiadam 220 CDI OM651 polski salon 160K km przebiegu i jak narazie miło i przyjemnie :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości