Światła do jazdy dziennej firmy Philips

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Po co i tak od przyszłego roku będzie całoroczna jazda na światłach mijania, tak jak w Skandynawii.Na razie kupując badziewie nabijacie kabzę- żonom/szwagrom polityków.
Od prawie pół wieku jeżdżę na systemach automatycznie włączanych świateł i zapiętych pasach.
Na początku milicja mnie w dzień zatrzymywała, ludzie z przeciwka migali długimi.
Nic to, przeżyłem, nadal - odpalam silnik i mam, bez (badziewienia) damy. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

Post autor: ali_ali »

z tego co czytałem kolega "noc" parę ledów już zakładał.

Do którego złącza najlepiej się podłączyć ze sterownikiem do ledów ?
w204 C200 kompressor 2007 r. avangarde 100 tys. km
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

brawo kolego Noc za szczerość i szacunek dla producenta,ja również nie mogę patrzeć na odpustowe zabawki :!:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Badziewia podłącza się pod przewód alternatora, światła postojowe lub mijania (wersje klienta) i oczywiście masę.Wg. przepisów pod światła postojowe (nie mylić z parkingowymi).
Te światła zapalają się gdy alternator ruszy (po odpaleniu silnika), a wyłączają gdy uruchomisz oświetlenie lub wyłączysz silnik.

Na dzień dzisiejszy światła muszą być z przodu i z tyłu.
Tu w MBW204 jest problem.Jak przekaźnikiem włączysz tył, to zależnie od roku pr. masz spalony moduł kontroli żarówek albo nie.
Jak elektryk "kumaty"da sobie radę.Większość niestety nie.
Na dodatek wciskają klientowi, że tak było lub ma być. :mrgreen:

Klient przywiózł do mnie po spaleniu SAM-a tył + elektryka (za uszy).
Okazało się, że on nie wie co to jest kontrola żarówek i jak działa. Bez komentarza.
Podobno takie światła montował w: (nie jednym mersiu).
Zapłacił za SAM-a, montaż i programowanie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
ali_ali
Posty: 13
Rejestracja: 3 mar 2013, o 10:50

Post autor: ali_ali »

za bardzo nie rozumiem o co koledze chodzi.
Z tego co wiem od 2010 wszystkie nowe auta muszą mieć światła dzienne tylko z przodu (bez pozycyjnych z tyłu) to poco podłączać jeszcze tył ?

Parę postów wcześniej pozytywnie wypowiadałeś się na temat lamp kolegi zarys . Skąd taka zmiana poglądów ?
w204 C200 kompressor 2007 r. avangarde 100 tys. km
Marian
Posty: 34
Rejestracja: 3 mar 2013, o 22:02

Post autor: Marian »

Z przepisami prawa obowiązującymi w Polsce odnośnie świateł mijania i świateł do jazdy dziennej to jest trochę inaczej niż napisał powyżej kolega Noc, mianowicie chodzi mi o te wypowiedzi : "Po co i tak od przyszłego roku będzie całoroczna jazda na światłach mijania,. ..." oraz jak rozumiem z wypowiedzi odnośnie świateł do jazdy dziennej "Na dzień dzisiejszy światła muszą być z przodu i z tyłu." Oba te stwierdzenia są błędne.

Wiadomo chyba, że jazda na światłach mijania obowiązuje przez cały rok 24 godziny na dobę już od dość dawna - a dokładnie od 17 kwietna 2007. Na dzień dzisiejszy reguluje to artykuł 51 prawa o ruchu drogowym: " Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. ..."

Natomiast warunki dla światła do jazdy dziennej dokładnie określono pod poz. 18 w tabelarycznym załączniku do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, z którego wynika między innymi że:
a) światła do jazdy dziennej mogą być zainstalowane tylko z przodu pojazdu.

b) w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r.: "Przednie , boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się jeżeli włączają się światła do jazdy dziennej ..."`czyli, że wymienione światła w tych pojazdach nie mogą się świecić jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej

c) " w pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było świateł do jazdy dziennej włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. ... "

"Może być" oznacza, że może, ale nie musi koniecznie.

Więc nie rozumiem dlaczego ktoś na siłę robi instalację włączania światła z tyłu przy włączonych światłach do jazdy dziennej z przodu samochodu. W pojazdach z punktu b) tego wręcz nie wolno, a w pojazdach z punktu c) mogą się świecić tylne pozycyjne ale nie muszą, więc nie ma żadnego obowiązku. W punkcie c) chodzi o to, by nie trzeba było dokonywać przeróbek i modyfikacji instalacji w samochodach, w których założono światła do jazdy dziennej według wcześniej obowiązujących w Polsce przepisów prawa.

Na koniec jeszcze takie informacje:
Zgodnie z § 12 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 32 z 2003 r. poz. 262) światła do jazdy dziennej nie są wyposażeniem obowiązkowym, ale są dopuszczalne. Obecnie większość samochodów osobowych nie ma takich świateł.

Zgodnie z dyrektywą Komisji 2008/89/WE od dnia 7 lutego 2011 r. wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terytorium Unii Europejskiej mają być obowiązkowo wyposażane w światła do jazdy dziennej. Oznacza to, że przepis nie dotyczy wszystkich nowych samochodów, ale tylko nowych modeli, które uzyskają homologację po tej dacie. Pozostałe produkowane dotąd modele, które uzyskały homologację przed tą datą nie muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Należy jednak pamiętać, że obowiązek wyposażania nie oznacza jeszcze obowiązku używania świateł, bo od świtu do zmierzchu można używać świateł mijania zamiast świateł do jazdy dziennej.
Marian
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

ali_ali pisze:za bardzo nie rozumiem o co koledze chodzi.
Z tego co wiem od 2010 wszystkie nowe auta muszą mieć światła dzienne tylko z przodu (bez pozycyjnych z tyłu) to poco podłączać jeszcze tył ?

Parę postów wcześniej pozytywnie wypowiadałeś się na temat lamp kolegi zarys . Skąd taka zmiana poglądów ?
Jednemu do twarzy w okularach, drugiemu nie.

Jedno auto ma ładnie dobrane (dzienne), a drugie wygląda jak z Pipidówka.
Wiem o gustach się nie dyskutuje (tylko po cichu śmieje).

Jak przeczytałeś zawsze używam świateł ori. I tu szukaj sensu mojej wypowiedzi. :lol:
Po co dublować skoro są i zawsze zgodne z homologacją, a nawet z przepisami.
Wiem są nieekologiczne itd.
Ciekawe czy są ekologiczne te niebieskie badziewia w nocy na szosie gdy większość zapomina przełączyć na światła główne.Już lepsze światła pojazdów wojskowych.
Przynajmniej można ocenić odległość od punktu świecenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Odgrzeję kotleta bo nie chcę zakładać nowego tematu, a mam tylko jedno pytanie, w kwestii tych dość estetycznie wyglądających dziennych

Dzienne z kratką

Jest jakaś instrukcja demontażu kratki i czy trzeba zwalać zderzak, żeby ją zdjąć i zamontować tą z ledami? Kupił ktoś z Was od nich i na prawdę są godne zachodu, bo na zdjęciach prezentują się solidnie i dobrej jakości, a szkoda mi xenonów jednak, 90% mojej jazdy jest w dzień i częstotliwość miejska wł / wył jest też spora, to trochę boli serce.
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

Zderzaka ściągać nie musisz. Tutaj masz filmik montarzu światel carlsoon. DO tych co posłałes nie trzeba ciąć zderzaka bo sa P&P.
https://www.youtube.com/watch?v=5EAT6_QVjN4
Tutaj na alledrogo sa taniej:
http://allegro.pl/drl-lampy-swiatla-jaz ... 36890.html

Widziałem je wczoraj na W204 Avangarde i wyglądaja super. Jak OEM. Tez o takich myśle. JAk masz avantgarde to te powyżej, Jak classic/elegance (z okragłymi halogenami) to musisz kupić takie:
http://allegro.pl/drl-lampy-swiatla-do- ... 21688.html

Też się nad nimi zastanawiam... Ale narazie mam ważneijsze tematy do ogarnięcia :roll:
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

No ja mam Avangarde, z owalnymi właśnie, problem tylko z jakimś najazdem, żeby osłony pościągać, jednak jest mały demontaż , a myślałem, że jest może sposób jaki miałem w A6 i C4, same kratki do siebie wychodziły elegancko i dało się wszystko prosto zrobić w godzinę.

To dokładnie takie, więc te, z naszych obu linków są idealne, kwestia jakości, ale jak widziałeś i mówisz, że ok, to się skuszę.
Załączniki
IMG_2585.jpg
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

Wiesz co widziałem wczoraj na parkingu. Własciciela nie było, wiec nie podchodziłęm pomacać :mrgreen:
Ale moim zdaniem jakbyś nie wiedział, że to nie OEM to byś się nie zorientował. Wygląda to naprawdę dobrze w mojej opini. Jedyna słuszna opcja do przedliftowego W204.
Firma też ma wszystkie atesty nie jest to jakiś "krzaczek"
http://einparts.de/

Nie, żebym, miał z nimi cos wspólnego ;-) W ręku ich produktu nie miałem ani nie korzystałęm. Ale przekopałem internet i wydaje mi się, że relacja cena/jakość powinna być ok. Drugą opcja jaką rozważałem to OSRAM duo light. Halogen i DRL w jednym. Ale cena już 1tys PLN a wizualnie te z kratkami dla mnie wyglądają lepiej...
Jak kupisz to podziel się proszę wrażeniami.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Kupiłem te z Allegro, z linka jaki podałeś, jutro mają dojechać, to poinformuję jaki jest efekt.

Jak tak patrzę na zdjęcia, to widzę, że sam ten srebrny element jest wymieniany, na czarnej podstawie kratki, tak myślę, czy potrzebny jest demontaż całej kratki czy może jednak da się wyjąć tą nakładkę, bez rozbierania osłony i nadkoli minimalizując czas i pracę :)
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

No jest szansa, ale raczej kratke trzeba zdemontować. Lepiej nie kombinować, bo jeszcze gwarancje stracisz jak to rozbierzesz.
Ja mam Elegance, więc i tak musiałbym przełożyć całość. Daj znać jak dojdą i jak z montarzem. Ciekawe, czy to się podpina tylko pod istniejącą kostkę P&P?? Czy są jakieś przekazniki dodatkowe i okablowanie??
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Jest okablowanie, proste w sumie, zasilanie stałe po stacyjce, sterowanie pod mijania żeby gasły i tyle, jest moduł dołączony.

Nie wytrzymałem i zacząłem się dobierać do kratek i mam wniosek taki, że te nakładki, to super wyjście jest. Ten srebrny element na kratce schodzi bez problemu, z zatrzasków, trzeba je do siebie delikatnie wyjmować i w to miejsce wkładamy nowe z ledami. Na zdjęciach widać te z aukcji i moje już zdjęte w minutę. Problemem może być tylko przełożenie kostki ale i z tym spokojnie sobie poradzę i dam znać jutro :)
Załączniki
mercedes_w204_jajo_2.jpg
mercedes_w204_jajo_3.jpg
IMG_2623.jpg
IMG_2624.jpg
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

No to super 8-) Wygląda na to, ze pójdzie gładko. Jak założysz to wrzuć info co i gdzie podłączałes i gdzie umieściłes przekaznik.

Powodzenia :!:
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości