i jak sytuacja? faktycznie wahania ustąpiły i nadal nagrzewa się dużo szybciej niż wcześniej?elmer83 pisze: ↑24 sty 2021, o 20:49Może ktoś chce poszerzyć wiedzę:jarecki69 pisze: ↑20 sty 2021, o 19:47 Podciśnienie reguluje pracą pompy cieczy tak aby zimny silnik szybciej sie nagrzał. Nie wiem dokładnie jak to działa ale widocznie to podciśnienie albo odłącza wirnik pompy albo też powoduje to , że pompa pracuje jakby na biegu jałowym. Jednak ten przewód podciśnienia ma duże znaczenie dla calego układu chłodzenia.
Zawór zwrotny pompy płynu chłodzącego (Y133)
Zawór zwrotny znajduje się z przodu silnika, po lewej stronie na siłowniku przepustnicy.
Położenie suwaka sterującego (otwartego lub zamkniętego) w pompie płynu chłodzącego jest kontrolowane przez zawór przełączający
pompy płynu chłodzącego. Gdy suwak sterujący jest otwarty, w obwodzie
płynu chłodzącego może krążyć chłodziwo. W stanie spoczynku szuflada sterowania jest otwarta.
Pompa płynu chłodzącego jest wyłączana podczas zimnego rozruchu na maksymalnie 500 s, gdy spełnione są następujące warunki:
• Wartości graniczne zapisane w komputerze dla temperatury powietrza dolotowego i temperatury płynu chłodzącego oraz
dla całkowitej ilości wtryskiwanego paliwa nie zostały jeszcze osiągnięte.
• Prędkość obrotowa silnika lub przepływ wtrysku nie przekroczyły określonej wartości granicznej.
• Komputer klimatyzacji automatycznej i klawiatura nie zażądały „ogrzewania”.
[OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
_________________
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
'11 MY12 MB S204 C180 CDI Classic
--------------------------------
VIN: WDD2042001F826093
EX: '96 MB W202 C180 Esprit
--------------------------------
VIN: WDB2020181A402682
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Hejthepaniq pisze: ↑7 lut 2021, o 17:37i jak sytuacja? faktycznie wahania ustąpiły i nadal nagrzewa się dużo szybciej niż wcześniej?elmer83 pisze: ↑24 sty 2021, o 20:49Może ktoś chce poszerzyć wiedzę:jarecki69 pisze: ↑20 sty 2021, o 19:47 Podciśnienie reguluje pracą pompy cieczy tak aby zimny silnik szybciej sie nagrzał. Nie wiem dokładnie jak to działa ale widocznie to podciśnienie albo odłącza wirnik pompy albo też powoduje to , że pompa pracuje jakby na biegu jałowym. Jednak ten przewód podciśnienia ma duże znaczenie dla calego układu chłodzenia.
Zawór zwrotny pompy płynu chłodzącego (Y133)
Zawór zwrotny znajduje się z przodu silnika, po lewej stronie na siłowniku przepustnicy.
Położenie suwaka sterującego (otwartego lub zamkniętego) w pompie płynu chłodzącego jest kontrolowane przez zawór przełączający
pompy płynu chłodzącego. Gdy suwak sterujący jest otwarty, w obwodzie
płynu chłodzącego może krążyć chłodziwo. W stanie spoczynku szuflada sterowania jest otwarta.
Pompa płynu chłodzącego jest wyłączana podczas zimnego rozruchu na maksymalnie 500 s, gdy spełnione są następujące warunki:
• Wartości graniczne zapisane w komputerze dla temperatury powietrza dolotowego i temperatury płynu chłodzącego oraz
dla całkowitej ilości wtryskiwanego paliwa nie zostały jeszcze osiągnięte.
• Prędkość obrotowa silnika lub przepływ wtrysku nie przekroczyły określonej wartości granicznej.
• Komputer klimatyzacji automatycznej i klawiatura nie zażądały „ogrzewania”.
Wąchania się skończyły ale w ciąż jak nie przygazuje mocniej to się nie dogrzeje do 90. Jednak to prawda że ten silnik to złom. Dziś się dowiedziałem że nie ma w nim czujnika ciśnienia. Hahaha Mercedes
Re: [OM651] Przewód wody - chłodnica <> silnik A2045011582
Nie mogę nawet znaleźć info gdzie jest korek do podłączenia manometru i jakie powinno być ciśnienie oleju. Ja dalej walczę z klekotem i zbyt wysokim poziomem oleju po dłuższym postoju :/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 41 gości