Strona 13 z 15

Re: Rozrząd 2

: 26 wrz 2017, o 21:59
autor: Viper_PDT
Chłopaki w Mercedesie mowią to samo - komputerowa kontrola jest jak wróżenie z fusów po pęknięciu szklanej kuli - zawodna...

Re: Rozrząd 2

: 26 wrz 2017, o 23:39
autor: ktos92
Po organoleptycznym sprawdzeniu, sprawdzenie na SD np co wymiana oleju nie zaszkodzi. Może nie pokaże dokładnie czy jest wyciągnięty ale jak coś będzie się działo coś powinno pokazać na wałkach. Jeżeli będzie coś nie tak, to od razu wiadomo, że wymiana i koniec.

Re: Rozrząd 2

: 27 wrz 2017, o 05:46
autor: korzen
Tylko koła mogą mieć zużyte zeby a sd pokaże dalej rozciągnięcie np 2 stopnie. Wiec myślisz, ze git a tu za pare tys km bum. Ja sprawdziłem, stwierdziliśmy 25tys zrobią spokojnie, tyle zrobiłem i wymiana. Wizualnie jeszcze by pojeździło, ale ile? Wydaje mi się ze zużycie w końcowych etapach następuje dużo szybciej.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Rozrząd 2

: 27 wrz 2017, o 14:01
autor: ktos92
U mnie koła przy 14x xxx km wyglądały jak nowe. Rozrząd byl na znakach, łańcuch sztywno siedział - więc olałem sprawe. Zobaczmy jak to będzie za 2 serwisy czyli 8 000km

Re: Rozrząd 2

: 23 paź 2018, o 19:52
autor: geniu
witam : miałem merca W 203, B, zona ma A, ja C w 204 - Nisan Primera , Forda, Lancie itp - wszystkie mialy łancuchy i w zadnym do 200 tys nie wymienialem łańcucha . Bo nie widzailem potrzeby. Jak masz olej dobrej marki, zalany praktycznie pod MAX .. nie katujesz kociołka, pewny przebieg to Mercedes itp., srednio do 300 tys. ma tam ciszę . Ktos tutaj dobrze to skomentował - nie dajmy sie wzajemnie ogłupić ..Wymiana rozrzadu w mesiu typu W 204 , po pewnym przebiegu 100- 200 tys ., km to demagogia . Koledzy- jak masz wyciagniety lańcuch przy dużym przebiegu, to go i laik usłyszy . A Jak wejdzie pod auto, to i głuchy - tak wali . Koledzy przy tych silniakch, jak auto stoi w garazu 48 h , zwłaszcza zima + stary olej, przy odpaleniu kazdy lańcuch jest słyszalny prze ulamek sekundy . Dlaczego ? napinacz jest hydrauliczny - olej na dole - i nim pompa poda olej do góry , napinacz dostanie cisnienia, to powinno byc słychac - to lańcuch a nie gumowy pasek . Moje zdanie 150.000 dla mercedesa z pewnym przebiegiem,nie ma potrzeby strachac sie rozrzadu . Wymieniaj olej max 15 tys. i nie katyj kociolak i nie ma strachu - Nie napędzajmy sobie kosztów i kasy innym . Jak masz 300 tys. km , olej co 30 tys. i katowany przez turasa -- usłyszysz rozrzad . Ale to tylko auto i wzystko sie moze zdarzyc .. To tylko moja opina . pozdr

Re: Rozrząd 2

: 23 paź 2018, o 20:43
autor: korzen
Prosze Cie, to sa jednorzedowe lancuchy nijak mjace sie chocby do M111 z W203 czy nawet nissana almery czy sunny. Widzialem juz kilka padnietych motorow, tutaj podobnie jak w TSI sie lancuch wymainia i tyle. Co do rzerzenia po postoju nawet jednej nocki sie zgadzam. To normalne, ze zarzezi. Jak lancuch jest rozciagniety, to rzezi nawet jak jest cieoply przy rozruchu.

Re: Rozrząd 2

: 25 gru 2018, o 18:51
autor: Aramon1911
Opisze swoją przygodę z rozrządem. Dobrze że jestem bywalcem tego forum i sporo się naczytałem o problemie. Moja dama miała typowe objawy zużytego nastawnika - ciężki rozruch, czasami zgrzyt, plus kontrolka silnika(chyba błąd czujnika położenia wałka czy czegoś). Pierwszy mechanik stwierdził że nie ma co rozrządu sprawdzać bo to mercedes. No i jak nie słychać niczego to jest dobre. Wymienił czujnik niby od błędu. Nic to nie dało. Błąd wrócił. Rozruch jak był ciężki taki został.

Postanowiłem poszukać jakiegoś konkretnego mechanika. Przejrzałem forum w212.pl i tam zdobyłem namiary na pana Jarosława Dąbrowskiego. Po kontakcie okazało się że żadnych własnych części ani regeneracji a wycena jak z ASO(5600zł brutto).
Zdobyłem drugi namiar, na pana Piotra Janosza(Jankowice ul Jodłowa). No i po kontakcie, miły pan poinformował że śmiało mogę mieć swoje części i śmiało wyśle nastawniki do regeneracji za mnie. Zależało mi na własnych częściach bo mam znajomości z Inter Cars'em. (komplet rozrządu SWAGa 560zł!, ogólnie wszystko za grosze).

Ciężko mi określić ile dokładnie kosztowała ta wymiana bo Pan Janosz dostał ode mnie cały spis zadań. Plus no dokupił parę części.
Wymienił: rozrząd ze ślizgami i nastawnikami, jakieś dwie rolki, termostat, jakieś uszczelki, olej(plus płukanka), filtr oleju, filtr kabinowy, serwis klimy(530g czynnika), poduszka skrzyni, olej w skrzyni. Dostałem kartę naprawy(wszystko wypisane, każda część z numeru). Koszt 1980zł.

Aha łańcuch trochę rozciągnięty, nastawnik dolotu trochę bardziej uszkodzony.
Oba zregenerował Pan Paweł Szloser "Drivent". Polecam, super kontakt i ekspresowa obsługa.

Dama zadowolona :)

PS. Bałagan z tymi tematami rozrząd 1 & 2. Ludzie piszą jeden post tam drugi tu.

Re: Rozrząd 2

: 28 gru 2018, o 09:54
autor: ktos92
Spróbuje to jakoś połączyć w jedną całość.

Re: Rozrząd 2

: 18 mar 2019, o 12:02
autor: Bartosz1985
Pytanie techniczne z jaką siłą powinny być dokrecone nastawniki w silniku m271 evo ( ile nm )

Re: Rozrząd 2

: 24 mar 2019, o 19:11
autor: Robertzc1
Pewnie już dokręciłeś :-)

Re: Rozrząd 2

: 25 mar 2019, o 16:41
autor: woocash007
Cześć wszystkim, przeczytałem cały temat i chciałem dopytać kogo polecacie do sprawdzenia (diagnostyka rozrządu) przed zakupem w Poznaniu. W sobotę jadę oglądać samochód i chciałbym go sprawdzić. Polecacie jakiś sprawdzony zakład aso lub kogoś zaufanego kto się na tym zna i poza SD sprawdzi organoleptycznie?
Thx za pomoc :)

Re: Rozrząd 2

: 12 kwie 2019, o 08:11
autor: tedi944
Wczoraj przy odpalaniu na zimnym głośniej zachrobotało i nierówna praca silnika. Dzisiaj zdejmę pokrywę zaworów - ciekawe jak wygląda rozrząd- przebieg 172 tyś km'

Re: Rozrząd 2

: 12 kwie 2019, o 16:23
autor: ktos92
U mnie przy 110 000 km był jak nowy. Przy 170 000 km to samo, brak widocznego zużycia. Potem kasacja - wiem tylko, że jeździ dalej.

Re: Rozrząd 2

: 12 kwie 2019, o 17:24
autor: tedi944
U mnie na kołach pół zebów brak i przeskoczył o 2 zeby- dlatego nierówno pracował na wolnych obrotach.
Obrazek

Re: Rozrząd 2

: 12 kwie 2019, o 17:51
autor: Robertzc1
Można śmiało powiedzieć ze zareagowałeś w ostatniej chwili co z kolei uchroniło cię przed wyższymi kosztami naprawy .