Strona 11 z 12

Re: Spalanie

: 24 maja 2017, o 07:39
autor: MadMikens
Czyli jadąc do Irlandi najlepiej samochód z wypożyczalni... jak ktoś walnie to mała strata.

Re: Spalanie

: 31 maja 2017, o 20:50
autor: korzen
MadMikens pisze:Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła... tylko jej gwałtowna utrata może być śmiertelna :)

Przyzwyczajenie do szbkiej jazdy robi swoje... 140-150 km/h to średnia niska prędkość .
No ja przy 140km/h mam 3tys obr/min. Ostatnio bylem na kontrole u gaziarzy, to jak przejrzelismy mapy (ciekawski jestem i zawsze wsciubiam nos ;-)) to uslyszalem "ale pan strasznei oszczedza to auto, tak wiekszosc do 3500rpm" :-) No ja jade praktycznie caly czas trasa (no Pszczyna na S1 to sie wleke i z Sosnowca do Katowic), droga ekspresowa + ograniczenia 70km/h. Wiec jezdze spokojnie, a majac 3000rpm na obrotomierzu i tak wyprzedzam 80-90% aut :-)

Re: Spalanie

: 5 cze 2017, o 23:42
autor: gigant87
A ja podczas ostatniego urlopu pobiłem dwa rekordy...
1. 27km, 1:30h, 16,8l/100km - zakręty w okolicach jeziora Como
2. 747km, 7:28h, 6,7l/100km - autostradą Wroclaw-Frankfurt >> tempomat ustawiony na 120-130km/h

Re: Spalanie

: 14 cze 2017, o 05:33
autor: AdamLu
Stwierdziłem że opony bardzo dużo robią. I to już na innym aucie...
Im cięższa i szersza opona tym więcej auto pali.
W Peugeot 407 hdi, l robiło to prawie 20%.

Te same gumy przełożyłem do s204. Też róznica. Mimo że to zimówki z kolcami, auto w zimie mniej mi pali. I to zdecydowanie!

Re: Spalanie

: 14 cze 2017, o 10:56
autor: MadMikens
Szerokość opny a wpływ na spalanie to nic nowego. Czynniki takie jak budowa opony, szerokość, stan techniczny w tym ciśnienie , warunki eksploatacji wpływają na opory toczenia i tym samym na zużycie paliwa.
Ale i tak nie zrezygnuje z 225 :)

Re: Spalanie

: 23 paź 2017, o 12:18
autor: Czaraj
esener303 pisze:
korzen pisze:Pamiętajcie, ze eko jazda jest niezdrowa dla silnika. Szczególnie diesla.
Dlatego też ostatnio Trasa Wrocław > Warszawa > Wrocław
prędkości od 120 - 200 km/h a spalanie śrędnie z trasy 7 l.
Ale uwaga 4-cyl CDI nie należy długo ( tzn. jazda ciagła) męczyć powyżej 4 tys. obr. ... tego te silniki nie lubią.

Re: Spalanie

: 23 paź 2017, o 12:22
autor: Czaraj
MagicD pisze:
korzen pisze:Pamiętajcie, ze eko jazda jest niezdrowa dla silnika. Szczególnie diesla.
Zależy oczywiście co rozumieć jako jazda eko :)
Eko jazda dla każdego silnika wiąże się z mniejszym zużyciem zarówno paliwa jak i elementów silnika, większą żywotnością zarówno silnika jak i skrzyni biegów.
Ciężka stopa może doprowadzić do uszkodzeń silnika już w okolicach 100 tys. km... jeżąc eko można liczyć się z pierwszym remontem w okolicach 500 tys. km.
Niestety jeździć eko trzeba umieć.
Jeżdżenie eko to jazda polegająca na przewidywaniu, reagowaniu na sytuacje z wyprzedzeniem, dobieraniu biegów by "silnik czuł się dobrze".
Wiele osób niestety myśli, że "eko" to jak najszybsze wrzucenie 6-tki i jazda pod górkę mając 1100 RPM - wtedy właśnie dostaje dwumas, DPF, skrzynia biegów i wiele innych elementów (nadmierne wibracje układu napędowego i zapychanie wydechu sadzą).

Także zapewniam, że jazda eko to długie i spokojne życie dla benzyniaka i diesla... ale podkreślam, że "eko" to nie jazda mając 800-1200 RPM tylko coś o wiele bardziej złożonego.
potwierdzał ciezka stopa dla 4-cyl CDI to zdrowe nie jest .... należy unikać ciągłej jazdy powyżej 4tys. obrotów. .... u mnie na autostradzie 3000 - 3700 obr/min. Nie należy męczyć go obrotami 2 tys.

Re: Spalanie

: 24 paź 2017, o 07:28
autor: KrzysPorsche
AdamLu pisze: auto w zimie mniej mi pali. I to zdecydowanie!
wybacz, ale uważam że piszesz bzdury. śnieg,deszcz,chlapa i błoto pośniegowe wystepują większość zimy. Wpływa to znacznym stopniu na opory toczenia opony. więc pomimo że w zimę stosujemy wąższe opony (gdyż lepiej sobie radzą na śniegu) to nie znam nikogo kto ma w zime miejsze spalanie. no chyba że jeździsz w niedziele do kościoła i to tylko jak nie pada. owszem poprawiają się osiągi na suchej nawierzni i auto "lepiej" chodzi kiedy dostaje zimniejsze powietrze więc musiałbyś ciągle robić trasy....

Re: Spalanie

: 24 paź 2017, o 13:45
autor: Groo80
KrzysPorsche pisze:
AdamLu pisze: auto w zimie mniej mi pali. I to zdecydowanie!
wybacz, ale uważam że piszesz bzdury. śnieg,deszcz,chlapa i błoto pośniegowe wystepują większość zimy. Wpływa to znacznym stopniu na opory toczenia opony. więc pomimo że w zimę stosujemy wąższe opony (gdyż lepiej sobie radzą na śniegu) to nie znam nikogo kto ma w zime miejsze spalanie. no chyba że jeździsz w niedziele do kościoła i to tylko jak nie pada. owszem poprawiają się osiągi na suchej nawierzni i auto "lepiej" chodzi kiedy dostaje zimniejsze powietrze więc musiałbyś ciągle robić trasy....
Zapomniałeś uwzględnić, że w zimę na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni jeździ się wolniej a to ma ogromny wpływ na zużycie paliwa. Ostatnio moja dziewczyna pierwszy raz jechała moim samochodem około 100 km i przeżyłem szok jak średnia jej wyszła 4,5 l przy średniej prędkości 52 km/h. Stwierdziła, że jest za zbyt zrywny dla niej i wolała jechać powoli (ja sobie odsypiałem spotkanie ze znajomymi).

Re: Spalanie

: 13 lis 2017, o 22:27
autor: Jasion1
Właśnie wróciłem z trasy Lublin-Kraków-Białka Tatrzańska i jechałem tak 120-200 (w tym na A4 160-200) i na całej trasie komputer wskazał 8.6 ale jak liczyłem po baku to wyszło mi tak 9.3/100km jechałem na już 4 sezonowych zimowych 16" continentalach TS850,
Natomiast jak jechałem na wakacje na południe na nowych Eagle F1 Asymetric 2 17" to na trasie prawie 4k km gdzie jechałem większość trasy ok 100 a na autostradach 120-160 komputer pokazał 7.3

Re: Spalanie

: 14 lis 2017, o 23:15
autor: AdamLu
KrzysPorsche pisze:
AdamLu pisze: auto w zimie mniej mi pali. I to zdecydowanie!
wybacz, ale uważam że piszesz bzdury. śnieg,deszcz,chlapa i błoto pośniegowe wystepują większość zimy. Wpływa to znacznym stopniu na opory toczenia opony. więc pomimo że w zimę stosujemy wąższe opony (gdyż lepiej sobie radzą na śniegu) to nie znam nikogo kto ma w zime miejsze spalanie. no chyba że jeździsz w niedziele do kościoła i to tylko jak nie pada. owszem poprawiają się osiągi na suchej nawierzni i auto "lepiej" chodzi kiedy dostaje zimniejsze powietrze więc musiałbyś ciągle robić trasy....


Akurat tu gdzie mieszkam to sniegu mamy tyle co nic. Suche nawierzchnie. Możesz mi wierzyć lub nie.
Po 38 latach za kółkiem, gdzie bywały lata po 60 000 km, też był to dla mnie szok.

Re: Spalanie

: 23 lis 2017, o 20:17
autor: GGabriel
A czy przy okazji możecie mi napisać czy u was też?
Średnie zużycie z komputera pokładowego ni cholerę nie zgadza się z zużyciem rzeczywistym.

U mnie C320 CDI 4Matic S204 pokazuje średnio 9L/100 a na stacji nie chce wyjść inaczej jak 10L/100 (miasto - jak omijam korki).
Dziwne to że jak stoję w korku a od resetu nie wiele minęło to zużycie nie rośnie (jakby komp tego jałowego zużycia nie liczył)
Czy to normalne TTTM czy wtryski mogą lać?

Re: Spalanie

: 8 lut 2018, o 23:36
autor: mario3109
Witam. Czy ktoś może podpowiedzieć co jest przyczyną tak dużego spalania w mieście (23 l/100 km).
Trasa przy 140/H 7.5l
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi

Re: Spalanie

: 9 lut 2018, o 17:02
autor: GGabriel
mario3109 pisze:Witam. Czy ktoś może podpowiedzieć co jest przyczyną tak dużego spalania w mieście (23 l/100 km).
Trasa przy 140/H 7.5l
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi
A z ciekawosci ile pokazuje komputer?


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Spalanie

: 10 lut 2018, o 10:12
autor: mario3109
19.2 na galon
Tj. 31km na 4.6l
A w rzeczywistości wyszło tak jak wyżej napisalem