Strona 1 z 8

Temperatura silnika CDI

: 5 lut 2012, o 11:57
autor: TomaszK
Witam
Dziś przy temp zew. -17 po przejechaniu 17km temp silnika ledwo odbiła się od 40˚C a jak auto postało ok godzinę i ponownie zrobiłem 17km to ledwo do 60˚C doszło więc to zdecydowanie za mało. Dodam że nie sprawdzałem czy termostat puszcza na chłodnice.

[ Dodano: 2012-06-19, 11:10 ]
Przypominało mi się to napiszę, ze względu że termostat jest w dogodnym miejscu to go wyjąłem i dopatrzyłem się że na kołnierzu termostatu jest gumowa uszczelka aczkolwiek w strzępach, więc kupiłem nowy termostat i po problemie.

: 24 gru 2012, o 11:24
autor: ggregg
Cześć,

Ja mam podobne pytanie: czy potrafi ktoś powiedzieć, po ilu kilometrach powinien rozgrzać się płyn chłodzący do temperatury ~90stC w zimie?
Silnik C220 CDI, jazda miejska, okolice głównie 1500 obrotów/minutę.
Przy -10stC na dworze (auto rusza z parkingu o temp. ok. 5stC) płyn rozgrzewa się po ~10 kilometrach przy spokojnej jeździe. Dzisiaj jest trochę cieplej na dworze, ok. 0stC, mimo to rozgrzewanie trwa niewiele krócej. Termostat jest nowy. Czy powinienem się przejmować?

Niestety auto będzie użytkowanie głównie w mieście na krótkich dystansach dlatego myślę o jakiejś grzałce elektrycznej uruchamianej np. pilotem tuż przed uruchomieniem auta, albo nawet guzikiem po uruchomieniu silnika.
Znajomy ma coś takiego w Mitsubishi L200 - grzałka ta znacznie skraca czas rozgrzewania silnika.

Co na to Szanowni Koledzy i Koleżanki? :)

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
Grzegorz Górko
W204'08 C220 CDI

: 24 gru 2012, o 14:20
autor: alvaro
Panowie a pytanko do obu - po rozgrzaniu na zegarach wskazówka stoi "wam" ;)na środku między 80 a 100 czy tak troszeczkę nad 80 stopni ?

: 24 gru 2012, o 16:44
autor: Master_PiT
powinna stac pomiedzy 80 a 100.

nie przejmujcie sie, zima to norma dluzsze nagrzewanie tymbardziej w miescie

: 24 gru 2012, o 20:39
autor: magic1979
witam u mnie zazwyczaj w mieście po rozgrzaniu jest 80 lub lekko ponad.a trasa około 85 dopiero przy energicznej jeździe jest 90 przyjrzeć się temu termostatowi?jaki jest płyn chłodniczy w MB?

: 24 gru 2012, o 21:17
autor: Master_PiT
niezaleznie od temperatury zewnętrznej samochód musi się dogrzać do swojej właściwej temperatury nawet w trybie miejskim, przykładowo dziś bez żadnej jazdy, samochód na luzie na postoju po dłuższej chwili ale jednak dogrzał się do odpowiedniej temperatury, więc podczas jazdy tymbardziej powinien

: 25 gru 2012, o 10:00
autor: alvaro
Dajcie fotkę jak stoi, bo jak zmienię a będzie tak samo to się wkurzę :mrgreen: Szwagier zmienił u siostry w A-klasie W169 na ori nówkę i po zmianie jest tak samo jak u mnie - lekko ponad 80 na zegarach...

: 25 gru 2012, o 15:28
autor: magic1979
Dzisiaj po trasie 150 km juz jestem pewiem ze termostat.temp max 85 stp i faluje do dolu po jezdzie z gorki np lub 6 sta i 2 tys obrotow wtedy jest. 75 stp.jakiej firmy termostat jest w oryginale i ile to moze kosztowac ewentualnie w serwisie?

: 25 gru 2012, o 23:44
autor: alvaro
do A-klasy pamiętam że coś ~300-350 zł ;-) u mnie ani nie spada ani nie rośnie ale zawsze ciut powyżej 80...

: 27 gru 2012, o 09:02
autor: ggregg
U mnie po rozgrzaniu stoi jak trzeba ;> czyli przy 90stC.
Ale wymieniałem termostat (~220pln, wymiana 50pln w polecanym serwisie. w ASO wymiana 400pln netto plus termostat ;)), bo wcześniej wskazówka zatrzymywała się na 70stC, w korkach ledwo dochodziła do 80stC.

Jak nie zapomnę to zrobię fotę ale jak podzielisz sobie skalę odpowiednio - 90stC jest łatwo odnaleźć i tam właśnie wskazówka powinna stać. Oczywiście może się wahać ale raczej w górę niż w dół.


Pozdrawiam,
Grzegorz

: 2 sty 2013, o 19:36
autor: magic1979
Umówilem sie na wymiane termostatu.500 zl w serwisie.tylko mysle o innych przyczynach nie dogrzewania sie auta.dodam ze wentylator nie wlacza sie wczesniej niz trzeba i nie chlodzi bez potrzeby.a waz glowny od termostatu cieply zawsze czyli termostat.ale pytam o bo chce uniknac kosztow nie potrzebnych.:-)

: 3 sty 2013, o 17:51
autor: noc
Silniki CDI ze względu na bardzo wysoką sprawność niechętnie się nagrzewają.
Temperatura termostatów na kraje zimne (Polska) wynosi w starej wersji 89-92 w nowej 95
st.C.
Silniki CDI na kraje zimne są na ogół wyposażone w dogrzewacze elektryczne i spalinowe.
Nie zapewnia to wyposażenie komfortowej temperatury poniżej -10 st.C.

Reasumując tylko system wstępnego podgrzewania postojowego "Webasto" daje komfort, ale niestety nie sprawdza się przy dziennych przebiegach do 50 km.Akumulator jest ładowany w stopniu niedostatecznym.

Posiadam 320CDI z wszystkimi możliwymi dogrzewaczami i STH wstępnym nagrzewaniem.
Mogę używać przy -20 STH co drugi dzień, bo do pracy i wstecz mam tylko 32 km.
Jak się pomylę, to pożyczanie prądu od sąsiada.

: 3 sty 2013, o 21:41
autor: ggregg
Dziękuję za odpowiedzi. Wychodzi na to, że pozostaje jeździć na niedogrzanym silniku albo nadrabiać dwukrotnie trasę do pracy :(

Pozdrawiam,
Grzegorz
C220CDI'08

: 4 sty 2013, o 09:03
autor: magic1979
Tak tylko u mnie +5 C ' 3 osobu i 120 km/h 5 ty bieg a temp 85 a miasto 75 w korku 80 a bylo 90 na wiosne jak nic.

: 4 sty 2013, o 16:39
autor: ggregg
Kolego magic1979, u mnie było podobnie, wymiana termostatu pomogła. Uznałem, że skoro się sypią w tych modelach to prędzej czy później i tak będzie do wymiany.