Wymiana termostatu - W204 C180 M271
: 7 sty 2017, o 22:44
Witam wszystkich. Przymierzałem się do napisania tego postu już jakiś czas. W swojej W204 wymieniłem termostat po tym jak się dowiedziałem ile taka przyjemność kosztuje w lokalnym ASO. Za robocizne chcieli mnie policzyć 250EUR :O Wymiana termostatu jest banalnie prosta i zajmuje max 1H jeśli ktoś ma ograniczony dostęp do spodu auta.
Do dokonania wymiany potrzebujemy podstawowy zestaw kluczy i troche płynu do chłodzenia, ewentualnie możecie użyć tego samego co upuściliście.
1. Otwieramy maske.
2. Lokalizujemy termostat, poniżej zdjęcie z zaznoczonym termostatem.
Zdjęcie cyknąłem podczas sprawdzania rozrządu, nowe kabelki na magnesy, nowy filtr powietrza, olej, świece itp itp.
3. Przed odkręceniem termostatu musimy wejść pod autko i odkręcić pierwszą część osłony silnika która jest od strony zderzaka.
4. Na górze auta odkręcamy korek od pojemnika z płynem chłodzącym.
5. Następnie pod samochodem po lewej stronie od strony chłodnicy jest plastikowy zaworek który musimy otworzyć, oczywiście pamiętając o podłożeniu jakiegoś zbiornika. Musimy spuścić ciut więcej płynu niż to co jest w zbiorniczku żeby zminimalizować ilość płynu która wyleci po wyjęciu termostatu. Akurat ja zlałem tyle, że wylało się praktycznie tyle co nic.
5. Również wypinamy rure dolotową powietrza. Możemy ją delikatnie odgiąc ale trzeba uważać, żeby jej nie połamać.
6. Odkręcamy 2 śruby zazczone na zdjęciu które trzymają plastikową obudowe termostatu.
7. Wypinamy spinke, możemy użyc płaskiego śrubokrętu.
8. Teraz pora na wyjęcie termostatu. Dla ułatwienia delikatnie obruszajcie ręką plastikową obudowe termostatu lewo, prawo, góra i dół. W końcu wyjdzie.
9. Wkładamy nowy termostat do obudowy wraz z nowymi uszczelkami ;)
10. Instalujemy w odwrotnej kolejności, na końcu oczywiście odpowietrzając układ chłodzenia. Zajęło mito jakieś 30-40min. Temp w kabinie na maxa, włączamy silnik i kontrolujemy stan płynu w zbiorniczku.
Jak widzicie wymiana jest dziecinnie prosta i nawet niedzielny majsterkowicz powinien sobie z tym poradzić ;)
Do dokonania wymiany potrzebujemy podstawowy zestaw kluczy i troche płynu do chłodzenia, ewentualnie możecie użyć tego samego co upuściliście.
1. Otwieramy maske.
2. Lokalizujemy termostat, poniżej zdjęcie z zaznoczonym termostatem.
Zdjęcie cyknąłem podczas sprawdzania rozrządu, nowe kabelki na magnesy, nowy filtr powietrza, olej, świece itp itp.
3. Przed odkręceniem termostatu musimy wejść pod autko i odkręcić pierwszą część osłony silnika która jest od strony zderzaka.
4. Na górze auta odkręcamy korek od pojemnika z płynem chłodzącym.
5. Następnie pod samochodem po lewej stronie od strony chłodnicy jest plastikowy zaworek który musimy otworzyć, oczywiście pamiętając o podłożeniu jakiegoś zbiornika. Musimy spuścić ciut więcej płynu niż to co jest w zbiorniczku żeby zminimalizować ilość płynu która wyleci po wyjęciu termostatu. Akurat ja zlałem tyle, że wylało się praktycznie tyle co nic.
5. Również wypinamy rure dolotową powietrza. Możemy ją delikatnie odgiąc ale trzeba uważać, żeby jej nie połamać.
6. Odkręcamy 2 śruby zazczone na zdjęciu które trzymają plastikową obudowe termostatu.
7. Wypinamy spinke, możemy użyc płaskiego śrubokrętu.
8. Teraz pora na wyjęcie termostatu. Dla ułatwienia delikatnie obruszajcie ręką plastikową obudowe termostatu lewo, prawo, góra i dół. W końcu wyjdzie.
9. Wkładamy nowy termostat do obudowy wraz z nowymi uszczelkami ;)
10. Instalujemy w odwrotnej kolejności, na końcu oczywiście odpowietrzając układ chłodzenia. Zajęło mito jakieś 30-40min. Temp w kabinie na maxa, włączamy silnik i kontrolujemy stan płynu w zbiorniczku.
Jak widzicie wymiana jest dziecinnie prosta i nawet niedzielny majsterkowicz powinien sobie z tym poradzić ;)